Δοκιμάζουμε το VW Taigo 1.0 TSi DSG7 με 110 ίππους!

Μια εντελώς νέα πρόταση στην κατηγορία των μικρών SUV εισήγαγε η VW η οποία φέρει το λογότυπο Taigo παρά το γεγονός ότι ήδη διαθέτει στην αγορά τα T-Cross και T-Roc.

Το Taigo ωστόσο καταφέρνει να ξεχωρίζει από τα άλλα μοντέλα της μάρκας όπως επίσης και από τα ανταγωνιστικά μοντέλα άλλων κατασκευαστών καθώς είναι πιο νεανικό και μοντέρνο και φέρει τα χαρακτηριστικά ενός κουπέ SUV.

Το Volkswagen Taigo φέρνει πρώτο την κουπέ γοητεία στην άκρως απαιτητική κατηγορία των μικρών SUV. Με ξεχωριστό στυλ, τονισμένη ποιότητα, ευρυχωρία και πληρότητα εξοπλισμού και μάλιστα στην έκδοση της δοκιμής μας διέθετε όλα τα εφόδια για επικρατήσει του γενικότερου, αλλά και του εσωτερικού ανταγωνισμού.

Παράλληλα η τοποθέτηση βενζινοκινητήρα με χαμηλό κυβισμό και αυτόματο DSG κιβώτιο κάνουν την απόκτηση του VW Taigo πιο δελεαστική καθώς μειώνεται το κόστος χρήσης και αυξάνεται η άνεση όταν κινείται κανείς εντός των μεγαλουπόλεων.

H βασική έκδοση με τον γνωστό τρικύλινδρο TSI 1.0 και 95 PS ξεκινά από τις 20.050 ευρώ, ωστόσο η πιο δυνατή με τους 110 ίππους με 23.800 ευρώ αποδείχθηκε ιδανική και συνδυάζεται αποκλειστικά με κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων. Το μοντέλο της δοκιμής ήταν πλούσια εξοπλισμένο όντας η έκδοση Style που κοστίζει 25.800 ευρώ.

Μοναδική σχεδίαση

Το Taigo δείχνει διαφορετικό, αν και χρησιμοποιεί την ίδια, MQB A0 πλατφόρμα με το T-Cross. Με ιδιαίτερη σχεδίαση, με αρκετά μεγάλους για την κατηγορία χώρους και με καλή οδική συμπεριφορά καταφέρνει να μπει στο επίκεντρο των αναζητήσεων όλων αυτών που θέλουν να αποκτήσουν όχημα της κατηγορίας.

Εξωτερικά το μικρό SUV της VW διαθέτει μια ξεχωριστή σχεδιαστική φιλοσοφία με μικρές γυάλινες επιφάνειες και κεκλιμένη οροφή, που του προσφέρει καλή αεροδυναμική. Στο εμπρόσθιο μέρος διακρίνεται το καπό με τέσσερις έντονες ακμές, ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι LED φέροντας την τεχνολογία IQ Drive που συμβάλλει στον πρωτοποριακό και έξυπνο φωτισμό του δρόμου το βράδυ στρέφοντας τις δέσμες φωτός εκεί ακριβώς που χρειάζονται. Τα φωτιστικά σώματα ενώνονται μεταξύ τους με μια μπάρα που αποτελεί την υπογραφή του μοντέλου στο δρόμο. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα ενώνονται επίσης και προσδίδουν ένα πολύ όμορφο αποτέλεσμα ιδίως όταν είναι νύχτα.

Ευχάριστη καμπίνα

Στην καμπίνα, οι χώροι για τα αντικείμενα είναι στις γνωστές θέσεις περιμετρικά από άλλα μοντέλα της εταιρείας. Το ταμπλό του Taigo ακολουθεί την τυπική δομή του ανανεωμένου Polo και του T-Cross με στάνταρ όμως ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών και μια ευμεγέθη οθόνη 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό με σύστημα πλοήγησης «Ready 2 Discover», υπηρεσίες Streaming και Internet (έκδοση Life). Η ποιότητα είναι προσεγμένη και σίγουρα απουσιάζουν οι τριγμοί ενώ ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η ευρεία χρήση μαλακού-αφρώδους πλαστικού.

110 ίπποι

Κάτω από καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1 λίτρου ο οποίος αποδίδει 110 ίππους και 200Nm ροπής ο οποίος εμφανίζει πολιτισμένη συμπεριφορά. Η ισχύς είναι γραμμική και προσφέρει αρκετή ροπή από τις χαμηλές στροφές ωστόσο στις υψηλές στροφές φαίνεται η μικρή χωρητικότητα του κινητήρα. Παρόλα αυτά το Taigo αν και δεν αποτελεί ένα μοντέλο επιδόσεων η τελική του ταχύτητα ανέρχεται σε 191 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας συνεργάζεται άριστα με το αυτόματο κιβώτιου διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων, ενώ η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 6,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Ευχάριστα είναι επίσης και τα paddles στο τιμόνι για χειροκίνητες εναλλαγές σχέσεων.

Οικονομία και άνεση

Το Taigo είναι ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο το οποίο προσφέρει άνεση και οικονομία όπως άλλωστε τα περισσότερα μοντέλα της μάρκας.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Taigo κινούμενο στα όρια του ΚΟΚ αποδείχθηκε ότι είναι ιδιαίτερα οικονομικό και ήσυχο ωστόσο αν ο οδηγός πιέσει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα αυξάνεται ο ήχος που παράγει ο τρικύλινδρος κινητήρα

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το αμάξωμα του Taigo θα λάβει κάποιες κλίσεις αλλά ο έλεγχος του αμαξώματος είναι άριστος ενώ οι τροχοί 17 ιντσών προσδίδουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Παράλληλα η ύπαρξη paddles βοηθούν τον οδηγό να κινηθεί πιο γρήγορα αν επιθυμεί ανεβάζοντας ή κατεβάζοντας τις σχέσεις στο κιβώτιο χειροκίνητα.

Μέσα στην πόλη ο οδηγός θα εκτιμήσεις δεόντως την υψηλή θέση οδήγησης ενώ η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά τις άφθονες κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Η διαδικασία παρκαρίσματος αποτελεί παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό καθώς υπάρχουν αισθητήρες παρκαρίσματος ωστόσο λείπει η κάμερα οπισθοπορείας

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης

Εξοπλισμός

Ποιότητα

ΚΑΤΑ

Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας