Δοκιμάζουμε το VW T-Cross 1.0T 95ps

H Volkswagen παρουσίασε πρόσφατα το μικρότερο SUV στην ιστορία της το οποίο φέρει το λογότυπο T-Cross και είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε στην βασική έκδοση με τον κινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου και απόδοσης 95 ίππων.

Το νέο SUV αποτελεί ένα στοίχημα για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς έχει πληθώρα μοντέλων στην συγκεκριμένη κατηγορία αλλά με μεγαλύτερο μέγεθος και τιμές και όπως φαίνεται δεν ήθελε να χάσει κανέναν απολύτως πελάτη από τη γκάμα των SUV μοντέλων που καταγράφει τεράστια επιτυχία σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Παράλληλα το βαρύ όνομα της VW εγγυάται την υψηλή μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου ενώ η νεανική του σχεδίαση σίγουρα δεν περνά απαρατήρητη.

Πέραν των παραπάνω όμως για να το αποκτήσει κανείς θα πρέπει να καταβάλει 17.400 ευρώ που δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό αλλά θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης του αυτοκινήτου καθώς τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε μόλις 109,76 ευρώ.

Νεανική σχεδίαση

Οι σχεδιαστές του T–Cross είχαν όλη την ελευθερία να δημιουργήσουν το πιο φρέσκο, το πιο σύγχρονο μοντέλο στην κατηγορία. Με βάση το μεταβλητό πλαίσιο MQB, που προσφέρει τεράστιες δυνατότητες, άφησαν τη φαντασία τους χωρίς περιορισμούς, να δημιουργήσει ένα μοντέλο που θα συγκινούσε το ίδιο, μικρούς και μεγάλους.

Το εμπρόσθιο μέρος με το χαρακτηριστικό καπό και τους προβολείς τοποθετημένους ουσιαστικά έξω από τη μάσκα, αποτελεί ένα καθοριστικό στοιχείο της εμφάνισής του T–Cross. Στο προφίλ του, μια έντονη ακμή διαχωρίζει τις επιφάνειες και δημιουργεί έντονους «ώμους» στην πίσω κολώνα που ενώνονται με ένα καινούργιο σχεδιαστικό στοιχείο που αφορά στον ανακλαστήρα με το μαύρο περίγραμμα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος στο πίσω μέρος.

Το νέο γερμανικό μοντέλο σχεδιαστικά παραπέμπει στο μεγάλο Touareg αλλά σε σμίκρυνση, με την γρίλια και τα φωτιστικά σώματα να ενισχύουν στο μέγιστο την ομοιότητά τους.

Αν κοιτάξει κανείς το T-Cross από το πλάι θα αντιληφθεί πως μοιάζει με το Tiguan ενώ στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα, που ενώνονται από μία φαρδιά λωρίδα φώτων δίνουν ένα μοναδικό τόνο στο νέο γερμανικό μοντέλο.

Άνετο και hitech εσωτερικό

Σε ένα από τα αρχικά στάδια της εξέλιξης, οι σχεδιαστές, με τη χρήση εικονικής πραγματικότητας είχαν τοποθετήσει τους εαυτούς τους στο ευρύχωρο εσωτερικό. Με τον τρόπο αυτό δοκίμασαν την εργονομία στην πράξη καθώς και την όλη ατμόσφαιρα που αποπνέει το εσωτερικό. Την ίδια στιγμή απέκτησαν αίσθηση για το πώς θα νοιώθουν οι πρώτοι πελάτες όταν τα αγαπημένα τους τραγούδια – που είναι αποθηκευμένα στο smartphone τους ή προέρχονται από κάποια υπηρεσία streaming – αναπαράγονται στο εσωτερικό του νέου SUV μέσω του μοντέρνου ηχοσυστήματος της beats.

Στην καμπίνα επιβατών, το περιβάλλον θυμίζει το Polo, ενώ υπάρχει το γνωστό σύστημα infotainment, το οποίο προσφέρει τις αναμενόμενες δυνατότητες συνδεσιμότητας και διαθέτει τέσσερις θύρες USB.

Το T-Cross στον βασικό του εξοπλισμό διαθέτει μεταξύ άλλων Front Assist με Pedestrian Monitoring, City Emergency Braking System, Lane Assist, Hill Start Assist και Blind Spot Detection με ενσωματωμένο Rear Traffic Alert. Στον προαιρετικό εξοπλισμό θα περιλαμβάνονται τα Driver Alert System, Adaptive Cruise Control και Park Assist.

Το μεταβλητό πλαίσιο MQB αποτελεί το θεμέλιο λίθο της τεχνολογικής βάσης του T–Cross και ο εμπρόσθιος άξονας έχει μετατοπιστεί αρκετά πιο μπροστά, ώστε να προκύψει ένα μεγάλο μεταξόνιο και να δημιουργηθεί περισσότερος χώρο στο εσωτερικό που αυξάνει και αυτόν του πορτμπαγκάζ. Το τελευταίο είναι επίσης προσαρμόσιμο, αφού ανάλογα με τις ανάγκες η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί από την βασική έκδοση εξοπλισμού να μετακινηθεί κατά μήκος. Μία δυνατότητα που προσφέρει περισσότερο χώρο για τα πόδια ή – όπως στην περίπτωση των Grizzlys Wolfsburg – περισσότερο χώρο για τις αποσκευές (από 347 έως 417 λίτρα, με κανονική ρεζέρβα).

Η μέγιστη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι κορυφαία για την κατηγορία και αγγίζει τα 1.243 λίτρα .

95 ίπποι

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κινούνταν από το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο 1 λίτρου το οποίο αποδίδει 95 ίππους ωστόσο όπως αποδείχθηκε έχει μεγάλες διαφορές με τον αντίστοιχο κινητήρα που αποδίδει 115 ίππους στα πάντα.

Αρχικά ο βασικός κινητήρας των 95 ίππων προσδίδει μεγάλη οικονομία αν ο οδηγός του είναι συνετός και υπομονετικός καθώς σε διαφορετική περίπτωση η βύθιση του πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα αυξάνει ανάλογα την κατανάλωση αλλά και τον θόρυβο που παράγει.

Από την άλλη μεριά αποδείχθηκε ιδιαίτερα ελαστικός και πρόθυμος χωρίς ωστόσο να διαθέτει αποθέματα ροπής στις υψηλές στροφές όπου έκαναν έντονη την απουσία τους οι επιπλέον 20 ίπποι που έχει η άλλη έκδοση του συγκεκριμένου κινητήρα.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 5τάχυτου κιβωτίου το οποίο διαθέτει καλή αίσθηση και κλιμάκωση ωστόσο η έλλειψη 6ης σχέσης.

Πάντως ο κινητήρας σταδιακά χάνει την δύναμή του όσο ο δείκτης του στροφόμετρου ανεβαίνει αλλά όταν κινείται κανείς μέσα στην πόλη αυτό δεν είναι κάτι που ενοχλεί.

Επίσης δεν ενοχλεί στους αυτοκινητοδρόμους ωστόσο κάνει έντονη την παρουσία του όταν κινείται κανείς σε ανηφορικούς δρόμους…

Οικονομία…

Το VW T-Cross με τον χιλιάρη κινητήρα των 95 ίππων είναι ξεκάθαρο ότι έχει προσανατολιστεί για οδηγούς που δεν τους ενδιαφέρουν οι επιδόσεις αλλά έχουν εμμονή με την οικονομία και θέλουν να οδηγούν ένα SUV.

Το T-Cross έχει τα παραπάνω χαρακτηριστικά και ειδικότερα στο εθνικό οδικό δίκτυο θα κινηθεί άκρως οικονομικά στα 120 χλμ./ώρα ενώ όταν ο οδηγός του αποφασίσει να πιέσει το πεντάλ του γκαζιού θα συμμορφωθεί στις εντολές του αγγίζοντας μέχρι και τα 180 χλμ./ώρα με το ανάλογο τίμημα στην κατανάλωση και το θόρυβο.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η ισχύς του κινητήρα αποδεικνύεται οριακή ενώ παρά το γεγονός πως το αμάξωμα παίρνει κάποιες κλίσεις σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζουν. Το τιμόνι επίσης είναι άμεσο.

Μέσα στην πόλη ο οδηγός του T-Cross θα εκτιμήσει την ευελιξία του όπως επίσης και την ανάρτηση του ενώ δεν θα φοβάται μην πέσει σε λακκούβες και σκίζει κάποιο ελαστικό.

Επίσης η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Μεταπωλητική Αξία

ΚΑΤΑ

Έλλειψη 6ης σχέσης