Δοκιμάζουμε το VW Polo GTI με 207 ίππους!

Η κορυφαία GTI έκδοση του Polo ανανεώθηκε και απέκτησε κάτω από το καπό του το γνωστό δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα ο οποίος αποδίδει 207 ίππους προκαλώντας «ταραχή» στους ανταγωνιστές και χαμόγελα σε όσους το οδηγούν.

Ειδικά στις μέρες μας, που σχεδόν η συντριπτική πλειοψηφία των νέων μοντέλων είναι υβριδικά, plug-in hybrid ή ηλεκτρικά το VW Polo GTI αποτελεί μια μοναδική πρόταση για όσους επιθυμούν να οδηγούν ένα «γνήσιο» βενζινοκίνητο turbo αυτοκίνητο με κορυφαίες επιδόσεις.

Το γερμανικό μοντέλο βέβαια κουβαλάει όνομα βαρύ, μιας και η ονομασία GTI ξεκίνησε από τον μεγάλο του αδελφό, το Golf, κοντά πενήντα χρόνια πριν, το 1976 και προφανώς έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της αυτοκίνησης αλλά διατηρεί την αδρεναλίνη στα… κόκκινα.

Βέβαια για να το αποκτήσει κανείς θα πρέπει να καταβάλει 36.600 ευρώ αλλά θα οδηγεί ένα υπερεξοπλισμένο αυτοκίνητο με εκρηκτικές επιδόσεις.

Δυναμική σχεδίαση

Η σχεδίαση στο ανανεωμένο Polo GTI, όπως και στις προηγούμενες γενιές του υιοθετεί ένα διακριτικό αλλά ταυτόχρονα δυναμικό προφίλ. Η εμφάνιση είναι τονισμένη στα σημεία, το κόκκινο λογότυπο «GTI», οι γρίλιες στη μάσκα και η χαρακτηριστική κόκκινη λωρίδα αποτελούν τα σημεία αναφοράς όπως συμβαίνει και σε άλλα μοντέλα GTI της μάρκας.

Επίσης έχει τοποθετηθεί στο εμπρόσθιο μέρος η πολύ εντυπωσιακή μπάρα LED όπως και οι αναμορφωμένοι προβολείς τεχνολογίας IQ.Light LED matrix. Από το πλάι ξεχωρίζουν οι 17άρες με τις κόκκινες δαγκάνες ενώ στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν σε μικρό… Golf.

GTI και στο εσωτερικό

Ανοίγοντας τις πόρτες του αποκλειστικά 5θυρου αμαξώματος, με τους καλούς χώρους για τα δεδομένα της κατηγορίας Β, παρατηρείς αμέσως τα χαρακτηριστικά καρό υφάσματα, σήμα κατατεθέν των γρήγορων εκδόσεων, όπως επίσης και τις κόκκινες λεπτομέρειες, ενώ τα λογότυπα «GTI» βρίσκονται στο σπορ δερμάτινο τιμόνι (με paddles αλλαγής ταχυτήτων) και στο εσωτερικό κατώφλι των εμπρός θυρών.

Ο οδηγός αντικρίζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με την TFT οθόνη των 10,3 ιντσών ενώ η κεντρική οθόνη των 8 ιντσών περιλαμβάνει το σύστημα πολυμέσων «Ready 2 Discover».

Ο εξοπλισμός στο ανανεωμένο VW Polo GTI περιλαμβάνει τα πάντα μέχρι και μερικώς αυτόνομες δυνατότητες οδήγησης μέσω του συστήματος IQ.Drive της VW.

Οι χώροι είναι επαρκείς για τέσσερα άτομα ενώ ο πέμπτος θα χωρέσει με παραχωρήσεις από τους άλλους δύο επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών επίσης είναι επαρκής με χωρητικότητα 305 λίτρων.

207 ίπποι!

Κάτω από το καπό του ανανεωμένου Polo βρίσκεται ο ίδιος δίλιτρος κινητήρας, μόνο που πλέον βγάζει 207 ίππους και 320 Nm ροπής και συνδυάζεται με το DSG κιβώτιο που πλέον διαθέτει 7 σχέσεις.

Πρόκειται για ένα ραφιναρισμένο και πολύ ταιριαστό σύνολο, με πολιτισμένες αλλαγές στις σχέσεις. Ο οδηγός βέβαια διαθέτει και αρκετά προγράμματα οδήγησης που μειώνουν ή αυξάνουν ανάλογα και την κατανάλωση καυσίμου

Η μέση κατανάλωση στο Polo GTI της δοκιμής μας ανήλθε σε περίπου 8 λίτρα για κάθε 100 χλμ. με όχι και τόσο συγκρατημένη και οικονομική οδήγηση…

Καθαρόαιμο GTI

Το VW Polo στην κορυφαία του έκδοση απέδειξε ότι είναι ένα «καθαρόαιμο» GTI που προσδίδει επιδόσεις, ασφάλεια αλλά και οικονομία στα καύσιμα όταν ο οδηγός του επιλέξει να κινηθεί συνετά.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το VW Polo GTI αποδείχθηκε ότι δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους ακόμη και αν δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα ενώ παράλληλα οι προσπεράσεις γίνονται σε ελάχιστα δευτερόλεπτα εξαιτίας της μεγάλης ιπποδύναμης του κινητήρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το VW Polo GTI διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης με τα μεγάλα μετατρόχια να προσδίδουν φοβερή σιγουριά, ο εμπρός άξονας να είναι σταθερότατος, χάρη και στο XDS, ενώ και το πίσω μέρος μπορεί να βοηθά στη διαμόρφωση της οδικής συμπεριφοράς.

Μέσα στην πόλη τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ στη Normal επιλογή δε θα ενοχλήσουν ιδιαίτερα πάνω από λακκούβες, ενώ η ηχομόνωση επίσης δεν αφήνει να εισέρχονται στην καμπίνα επιβατών οι περίεργοι και ενοχλητικοί ήχοι της πόλης. Η διαδικασία παρκαρίσματος είναι εύκολη με την βοήθεια των αισθητήρων αλλά έλειπε η κάμερα οπισθοπορείας…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Ιπποδύναμη

Εξοπλισμός

Επιδόσεις

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης