Δοκιμάζουμε το VW Golf eTSi με 150 ίππους!

Όταν η VW αποφασίζει να αλλάξει το best seller μοντέλο της η αγορά αναμένει με αγωνία τον αντικαταστάτη του Golf. H 8η γενιά του απόλυτου ευρωπαϊκού best seller λανσαρίστηκε πρόσφατα και πραγματικά είναι ότι καλύτερο έχει παρουσιάσει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια.

Το VW Golf παρουσιάστηκε πιο ολοκληρωμένο από ποτέ διαθέτοντας κορυφαίο κινητήρα και υψηλή τεχνολογία που σίγουρα ζηλεύουν όλοι οι ανταγωνιστές του και αναζητεί τη δική του θέση στον πίνακα των πωλήσεων.

Το πρώτο VW Golf παρουσιάστηκε το 1974 και έκτοτε έχουν διατεθεί πάνω από 35 εκατ. οχήματα αριθμός ρεκόρ για ένα μοντέλο. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο που η γερμανική πρόταση παραμένει στην κορυφή των ευρωπαϊκών πωλήσεων τη στιγμή που τα SUV & Crossover μοντέλα κυριαρχούν στο παγκόσμιο προσκήνιο.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε υβριδική τεχνολογία mild hybrid και κινούνταν από τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα απόδοσης 150 ίππων ο οποίος διακρίνονταν για την αμεσότητά του αλλά και το χαμηλό κόστος χρήσης.

Το κόστος απόκτησής του νέου Golf με υβριδική τεχνολογία κυμαίνεται σε 24.750 ευρώ και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε μόλις 103,8 ευρώ ωστόσο οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι το συγκεκριμένο μοντέλο κρατά πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία ακόμη και μετά το πέρασμα αρκετών ετών…

Άγρια εμφάνιση

Η σχεδίαση του νέου VW Golf διατηρεί όλα εκείνα τα βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου ωστόσο τα νέα φωτιστικά σώματα στο εμπρόσθιο μέρος με την μάσκα και τον προφυλακτήρα δημιουργούν ένα «άγριο» σύνολο που σίγουρα θα εκτιμήσουν οι νέοι ή όσοι αισθάνονται νέοι…

Παράλληλα χαρακτηριστικά είναι τα δύο έντονα νεύρα στο εμπρόσθιο καπό με την καμπύλη. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα θα λέγαμε ότι παραπέμπουν στο Tiguan αλλά ταιριάζουν απόλυτα με το υπόλοιπο αμάξωμα ενώ επίσης ξεχωρίζει το λογότυπο eTSi που είναι τοποθετημένο στο κάτω μέρος της πόρτας του πορτ μπαγκάζ το οποίο υποδηλώνει την ύπαρξη υβριδικού συστήματος.

Σε επίπεδο διαστάσεων τώρα, το μήκος έχει αυξηθεί στα 4.284 χλστ. (από 4.258), το πλάτος στα 1.789 χλστ. (από 1.790), ενώ το ύψος έχει μειωθεί στα 1.496 χλστ. (από 1.492). Το τελευταίο στοιχείο σε συνδυασμό με τη μείωση της μετωπικής επιφάνειας και την αεροδυναμική βελτίωση πολλών περιφερειακών στοιχείων έχουν επιφέρει θετικά αποτελέσματα στον συντελεστή οπισθέλκουσας, ο οποίος βρίσκεται πλέον μόνο στο cd: 0,275. Για την περίσταση οι Γερμανοί χρησιμοποιούν και την πλατφόρμα MQB με αναβαθμίσεις στα σημεία και αύξηση του μεταξονίου στα 2.636 χλστ. (από 2.620).

Hitech εσωτερικό

Μόλις ο οδηγός ανοίξει την πόρτα και εισέλθει στην καμπίνα επιβατών αμέσως αντιλαμβάνεται ότι το νέο VW Golf αποτελεί ένα μοναδικό αυτοκίνητο που διαθέτει υψηλή δόση τεχνολογίας. Άλλωστε η έλλειψη διακοπτών και μπουτόν επιβεβαιώνει το γεγονός ότι το νέο γερμανικό μοντέλο οδηγεί τις εξελίξεις στην συγκεκριμένη κατηγορία…

Σίγουρα θα χρειαστεί λίγος χρόνος κανείς για να προσαρμοστεί αλλά θα αντιληφθεί ότι άλλα ελέγχονται από το κεντρικό μόνιτορ ενώ όλοι οι επιβάτες θα εντυπωσιαστούν από τις μεγάλες οθόνες, εμπρός από τον οδηγό και στο κέντρο του ταμπλό.

Σε ό,τι αφορά την ποιότητα, η VW φαίνεται ότι αποφάσισε να ανεβάσει πολύ το επίπεδο  καθώς έχουν χρησιμοποιηθεί πολλά μαλακά υλικά ενώ αντίθετα τα σκληρά πλαστικά είναι ελάχιστα…

Το Innovision Cockpit, όπως το ονομάζουν οι Γερμανοί, προσφέρει πίνακα οργάνων με ψηφιακές ενδείξεις 10 ιντσών και σύστημα infotainment με οθόνη 8,25 ιντσών. Πόντους στη συνολική εικόνα προσθέτει ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, τύπου joystick, που είδαμε για πρώτη φορά στο νέο Touareg. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλες τις σύγχρονες λειτουργίες ενεργητικής ασφάλειας, ενώ τα We Connect και We Connect Plus προσφέρουν streaming μουσικής και εικόνας, internet radio και άλλες διαδικτυακές λειτουργίες. Επίσης, με το «We Upgrade» πολλές λειτουργίες και χαρακτηριστικά θα μπορούν να αγοραστούν από το ιδιοκτήτη οποιαδήποτε στιγμή μετά την αγορά. Στον high tech εξοπλισμό του γερμανικού μοντέλου περιλαμβάνεται και το σύστημα φωνητικών εντολών που ενεργοποιείται με τη φράση «Ηello Volkswagen».

Σε επίπεδο χώρων, το γερμανικό μοντέλο δεν παρουσιάζει αξιόλογες διαφορές συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, προσφέροντας ένα άνετο εσωτερικό, ενώ ο χώρος αποσκευών παραμένει και πάλι στα 380 λίτρα.

150 ίπποι

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κινούνταν από το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1,5 λίτρου με 150 ίππους το οποίο συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό 48 V και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, το οποίο ελέγχεται πλήρως ηλεκτρονικά (shift by wire). Mε τη συγκεκριμένη διάταξη η VW εξασφαλίζει χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων, ενώ στιγμιαία το ηλεκτρικό σύστημα μπορεί να υποβοηθήσει την επιτάχυνση. Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης και τις συνθήκες, το μοτέρ μπορεί να σβήσει εν κινήσει και όταν απαιτηθεί να επανεκκινήσει χωρίς καμία υστέρηση. Οι 150 ίπποι και τα 250 Nm ροπής χαρίζουν στο αμάξωμα των 1.380 κιλών τελική ταχύτητα 224 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε 8,5 δευτερόλεπτα.

Χάρη στα διαθέσιμα προγράμματα (Individual, Eco, Comfort και Sport) μπορείς να αλλάξεις τις παραμέτρους του αυτοκινήτου, ανάλογα με τον τρόπο που επιθυμείς να κινηθείς χωρίς να αυξάνει ανάλογα η κατανάλωση καυσίμου η οποία ανήλθε σε 5,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Μάλιστα στην επιλογή S το αυτοκίνητο γίνεται πιο ζωηρό και η διάθεση του οδηγού βοηθιέται και από τα χειριστήρια πίσω από το τιμόνι.

Γερμανική ποιότητα κύλισης

Ένα από τα νέα στοιχεία που προσδίδει το νέο VW Golf είναι η κορυφαία ποιότητα κύλισης η οποία πραγματικά έχει ανεβάσει το επίπεδο στην κατηγορία που ανήκει το γερμανικό μοντέλο και έχει προβληματίσει τους ανταγωνιστές του.

Το νέο Golf προσδίδει μια απίστευτη ησυχία στην καμπίνα επιβατών και η ποιότητα κύλισης παραπέμπει σε πολύ μεγαλύτερα μοντέλα.

Η οδική συμπεριφορά χαρακτηρίζεται από μια ισορροπία ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα επίσης αποτελούν ένα μοναδικό συνοδηγό για τον οδηγό ενώ τα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης, βασισμένα πάνω σε ένα πολύ εξελιγμένο adaptive cruise control κι ένα lane keep assist το οποίο σε θέλει να είσαι στο κέντρο της λωρίδας σου κάνουν την οδήγηση περισσότερο ευχάριστη και ξεκούραστη.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το νέο VW Golf κινείται με απίστευτη σβελτάδα και ασφάλεια ενώ αν ο οδηγός τηρήσει τα όρια του ΚΟΚ τότε η μέση κατανάλωση μειώνεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα της τάξης των 4,1 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αν πάλι ο οδηγός θέλει να κινηθεί πιο γρήγορα το Golf παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες άνω των 220 χλμ./ώρα!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το VW Golf eTSi απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ η ύπαρξη paddles πίσω από την κολώνα του τιμονιού είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για τον οδηγό όταν επιλέξει να κινηθεί λίγο πιο γρήγορα.

Επίσης το νέο Golf αποδείχθηκε ότι είναι πιο σταθερό από ποτέ, με άκρως ουδέτερες αντιδράσεις και λογικές κλίσεις από το αμάξωμα και με την ανάρτηση να λειτουργεί άψογα και το σύστημα διεύθυνσης να είναι άμεσο και αποτελεσματικό.

Μέσα στην πόλη το νέο Golf μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε βρίσκεται παρκαρισμένο ενώ η ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος διατηρώντας την ησυχία στην καμπίνα επιβατών.

Το αυτόματο κιβώτιο αποδείχθηκε σύμμαχος του οδηγού στα μποτιλιαρίσματα ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Ιπποδύναμη

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Τιμή