Δοκιμάζουμε το Volvo S90 T8 Recharge με 392 ίππους!

Το «γάντι» σε Mercedes-Benz και BMW πέταξε κυριολεκτικά η Volvo με το υπερπολυτελές S90 το οποίο όπως αποδείχθηκε όχι μόνο δεν έχει κάτι λιγότερο από τα γερμανικά ανταγωνιστικά μοντέλα αλλά επιπλέον διατίθεται σε πολύ χαμηλότερη τιμή!

Το σουηδικό μοντέλο είναι πολυτελές, ασφαλές, κομψό και μάλλον καλό θα ήταν οι γερμανοί ανταγωνιστές να το λάβουν σοβαρά υπόψιν τους καθώς τα στοιχεία των πωλήσεων τους κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου.

Όταν βέβαια το S90 αφορά και στην κορυφαία Τ8 Twin Engine plug-in υβριδική έκδοση τότε ο κάτοχός του απολαμβάνει και τα οφέλη που έχουν να κάνουν με το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης όπως επίσης και με τις ελάχιστες εκπομπές CO2 στοιχεία που συντελούν στην διατήρηση της πολύ υψηλής αξίας μεταπώλησης του σουηδικού μοντέλου ακόμη και έπειτα από πολλά χρόνια.

Στα παραπάνω θα πρέπει να συμπληρώσουμε και την συνολική απόδοση του βενζινοκινητήρα με το ηλεκτροκινητήρα που φθάνουν τους 392 ίππους με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται σε περίπου 6,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα τα οποία χρυσώνουν το χάπι των 84.000 ευρώ που πρέπει να δαπανήσει κανείς για να αποκτήσει την υπέροχη σουηδική λιμουζίνα.

Προεδρική εμφάνιση

To S90 αποτελούσε πάντα για την ναυαρχίδα της που κινούνταν σε διάσημα gala ή προεδρικές εκδηλώσεις. Ωστόσο στο νέο Volvo S90 η εταιρεία κατάφερε πέραν της μοναδικής σχεδίασης να δώσει επιπλέον κύρος και πρεστίζ στη σουηδική λιμουζίνα προβάλλοντας παράλληλα και ένα high-tech προφίλ.

Άλλωστε η κάθετη μάσκα, οι προβολείς με τα LED στο σχήμα «του σφυριού του Θορ», και οι άφθονες πινελιές χρωμίου κάνουν την διαφορά.

Πολυτέλεια, άνεση και υψηλή τεχνολογία

Πίσω από το τιμόνι του Volvo S90 ή και στο πίσω κάθισμα με τα φιμέ τζάμια ο οδηγός είναι πολύ πιθανό να αισθανθεί ως CEO μιας μεγάλης πολυεθνικής!

Πρώτα από όλα η ποιότητα των υλικών κατασκευής στην καμπίνα επιβατών του σουηδικού μοντέλου εξαιρετική. Για παράδειγμα το αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό είναι πολύ καλό, ενώ τα φινιρίσματα χρωμίου και ξύλου είναι επίσης πάρα πολύ προσεγμένα.

Το μάτι των επιβατών σίγουρα θα μαγνητίσει η κάθετη οθόνη αφής με την εξαιρετική απόκριση και λειτουργικότητα από τα χειριστήρια στο τιμόνι.

Επίσης το σύστημα πολυμέσων είναι από τα πιο σύγχρονα και σίγουρα το πιο φιλικό προς τον χρήστη ενώ η συνεργασία με την Google άλλαξε όλη την προσέγγιση.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρει τη δυνατότητα διαφορετικών επιλογών σε ό,τι αφορά την εμφάνισή του.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι παραπάνω από επαρκείς και τόσο οι εμπρός, όσο και οι 2 πίσω θα καθίσουν υπερ-άνετα σε ένα μακρινό ταξίδι έχοντας χώρο για να απλώσουν τα πόδια και να διαβάσουν και την εφημερίδα.

Παράλληλα θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στον κλιματισμό με το καινοτόμο φίλτρο καθαρισμού του αέρα στην καμπίνα!

392 ίπποι!

Κάτω από καπό του Volvo S90 T8 της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο δίλιτρος turbo κινητήρας βενζίνης ο οποίος αποδίδει 303 ίππους και 400 Νm ροπής και μαζί με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ φθάνει σε συνδυαστική ισχύ τους 392 ίππους και μέγιστη ροπή τα 640 Nm. Η μπαταρία του συστήματος είναι στις 11,8 kWh, οι οποίες επαρκούν για σχεδόν 50 χιλιόμετρα, αν και σε πραγματικές συνθήκες αγγίζει τα 40 χιλιόμετρα.

Σε ό,τι έχει να κάνει με την κατανάλωση, τα πράγματα είναι άκρως εντυπωσιακά για ένα αυτοκίνητο αυτού του όγκου και της δεδομένης ισχύος με την μέση τιμή να κυμαίνεται κάτω από τα 7,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. σε κανονικές συνθήκες οδήγησης.

Ωστόσο αν φορτίζεις το αυτοκίνητο κάθε ημέρα, μπορείς να κάνεις τα πρώτα 40-45 χιλιόμετρα με την μπαταρία και τα υπόλοιπα υβριδικά, κρατώντας την κατανάλωση κοντά στα 2,5 λίτρα για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα!

Αν βέβαια επιθυμείς να κινηθείς γρήγορα τότε επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Polestar η σουηδική λιμουζίνα κάνει τα ελαστικά της να… τσιρίζουν!

Τρένο στο δρόμο

Η Volvo αποτελεί μία μάρκα που το όνομά της είναι συνυφασμένο με την ασφάλεια. Με το S90 T8 η σουηδική εταιρεία κατάφερε να προσθέσει την υψηλή τεχνολογία, την πολυτέλεια αλλά και τα κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά χωρίς να προκαλέσει αντίκτυπο στο κόστος χρήσης.

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα κίνησης με το Volvo S80 T8 ο οδηγός αντιλαμβάνεται ότι κινείται με μια λιμουζίνα που προσδίδει άνεση, ησυχία και πολυτέλεια στους επιβάτες της.

Όλα στρέφονται γύρω από την δημιουργία ενός περιβάλλοντος VIP μετακίνησης, αλλά όποτε το επιθυμεί ο οδηγός να απολαμβάνει και τις κορυφαίες επιδόσεις.

Το ταξίδι στο εθνικό οδικό δίκτυο με το Volvo S90 T8 είναι απόλαυση! Τα χιλιόμετρα κυριολεκτικά «καταπίνονται» με απίστευτη ευκολία και οι επιβάτες του ακόμη και μετά από ένα πολύωρο ταξίδι θα αισθάνονται ξεκούραστοι.

Το μόνο που πρέπει να προσέχει ο οδηγός είναι η ταχύτητα καθώς τόσο η ηχομόνωση όσο και η απίστευτη ευστάθεια και η ιπποδύναμη του σουηδικού μοντέλου συντελούν εύκολα σε κάποια παράβαση ή χειρότερα στο… Αυτόφωρο.

Επίσης το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist που κρατάει το αυτοκίνητο στη λωρίδα του και διατηρεί την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα σε ταχύτητες μέχρι τα 130 χλμ./ώρα λειτουργεί άψογα και αποτελεί σύμμαχο για τον οδηγό.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Volvo S90 T8 απέδειξε ότι έχει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και βέβαια η ύπαρξη τετρακίνησης μπορεί να κάνει τα ελαστικά να… τσιρίζουν! Ωστόσο ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου είναι η άνεση και η πολυτέλεια οπότε η οδήγηση υπό κανονικές συνθήκες στο επαρχιακό οδικό δίκτυο γίνονται πραγματικά ευχάριστες και ξεκούραστες.

Μέσα στην πόλη η λιμουζίνα της Volvo δεν μπορεί να κρύψει το μήκος της ωστόσο η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι. Από  την άλλη μεριά βέβαια η κορυφαία ανάρτηση και η ηχομόνωση απορροφούν με τον καλύτερο τρόπο τις κακοτεχνίες και τους περίεργους ενοχλητικούς θορύβους αντίστοιχα.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Τετρακίνηση

Ιπποδύναμη

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης