Δοκιμάζουμε το Volvo C40 Recharge Twin με 408 ίππους!

Η Volvo αποτελεί μία αυτοκινητοβιομηχανία η οποία εδώ και πολλά χρόνια έχει αποδείξει την ευαισθησία της για την προστασία του περιβάλλοντος.

Με το C40 η Volvo κάνει ένα βήμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της. Τώρα το εντυπωσιακό coupé-SUV της Volvo, με τις εκρηκτικές επιδόσεις και την τετρακίνηση και τους δύο ηλεκτροκινητήρες, επανέρχεται στο προσκήνιο με νέα μπαταρία και μεγαλύτερη αυτονομία για να προσφέρει μοναδική οδηγική απόλαυση που διαρκεί περισσότερο.

Η τιμή πώλησης του προσθιοκίνητου Volvo C40 Recharge ξεκινά από τις 55.924 ευρώ, ενώ του τετρακίνητου Twin Engine της δοκιμής μας από τις 63.364 ευρώ, με το απολύτως κορυφαίο πακέτο εξοπλισμού στην κατηγορία του. Σε αυτές τις τιμές δεν περιλαμβάνεται η κρατική επιδότηση ύψους 8.000 ευρώ μέσω του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2.

Στις παροχές της ελληνικής αντιπροσωπείας περιλαμβάνονται 3 χρόνια δωρεάν σέρβις, 5 χρόνια εγγύηση (η μπαταρία έχει οκτώ χρόνια εγγύηση ή 160.000 χλμ.), δυνατότητα μικτής ασφάλισης για τρία χρόνια και ευνοϊκή χρηματοδότηση με χαμηλό επιτόκιο.

Μοναδική σχεδίαση

Η άφιξη του νέου μοντέλου του C40 Recharge Twin δεν έρχεται να ανατρέψει τα πάντα στο κορυφαίο μοντέλο με τους 408 ίππους αλλά η σουηδική εταιρεία κατάφερε να το βελτιώσει σε κάποιους τομείς που είχε καταγραφεί κάποια υστέρηση προσδίδοντας έτσι μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα.

Αν ψάξετε για σχεδιαστικές διαφορές στο μοντέλο του 2024, θα τις ανακαλύψετε πολύ δύσκολα και μάλιστα θα λέγαμε ότι οι εμφανείς αλλαγές περιορίζονται στους νέους τροχούς!

Το C40 Recharge Twin αξιοποιεί τη σχεδιαστική ιδιαιτερότητα του αμαξώματος με την οροφή της να προσεγγίζει την τρίτη κολόνα δημιουργώντας τις ιδιαίτερες αναλογίες ενός coupe SUV. Την ίδια στιγμή, η έντονη κλήση του πίσω παρμπρίζ σε συνδυασμό με τα πίσω φωτιστικά σώματα και τη σταθερή αεροδυναμική πτέρυγα δημιουργούν μια γνώριμη στους περισσότερους εικόνα.

Στο εμπρός μέρος υπάρχει και πάλι η κλειστή μάσκα του XC40 Recharge και νέα φωτιστικά σώματα τα οποία διαθέτουν μία εξελιγμένη τεχνολογία Pixel LED, τα οποία χρησιμοποιούν μία κάμερα στο παρμπρίζ και προσαρμόζουν την φωτεινότητα ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου.

Την εικόνα συμπληρώνουν τα καίρια τοποθετημένα σκουρόχρωμα προστατευτικά αμαξώματος και φυσικά οι νέες ζάντες αλουμινίου, οι οποίες ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό.

Hitech αλλά πολυτελές εσωτερικό

Περνώντας τώρα στο εσωτερικό, συναντάμε τη στάνταρ γυάλινη πανοραμική οροφή που διαθέτει όλα τα απαραίτητα φίλτρα UV για να είναι ενεργειακά επαρκής η οποία ωστόσο δεν συνοδεύεται από κάποια συρόμενη κουρτίνα.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών και η κάθετη οθόνη αφής των 9 ιντσών για το infotainment αναγράφουν τις βασικές πληροφορίες με αποτέλεσμα ο οδηγός να πελαγώσει από την πολύ τεχνολογία. Μάλιστα έχει προστεθεί και η ένδειξη της εναπομένουσας αυτονομίας στον πίνακα οργάνων ενώ το λογισμικό αποτελεί προϊόν εξέλιξης σε συνεργασία με την Google, προσφέροντας όλες τις λειτουργίες της εταιρείας που θα βρίσκαμε και σε μία smartphone συσκευή.

408 ίπποι!

Κάτω από το καπό του C40 Recharge Twin δεν κρύβεται κάποιος κινητήρας εσωτερικής καύσης αλλά αποτελεί έναν επιπλέον αποθηκευτικό χώρο!

Το σύστημα κίνησης περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες έναν με ισχύ 183 kW (248,8 ίπποι) στον πίσω άξονα και έναν νέο ασύγχρονο δεύτερο ηλεκτροκινητήρα 117 kW (159,1 ίπποι) στον εμπρός άξονα. Η συνολική απόδοση παραμένει στους 408 ίππους, αλλά αντί για ίση κατανομή μεταξύ των δύο αξόνων, πλέον έχουμε το μεγαλύτερο μέρος της δύναμης να καταλήγει στους πίσω τροχούς. Κατά 10 Nm έχει αυξηθεί η ροπή φτάνοντας αισίως τα 670 Nm! Όλα τα παραπάνω μεταφράζονται σε επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 180 km/h με τον ιλιγγιώδη ρυθμό…

Η μπαταρία 82 kWh προσδίδει αυξημένη αυτονομία που φτάνει τα 507 χλμ., από 451 χλμ. στο παρελθόν, σύμφωνα με τη μέτρηση WLTP.

Επίσης οι βελτιώσεις στο σύστημα φόρτισης επέτρεψαν την αύξηση της μέγιστης ισχύος σε DC από 150 kW σε 205 kW. Αυτό μεταφράζεται σε χρόνο φόρτισης που δεν ξεπερνά τα 27 λεπτά για να φτάσει από το 10% στο 80%. Για να κλείσουμε το συγκεκριμένο σκέλος, σημειώστε πως σε οικιακό φορτιστή AC 11 kW απαιτούνται 8 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.

Απίστευτη δύναμη

Το Volvo C40 Recharge Twin πραγματικά θα εντυπωσιάσει τον οδηγό του από τα πρώτα κιόλας μέτρα κίνησης μαζί του με την δύναμη να είναι πραγματικά απίστευτη και αστείρευτη!

Για το καλό όλων η Volvo έχει περιορίσει ηλεκτρονικά την μέγιστη ταχύτητα κίνησης στα 180 χλμ./ώρα! Άλλωστε όποια στιγμή και αν πιέσει ο οδηγός το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα το σώμα του θα κολλήσει κυριολεκτικά στην πλάτη του καθίσματος.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο καλό θα είναι ο οδηγός να είναι συνετός καθώς η αυτονομία μειώνεται αισθητά αν κινηθεί κανείς στα όρια ωστόσο οι μεγάλοι τροχοί με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ ανεβάζουν ακόμα ψηλότερο τον πήχη της πρόσφυσης.

Μέσα στην πόλη ο οδηγός θα απολαύσει την ηρεμία που προσδίδει η ηχομόνωση της καμπίνας αλλά και η μη ύπαρξη θορύβων από κάποιον κινητήρα εσωτερικής καύσης ενώ παράλληλα θα εκτιμήσει ιδιαίτερα την ευελιξία του σουηδικού μοντέλου. Επίσης μέσα στην πόλη δεν υπάρχει και το άγχος της ανεύρεσης φορτιστή καθώς υπάρχει διαθέσιμος σχεδόν παντού.

Εκτός δρόμου η ύπαρξη τετρακίνησης κάνει την κίνηση σε χώμα ή άμμο παιχνιδάκι ωστόσο χρειάζεται προσοχή καθώς το αυτοκίνητο ζυγίζει πάνω από 2 τόνους και βέβαια η λειτουργία της τετρακίνησης μειώνει την αυτονομία…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Ιπποδύναμη

Επιδόσεις

Εγγύηση μπαταρίας

ΚΑΤΑ

Έλλειψη κουρτίνας στην γυάλινη οροφή