Δοκιμάζουμε το Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid AllGrip!

Όταν ακούει κανείς το όνομα Suzuki Vitara αμέσως το μυαλό του πηγαίνει σε κάποιο μοντέλο που κινείται άφοβα σε χιονισμένους δρόμους ή σε παραλίες ενώ δεν θα δυσκολευτεί να ακολουθήσει σκληροτράχηλα τζιπ σε μονοπάτια.

Ωστόσο η ιαπωνική εταιρεία μετά από 30 χρόνια παρουσίας αποφάσισε να αλλάξει εντελώς το δημοφιλές μοντέλο της το οποίο εμφανίστηκε με νέα δυναμική σχεδίαση, αναβαθμισμένη ποιότητα και εξοπλισμένο με σύστημα mild hybrid 48 Volt ώστε να μπορεί να συνεχίσει αδιάλειπτα την κυκλοφορία του προσδίδοντας χαμηλό κόστος χρήσης σε όποιον το επιλέξει.

Το νέο Suzuki Vitara της δοκιμής μας κινείται από ένας υπερτροφορούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας μόλις 1,4 λίτρου ο οποίος αποδίδει πλέον 129 ίππους αντί για 140 ίππους αλλά η ροπή αυξήθηκε στα 232 Nm από τα 220 Nm που είχε η παλαιότερη έκδοση.

Οι τιμές διάθεσης του νέου Suzuki Vitara ξεκινούν από τις 16.990 ευρώ για την δικίνητη έκδοση ενώ η τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας με τον κινητήρα του 1,4 λίτρου και των 129 ίππων κοστίζει λίγο πάνω από τις 22.300 ευρώ.

Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας που κυμαίνονται σε 83,84 ευρώ αλλά και την πολυετή εγγύηση που δίνει το εργοστάσιο.

Αλλαγές ουσίας

Σχεδιαστικά το νέο Vitara έχει δεχθεί αισθητικές παρεμβάσεις στην εξωτερική σχεδίαση που συνθέτουν την κομψή και ανανεωμένη του εμφάνιση.

Η επιβλητική μάσκα με γρίλιες και ο εμπρός προφυλακτήρας, τα οποία αποτελούν χαρακτηριστικά στοιχεία του μοντέλου, ανανεώθηκαν με την προσθήκη κάθετων γραμμών και λεπτομερειών χρωμίου που δίνουν μια πνοή φρεσκάδας στο μοντέλο-ναυαρχίδα της Suzuki.

Επίσης, τα πίσω φωτιστικά σώματα προεξέχουν πλέον προς τα έξω και σε συνδυασμό με την τεχνολογία LED ανανεώνουν και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου εκφράζοντας ένα πρωτοποριακό συναίσθημα. Το σύνολο έρχεται να συμπληρώσει η επανασχεδιασμένη πίσω ποδιά, η οποία προσδίδει μια αίσθηση ποιότητας. Επιπλέον, πανοραμική ηλιοροφή διατίθεται στις εκδόσεις GLX, ενώ οι ζάντες αλουμινίου νέας σχεδίασης ολοκληρώνουν την εντυπωσιακή εικόνα του νέου Vitara.

Αναβαθμισμένο εσωτερικό

Η ποιότητα και το στυλ αναβαθμίζονται σε όλο το εσωτερικό του Vitara. Οι διαστάσεις των οργάνων έχουν σχεδιαστεί με απόλυτη ακρίβεια και με τρόπο που ταιριάζουν εξαιρετικά σ’ ένα stylish και τολμηρό SUV. Νέα έγχρωμη οθόνη LCD 4,2 ιντσών τοποθετείται στον πίνακα οργάνων και προσφέρει στον οδηγό πληθώρα πληροφοριών όπως οι λειτουργίες της τεχνολογίας ALLGRIP, η λειτουργία Hill Control, η επιτάχυνση της βαρύτητας G, η ισχύς και η ροπή του κινητήρα, η επιτάχυνση, η χρήση φρένου καθώς και η αναγνώριση κυκλοφοριακών σημάτων.

Το κλασικό ρολόι που είναι ενσωματωμένο στο ταμπλό του Vitara έχει επανασχεδιαστεί, όπως και το σύνολο των οργάνων του νέου μοντέλου, αυξάνοντας έτσι το πάθος για μια πιο διασκεδαστική οδήγηση.

Άλλες βελτιώσεις περιλαμβάνουν την προσθήκη αφρώδους υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό, προσδίδοντας ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση ποιότητας. Επιπλέον βελτιώσεις αποτελούν οι  ασημένιες ενδείξεις στο ταμπλό, τις πόρτες και την κεντρική κονσόλα καθώς και το μεταλλικό γεωμετρικό πλαίσιο – μοτίβο κατά μήκος του ταμπλό. Τα κομψά σχεδιασμένα μπροστινά και πίσω καθίσματα από σουέντ με ανάγλυφα γεωμετρικά σχέδια εξασφαλίζουν μέγιστη υποστήριξη και άνεση καθώς και εκλεπτυσμένη urban εμφάνιση. Άνεση και χρηστικότητα προσφέρει και το εμπρός κεντρικό υποβραχιόνιο το οποίο πλέον αποτελεί βασικό εξοπλισμό στις εκδόσεις GL+/GLX.

Το ανανεωμένο Vitara διαθέτει τώρα ένα ολοκληρωμένο πακέτο προηγμένων συστημάτων ασφαλείας τα οποία βοηθούν τον οδηγό να αποφύγει πιθανά ατυχήματα ενώ παράλληλα υποστηρίζουν την ομαλή και ξένοιαστη καθημερινή οδήγηση.

Το σύστημα Dual Sensor Brake Support (DSBS) χρησιμοποιεί μια κάμερα και ένα αισθητήρα λέιζερ. Ο συνδυασμός της κάμερας, που εστιάζει στις μέσες και μεγάλες αποστάσεις και μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πεζούς και τη διαγράμμιση των λωρίδων, και του αισθητήρα laser, που επικεντρώνεται στις μικρές αποστάσεις και στη νυχτερινή ανίχνευση, εξασφαλίζει εξαιρετικά αποτελέσματα.

Στο εξοπλισμό του Vitara ανάλογα με την έκδοση υπάρχουν επίσης:

Σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Monitor)

Σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Control)

Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), το οποίο γνωρίσαμε πρώτη φορά στο νέο Jimny.

Επιπλέον συστήματα ασφαλείας που διαθέτει το μοντέλο είναι τα Σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας, Σύστημα Προειδοποίησης εκτροπής, Σύστημα Hill Hold, Σύστημα Hill Descent Control και Adaptive Cruise Control.

Σύστημα Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go

Σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου

Σύστημα Αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας

129 ίπποι

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας υπήρχε ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,4 λίτρου ο οποίος αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 235 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. μέχρι τις 4.000 σ.α.λ.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου το οποίο διαθέτει καλή αίσθηση αλλά και κλιμάκωση ενώ κατόπιν επιλογής η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς.

Το υβριδικό σύστημα συνεργάζεται με τον 4κύλινδρο τούρμπο κινητήρα Boosterjet του 1,4 λίτρου, που για την περίσταση αποδίδει 129 ίππους. Ελάχιστα πάνω από το ρελαντί, ο κινητήρας παρουσιάζει εξαιρετική απόκριση σε κάθε πάτημα του γκαζιού, όντας παράλληλα ελαστικός σε όλο το εύρος στροφών.

Το σύστημα αποτελείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης και μετατροπέα 48V-12V (DC / DC) σε εξαρτήματα ισχύος που απαιτούν χαμηλότερη τάση, συμπεριλαμβανομένων των φώτων, του ήχου και του κλιματισμού. Η συμπαγής και υψηλής απόδοσης μπαταρία ιόντων λιθίου αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που ανακτάται από την επιβράδυνση με ταχύτητες και τα φρένα.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα του νέου υβριδικού συστήματος 48V είναι η λειτουργία του ηλεκτρικού μοτέρ στο ρελαντί όταν, ο συμπλέκτης είναι αποσυνδεδεμένος και οι στροφές του κινητήρα είναι περίπου 1.000 μειώνοντας έτσι τη μέση κατανάλωση καυσίμου αλλά και τις εκπομπές CO2. Επιπλέον το σύστημα σβήνει και εκκινεί το μοτέρ στα φανάρια, με πραγματικά απουσία κραδασμών και θορύβων.

Όσον αφορά στις επιδόσεις το νέο Vitara πραγματικά εντυπωσιάζει καθώς τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε μόλις 10,2 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα.

Το πραγματικά εντυπωσιακό όμως γεγονός έρχεται από τον τομέα της κατανάλωσης καθώς μέσα στην πόλη το Vitara χρειάζονταν περίπου 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ στο εθνικό οδικό δίκτυο η κατανάλωση έπεφτε σε μόλις 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα!

Άνεση και ασφάλεια

Το Suzuki Vitara είναι ξεκάθαρο πως έχει αλλάξει προσανατολισμό και ακολουθεί τις τάσεις της εποχής καθώς αποτελεί ένα SUV με κίνηση στους τέσσερις τροχούς (με επιλογή) που προσδίδει υψηλή θέση οδήγησης, ταχύτητα, οικονομία, άνεση και ασφάλεια.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Vitara κινείται με απόλυτη ασφάλεια, άνεση και οικονομία όταν ο δείκτης του ταχύμετρου είναι τα όρια που θέτει ο Κ.Ο.Κ. με την μέση κατανάλωση να ανέρχεται σε περίπου 5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Ωστόσο αν ο οδηγός του θελήσει να κινηθεί πιο γρήγορα το Vitara σε πολύ λίγο χρόνο θα αγγίξει ταχύτητες υψηλότερες από 180 χλμ./ώρα αλλά με κόστος στην κατανάλωση.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι υπαρκτές αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό καθώς δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο. Το τιμόνι είναι άμεσο ενώ τα φρένα αποδείχθηκαν ότι είναι αποδοτικά. Πάντως τα περιθώρια πρόσφυσης του Vitara παραπέμπουν περισσότερο σε κανονικό ΙΧ παρά σε SUV…

Μέσα στην πόλη το Vitara θα λέγαμε πως βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον με την ανάρτηση να φιλτράρει σε πολύ καλό βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ η υψηλή θέση οδήγησης προσδίδει μεγάλη ορατότητα στον οδηγό. Η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν εντελώς άπειρο οδηγό. Επίσης η υψηλή απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ευνοεί την… αναρρίχηση στα πεζοδρόμια των πόλεων!

Εκτός δρόμου τα 185 χλστ. της απόστασης από το έδαφος και η τετρακίνηση «AllGrip», η οποία έχει 4 προεπιλεγμένα προγράμματα λειτουργίας: Auto, Sport, Snow και Lock θα σας μεταφέρουν όπου μπορούν να κινηθούν σκληροτράχηλα τζιπ. Μόνο δείξτε προσοχή μη σκίσετε κάποιο… ελαστικό καθώς δεν υπάρχει ρεζέρβα…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Κόστος χρήσης

Αξιοπιστία

Εξοπλισμός

Τετρακίνηση

ΚΑΤΑ

Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης