Δοκιμάζουμε το Suzuki Swift Sport Hybrid με 129 ίππους!

Μετά από 7 χρόνια παρουσίας στην παγκόσμια αγορά, το Suzuki Swift πέρασε στην επόμενη γενιά του, η οποία και εξελίχθηκε με «ευρωπαϊκές προδιαγραφές» ώστε να αυξήσει περαιτέρω τις πωλήσεις στην Γηραιά Ήπειρο.

Το νέο Suzuki Swift αποτελεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια ένα από «δυνατά» χαρτιά του ιαπωνικού εργοστασίου ενώ στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας η έκδοση Sport ανεβάζει την αδρεναλίνη χωρίς να εκτοξεύει το κόστος χρήσης καθώς το Suzuki Swift Sport φιλοξενεί και σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας!

Mε την ήπια υβριδική τεχνολογία το Swift Sport διατηρεί το σπορ ταπεραμέντο του στο έπακρο προσφέροντας επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με το παρελθόν. Ωστόσο για να το αποκτήσει κανείς θα πρέπει να καταβάλει 21.130 ευρώ γεγονός που εξαιρεί αμέσως τους νέους με χαμηλά εισοδήματα…

Από την άλλη μεριά όμως ο πλούσιος εξοπλισμός «χρυσώνει» το χάπι της τιμής καθώς περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, A/C, φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης, φιμέ κρύσταλλα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, αυτόματη λειτουργία φώτων και το κυριότερο, οθόνη αφής 7 ιντσών με δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphone και κάμερα οπισθοπορείας, αλλά και ζάντες αλουμινίου μέχρι και θερμαινόμενα καθίσματα…

Σπορ πινελιές

Το Suzuki Sport Hybrid αποτελεί την κορυφαία έκδοση του μοντέλου και αυτό φαίνεται από όποια μεριά και αν το δει κανείς με τις σπορ πινελιές να είναι εμφανείς.

Ειδικότερα το διαφορετικό Swift διαθέτει επιβλητική μάσκα και προφυλακτήρα, 17άρες σπορ ζάντες από τις οποίες διακρίνονται οι εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι και οι δίσκοι πίσω, ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν οι διπλές απολήξεις των εξατμίσεων και η διακριτική αεροτομή. Παράλληλα τα λογότυπα Swift Sport και Hybrid κοσμούν την πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών και υποδηλώνουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα αποτελούν το κυρίαρχο στοιχείο ενώ με ένα μοναδικό τρόπο οι σχεδιαστές έχουν  καταφέρει να «κρύψουν» τις χειρολαβές στις πίσω πόρτες. Επίσης το πορτοκαλί χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας δεν περνούσε απαρατήρητο μαγνητίζοντας τα βλέμματα των περαστικών.

Hitech εσωτερικό…

Μπαίνοντας στην καμπίνα επιβατών του Suzuki Swift Sport, αντικρίζει κανείς ένα ευχάριστο και νεανικό εσωτερικό αλλά έχει γίνει χρήση σκληρών πλαστικών σε αρκετά σημεία της καμπίνας με αποτέλεσμα να μειώνεται κάπως η ποιότητα. Ωστόσο η μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών που έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του ταμπλό κερδίζει τις εντυπώσεις αλλά και τους νέους οδηγούς.

Η συναρμογή και η εργονομία είναι αρκετά προσεγμένες, ενώ υπάρχουν και αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα και στο χώρο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα.

Οι διαφορές με τις υπόλοιπες εκδόσεις εστιάζονται στα σπορ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μοντέλου που ορίζουν και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου οι οποίες περιλαμβάνουν κόκκινες πινελιές σε πολλά μέρη, το μεγάλο κόκκινο στροφόμετρο, το σπορ τιμόνι και μπάκετ καθίσματα. Οι χώροι είναι καλοί για 4 επιβάτες και στην έκδοση Sport του Swift, ενώ ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται στα 265 λίτρα…

129 ίπποι

Κάτω από το καπό του Suzuki Swift Sport Hybrid της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός Boosterjet των 1,4 λίτρων ο οποίος έχασε 11 ίππους αλλά συνδυάζεται πλέον με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V με αποτέλεσμα η ισχύς του να αγγίζει τους 129 ίππους αντί για 140. Το ήπια υβριδικό σύστημα αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) με λειτουργία ηλεκτρικού κινητήρα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και ένα μετατροπέα τάσης 48-12V DC/DC. Διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργειας και προσφέρει επιπλέον ισχύ και ροπή στο σύνολο, με αποτέλεσμα σε συνθήκες επιτάχυνσης να δίνει επιπλέον boost (13,6 ίππους και 53 Nm ροπής επιπλέον), διατηρώντας το έτσι και παρά την απώλεια ισχύος και πάλι πολύ καλό σε επιδόσεις αλλά και πιο οικονομικό.

Στην πράξη το μηχανικό σύνολο με το ήπιο υβριδικό σύστημα αποδείχθηκε ιδιαίτερα οικονομικό και οικολογικό καθώς η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα με ζωηρή οδήγηση και 127 γραμμάρια CO2. Όσον αφορά στις επιδόσεις τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε 9,1 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα του Suzuki Swift Sport αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα.

Ο κινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα ελαστικός και αποκρίνεται άμεσα από χαμηλά ενώ η ύπαρξη του υβριδικού συστήματος ενισχύει τα σπορ χαρακτηριστικά του μοντέλου διατηρώντας την οικονομία καυσίμου σε χαμηλά επίπεδα.

Σπορ διαθέσεις

Το Suzuki Swift Sport Hybrid, απευθύνεται σε αυτούς που γνωρίζουν ακριβώς τι ψάχνουν και θυμίζει πολύ την σχολή των παλαιών GTi, με τα οποία έχουν μεγαλώσει οι σημερινοί 50άρηδες…

Παρά τον αστικό του χαρακτήρα το νέο Suzuki Swift Sport απέδειξε πως διαθέτει σπορ χαρακτηριστικά και κινείται με άνεση και ασφάλεια κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το ιαπωνικό μοντέλο αποδείχθηκε ευθύβολο και ασφαλές ακόμη και κινείται με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 200 χλμ./ώρα ωστόσο ο κινητήρας μόλις πλησιάζει στο τέλος της περιστροφής του παράγει θόρυβο ο οποίος γίνεται αντιληπτός μέσα στην καμπίνα επιβατών.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Suzuki Swift Sport απέδειξε πως διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος ενώ όταν κινείται στο όριο ο πίσω τροχός είναι πολύ πιθανό να χάσει την επαφή του με την άσφαλτο χωρίς όμως να δημιουργεί θέμα στον οδηγό.

Μέσα στην πόλη το Swift κινείται με απόλυτη άνεση, ασφάλεια και οικονομία και ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως το κορυφαίο κιβώτιο που αποδείχθηκε δυνατός σύμμαχος μέσα στην πόλη. Παράλληλα η ανάρτηση φιλτράρει σε ικανοποιητικό βαθμό τις όποιες κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

Ωστόσο τα ελαστικά χαμηλού προφίλ χρειάζονται προσοχή γιατί μπορεί να «τραυματιστούν» εύκολα και το κόστος αντικατάστασής τους είναι κάπως υψηλό…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Υβριδικό σύστημα

Εξοπλισμός

Επιδόσεις

ΚΑΤΑ

Ελαστικά χαμηλού προφίλ