Το Suzuki Swift αποτελεί ένα από τα best seller μοντέλα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας και έχει ήδη κλείσει 40 χρόνια παρουσίας στην αγορά και έχει καταγράψει πάνω από 9 εκατ. πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Σήμερα η Suzuki ανανέωσε το Swift το οποίο εμφανίζεται πιο μοντέρνο αλλά και πιο ώριμο από ποτέ και αναζητά τη δική του θέση στον πίνακα των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου.
Το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Μάλιστα το χαμηλό βάρος, ο ξεχωριστός σπορ χαρακτήρας του αυτοκινήτου αλλά και οι compact διαστάσεις αποτελούν μοναδικά χαρακτηριστικά του Suzuki Swift.
Το νέο Swift προσφέρεται στα 17.450 ευρώ, με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων LED φώτα, 6 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, adaptive cruise control, οθόνη Infotainment 9 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, hill hold, σύστημα αυτόματης εναλλαγής μεγάλης σκάλας φώτων και πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης/άνεσης/ασφάλειας. Η έκδοση GL+ κοστίζει 18.530 ευρώ και η GLX 20.250 ευρώ (εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο).
Το νέο Suzuki Swift συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση καλής λειτουργίας (ή 100.000 χλμ. για τα μηχανικά/ηλεκτρικά μέρη) και 12ετή για το αμάξωμα, ενώ παρέχονται 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.
Σπορ σχεδίαση
Η τέταρτη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου εμφανίζεται πιο σπορ από ποτέ ενώ διατηρεί στους δεσμούς με τον προκάτοχό του θέλοντας να υπάρξει μια συνέχεια στο μοντέλο και βέβαια να διατηρήσει τον αστικό του χαρακτήρα.
Στο εμπρόσθιο μέρος τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα σε σχήμα «L» και η μεγαλύτερη εμπρόσθια μάσκα σε συνδυασμό με το πιο μυώδες καπό αποτελούν τις μεγάλες διαφορές με τον προκάτοχό του ενώ από το πλάι οι διαφορές είναι ελάχιστες και θα τις εντοπίσουν μόνο οι λάτρεις του ιαπωνικού μοντέλου.
Άλλωστε οι σχεδιαστές της Suzuki επιδίωξαν να βελτιώσουν την αεροδυναμική του αμαξώματος χωρίς να αλλοιώσουν την ταυτότητα του Swift ώστε να είναι αναγνωρίσιμο.
Στο πίσω μέρος οι αλλαγές εντοπίζονται στα νέα φωτιστικά σώματα αλλά και στον προφυλακτήρα.
Τεχνολογική αναβάθμιση
Σε αντίθεση με την εξωτερική σχεδίαση, η εικόνα της καμπίνας στο Suzuki Swift έχει αλλάξει και έχει αναβαθμιστεί σημαντικά σε σχέση με τον προκάτοχό του με την απερχόμενη γενιά, με τα σκληρά υλικά να ικανοποιούν με τη συναρμογή.
Παράλληλα η ύπαρξη υψηλής τεχνολογίας κάνει έντονη την εμφάνισή της με τη νέα οθόνη αφής του συστήματος infotainment των 9 ιντσών να έχει τοποθετηθεί στο επάνω μέρος του ταμπλό και ο χειρισμός του κλιματισμού γίνεται πλέον μέσω νέων διακοπτών.
Πλήρως ανασχεδιασμένος είναι πλέον ο πίνακας με τα αναλογικά όργανα που παραμένουν και στη νέα γενιά, ενώ χωρίς καμία αλλαγή παρουσιάζεται και πάλι το τιμόνι.
Οι χώροι για μικροαντικείμενα στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα φτιάχνουν ένα περιβάλλον ευχάριστο και λειτουργικό. Υπάρχουν πολλές θύρες σύνδεσης / φόρτισης, ενώ το Suzuki Connect υποστηρίζει και ασύρματο Android Auto και Apple Car Play.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι επαρκείς, ενώ και το πορτμπαγκάζ είναι στα 265 λίτρα που μπορούν να φθάσουν έως και τα 980 λίτρα.
Φυσικά, από τον στάνταρ εξοπλισμό ασφάλειας του νέου Swift δε λείπει τίποτα και έτσι το μικρό ιαπωνικό μοντέλο εναρμονίζεται πλήρως με τα νέα ευρωπαϊκά πρότυπα και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: υποβοήθηση πέδησης, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, σύστημα διατήρησης λωρίδας, Adaptive Cruise Control, σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου, σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης και άλλα.
Με νέο 3κύλινδρο υβριδικό ατμοσφαιρικό μοτέρ στα 1,2 λίτρα
Η τέταρτη γενιά του νέου Suzuki Swift κινείται από ένα νέο 3κύλινδρο υβριδικό ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 82 ίππους στις 5.700 σ.α.λ. και 112 Νm διαθέσιμα στις 4.500 σ.α.λ.
H ισχύς παραμένει στους 82 ίππους, η ροπή έχει αυξηθεί από τα 107 Nm στα 112 Nm, με τα περισσότερα διαθέσιμα από χαμηλά ενώ το 12-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα με 3 ίππους και 60 Νm ροπής.
Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός 5τάχυτου κιβωτίου που κατά την γνώμη μας θα έπρεπε να διαθέτει 6 σχέσεις.
H ιαπωνική φίρμα υπόσχεται μέση κατανάλωση 4,4 λτ./100 χλμ. στην έκδοση με το στάνταρ χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων και εκπομπές CO2 στα 99 γρ./χλμ., κάτι που επιτυγχάνεται με τη χρήση του ήπια υβριδικού συστήματος 12V το οποίο μειώνει κατά 9% τους ρύπους και την κατανάλωση καυσίμου.
Οι υποψήφιοι αγοραστές του νέου Suzuki Swift μπορούν να επιλέξουν μεταξύ χειροκίνητου κιβωτίου ή αυτόματου CVT, ενώ παρούσα στην γκάμα θα είναι και πάλι στην γκάμα του μοντέλου η έκδοση ALLGRIP, με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης για τους πιο απαιτητικούς.
Ευχάριστο και οικονομικό
Το νέο Suzuki Swift συνεχίζει να στοχεύει στην ευκολία χρήσης, ενώ οι compact διαστάσεις, η καλή περιμετρική ορατότητα και το χαμηλό κόστος χρήσης ενδείκνυνται για κίνηση μέσα στην πόλη. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα κίνησης με το Suzuki Swift ο οδηγός αντιλαμβάενται την συνολική αναβάθμιση του νέου ιαπωνικού μοντέλου το οποίο εμφανίζεται περισσότερο πολιτισμένο από τον προκάτοχό του ενώ οι αναβαθμίσεις ουσίας έχουν βελτιώσει περαιτέρω και την οδική του συμπεριφορά.
Μάλιστα παρά την σχετικά μικρή ιπποδύναμη των 82 ίππων του τρικύλινδρου κινητήρα το αυτοκίνητο αποδείχθηκε ότι κινείται σβέλτα και οικονομικά κυρίως λόγω του χαμηλού βάρους που δεν ξεπερνά τα 1.000 κιλά.
Επίσης η ύπαρξη τριών κυλίνδρων προσδίδει μια «ζωηράδα» στο αυτοκίνητο ενώ οι υδραυλικές βάσεις του κινητήρα μειώνουν στο ελάχιστο τους κραδασμούς που προκαλούνται. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου με 5 σχέσεις το οποίο διακρίνεται για την αίσθηση και την κλιμάκωσή του.
Η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά την διάρκεια της σύντομης δοκιμής μας κυμάνθηκε σε μόλις 4,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ. με συντηρητική οδήγηση ενώ όταν κινηθήκαμε στα όρια η μέση κατανάλωση αυξήθηκε στα 5,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Στο ταξίδι η μακρυά 5η σχέση βοηθά σε ένα ήσυχο ταξίδι ενώ όταν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ τότε θα εκτιμήσει δεόντος και την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με στροφές το αμάξωμα του Suzuki Swift θα λάβει κάποιες κλίσεις οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο.
Η ανάρτηση επίσης κάνει εξαιρετική δουλειά απορροφώντας όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Κόστος χρήσης
Εργοστασιακή εγγύηση
Αξιοπιστία
ΚΑΤΑ
Έλλειψη 6ης σχέσης στο κιβώτιο