Δοκιμάζουμε το Suzuki Jimny LCV με 102 ίππους!

To Suzuki Jimny επέστρεψε στην ελληνική αγορά διατηρώντας τα μοναδικά off-road χαρακτηριστικά του αλλά χωρίς το πίσω κάθισμα καθώς αφορά σε επαγγελματική έκδοση.

Η καριέρα του ως επιβατικό έχει ολοκληρωθεί λόγω ρύπων ωστόσο την επαγγελματική του εκδοχή ζηλεύουν πολλοί ανταγωνιστές καθώς το ιαπωνικό μοντέλο με τιμή λίγο πάνω από τις 21.000 ευρώ (17.457 ευρώ πλέον του ΦΠΑ) έρχεται να αναταράξει τα ήρεμα νερά στην κατηγορία των επαγγελματικών οχημάτων.

Θα πρέπει να επισημάνουμε πως η επαγγελματική έκδοση δεν υστερεί κυριολεκτικά σε τίποτα από την επιβατική έκδοση διαθέτει υπερπλήρη εξοπλισμό και μεγάλο αποθηκευτικό χώρο (863 λίτρα) με επίπεδο πάτωμα και προαιρετικό στιβαρό προστατευτικό πλέγμα που διαχωρίζει με ασφάλεια τους επιβάτες από το μεταφερόμενο φορτίο.

Κλασική σχεδίαση Jimny

Το νέο Suzuki Jimny αδιαμφισβήτητα αποτελεί ένα ξεχωριστό μοντέλο με έντονες γωνίες τις οποίες κάποιες τις λατρεύουν και κάποιοι άλλοι το παρομοιάζουν με «κουτί»! Όπως και αν το δει κανείς πάντως το νέο Jimny διαθέτει έντονη σχεδίαση που μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε βρίσκεται σταθμευμένο.

Τώρα τα σχόλια όπως προαναφέραμε ποικίλουν αλλά το θέμα είναι ότι το Jimny προκαλεί είτε αρνητικά είτε θετικά και σε καμία περίπτωση δεν περνά απαρατήρητο…

Επίσης διατηρεί σκληροτράχηλο χαρακτήρα αλλά και τις μικρές διαστάσεις του προσδίδοντας ευελιξία χωρίς όμως να δημιουργεί το αίσθημα την ανασφάλειας στον οδηγό του

Στο εμπρόσθιο τμήμα κυριαρχούν η μάσκα και ο προφυλακτήρας αλλά και τα φωτιστικά σώματα που δείχνουν να εξέχουν πολύ από το αμάξωμα χωρίς όμως να συμβαίνει κάτι τέτοιο.

Στο πίσω μέρος το νέο Jimny θα λέγαμε πως δεν έχει αλλάξει και πάρα πολύ καθώς τα φωτιστικά σώματα έχουν τοποθετηθεί στον πίσω προφυλακτήρα ενώ έντονη είναι η παρουσία της ρεζέρβας που έχει τοποθετηθεί επάνω στην πίσω πόρτα του αυτοκινήτου.

Εσωτερικό με διπλό χαρακτήρα

Αν το Jimny προκαλεί με την εξωτερική του σχεδίαση είτε αρνητικά είτε θετικά κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει με την καμπίνα επιβατών. Το εσωτερικό του Jimny αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη για τον οδηγό και τον συνοδηγό.

Η μόνη ομοιότητα με το προηγούμενο μοντέλο έχει να κάνει με την ύπαρξη του δεύτερου λεβιέ που ο οδηγός επιλέγει την τετρακίνηση αλλά και τις «κοντές» σχέσεις.

Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει το ταχύμετρο και το στροφόμετρο και μεταξύ τους έχει τοποθετηθεί μια οθόνη LCD ενώ στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει το ηχοσύστημα και τα χειριστήρια για τον κλιματισμό αλλά και για την κατάβαση σε δρόμο με μεγάλη κλίση.

Πίσω από τα καθίσματα του οδηγού και συνοδηγού εστιάζεται η μεγάλη διαφορά στην επαγγελματική έκδοση. Τα πίσω καθίσματα λείπουν απελευθερώνοντας ένα χώρο φόρτωσης που φτάνει έως τα 863 λίτρα, νούμερο που πραγματικά εντυπωσιάζει για Suzuki Jimny.

Σε επίπεδο εξοπλισμού το νέο Jimny διαθέτει τα πάντα μεταξύ των οποίων ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου κατάβασης, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, cruise control, αυτόματους προβολείς, θερμαινόμενα καθίσματα, ραδιο-CD με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.

102 ίπποι

Το νέο Jimny χρησιμοποιεί αποκλειστικά έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 102 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 130 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Στην πράξη το μηχανικό σύνολο σε καμία περίπτωση δεν βάζει φωτιά στο δρόμο αλλά κινεί με αξιοπρέπεια το αμάξωμα του Jimny.

Η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα μέσω ενός 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου με σωστή κλιμάκωση αλλά κάπως σφικτή αίσθηση. Φυσικά ως καθαρόαιμο τζιπ το Jimny διαθέτει κεντρικό μηχανικό διαφορικό και βοηθητικό κιβώτιο με «κοντές» σχέσεις για τις δύσκολες καταστάσεις που μπορεί να συναντήσει ο οδηγός εκτός δρόμου.

Όλα αυτά βέβαια έχουν έναν αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου η οποία κινήθηκε πέριξ των 6,8 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στο ταξίδι αν ο οδηγός του κινηθεί στο όριο των 100 χλμ. τότε το Jimny είναι και οικονομικό και η μέση κατανάλωση πέφτει στα 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Σε διαφορετική περίπτωση η κατανάλωση ανεβαίνει ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης!

Για δρόμο, παραλία ή βουνό

Το Suzuki Jimny ανέκαθεν αποτελούσε το σκληροτράχηλο τζιπ των κυνηγών, των ιδιοκτητών σκαφών αλλά και όσων ήθελαν ένα τετρακίνητο όχημα χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψουν μια περιουσία. Το νέο Jimny προσφέρει όλα τα παραπάνω με επιπλέον την άνεση αλλά και την υψηλή τεχνολογία.

Κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το νέο Jimny μας εντυπωσίασε αρχικά καθώς όπως προαναφέραμε το τιμόνι του δεν έτρεμε όταν κινηθήκαμε με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα όπως συνέβαινε στις προηγούμενες γενιές.

Επίσης κινείται με απόλυτη άνεση και οικονομία όταν ο οδηγός δεν ξεπεράσει τα 100-110 χλμ./ώρα και δεν ζορίζεται ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου κινείται πέριξ των 140 χλμ./ώρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Jimny ως γνήσιο καθαρόαιμο τετρακίνητο παρουσιάζει κάποιες κλίσεις οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζουν ενώ το ESP το επαναφέρει στο σωστό δρόμο σε περίπτωση πλαγιολίσθησης…

Εκτός δρόμου το Jimny δείχνει ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Ανεβαίνει τα βουνά με απίστευτη ευκολία και άνεση, κινείται σε αμμώδεις παραλίες χωρίς να κολλάει, ρίχνει βάρκες σε γλίστρες ή αμμουδιές με άνεση και βέβαια με την ίδια άνεση θα κινείται και σε χιονισμένες πλαγιές!

Όταν συναντά δυσκολίες ο οδηγός έχει την επιλογή της τετρακίνησης αλλά και των «κοντών» σχέσεων και όλα ξεπερνιούνται! Όμως αυτό που θα εκτιμήσουν δεόντως οι επιβάτες είναι η άνεση που έχουν στην καμπίνα όπου και αν κινείται το Jimny.

Μέσα στην πόλη το Jimny αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευέλικτο, άνετο και βέβαια η ανάρτηση απορροφά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας κάνει κάνει αισθητή την απουσία της ενώ η μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κάνει τις αστικές αναρριχήσεις στα πεζοδρόμια πανεύκολες.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Τετρακίνηση

Εξοπλισμός

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας