Δοκιμάζουμε το Suzuki Ignis 1,2 Hybrid AllGrip με 83 ίππους!

To Suzuki Ignis αποτελεί το μικρότερο και φθηνότερο τετρακίνητο μοντέλο της ελληνικής αγοράς το οποίο πλέον έχει εφοδιαστεί και με ήπιο υβριδικό σύστημα για να μειωθούν οι μέσες εκπομπές ρύπων ενώ παράλληλα διακρίνεται για τις compact διαστάσεις του αλλά και τον περιπετειώδη χαρακτήρα του.

Μάλιστα όλα τα παραπάνω διατίθενται στην τιμή των 16.680 ευρώ με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό αλλά και την αξιοπιστία που συνοδεύει τα ιαπωνικά μοντέλα και οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται ότι αυτό το έχουν διαπιστώσει με την πάροδο των ετών.

Να υπενθυμίσουμε πως το Suzuki Ignis έκανε πρεμιέρα το 2016, όμως σήμερα η παρουσία τετρακίνησης και η χρήση υβριδικής τεχνολογίας το έχουν καταστήσει μοναδική πρόταση για αυτή την κατηγορία καθώς αποτελεί ένα αυτοκίνητο πόλης που μπορεί να κινηθεί με άνεση ακόμη και όταν ο δρόμος τελειώνει

Όσον αφορά στα Τέλη Κυκλοφορίας είναι μηδενικά εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών CO2.

Περιπετειώδης εμφάνιση

Το Suzuki Ignis από την πρώτη κιόλας ημέρα που παρουσιάστηκε απέκτησε είτε φανατικούς οπαδούς είτε ανθρώπους που κατέκριναν τη σχεδίασή του. Όπως και να έχει το θέμα το ιαπωνικό μοντέλο είναι συμπαγές σε διαστάσεις, διαθέτει νεανική και περιπετειώδης εμφάνιση έχει αστικό προσανατολισμό αλλά όταν ο δρόμος τελειώνει είναι ικανό να ντροπιάσει πολλά μεγαλύτερα SUV!

Η τετράγωνη λογική του αμαξώματος με τις πλαστικές ποδιές, τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 18 εκατοστών το κάνουν να μοιάζει κάτι ανάμεσα σε μικρό αυτοκίνητο πόλης και υπερυψωμένο SUV.

Στις ανεπαίσθητες εμφανισιακές αλλαγές από τον προκάτοχό του εντάσσονται η νέα εμπρός γρίλια, η επανασχεδίαση των προφυλακτήρων εμπρός και πίσω, οι διαφοροποιημένες εισαγωγές αέρα, οι ποδιές σε χρώμα αλουμινίου, καθώς και τρία νέα χρώματα αμαξώματος.

Νεανικός χαρακτήρας

Η καμπίνα επιβατών του νέου Ignis παραμένει αμετάβλητη διατηρώντας ωστόσο το νεανικό χαρακτήρα του προκατόχου του. Ο πίνακας οργάνων έχει σχεδιαστεί εκ νέου, ενώ το κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας και οι λαβές των θυρών δέχθηκαν χρωματική επένδυση, που ταιριάζουν με εκείνη των καθισμάτων. Το Ignis ξεχωρίζει για την ευρυχωρία της καμπίνας, και ιδιαίτερα των πίσω θέσεων, προσφέροντας άνετη μετακίνηση για τέσσερις επιβάτες. Από εκεί και έπειτα, η χωρητικότητα αποσκευών στην τετρακίνητη έκδοση δεν εντυπωσιάζει, αφού φτάνει στα 227 λίτρα εφόσον επιλεγεί η διάταξη πέντε σταθερών καθισμάτων, ενώ, σε περίπτωση που προτιμηθεί εκείνη των τεσσάρων με συρόμενο πίσω κάθισμα, ορίζεται στα 204 λίτρα.

Ο εξοπλισμός είναι πολύ πλούσιος και στην έκδοση δοκιμής μας, τη μεσαία εξοπλιστικά GL προσφέρει πολλά στοιχεία ανέσεων και ασφάλειας, όπως τις ζάντες αλουμινίου βαμμένες σε μαύρο χρώμα, την οθόνη αφής 7″ με σύνδεση smartphone και κάμερα οπισθοπορείας, Dual Camera Brake Support, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός.

83 ίπποι

Κάτω από το καπό του Suzuki Ignis της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.2 Dualjet, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 83 ίππους στις 6.000 στροφές, δηλαδή 7 λιγότερους από τον άμεσο προκάτοχό του και το υβριδικό σύστημα Suzuki Hybrid 12V, που βασίζεται στην παρουσία μίας μπαταρίας ιόντων λιθίου και μίας ηλεκτρογεννήτριας/μίζας. Κατά το φρενάρισμα ή τη διαδικασία coasting, το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου φορτίζει την μπαταρία χωρητικότητας 10 Ah, η οποία βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Η ενέργεια που αποθηκεύεται επιστρέφει αργότερα υπό μορφή υποβοήθησης της κίνησης, προσφέροντας επιπλέον ροπή στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και συντελώντας στην επίτευξη μειωμένων τιμών κατανάλωσης.

Η τετρακίνητη εκδοχή του Ignis διαθέτει το σύστημα «AllGrip Auto», όπως το ονομάζει η ιαπωνική εταιρεία. Αυτό φέρει συνεκτικό συμπλέκτη που μεταφέρει τη ροπή αυτόματα και άμεσα και στους πίσω τροχούς όταν οι εμπρός χάσουν την πρόσφυσή τους.

Όσον αφορά στη μέση κατανάλωση κυμάνθηκε σε περίπου 5,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ. ενώ με προσεκτική οδήγηση μειώνεται στα 4,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Παντός εδάφους

Το Suzuki Ignis στην τετρακίνητη εκδοχή του αποτελεί ένα μικρό αυτοκίνητο που πραγματικά θα σας μεταφέρει παντού!

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το ιαπωνικό μοντέλο κινείται με άνεση και οικονομία στα όρια του ΚΟΚ ενώ όταν το πιέσει το οδηγός αυξάνεται ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας και κατ’ επέκταση και ο θόρυβος στην καμπίνα επιβατών. Το κιβώτιο έχει «κοντή» την πρώτη σχέση ενώ η 5η ταχύτητα έχει το ρόλο της overdrive για να ταξιδεύει πιο ήσυχα και οικονομικά το αυτοκίνητο.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η αδυναμία του κινητήρα δεν επιτρέπει «γρήγορες» αναβάσεις ωστόσο η ύπαρξη τετρακίνησης αυξάνει στο μέγιστο τα περιθώρια πρόσφυσης.

Μέσα στην πόλη το Ignis δείχνει ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον είναι ευέλικτο στρίβει και παρκάρει πανεύκολα, χάρη και στο μικρό του μέγεθος αλλά και στην ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας.

Εκτός δρόμου η τετρακίνηση του Ignis φροντίζει για τη βέλτιστη κατανομή ροπής και στους δύο άξονες. Επιπλέον, το σύστημα Grip Control βοηθά, σε συνεργασία με τα Hill Hold και Hill Descent, την ομαλή κίνηση -και εκκίνηση- σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης σε γλιστερό οδόστρωμα, όπως χιόνι ή λάσπη. Επίσης η απόσταση 180 χιλιοστών από το έδαφος, που δίνει στο Ignis την πρωτοκαθεδρία ανάμεσα σε οχήματα αυτού του μεγέθους, επιτρέποντας την κίνηση σε μονοπάτια χωρίς δυσκολία.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Τετρακίνηση

Κόστος χρήσης

Αξιοπιστία

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Θόρυβος στις υψηλές στροφές