Δοκιμάζουμε το Skoda Scala 1.0 TSi 116 ps

Ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο, κόντρα στις τάσεις της εποχής, κατασκεύασε και διαθέτει στην αγορά η Skoda το οποίο όντως δεν αφορά σε κάποιο SUV αλλά σε ένα μικρομεσαίο hatchback!

Ο λόγος για το νέο Skoda Scala το οποίο πραγματικά αποτελεί ένα «σκαλί» παραπάνω για την αυτοκινητοβιομηχανία καθώς η ποιότητα κατασκευής και κύλισης, ο εξοπλισμός αλλά και η μεταπωλητική αξία έχουν ανέβει σε άλλο επίπεδο σε αντίθεση με το κόστος χρήσης και κτήσης τα οποία έχουν περιοριστεί σε πολύ χαμηλά επίπεδα!

Οπότε με αυτό τον τρόπο το όνομα του νέου μοντέλου επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο την εξέλιξη ή καλύτερα την άνοδο της μάρκας σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα.

Το νέο μοντέλο μάλιστα είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την εταιρεία καθώς εντάσσεται σε μια κατηγορία όπου κατέχει το 87% του συνόλου των πωλήσεων.

Μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου Skoda Scala αποτελούν η ευρυχωρία, ο τεράστιος χώρος αποσκευών, η τεχνολογία, η ποιότητα και βέβαια η αξιοπιστία σε συνδυασμό με την τιμή διάθεσης η οποία για την έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ανέρχονταν σε 17.380 ευρώ ενώ τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε περίπου 110 ευρώ.

Συνδυασμός πολυτέλειας και δυναμισμού

Η σχεδίαση του νέου Skoda Scala πραγματικά εντυπωσιάζει από όποια μεριά και αν το δει κανείς.

Στο εμπρόσθιο μέρος οι νέοι προβολείς του Scala είναι στενοί και κωνικοί και σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή κάθετη μάσκα, τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος της και τις κάθετες εισαγωγές (AirCurtains) διαμορφώνουν το εμπρός του τμήμα.

Οι προβολείς και τα πίσω φώτα τεχνολογίας LED καθώς και τα δυναμικά πίσω φλαςσυμβάλλουνμετησειράτουςστηνεντυπωσιακήεμφάνιση, όπως και οι αεροδυναμικά σχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου(έως και 18 ιντσών) που συνδυάζονται με τα δώδεκα διαθέσιμα χρώματα του αμαξώματος.

Επίσης στο πίσω μέρος του Skoda Scala δεν υπάρχει το λογότυπο της εταιρείας αλλά μεγάλα γράμματα που αναγράφουν την μάρκα γεγονός που μπορεί να συναντήσει κανείς σε πολυτελή μοντέλα.

Hitech και άνετο εσωτερικό

Το εσωτερικό του Scala συνδυάζει την εργονομία και το εμπνευσμένο design με μεγάλους χώρους, πολλές θέσεις αποθήκευσης, το μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ της κατηγορίας (467 λίτρα), που αν αναδιπλωθούν τα διαιρούμενα (60:40) πίσω καθίσματα αυξάνεται στα 1.410 λίτρα και μια σειρά από έξυπνα στοιχεία Simply Clever.

Το μεταξόνιο των 2.649 χιλιοστών εξασφαλίζει άνετο χώρο 73 χλστ. για τα πόδια όσων κάθονται πίσω, ενώ το εσωτερικό ύψος των 982 χλστ. στο πίσω κάθισμα δημιουργεί καινούργια στάνταρ στην κατηγορία.

Στο καινούργιας σχεδίασης ταμπλό η χαρακτηριστική γραμμή που περικλείει την οθόνη των έως και 9,2 ιντσών,που είναι τοποθετημένη ψηλά, εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού και που δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται. Την ίδια στιγμή αποτελεί μια εργονομική βάση για το χέρι που χειρίζεται την οθόνη αφής.

Οι εμπρός πόρτες διαθέτουν υψηλής ποιότητας και μαλακής υφής επενδύσεις, ενώ τα ζεστά χρώματα, τα ιδιαίτερα διακοσμητικά, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και οι ραφές που δημιουργούν αντιθέσεις στα καθίσματα (πλέον διαθέσιμες προαιρετικά και με τις πολύ όμορφες επενδύσεις από Suedia) δημιουργούν μια ιδιαίτερα ευχάριστη ατμόσφαιρα. Τα θερμαινόμενα παρμπρίζ και τιμόνι που διατίθενται προαιρετικά εξασφαλίζουν επιπλέον άνεση.

Ο εξοπλισμός του Scala είναι υπερπλήρης ακόμη και η βασική έκδοση περιλαμβάνει ως στάνταρ αερόσακους οδηγού, συνοδηγού πλευρικούς εμπρός και κεφαλής τύπου κουρτίνας, μπροστινό σύστημα προειδοποίησης κινδύνου με αυτόματη πέδηση και σύστημα αναγνώρισης πεζών, σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα αυτόματης ειδοποίησης ατυχήματος e-call& υπηρεσίες πρόληψης, LED φώτα ημέρας & πορείας, LED φλας ενσωματωμένα στους εξωτερικούς καθρέπτες και πίσω φώτα LED, κεντρικό κλείδωμα θυρών με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, Αir conditioning με φίλτρο γύρης, Cruise Control με περιοριστή ταχύτητας, Ηχοσύστημα Πολυμέσων “SWING” με οθόνη αφής 6,5″ HD + σύνδεση μέσω BLUETOOTH και χρωμιωμένο πλαίσιο μάσκας.

116 ίπποι

ΗSKODA προσφέρει το νέο SCALA σε πέντε υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις κινητήρων άμεσου ψεκασμού που πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές Euro 6d-TEMP.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κινούνταν από το γνωστό τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1 λίτρου που υπάρχουν και στα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου VW.

Ωστόσο παρά το γεγονός πως αφορά σε ένα τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο το μηχανικό σύνολο έχει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία σε τέτοιο σημείο που δεν αντιλαμβάνεσαι εύκολα ότι πρόκειται για ένα τέτοιο κινητήρα.

Ο κινητήρας αποδίδει 116 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 200 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. και αποδείχθηκε ιδιαίτερα «ζωηρός» ακόμη και από τις χαμηλές στροφές και παραμένει έτσι μέχρι και τις μεσαίες προς υψηλές στροφές. Ωστόσο κοντά στο τέλος περιστροφής του κινητήρα εμφανίζει κάποια αδυναμία η οποία γίνεται αντιληπτή και όταν κινείται σε ανηφορικούς δρόμους όπου αποκαλύπτεται η μικρή χωρητικότητα του κινητήρα.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου το οποίο διαθέτει σωστή κλιμάκωση και αίσθηση.

Όσον αφορά στις επιδόσεις το Scala με τους 116 ίππους αγγίζει τα πρώτα 100 χλμ. από στάση σε μόλις 9,8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα προσδιορίζεται στα 200 χλμ./ώρα.

Η κατανάλωση είναι ανάλογη με το πάτημα του πεντάλ του γκαζιού από το οδηγό αλλά σε καμία περίπτωση δεν ξεπερνά τα 8 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Φανταστείτε ότι όταν κινηθήκαμε με το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα η μέση κατανάλωση ανήλθε σε 10,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Αν βέβαια ο οδηγός κινείται συνετά τότε η μέση κατανάλωση μειώνεται στα 5,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Ποιότητα και άνεση

Το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει τον οδηγό αλλά και τους επιβάτες είναι οι διαθέσιμοι χώροι στην καμπίνα η ποιότητα κατασκευής αλλά και οι αποθηκευτικοί χώροι με συνολική χωρητικότητα 26 λίτρων.

Το Scala με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευέλικτο και άνετο κατά την πορεία του μέσα στην πόλη ενώ όταν κινηθήκαμε στο εθνικό οδικό δίκτυο το Scala αποδείχθηκε οικονομικό, σταθερό και στιβαρό.

Η απόκριση στις εντολές του οδηγού ήταν άμεση ενώ ο δείκτης του ταχύμετρου ανέβαινε ανάλογα με τον πάτημα του πεντάλ του γκαζιού.

Ειδικότερα κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το Scala ταξίδευε οικονομικά και άνετα όταν ο οδηγός κινούνταν στα όρια του ΚΟΚ ενώ όταν ο οδηγός το επιθυμούσε πολύ άνετα ο δείκτης του ταχύμετρου άγγιζε τα 180 χλμ./ώρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το αμάξωμα του Scala λαμβάνει κάποιες κλίσεις που κρίνονται φυσιολογικές αλλά σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο. Επίσης τα περιθώρια πρόσφυσης του αυτοκινήτου αποδείχθηκαν ότι είναι πολύ υψηλά ωστόσο το τιμόνι μας φάνηκε κάπως ελαφρύ όταν το αυτοκίνητο κινείται στα όριά του.

Μέσα στην πόλη το Scala απέδειξε ότι είναι ευκολοοδήγητο και ευέλικτο ενώ ο οδηγός θα εκτιμήσει το ελαφρύ τιμόνι. Η έλλεψη κάμερας οπισθοπορείας κάνει αισθητή την απουσία της ωστόσο οι αισθητήρες παρκαρίσματος βοηθούν στη διαδικασία parking.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Ποιότητα

Εξοπλισμός

Κινητήρας

Τιμή – Απόδοση

ΚΑΤΑ

Έλλειψη κάρτας χαρτών GPS