Δοκιμάζουμε το Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG7 4×4 με 150 ίππους!

Το Skoda Kodiaq είχε ανέκαθεν αυξημένη βαρύτητα για την τσεχική μάρκα και η ανανεωμένη του εκδοχή, ακολουθεί τον ίδιο δρόμο που χάραξε ο προκάτοχός του. Έχοντας παρουσιαστεί το 2016, το μεγάλο SUV της Skoda σηματοδοτούσε τη νέα σελίδα σε μια κατηγορία, που είχε ήδη αρχίσει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά.

Η στιγμή της ανανέωσης έφτασε το νέο Skoda Kodiaq βρίσκεται στην ελληνική αγορά και το οδηγούμε, στη δίλιτρη έκδοση diesel (2.0 TDI) των 150 ίππων, που συνδυάζεται με τετρακίνηση -υπάρχουν φυσικά και προσθιοκίνητες εκδόσεις- και με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις).

Οι διαφοροποιήσεις στην εμφάνιση και στο εσωτερικό του Skoda Kodiaq έγιναν με «στόχο» τον εκσυγχρονισμό του, χωρίς να αλλάξουν την προσωπικότητά του μεγάλου τσεχικού SUV. Η σχεδίαση παραμένει σύγχρονη, χωρίς να προκαλεί ή να εντυπωσιάζει. Ίσως και γι’ αυτό το design του να διατηρήθηκε στο χρόνο.

Οι τιμές απόκτησης για την τετρακίνητη πετρελαιοκίνητη έκδοση του Kodiaq ξεκινούν από τις 40.200 ευρώ ωστόσο τόσο το χαμηλό κόστος χρήσης όσο η υψηλή μεταπωλητική αξία «χρυσώνουν» το χάπι…

Εκλεπτυσμένη σχεδίαση

Το Skoda Kodiaq θα λέγαμε ότι διατηρεί σε γενικές γραμμές τη σχεδιαστή γραμμή του προκατόχου του. Ωστόσο χαρακτηριστικά όπως οι ανασχεδιασμένοι εμπρός προφυλακτήρες, η εξαγωνική μάσκα (που έχει γίνει σήμα-κατατεθέν των μοντέλων της Skoda), οι γωνίες στο καπό, αλλά και η διακριτική αεροτομή οροφής, είναι τα σημεία ανανέωσης στο αμάξωμα. Να μην ξεχάσουμε και τα LED φωτιστικά σώματα που δίνουν μία όμορφη εικόνα (οπτική υπογραφή) για το μοντέλο.

Επίσης ο νέος σχεδιασμός συμβάλλει στη βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,31), η οποία συνεισφέρει και σε τομείς όπως κατανάλωση και εκπομπή ρύπων.

Υπερβολική άνεση!

Ανάλογη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, όπου οι αλλαγές είναι λιγότερο ορατές, αφού έγιναν αναβαθμίσεις λογισμικού και μικροί ανασχεδιασμοί σε λεπτομέρειες διακόσμησης στο ταμπλό. Οι χώροι, η λειτουργικότητα και η πρακτικότητα είναι στο προσκήνιο ενώ η καλή ποιότητα, είναι φανερή με την πρώτη ματιά αλλά και επαφή.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και η οθόνη αφής έως και 9,2 ιντσών δίνουν την απαραίτητη digital πινελιά στον κατά τ’ άλλα σχετικά λιτό, αλλά λειτουργικό διάκοσμο.

Εκεί που πραγματικά σε κερδίζει το Kodiaq είναι στους χώρους, όντας υπεραρκετοί για 5 ενήλικες και σχετικά άνετοι ακόμα για επτά άτομα, εάν έχει συμπεριληφθεί η προαιρετική τρίτη σειρά καθισμάτων. Μην ξεχνάμε πως το SUV της Skoda έχει τη δυνατότητα και 7θέσιας διάταξης, που μειώνει ελαφρώς το χώρο αποσκευών.  Στην πενταθέσια έκδοση το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα 835 έως και τα 2.065 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πλάτες των καθισμάτων.

150 ίπποι

Σε πείσμα των καιρών, το ανανεωμένο πετρελαιοκίνητο Kodiaq δεν έχει υβριδική έκδοση.

Ο δίλιτρος TDI πετρελαιοκινητήρας 150 ίππων έχει ως κύριο όπλο του τη ροπή των 360 Nm, που έρχεται από χαμηλά (1.700 σ.α.λ.), την οποία και εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το αυτόματο DSG κιβώτιο 7 σχέσεων.

Στο πεδίο της κατανάλωσης η επιλογή Eco, κρατά την κατανάλωση στα 7,2 λτ./100 χλμ., αλλά και τον κινητήρα να λειτουργεί πιο ήπια.

Για πολύωρα ταξίδια!

Το Kodiaq παρά το μεγάλο του όγκο είναι αρκετά ευκολοδήγητο και ευέλικτο, ενώ το μεγάλο του προσόν φυσικά είναι η ποιοτική κύλιση με χαμηλά επίπεδα θορύβου και η άνεση που προσφέρει φιλτράροντας αποτελεσματικά τις ανωμαλίες.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Skoda Kodiaq βρίσκεται στο ιδανικό περιβάλλον και οι επιβάτες δεν πρόκειται να κουραστούν ακόμη και μετά από ένα πολύωρο ταξίδι. Ο κινητήρας αν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ είναι αρκετά οικονομικός με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ. ωστόσο όταν πιέζεται το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν γρήγορα όπως επίσης και η κατανάλωση.

Σε δρόμο με στροφές και όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν, οι κλίσεις του μεγάλου και ψηλού αμαξώματος δεν θα γίνουν έντονες ενώ η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων ελέγχει αποτελεσματικά τις μετατοπίσεις του βάρους, συγκρατώντας τις κλίσεις, ενώ το κράτημα είναι πολύ καλύτερο ειδικά όταν εμπλέκεται και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση με πολύδισκο συμπλέκτη Haldex, που έχει μεγιστοποιήσει τα περιθώρια πρόσφυσης.

Εκτός δρόμου η απόσταση των 189 χιλιοστών από το έδαφος και η τετρακίνηση, κάνουν ευχάριστη τη μετακίνηση ωστόσο τα ελαστικά δρόμου δεν βοηθούν για κίνηση σε κακοτράχηλους δρόμους. Οι αναρτήσεις παίζουν πολύ καλά το ρόλο τους ώστε το Kodiaq να είναι ισορροπημένο σε άσφαλτο και χώμα, χωρίς να επηρεάζεται η άνεση.

Μέσα στην πόλη το Kodiaq αποδείχθηκε ευκολοοδήγητο και άνετο με την ανάρτηση και την ηχομόνωση να διατηρούν την ησυχία στην καμπίνα επιβατών. Η διαδικασία παρκαρίσματος είναι εύκολη με την ύπαρξη αισθητήρων ωστόσο λείπει η κάμερα οπισθοπορείας…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Άνεση

Εξοπλισμός

Τετρακίνηση

Κόστος χρήσης

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης