Δοκιμάζουμε το Seat Tarraco 2.0 Tdi 4Drive με 150 ίππους

Η Seat εδώ και καιρό έχει καταφέρει να εντυπωσιάσει και πάλι τους φανατικούς οπαδούς της με τα νέα της μοντέλα ωστόσο όπως φαίνεται προσελκύει και νέους πελάτες οι οποίοι παλαιότερα να επέλεγαν κάποιο ανταγωνιστικό μοντέλο άλλης αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τώρα η έλευση του Tarraco κυριολεκτικά δεν αφήνει και πολλά περιθώρια στους ανταγωνιστές καθώς με όπλα την άνεση, την χρηστικότητα, τον πλούσιο εξοπλισμό και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και την δελεαστική τιμή απόκτησης τους έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα.

Αν στα παραπάνω συμπληρώσει κανείς και την ύπαρξη τετρακίνησης αλλά και τον πετρελαιοκινητήρα τότε κυριολεκτικά αναζητείται… αντίπαλος!

Εμείς είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την κορυφαία έκδοση του ισπανικού μοντέλου που δεν είναι άλλη από το Seat Tarraco 2.0 diesel 4Drive της οποία η τιμή κυμαίνεται στα 37.500 ευρώ ωστόσο το χαμηλό κόστος χρήσης και η υψηλή μεταπωλητική αξία χρυσώνουν το χάπι του κόστους κτήσης.

Τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε 270 ευρώ ωστόσο ο δίλιτρος κινητήρας επιφέρει και ετήσιο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος ανέρχεται σε 440 ευρώ για τα πρώτα 5 χρόνια και σε 304 ευρώ για τα επόμενα 5 έτη…

Εντυπωσιακή εμφάνιση

Το Seat Tarraco ως «ναυαρχίδα» της γκάμας των μοντέλων της ισπανικής μάρκας δεν αποτελεί ένα «μεγεθυμένο» Ateca αλλά ένα εκλεπτυσμένο μοντέλο που εύκολα μπορεί να αναμετρηθεί με τα πολύ ακριβότερα ανταγωνιστικά μοντέλα της Mercedes-Benz και της BMW χωρίς βέβαια ο ιδιοκτήτης του να έχει ξοδέψει μια περιουσία για να το αποκτήσει!

Ωστόσο το άκρως εντυπωσιακό χαρακτηριστικό της σχεδίασης του Taracco αφορά στο γεγονός ότι οι σχεδιαστές έχουν καταφέρει με έναν μοναδικό τρόπο να κρύψουν τα 4,7 μέτρα του αμαξώματος!

Σχεδιαστικά, η εξάγωνη μάσκα και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα εμπρός, μαζί με τα ενιαία πίσω προσδίδουν την απαραίτητη για SEAT χροιά δυναμισμού, ενώ παράλληλα και το επιβλητικό αμάξωμα που κερδίζει τις εντυπώσεις.

Με 4.735 χλστ. μήκος, 1.839 χλστ. πλάτος, 1.674 χλστ. ύψος και 2.790 χλστ. μεταξόνιο, το μάτι κυριολεκτικά χορταίνει από ένα μεγάλο αυτοκίνητο! Το Tarraco εμφανίζει κυριαρχικό παράστημα στο δρόμο, ακόμα και με τις 17άρες ζάντες της έκδοσης Style.

Τεράστιοι χώροι

Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς οι μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις «μεταφράζονται» σε άνεση επιπέδου VIP λιμουζίνας για τους επιβάτες του Tarraco.

Η ευρυχωρία του ισπανικού SUV θέτει υψηλά στάνταρ στην κατηγορία, με μοναδικούς αντιπάλους μόνο τα ομόσταβλα μοντέλα από τη VW και την Skoda. Πέντε επιβάτες διαθέτουν άπλετο χώρο προς πάσα κατεύθυνση, ενώ το πορτμπαγκάζ των 760 λίτρων θα μπορούσε άνετα να χρησιμοποιηθεί για μετακόμιση. Επιπλέον το συρόμενο σε δύο ανισομεγέθη τμήματα πίσω κάθισμα αυξάνει ακόμα πιο πολύ την πρακτικότητα.

Προαιρετικά το Tarraco προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς 7 επιβατών. Σε αυτή την περίπτωση, ο χώρος αποσκευών μειώνεται στα 700 λίτρα με την τρίτη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, ενώ με αυτή στη θέση της το πορτμπαγκάζ ανέρχεται στα 230 λίτρα.

Οι επιβάτες θα εντυπωσιαστούν από την οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων ενώ ο οδηγός θα έχει μπροστά του τα δυο μεγάλα ψηφιακά όργανα στα οποία ανάμεσα ο οδηγός επιλέγει τις πληροφορίες που θέλει να αντικρίζει.

Πίσω από το βολάν του τιμονιού έχουν τοποθετηθεί και τα paddles αλλαγής των σχέσεων όταν ο οδηγός επιλέξει την χειροκίνητη λειτουργία του.

Τα πλαστικά χαμηλά και στην κονσόλα είναι πιο σκληρά μεν, αλλά συμβάλλουν και αυτά στη γενικότερη αίσθηση μιας γεροδεμένης κατασκευής που σου αφήνει η καμπίνα.

150 ίπποι

Κάτω από το καπό του Seat Tarraco της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 2 λίτρων ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 340 Nm ροπής και συνδυάζονταν με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του και το σύστημα 4Drive το οποίο χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη για να μεταδώσει την κίνηση και τους πίσω τροχούς με αποτελεσματικό τρόπο μέσω των προγραμμάτων επιλογής κίνησης.

Στον τομέα της κατανάλωση καυσίμου πραγματικά το Seat Tarraco εντυπωσιάζει ακόμη και τους πλέον απαιτητικούς καταναλωτές καθώς τα 6,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα αποτελούν μια μέση τιμή που δεν θα βρεις σε κανένα ανταγωνιστικό μοντέλο με μήκος πάνω από 4,7 μέτρα και τετρακίνηση!

Όσον αφορά στις επιδόσεις η τελική ταχύτητα του Seat Tarraco προσδιορίζεται στα 198 χλμ./ώρα ενώ για να αγγίξει τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση χρειάζεται 10,4 δευτερόλεπτα.

Άνετο και οικονομικό

Το Seat Tarraco αποτελεί ένα μεγάλο αυτοκίνητο και σίγουρα διαθέτει όλα εκείνα τα θετικά χαρακτηριστικά τους που αποκομίζει ο οδηγός όταν κινείται εντός ή εκτός πόλης.

Ο πετρελαιοκινητήρας, η τετρακίνηση αλλά και το αυτόματο DSG κιβώτιο προσδίδουν το κάθε ένα ξεχωριστά επιπλέον αρετές στην ισπανική ναυαρχίδα που δύσκολα θα βρει κανείς σε ανταγωνιστικά μοντέλα με αυτή την τιμή διάθεσης.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Tarraco αποδείχθηκε ότι είναι απόλυτα ευθύβολο και ασφαλές ακόμη και αν κινείται με ταχύτητες άνω των 150 χλμ./ώρα ενώ πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Παράλληλα η κίνηση στα όρια του ΚΟΚ προσδίδει πολύ μεγάλη οικονομία καυσίμου η οποία μάλιστα μπορεί να πέσει και κάτω από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Επίσης ο θόρυβος που παράγει ο πετρελαιοκινητήρας είναι ελάχιστος και σε καμία περίπτωση δεν περνά στην καμπίνα επιβατών.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Tarraco αποδείχθηκε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ η ανάρτηση και τιμόνι αποτελούν συμμάχους για τον οδηγό όπως επίσης και η ροπή του πετρελαιοκινητήρα.

Παράλληλα η ύπαρξη της τετρακίνησης διατηρεί το Tarraco εντός του οδοστρώματος ακόμη και αν ο οδηγός του κινηθεί στο όριο. Επίσης η ρύθμιση της ανάρτησης είναι όσο σφιχτή χρειάζεται για να ελέγχει άψογα το αμάξωμα σε δρόμο με στροφές για να μη γέρνει πολύ ή να πλέει…

Μέσα στην πόλη το Tarraco καταφέρνει να κρύψει με μοναδικό τρόπο τα 4,7 μέτρα του καθώς αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευέλικτο και άνετο. Το υψηλό προφίλ ελαστικών απορροφά μεγάλο μέρος των κραδασμών που προκαλούν οι λακκούβες ενώ η «αναρρίχηση» των πεζοδρομίων αποτελούν παιχνιδάκι…

Τέλος η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας δίνουν λύση κατά τη διαδικασία παρκαρίσματος ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

Εκτός δρόμου το Tarraco πραγματικά μας εντυπωσίασε καθώς με ιδιαίτερη ευκολία απέδειξε ότι μπορεί να κινηθεί και να αναρριχηθεί στην Πεντέλη ακολουθώντας πολύ πιο σκληροτράχηλα τζιπ ενώ κατά τη διαδικασία της κατάβασης ο οδηγός απλά κρατάει το τιμόνι και έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα off-road το αυτοκίνητο αναλαμβάνει τα υπόλοιπα διατηρώντας μια σταθερή πορεία και ταχύτητα ώστε να μην γλιστρά το αυτοκίνητο.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Τετρακίνηση

Πετρελαιοκινητήρας

Κόστος χρήσης

Μεταπωλητική αξία

 

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης