Δοκιμάζουμε το Renault Megane RS με 280 ίππους!

Μπορεί η οικονομική κρίση να μας έχει ταλαιπωρήσει για πολλά χρόνια και κατόπιν ο κορωνοϊός να έχει αλλάξει ριζικά τις ζωές μας αλλά όταν κάθεται κανείς πίσω από μπάκετ κάθισμα ενός Renault Megane RS πραγματικά το χαμόγελο επιστρέφει στα χείλη του οδηγού αλλά και των υπολοίπων επιβατών καθώς αποτελεί από τα λίγα πράγματα πλέον που δίνει χαρά!

Η Renault άλλωστε έχει μακρά εμπειρία στην κατασκευή σπορ αυτοκινήτων και θα λέγαμε με σιγουριά ότι το νέο Megane RS αποτελεί ότι καλύτερο έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία και μάλιστα φαίνεται ότι είναι κομμένο και ραμμένο για τα Ελληνικά φορολογικά δεδομένα καθώς κάτω από το καπό της κορυφαίας έκδοσης του Megane βρίσκεται όχι κάποιο δίλιτρο μηχανικό σύνολο αλλά ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με χωρητικότητα 1,8 λίτρου ο οποίος δεν έχει ούτε υψηλά τεκμήρια διαβίωσης, ούτε Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αλλά ούτε και υπέρογκα Τέλη Κυκλοφορίας καθώς τα τελευταία κυμαίνονται σε 286,75 ευρώ!

Βέβαια για να το αποκτήσει κανείς θα πρέπει να καταβάλλει λίγο πάνω από 40.000 ευρώ αλλά αν αναλογιστεί κανείς τις δυνατότητες του αυτοκινήτου αλλά και το «βολικό» για τα ελληνικά δεδομένα κυβισμό του κινητήρα τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι όταν έρθει η ώρα να το αποχωριστεί η μεταπωλητική του αξία ως μεταχειρισμένο θα είναι πολύ υψηλότερη από άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα που κινούνται από δίλιτρα ή μεγαλύτερου κυβισμού μηχανικά σύνολα…

Άγριες διαθέσεις

Το Renault Megane διαθέτει μια μοναδική σχεδίαση που ένα ξεχωριστό τρόπο δείχνει ότι αποτελεί την κορυφαία έκδοση του μοντέλου χωρίς όμως να έχουν γίνει ακραία πράγματα.

Ο δυναμισμός υπάρχει σε όλο το αμάξωμα, τα μετατρόχια και τα φτερά έχουν ανοίξει, οι νέοι προφυλακτήρες ενισχύουν περαιτέρω τα παραπάνω στοιχεία η σύνθεση των χαμηλών φώτων θυμίζει σημαία αγώνων, οι ζάντες με ελαστικά χαμηλού προφίλ αλλά και οι τεράστιες δαγκάνες των φρένων είναι μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά που μαγνητίζουν τα βλέμματα των περαστικών.

Στο πίσω μέρος ο διαχύτης αλλά και τεράστια απόληξη της εξάτμισης στο κέντρο του προφυλακτήρα τονίζουν ότι πρόκειται για την κορυφαία έκδοση του Megane ενώ για τους λιγότερο παρατηρητικούς υπάρχει και το λογότυπο RS τοποθετημένο στο πίσω μέρος του αμαξώματος.

RS εσωτερικό

Η καμπίνα επιβατών του Renault Megane RS είναι σπορ και το αντιλαμβάνεται κανείς με το που θα ανοίξει την πόρτα του οδηγού. Τα μεγάλα εντυπωσιακά μπάκετ καθίσματα προσδίδουν κορυφαία πλευρική στήριξη και ανεξάρτητα με πόσα χιλιόμετρα κινείται ο οδηγός σε κάποια ανάβαση με κλειστές στροφές δεν πρόκειται να κουνηθεί από τη θέση του!

Το σώμα βυθίζεται μέσα στο μπάκετ κάθισμα ενισχύοντας την αίσθηση της ασφάλειας που προσδίδει γενικότερα το αυτοκίνητο.

Ο κεντρικός ψηφιακός πίνακας οργάνων αλλάζει χρωματισμούς και γραφικά ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού και το πρόγραμμα κίνησης που έχει επιλέξει ενώ η οθόνη Multi-Sense με κατακόρυφο προσανατολισμό κυριαρχεί στο κέντρο του ταμπλό.

Επίσης στις επενδύσεις των θυρών έχει τοποθετηθεί κρυφός φωτισμός ο οποίος αλλάζει χρώμα ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός ενώ επίσης έχουν και ένα καρό μοτίβο που θυμίζει ανθρακονήματα.

Βέβαια στον τομέα του εξοπλισμού πραγματικά δεν λείπει απολύτως τίποτα ενώ το αποκαορύφωμα της τεχνολογίας που διαθέτει το Renault Megane RS προέρχεται από την ενεργητική τετραδιεύθυνση που διαθέτει (4Control) και οι πίσω τροχοί κλίνουν αντίστροφα από τους εμπρός σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα και έως 2,7 μοίρες, ευνοώντας την ευελιξία σε κλειστά κομμάτια. Αντίστοιχα, σε πιο υψηλές ταχύτητες, 60+ χλμ./ώρα, στρίβουν παράλληλα με τους εμπρός και με μέγιστο περιθώριο τη μία μοίρα, ευνοώντας την κατευθυντικότητα αλλά και την σταθερότητα. Όλα τα παραπάνω βέβαια πραγματοποιούνται όταν ο οδηγός κινείται με την βασική επιλογή οδήγησης ενώ αν επιλέξει το πρόγραμμα Race το σημείο καμπής ορίζεται στα 100 χλμ./ώρα!

Επίσης το Megane RS διαθέτει και ένα πλήρες πακέτο τηλεμετρίας με 40 αισθητήρες και ενδείξεις και όλα τα κλασικά βοηθήματα όπως αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση σημάτων ΚΟΚ, head up display, έλεγχο νεκρής γωνίας, κ.ά.

Παράλληλα υπάρχει και σύστημα παραμετροποίησης της οδήγησης με επιλογές Comfort, Normal, Sport και Race οι οποίες επηρεάζουν το τιμόνι, την απόκριση του κινητήρα και την αμεσότητα του πεντάλ του γκαζιού, τον ήχο του κινητήρα, τους χρόνους αλλαγής σχέσεων (στο EDC αυτόματο κιβώτιο) καθώς και την απενεργοποίηση του συστήματος ευστάθειας στο πρόγραμμα Race.

280 ίπποι!

Κάτω από το καπό του Renault Megane RS της δοκιμής μας βρίσκονταν ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας μόλις 1,8 λίτρου ο οποίος αποδίδει 280 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 390 Nm στις 2.900 σ.α.λ. Στην πράξη ο κινητήρας μπορεί να λειτουργήσει οικονομικά και χωρίς εντάσεις διατηρώντας σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση αλλά επίσης μπορεί να λειτουργήσει και λυσσαλέα με το στροφόμετρο να κινείται συνεχώς στην περιοχή που «κοκκινίζει» παράγοντας παράλληλα ένα μοναδικό θόρυβο που σε καμία περίπτωση δεν ενοχλεί του επιβάτες αλλά μαγνητίζει τα κεφάλια των περαστικών!

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη το οποίο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία μέσω του λεβιέ είτε μέσω των paddles που έχουν τοποθετηθεί πίσω από το βολάν του τιμονιού. Επίσης ο εμπρόσθιος άξονας ανεξάρτητης διεύθυνσης της Renault συνδυάζεται με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό.

Όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου θα λέγαμε ότι η μέση κατανάλωση γύρω στα 7 λίτρα για ένα τέτοιο αυτοκίνητο μάλλον είναι ανεπαίσθητη αν ο οδηγός κινείται χωρίς εντάσεις αλλά επειδή είναι εξαιρετικά δύσκολο να κινηθεί κανείς χωρίς εντάσεις με ένα τέτοιο μοντέλο τότε τα 8,9 λίτρα αποτελεί μία καλή μέση τιμή κατανάλωσης με αρκετή δόση «παιχνιδιάρικης» οδήγησης…

Η απόλυτη «σφαίρα»!

Η Renault εδώ και δεκαετίες μας έχει αποδείξει ότι γνωρίζει τα συστατικά κατασκευής ενός σπορ αυτοκινήτου. Το Megane RS θα λέγαμε ότι είναι η αποκορύφωση του έργου των μηχανικών της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς κατάφεραν να κατασκευάσουν ένα μοντέλο με πολύ μεγάλη ιπποδύναμη το οποίο μπορεί να κινηθεί σαν ένα καθημερινό αυτοκίνητο αλλά και σαν ένα μοντέλο κορυφαίων επιδόσεων ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού.

Ο οδηγός έχοντας επιλέξει το Comfort πρόγραμμα οδήγησης κινείται πολιτισμένα και οικονομικά με την σκληρή ανάρτηση να βρίσκεται στην πιο ήρεμη ρύθμισή της φιλτράροντας σε ικανοποιητικό βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Ωστόσο ο οδηγός θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό με τις λακκούβες καθώς τα ελαστικά χαμηλού προφίλ «τραυματίζονται» εύκολα και δεν επισκευάζονται αλλά αντικαθίστανται!

Επίσης ο κινητήρας λειτουργεί σε πολύ χαλαρούς ρυθμούς με το αυτόματο κιβώτιο να αλλάζει άμεσα τις σχέσεις εκμεταλλευόμενος την τεράστια ροπή του κινητήρα.

Όταν ο οδηγός θέλει να αισθανθεί τη δύναμη του αυτοκινήτου ή να ανεβάσει την αδρεναλίνη του στα ύψη επιλέγει το πρόγραμμα Sport ή το Race και τότε αμέσως θα αντιληφθεί ότι το Megane μετατράπηκε σε RS! Το τιμόνι έχει βαρύνει, η απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου είναι άμεση, η ένδειξη του στροφόμετρου εισέρχεται πολύ εύκολα στην κόκκινη ζώνη και όταν πιέσει ο οδηγός το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα η εκρηκτικότητα του κινητήρα θα κολλήσει το σώμα του στο μπάκετ κάθισμα…

Μάλιστα το αυτόματο κιβώτιο στη χειροκίνητη λειτουργία δεν αλλάζει σχέση αυτόματα μόλις πλησιάσεις στον κόφτη κάνοντας πιο ευχάριστη την οδήγηση!

Επίσης η ύπαρξη της τετραδιεύθυνσης κάνει αισθητή την παρουσία της όταν οι τροχοί είναι υπό γωνία ενώ σε κλειστά κομμάτια κυρίως στο επαρχιακό οδικό δίκτυο το σύστημα 4Control ξεδιπλώνει τις αρετές του και ο οδηγός απλά το μόνο που έχει να κάνει είναι να «σημαδέψει» την στροφή και το πίσω μέρος του αμαξώματος απλά ακολουθεί τις εντολές του οδηγού.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Megane RS κινείται με απίστευτη άνεση στα όρια του ΚΟΚ ενώ όταν αποφασίσει ο οδηγός να πιέσει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα τα 250 χλμ./ώρα έρχονται σε χρόνο που πραγματικά δεν πιστεύεις!

Μέσα στην πόλη το Megane RS μαγνητίζει τα βλέμματα είτε κινείται είτε είναι σταθμευμένο ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό. Προσοχή όμως στα πεζοδρόμια καθώς όπως προαναφέραμε τα ελαστικά χαμηλού προφίλ μπορούν να τραυματιστούν εύκολα και το κόστος αντικατάστασής του είναι υψηλό.

Επίσης ο ήχος που παράγει ο κινητήρας του κορυφαίου Megane σε προκαλεί και δεν είναι λίγες οι φορές που ο οδηγός παρασύρεται και πιέζει το μπουτόν RS που έχει τοποθετηθεί στην κεντρική κονσόλα αλλάζοντας άμεσα τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Σύστημα 4Control

Επιδόσεις

Μεταπωλητική Αξία

Κόστος χρήσης

 

ΚΑΤΑ

«Ευαίσθητα» ελαστικά χαμηλού προφίλ