Δοκιμάζουμε το Renault Clio 1.0 TCe με 100 ίππους

Το Renault Clio πρωταγωνιστεί εδώ και χρόνια στην ελληνική αλλά και ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου και τώρα το νέο μοντέλο έρχεται δυναμικά να διεκδικήσει τη δική του θέση στον πίνακα των πωλήσεων.

Να υπενθυμίσουμε πως η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στο νέο Clio καθώς αποτελεί το best-seller μοντέλο της εδώ και πολλά χρόνια!

Από το 1990 που παρουσιάστηκε, το Renault Clio έγινε το πιο επιτυχημένο μοντέλο του Groupe Renault παγκοσμίως, με πωλήσεις πάνω από 15 εκατομμύριων αυτοκινήτων μέχρι σήμερα. Το Renault Clio αποτελεί το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στη Γαλλία, ενώ κατέκτησε και την κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας Β στην Ευρώπη, από το 2013 και μετά. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί, ότι το Renault Clio, επιτυγχάνοντας μια εκπληκτική εμπορική πορεία, σημείωνε αύξηση πωλήσεων κάθε χρόνο, από το 2012 έως το 2018.

Το Clio που είχαμε στην διάθεσή μας για δοκιμή κινούνταν από τον τρικύλινδρο υπερτροφοδούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας μόλις 1 λίτρου ο οποίος απέδιδε 100 ίππους και πραγματικά διακρίθηκε για την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και τον εξαιρετικά χαμηλό θόρυβο που παράγει και μεταφέρεται μέσα στην καμπίνα επιβατών ο τρικύλινδρος κινητήρας. Ειδικά για τον θόρυβο πραγματικά μας εντυπωσίασε καθώς ανάμεσα σε τόσα ανταγωνιστικά μοντέλα πραγματικά ο κινητήρας του γαλλικού μικρού δεν ακούγεται!

Επίσης με την τιμή διάθεσής του στην έκδοση των 100 ίππων να ξεκινά λίγο πάνω από τις 14.600 ευρώ, πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας από 90 ευρώ σίγουρα οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων της συγκεκριμένης κατηγορίας θα δουν το Renault Clio με άλλο μάτι…

Πιο σπορ και περισσότερο μοντέρνο

Πιο μοντέρνο και πιο σπορτίφ από ποτέ, το νέο Renault Clio βασίζεται στο DNA που ευθύνεται για αυτή την 30χρονη αδιάκοπη εμπορική επιτυχία. Για την ακρίβεια βασίζεται πάνω στα δυνατά σημεία που έκαναν κάθε μία από τις τέσσερις προηγούμενες γενιές του να ξεχωρίζει, ανοίγοντας ένα καινούριο, πολυαναμενόμενο κεφάλαιο σε αυτή την εντυπωσιακή πορεία.

Σχεδιασμένο με βάση την αρχή της «Εξέλιξης και Επανάστασης», το νέο Renault Clio θέτει νέους κανόνες, με πιο ώριμη σχεδίαση αμαξώματος και ένα πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό. Με πιο σμιλευμένες γραμμές και πιο αποφασιστικό εμπρός μέρος, το νέο Clio κερδίζει σε ζωντάνια και μοντέρνο χαρακτήρα, ενώ παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, παρά το ότι αποτελείται από 100% νέα μέρη. Στο εσωτερικό του η επανάσταση είναι ξεκάθαρη. Η πλήρως ανασχεδιασμένη καμπίνα των επιβατών είναι εμπνευσμένη από ανώτερες κατηγορίες αυτοκινήτων, τόσο αναφορικά με την απτή της ποιότητα, όσο και με την προσφερόμενη τεχνολογία. Αυτά τα πλεονεκτήματα λειτουργούν προς όφελος όλων των αυτοκινητιστών, προσφέροντάς τους μεγαλύτερη χρηστικότητα και άνεση.

Πιο μοντέρνο και δυναμικό από όποια πλευρά και να το δεις, το νέο Renault Clio κληρονομεί τα αισθησιακά μοτίβα της προηγούμενης γενιάς. Ωστόσο, η νέα γενιά του κερδίζει σε εκφραστικότητα, ενώ κρατάει το κομψό της προφίλ. Στο μπροστινό μέρος, το καπό ενσωματώνει ένα μοτίβο νεύρων που του χαρίζουν ένα ανάγλυφο εφέ. Η γρίλια της μάσκας είναι μεγαλύτερη και ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι περισσότερο τονισμένος, με έναν πολύ εκφραστικό κεντρικό αεραγωγό που βοηθάει, παράλληλα, και την καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Αναφορικά με το μέγεθός του, το νέο Clio έχει 14 χλστ. μικρότερο μήκος από τον προκάτοχό του, αλλά παραμένει πιο ευρύχωρο εσωτερικά. Ακολούθως, το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 30 χλστ., προσφέροντας καλύτερη αεροδυναμική και πιο σπορτίφ χαρακτήρα. Οι τροχοί 17 ιντσών (ανάλογα την έκδοση) αναβαθμίζουν την δυναμική εμφάνιση του νέου μοντέλου, ενώ λεπτομέρειες, όπως η κεραία που μοιάζει με πτερύγιο καρχαρία, το 100% φώτα LED, η πληθωρική πίσω πόρτα και η χρωμιωμένη διακοσμητική γραμμή γύρω από τα παράθυρα αναβαθμίζουν, συνολικά, την εικόνα του εξωτερικού, αλλά και την αίσθηση απτής ποιότητας.

Hitech εσωτερικό

Δε χρειάζεται παρά μία γρήγορη ματιά. Η απτή ποιότητα και η εργονομία της θέσης οδήγησης ετέθησαν ως προτεραιότητες κατά τη διαδικασία σχεδιασμού του εσωτερικού του νέου Renault Clio. Πράγματι, η καμπίνα των επιβατών προσφέρει νέα επίπεδα απτής ποιότητας κατασκευής, με χρήση κορυφαίων υλικών, επένδυση πλαστικών μαλακής υφής στο ταμπλό, στις επενδύσεις στις πόρτες και στο περίγραμμα της κεντρική κονσόλας, αλλά και σχολαστικό φινίρισμα.

Υιοθετώντας έναν πιο συμπαγή σχεδιασμό, προκειμένου να απελευθερωθεί περισσότερος χώρος και να ενσωματωθούν περισσότερες τεχνολογίες, το «Smart Cockpit» του νέου Clio είναι οδηγοκεντρικό. Η κυματοειδής σχεδίαση, δίνει την αίσθηση του μεγαλύτερου πλάτους. Εξοπλισμένο με τις πιο μεγάλες οθόνες της κατηγορίας, το νέο Clio προσφέρει μια τελείως καινούρια εργονομική προσέγγιση, που ενισχύει μία επιβλητική, κορυφαία, εμπειρία οδήγησης. Παράλληλα, το νέο μοντέλο καθιστά απόλυτα προσιτές στο ευρύ κοινό τεχνολογικές καινοτομίες μοναδικές για την κατηγορία, όπως είναι το ηλεκτρικό χειρόφρενο, που αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτικό κατά την κίνηση στην πόλη.

Ένα από τα βασικά στοιχεία του «Smart Cockpit» στο νέο Renault Clio είναι η οθόνη αφής 9,3’’ του συστήματος multimedia, η οποία και αποτελεί τη μεγαλύτερη που έχει εξοπλίσει ποτέ κάποιο μοντέλο της Renault. Αυτό το κάθετα διαμορφωμένο tablet με την κοίλη οθόνη, αυξάνει οπτικά τον όγκο του ταμπλό, προσφέρει στην καμπίνα μια πιο μοντέρνα αίσθηση, ενώ βελτιώνει την ορατότητα της οθόνης. Στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, η οθόνη, με τη λειτουργία EASY LINK, συγκεντρώνει όλες τις multimedia, infotainment και navi λειτουργίες, καθώς και τις ρυθμίσεις του συστήματος παραμετροποίησης του οχήματος MULTI-SENSE, καθιστώντας πολύ εύκολη τη λειτουργία τους.

Για πρώτη φορά, το νέο Clio εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, που αντικαθιστά τις αναλογικές εφαρμογές. Αυτή η τεχνολογία προέρχεται απευθείας από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Με μέγεθος από 7 έως 10 ίντσες, η οθόνη TFT μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κάνει πιο προσωπική την οδηγική εμπειρία, με έναν πολύ ενστικτώδη τρόπο. Η έκδοση με την οθόνη των 10 ιντσών θα περιλαμβάνει ακόμα και προβολή του συστήματος πλοήγησης, ενώ σε συνδυασμό με την κεντρική οθόνη των 9,3 ιντσών το νέο Clio πλέον διαθέτει τις μεγαλύτερες οθόνες στην κατηγορία του.

100 ίπποι

Το Renault Clio της δοκιμής μας κινούνταν από τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου ο οποίος αποδίδει 100 ίππους και 160 Nm ροπής και σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα διαθέτει επιπλέον 10 ίππους και 20Nm παραπάνω ενώ την ίδια στιγμή επιτυγχάνει σημαντικά μείωση στην κατανάλωση καυσίμου αλλά και στις εκπομπές CO2. Ειδικά η τελευταία τιμή, που φτάνει τα 100 g/km, φέρνει το Νέο CLIO TCe 100 στην κορυφή της κατηγορίας μεταξύ των βενζινοκίνητων μοντέλων

O τρικύλινδρος κινητήρας turbo 1.0 TCe είναι το πιο πρόσφατο προϊόν της συνεργασίας των εταιρειών της Συμμαχίας. Ενσωματώνει όλες τις τελευταίες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένου και του υπερσυμπιεστή με ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων, πολλαπλή εξαγωγής μερικώς ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, διπλό μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες εισαγωγής, και ειδική επικάλυψη χιτωνίων..

Ο συγκεκριμένος κινητήρας προσφέρει επίσης και μοναδική οδηγική απόλαυση, χάρη στην έξτρα ροπή του, που είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλά για πιο ευχάριστη απόκριση.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 5τάχυτου κιβωτίου το οποίο διαθέτει σωστή κλιμάκωση αλλά θεωρούμε ότι θα μπορούσε να έχει τοποθετηθεί ένα 6τάχυτο κιβώτιο…

Γαλλική απόλαυση

Το νέο Renault Clio αποδείχθηκε ότι αποτελεί έναν άξιο διάδοχο του προκατόχου του κάνοντας τον οδηγό να αισθάνεται ασφαλής χωρίς όμως να υστερεί σε άνεση.

Παράλληλα το χαμηλό οικονομικό κόστος χρήσης φαντάζει ως διέξοδος στην κρίση που βιώνουν πολλοί Έλληνες καταναλωτές.

Η έκδοση των 100 ίππων που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε κατά την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου ήταν ιδιαίτερα «ζωντανή» και υπάκουη στα προστάγματα του οδηγού παρά το βάρος του αμαξώματος.

Από την άλλη μεριά ο κινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα οικονομικός με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 4,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς το Clio ανταποκρίνεται άμεσα και ουσιαστικά χωρίς να τον προβληματίζει.

Αν βέβαια κινηθεί σε κανονικούς ρυθμούς τότε ο οδηγός και οι επιβάτες θα απολαύσουν την γαλλική άνεση.

Το νέο Clio αποδείχθηκε ότι είναι άνετο, πολυτελές και στιβαρό αλλά και οικονομικό!

Επίσης, το τιμόνι έχει γίνει πιο άμεσο στις εντολές του οδηγού και παρέχει καλύτερη πληροφόρηση…

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Renault Clio κινείται με απόλυτη άνεση, οικονομία και ασφάλεια όταν το ψηφιακό ταχύμετρο προσεγγίζει τα όρια του Κ.Ο.Κ. Όποτε θέλει όμως ο οδηγός το γαλλικό μοντέλο κινείται σε γρήγορους ρυθμούς παραμένοντας ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν η ταχύτητα κίνησης ξεπερνά τα 160 χλμ./ώρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Clio απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ωστόσο σε κάποια σημεία ο οδηγός θα χρειαστεί να καταφύγει στο λεβιέ των ταχυτήτων ιδίως σε ανηφορικά κομμάτια για να κινηθεί κάπως πιο γρήγορα.

Μέσα στην πόλη το γαλλικό μοντέλο δείχνει να βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον με την ανάρτηση να φιλτράρει εξαιρετικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και την κατανάλωση να κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Επίσης η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό. Επίσης η επιλογή του προγράμματος Eco μειώνει ακόμη περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου μέσα στην πόλη με αποτέλεσμα να κυμαίνεται στα επίπεδα ανταγωνιστικών πετρελαιοκίνητων μοντέλων!

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Τιμή

Μεταπωλητική αξία

Εξοπλισμός

5ετής εργοστασιακή εγγύηση

ΚΑΤΑ

Κιβώτιο 5 σχέσεων