Δοκιμάζουμε το Renault Clio 1.0 TCe LPG με 100 ίππους!

Το Renault Clio αποτελεί ένα από τα λίγα μοντέλα που διατίθεται με πολλούς τύπους καυσίμων και αποτελεί επιλογή για πολλούς καταναλωτές. Έτσι μετά την έκδοση βενζίνης, diesel το Renault Clio διατίθεται και σε έκδοση υγραερίου ώστε όσοι το επιλέξουν να μειώσουν στο ελάχιστο το κόστος χρήσης.

Στην περίπτωση του γαλλικού μοντέλο το όφελος για όσους το επιλέξουν είναι πολλαπλάσιο καθώς η αυτονομία του συνδυαστικά με τα δύο καύσιμα (βενζίνης και υγραέριο) ξεπερνά τα 1.100 χλμ.!

Το LPG είναι πιο οικονομικό, λιγότερο ρυπογόνο και προσφέρεται σε ένα απολύτως ασφαλές εργοστασιακό πακέτο, απευθείας από το εργοστάσιο της Renault οπότε και οι υποψήφιοι αγοραστές δεν έχουν την ανησυχία που μπορεί να προκαλέσει κάποια μετατροπή.

Το Renault Clio με LPG κοστίζει 17.320 ευρώ ωστόσο οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι μηδενικά εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών CO2.

Πιο σπορ και περισσότερο μοντέρνο

Πιο μοντέρνο και πιο σπορτίφ από ποτέ, το νέο Renault Clio βασίζεται στο DNA που ευθύνεται για αυτή την 30χρονη αδιάκοπη εμπορική επιτυχία. Για την ακρίβεια βασίζεται πάνω στα δυνατά σημεία που έκαναν κάθε μία από τις τέσσερις προηγούμενες γενιές του να ξεχωρίζει, ανοίγοντας ένα καινούριο, πολυαναμενόμενο κεφάλαιο σε αυτή την εντυπωσιακή πορεία.

Σχεδιασμένο με βάση την αρχή της «Εξέλιξης και Επανάστασης», το νέο Renault Clio θέτει νέους κανόνες, με πιο ώριμη σχεδίαση αμαξώματος και ένα πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό. Με πιο σμιλευμένες γραμμές και πιο αποφασιστικό εμπρός μέρος, το νέο Clio κερδίζει σε ζωντάνια και μοντέρνο χαρακτήρα, ενώ παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, παρά το ότι αποτελείται από 100% νέα μέρη. Στο εσωτερικό του η επανάσταση είναι ξεκάθαρη. Η πλήρως ανασχεδιασμένη καμπίνα των επιβατών είναι εμπνευσμένη από ανώτερες κατηγορίες αυτοκινήτων, τόσο αναφορικά με την απτή της ποιότητα, όσο και με την προσφερόμενη τεχνολογία. Αυτά τα πλεονεκτήματα λειτουργούν προς όφελος όλων των αυτοκινητιστών, προσφέροντάς τους μεγαλύτερη χρηστικότητα και άνεση.

Πιο μοντέρνο και δυναμικό από όποια πλευρά και να το δεις, το νέο Renault Clio κληρονομεί τα αισθησιακά μοτίβα της προηγούμενης γενιάς. Ωστόσο, η νέα γενιά του κερδίζει σε εκφραστικότητα, ενώ κρατάει το κομψό της προφίλ. Στο μπροστινό μέρος, το καπό ενσωματώνει ένα μοτίβο νεύρων που του χαρίζουν ένα ανάγλυφο εφέ. Η γρίλια της μάσκας είναι μεγαλύτερη και ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι περισσότερο τονισμένος, με έναν πολύ εκφραστικό κεντρικό αεραγωγό που βοηθάει, παράλληλα, και την καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Αναφορικά με το μέγεθός του, το νέο Clio έχει 14 χλστ. μικρότερο μήκος από τον προκάτοχό του, αλλά παραμένει πιο ευρύχωρο εσωτερικά. Ακολούθως, το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 30 χλστ., προσφέροντας καλύτερη αεροδυναμική και πιο σπορτίφ χαρακτήρα. Οι τροχοί 17 ιντσών (ανάλογα την έκδοση) αναβαθμίζουν την δυναμική εμφάνιση του νέου μοντέλου, ενώ λεπτομέρειες, όπως η κεραία που μοιάζει με πτερύγιο καρχαρία, το 100% φώτα LED, η πληθωρική πίσω πόρτα και η χρωμιωμένη διακοσμητική γραμμή γύρω από τα παράθυρα αναβαθμίζουν, συνολικά, την εικόνα του εξωτερικού, αλλά και την αίσθηση απτής ποιότητας.

Οι λεπτομέρειες που «προδίδουν» την αεριοκίνητη φύση του, είναι το στόμιο του υγραερίου κάτω από την τάπα της βενζίνης.

Hitech εσωτερικό

Δε χρειάζεται παρά μία γρήγορη ματιά. Η απτή ποιότητα και η εργονομία της θέσης οδήγησης ετέθησαν ως προτεραιότητες κατά τη διαδικασία σχεδιασμού του εσωτερικού του νέου Renault Clio. Πράγματι, η καμπίνα των επιβατών προσφέρει νέα επίπεδα απτής ποιότητας κατασκευής, με χρήση κορυφαίων υλικών, επένδυση πλαστικών μαλακής υφής στο ταμπλό, στις επενδύσεις στις πόρτες και στο περίγραμμα της κεντρικής κονσόλας, αλλά και σχολαστικό φινίρισμα.

Υιοθετώντας έναν πιο συμπαγή σχεδιασμό, προκειμένου να απελευθερωθεί περισσότερος χώρος και να ενσωματωθούν περισσότερες τεχνολογίες, το «Smart Cockpit» του νέου Clio είναι οδηγοκεντρικό. Η κυματοειδής σχεδίαση, δίνει την αίσθηση του μεγαλύτερου πλάτους. Εξοπλισμένο με τις πιο μεγάλες οθόνες της κατηγορίας, το νέο Clio προσφέρει μια τελείως καινούρια εργονομική προσέγγιση, που ενισχύει μία επιβλητική, κορυφαία, εμπειρία οδήγησης. Παράλληλα, το νέο μοντέλο καθιστά απόλυτα προσιτές στο ευρύ κοινό τεχνολογικές καινοτομίες μοναδικές για την κατηγορία, όπως είναι το ηλεκτρικό χειρόφρενο, που αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτικό κατά την κίνηση στην πόλη.

Ένα από τα βασικά στοιχεία του «Smart Cockpit» στο νέο Renault Clio είναι η οθόνη αφής 9,3’’ του συστήματος multimedia, η οποία και αποτελεί τη μεγαλύτερη που έχει εξοπλίσει ποτέ κάποιο μοντέλο της Renault. Αυτό το κάθετα διαμορφωμένο tablet με την κοίλη οθόνη, αυξάνει οπτικά τον όγκο του ταμπλό, προσφέρει στην καμπίνα μια πιο μοντέρνα αίσθηση, ενώ βελτιώνει την ορατότητα της οθόνης. Στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, η οθόνη, με τη λειτουργία EASY LINK, συγκεντρώνει όλες τις multimedia, infotainment και navi λειτουργίες, καθώς και τις ρυθμίσεις του συστήματος παραμετροποίησης του οχήματος MULTI-SENSE, καθιστώντας πολύ εύκολη τη λειτουργία τους.

Για πρώτη φορά, το νέο Clio εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, που αντικαθιστά τις αναλογικές εφαρμογές. Αυτή η τεχνολογία προέρχεται απευθείας από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Με μέγεθος από 7 έως 10 ίντσες, η οθόνη TFT μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κάνει πιο προσωπική την οδηγική εμπειρία, με έναν πολύ ενστικτώδη τρόπο. Η έκδοση με την οθόνη των 10 ιντσών θα περιλαμβάνει ακόμα και προβολή του συστήματος πλοήγησης, ενώ σε συνδυασμό με την κεντρική οθόνη των 9,3 ιντσών το νέο Clio πλέον διαθέτει τις μεγαλύτερες οθόνες στην κατηγορία του.

Σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις στο Clio με υγραέριο έχουν τοποθετηθεί επιπλέον το μπουτόν επιλογής καυσίμου αριστερά και χαμηλά του τιμονιού και ο έξτρα δείκτης καυσίμου στον πίνακα οργάνων.

100 ίπποι

Το Clio έχει ενσωματώσει στον 1.000άρη TCe βενζινοκινητήρα εργοστασιακό κιτ υγραεριοκίνησης. Πρόκειται για ένα τρικύλινδρο σύνολο που ενσωματώνει όλες τις τελευταίες τεχνολογίες του ομίλου, το οποίο αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. με 160 Nm ροπής στις 2.750 σ.α.λ.. Στα θετικά είναι πως ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ο ίδιος το καύσιμο με το οποίο θα κινηθεί, μέσω διακόπτη, ενώ φυσικά αν το ένα καύσιμο σωθεί αυτόματα συνεχίζεις με το άλλο.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου που διαθέτει καλή κλιμάκωση αλλά έχουμε κάποιες ενστάσεις όσον αφορά στην αίσθηση…

Στην πράξη το σύνολο είναι αρκετά ζωντανό από χαμηλά και κινεί απροβλημάτιστα το αμάξωμα του Clio έχοντας αρκετά καλές επιδόσεις (ελάχιστα πιο τονισμένες με χρήση βενζίνης). Κινούμενο με υγραέριο στην επιτάχυνση ένα έμπειρο αυτί θα αντιληφθεί και μόνο αν το προσέξει επί τούτου, μια ανεπαίσθητη αύξηση στην χροιά, ωστόσο σε σταθερές ταχύτητες ο παραγόμενος θόρυβος είναι ελάχιστα χαμηλότερος (συγκριτικά με τη βενζίνη πάντα). Και στις δύο περιπτώσεις πάντως, τα επίπεδα παραγόμενου θορύβου είναι χαμηλά, χάρη στην πολύ καλή ηχομόνωση.

Πέρα από τη δεδομένη οικονομία, αυτό που αξίζει να αναφέρουμε είναι η εξαιρετική αυτονομία που διαθέτει το Clio LPG, καθώς η έξτρα δεξαμενή υγραερίου χωρητικότητας 32 λτ., περιόρισε μόλις κατά τρία λίτρα αυτή της βενζίνης (39 λτ.). Έτσι, σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, συνδυάζοντας τα δύο καύσιμα έχετε αυτονομία βενζίνης 672 χλμ. και υγραερίου 444 λτ., δηλαδή συνολικά 1.116 χλμ.

Γαλλική απόλαυση

Το νέο Renault Clio αποδείχθηκε ότι αποτελεί έναν άξιο διάδοχο του προκατόχου του κάνοντας τον οδηγό να αισθάνεται ασφαλής χωρίς όμως να υστερεί σε άνεση.

Παράλληλα το χαμηλό οικονομικό κόστος χρήσης φαντάζει ως διέξοδος στην κρίση που βιώνουν πολλοί Έλληνες καταναλωτές.

Η έκδοση των 100 ίππων που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε κατά την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου ήταν ιδιαίτερα «ζωντανή» και υπάκουη στα προστάγματα του οδηγού παρά το βάρος του αμαξώματος.

Από την άλλη μεριά ο κινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα οικονομικός με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 4,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς το Clio ανταποκρίνεται άμεσα και ουσιαστικά χωρίς να τον προβληματίζει.

Αν βέβαια κινηθεί σε κανονικούς ρυθμούς τότε ο οδηγός και οι επιβάτες θα απολαύσουν την γαλλική άνεση. Το νέο Clio αποδείχθηκε ότι είναι άνετο, πολυτελές και στιβαρό αλλά και οικονομικό!

Επίσης, το τιμόνι έχει γίνει πιο άμεσο στις εντολές του οδηγού και παρέχει καλύτερη πληροφόρηση…

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Renault Clio κινείται με απόλυτη άνεση, οικονομία και ασφάλεια όταν το ψηφιακό ταχύμετρο προσεγγίζει τα όρια του Κ.Ο.Κ. Όποτε θέλει όμως ο οδηγός το γαλλικό μοντέλο κινείται σε γρήγορους ρυθμούς παραμένοντας ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν η ταχύτητα κίνησης ξεπερνά τα 160 χλμ./ώρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Clio απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ωστόσο σε κάποια σημεία ο οδηγός θα χρειαστεί να καταφύγει στο λεβιέ των ταχυτήτων ιδίως σε ανηφορικά κομμάτια για να κινηθεί κάπως πιο γρήγορα.

Μέσα στην πόλη το γαλλικό μοντέλο δείχνει να βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον με την ανάρτηση να φιλτράρει εξαιρετικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και την κατανάλωση να κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Επίσης η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό. Επίσης η επιλογή του προγράμματος Eco μειώνει ακόμη περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου μέσα στην πόλη με αποτέλεσμα να κυμαίνεται στα επίπεδα ανταγωνιστικών πετρελαιοκίνητων μοντέλων!

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης

Αυτονομία

Εξοπλισμός

KATA

Αίσθηση κιβωτίου