Δοκιμάζουμε το Renault Captur TCe LPG με 100 ίππους

Το Renault Captur επαναπροσδιορίζει το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου στην κατηγορία των μικρών SUV διαθέτοντας στην αγορά ένα μοντέλο που καταναλώνει βενζίνη και υγραέριο και προκαλεί τους ανταγωνιστές.

Στα παραπάνω θα πρέπει να συμπληρώσει κανείς και την μικρή χωρητικότητα του κυβισμού του κινητήρα που είναι μόλις 1 λίτρο από τον οποίο απορρέουν τόσο το τεκμήριο διαβίωσης, τα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τα ασφάλιστρα που κυμαίνονται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.

Να τονίσουμε πως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε και μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας που ενισχύει περαιτέρω την μεταπωλητική αξία του Renault Captur ενώ το εργοστασιακό Kit υγραερίου, μειώνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους, δεν επηρεάζει, τους χώρους ή την ασφάλεια και διατηρεί την εργοστασιακή εγγύηση.

Το Renault Captur TCe 100 LPG διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, τις Expression, Expression Plus και Dynamic, με την τιμή εκκίνησης της γκάμας να έχει καθοριστεί στις 19.830 ευρώ. Η διαφορά στην τιμή σε σχέση με τις εκδόσεις των 90 ίππων χωρίς το σύστημα υγραεριοκίνησης είναι μόλις 700 ευρώ, γεγονός που μεταφράζεται σε ιδιαίτερα γρήγορη απόσβεσή της.

Καμία διαφορά

Το Renault Captur LPG εμφανισιακά δεν αλλάζει σε τίποτα από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου και μάλιστα δεν φέρει κανένα διακριτικό ή ένδειξη. Η σχεδίαση του Captur, διατηρεί τα έντονα χαρακτηριστικά του που περιλαμβάνουν έντονα φτερά, σπορ τονισμένους ώμους  προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω, μπάρες οροφής, φαρδιά μάσκα. Χαρακτηριστική είναι η φωτιστική υπογραφή των LED φώτων σε σχήμα «C».

Οι μοναδικές παρεμβάσεις είναι το στόμιο ανεφοδιασμού του υγραερίου κάτω από την τάπα της βενζίνης, το κουμπί επιλογής καυσίμου στην αριστερή πλευρά του τιμονιού και τον επιπλέον δείκτη καυσίμου στον πίνακα οργάνων ελέγχου. Σε αυτόν θα βρείτε και trip computer για τα δύο καύσιμα.

Νεανικό εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Renault Captur LPG τις εντυπώσεις κερδίζουν οι μαλακές επενδύσεις σε αρκετά σημεία και το Smart Cockpit, το οποίο περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων (7 ή 10,2 ιντσών) και οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων (από 7 έως 9,3 ίντσες, που θυμίζει tablet). Εδώ είναι που θα βρεις τις λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν την LPG έκδοση, όπως το κουμπί επιλογής καυσίμου αριστερά του τιμονιού και τον δείκτη που το συνοδεύει. Στον πίνακα οργάνων μάλιστα, το trip computer προσφέρει ενημέρωση όχι μόνο για την βενζίνη αλλά και για το LPG. Μαζί με το στόμιο ανεφοδιασμού του υγραερίου που θα το βρείτε ανοίγοντας το πορτάκι, κάτω από την τάπα της βενζίνης, είναι τα σημεία αναγνώρισης του Captur διπλού καυσίμου.

Οι πολύ καλοί χώροι για τέσσερις ενηλίκους δεν έχουν διαφοροποιηθεί προφανώς και ο χώρος αποσκευών με το συρόμενο πίσω κάθισμα κυμαίνεται μεταξύ 422 λτ. και 536 λτ., και συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων σε χωρητικότητα για την κατηγορία.

Με πληθώρα τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού στο βασικό (αυτόνομο φρενάρισμα με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και ποδηλατών) ή τον προαιρετικό εξοπλισμό (σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Highway & Traffic Jam Companion), το Captur θέτει ως ξεκάθαρο στόχο τα 5 αστέρια στις δοκιμές του οργανισμού Euro NCAP.

Στα θετικά και οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ στην ευρυχωρία συμβάλλει το μεταξόνιο των 2.630 mm και η σωστή χωροταξική μελέτη, ώστε να βολεύονται με άνεση επιβάτες υψηλού αναστήματος.

100 ίπποι

Ο γνωστός κινητήρας 1,0 λτ. TCe turbo δέχθηκε κάποιες μικροεπεμβάσεις ώστε να εναρμονιστεί πλήρως με τις τρέχουσες προδιαγραφές Euro 6D-Full, οι αλλαγές αφορούν και στην έκδοση LPG όπως είναι η αυξημένη ισχύς αλλά και το κιβώτιο ταχυτήτων.

Στο κιβώτιο υπάρχει πλέον και 6η σχέση ενώ στην ιπποδύναμη έχουν προστεθεί 9 ίπποι με αποτέλεσμα η ισχύς του κινητήρα να ανέρχεται σε 100 ίππους και 170 Nm ροπής όταν η τροφοδοσία γίνεται με υγραέριο.

Όταν ο κινητήρας λειτουργεί με βενζίνη η απόδοσή του είναι 91 ίπποι και 160 Nm ροπής. Φυσικά δεν έχει αλλάξει και ο τρόπος επιλογής καυσίμου, με τον οδηγό να μπορεί να εναλλάσσεται ανάμεσα στα δύο καύσιμα, μέσω μπουτόν αριστερά του τιμονιού.

Στον τομέα της κατανάλωσης το Renault Captur με δύο καύσιμα διαθέτει μια κυριολεκτικά τεράστια αυτονομία που συνδυαστική μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 1.100 χλμ. εκ των οποίων τα 450 με υγραέριο και πάνω από 650 χλμ. με βενζίνη. Όσον αφορά στη μέση κατανάλωση κυμαίνεται σε περίπου 7 λίτρα για κάθε 100 χλμ. αλλά είναι προφανές ότι η επιλογή ECO, που θυσιάζει μέρος της απόκρισης προς όφελος της οικονομίας.

Στόχος επετεύχθη

Το Renault Captur LPG είναι δεδομένο ότι κατασκευαστεί με γνώμονα την οικονομία και όχι τις επιδόσεις. Σε αυτό τον τομέα οι μηχανικοί της Renault φαίνεται ότι πέτυχαν τον στόχο τους.

Το Renault Captur και σε αυτή την έκδοση διατηρεί τα οδηγικά χαρακτηριστικά που έχουμε συναντήσει και στην υπόλοιπη γκάμα του με προεξάρχον στοιχείο την ήσυχη και ποιοτική του κύλιση με την ηχομόνωση της καμπίνας να είναι αποτελεσματικότατη.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Renault Captur αποδείχθηκε ότι είναι ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν κινείται με υψηλές ταχύτητες και πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι ενώ οι επιβάτες του θα κάνουν άνετα και οικονομικά ταξίδια.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο ο οδηγός θα χρειαστεί να καταφύγει συχνά στο κιβώτιο ταχυτήτων καθώς η ιπποδύναμη είναι οριακή για το αυτοκίνητο ενώ αν το πιέσει ο οδηγός η σφικτή ανάρτηση θα συγκρατήσει τις κλίσεις και θα αυξήσει τα περιθώρια πρόσφυσης.

Σε περιβάλλον εκτός δρόμου τα 210 χλστ. από το έδαφος σου δίνουν αυτοπεποίθηση απέναντι σε κακοτράχαλα σημεία.

Μέσα στην πόλη ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως την κατανάλωση υγραερίου με την μέση τιμή να κινείται πέριξ των 0,8 ευρώ. Από την άλλη μεριά η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά όπως και η ηχομόνωση που διατηρούν την ησυχία στην καμπίνα επιβατών.

Παράλληλα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος Χρήσης

Μεταπωλητική αξία

Εξοπλισμός

Εργοστασιακό κιτ υγραερίου

ΚΑΤΑ

Απόκριση κινητήρα στο ECO