Δοκιμάζουμε το Renault Austral MHEV με τους 160 ίππους!

H Renault επανέρχεται δυναμικά στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρομεσαίων SUV με το Austral, το οποίο πραγματικά δεν έχει καμία απολύτως σχέση και πουθενά σε σχέση με το Kadjar που έχει αντικαταστήσει. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο που τοποθετείται στο άνω άκρο των C-SUV και σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επιθετική στρατηγική της Renault στη μικρομεσαία κατηγορία.

Οι τιμές για το Renault Austral ξεκινούν από τις 38.450 ευρώ για την έκδοση των 130 ίππων και ανεβαίνουν στις 42.950 ευρώ για την έκδοση των 160 ίππων που είχαμε στην διάθεσή μας να δοκιμάσουμε. Ωστόσο το κόστος απόκτησης απαλύνεται από το χαμηλό κόστος χρήσης, τον υπερπλήρη εξοπλισμό αλλά και από τα χαμηλά Τέλη Κυκλοφορίας που κυμαίνονται σε 168 ευρώ.

Σπορ αλλά και πολυτελές

Το Renault Austral συνδυάζει τα χαρακτηριστικά των μοντέλων SUV, με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η καμπυλωτή και εντυπωσιακή σιλουέτα του, συνδυάζεται με τις έντονες ακμές και τις σύγχρονες δομικές λεπτομέρειες. Επίσης η εξωτερική σχεδίαση του Renault Austral είναι αθλητική, εκλεπτυσμένη και κομψή και αντανακλά μια έντονη αίσθηση ποιότητας, που ενισχύεται από τις καλοσμιλεμένες γραμμές και διαθέτει ιδανικές αναλογίες, που αναδύουν μια αίσθηση ευρυχωρίας.

Το εμπρός μέρος δεν αφήνει καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για νέο μοντέλο της Renault με τα χαρακτηριστικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα να οριοθετούν οπτικά το σεβαστό πλάτος του Austral.

Εξίσου μοντέρνα είναι και η εικόνα στο πίσω μέρος με τα δύο μακρόστενα, ανάγλυφα φωτιστικά σώματα, ενώ στο προφίλ οι ευθείες γραμμές και οι ακμές, που έχουν «τοποθετηθεί» από τους σχεδιαστές της Renault σε στρατηγικά σημεία, ενισχύουν περαιτέρω την εικόνα στιβαρότητας που αποπνέει το Austral.

Γεμάτο με τεχνολογία

Αναμφίβολα το εσωτερικό του Austral είναι και εκείνο που τραβά μια ξεκάθαρη διαχωριστική γραμμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό του, το οποίο αναμένεται να εντυπωσιάσει ακόμη και τους πλέον απαιτητικούς επιβάτες.

Το high-tech cockpit του Austral είναι αναπτυγμένο γύρω από την μεγάλη οθόνη του συστήματος OpenR που συνδυάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3″ και την κάθετη οθόνη πολυμέσων 12″.

Η αυτορρυθμιζόμενη φωτεινότητα και οι βελτιστοποιημένες ανακλαστικές ιδιότητες, κατέστησαν δυνατή την αφαίρεση του παραδοσιακού αλεξήλιου πάνω από την οθόνη του OpenR, χαρίζοντάς στο ταμπλό την αίσθηση ότι αιωρείται, αλλά και βελτιώνοντας συνολικά την ευρυχωρία στο εσωτερικό.

Το Austral διαθέτει επίσης και μία κεντρική κονσόλα ειδικής σχεδίασης. Με κομψό και μοντέρνο στυλ, δημιουργεί ένα κομψό διαχωριστικό μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Διαθέτει επίσης ένα πρακτικό υποβραχιόνιο που κάνει πιο εύκολη τη χρήση της οθόνης πολυμέσων. Η κονσόλα περιλαμβάνει έναν πρακτικό αποθηκευτικό χώρο για μικροαντικείμενα.

Όπως και πολλά από τα μοντέλα που έχουν αφήσει το στίγμα τους στην ιστορία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το Renault Austral έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί άνετα όλη την οικογένεια. Στο εσωτερικό προσφέρονται πολυάριθμοι πρακτικοί αποθηκευτικοί χώροι, που φτάνουν περίπου τα 35 λίτρα.

Ο αρθρωτός σχεδιασμός σημαίνει ότι ορισμένα μοντέλα διαθέτουν ασύμμετρα αναδιπλούμενο (2/3–1/3) πίσω κάθισμα, που μπορεί επίσης να μετακινηθεί ξεχωριστά εμπρός-πίσω, σε μία διαδρομή 16 εκατοστών.

Το τεράστιο πορτμπαγκάζ διαθέτει ηλεκτρική hands free λειτουργία για την πίσω πόρτα και χωρητικότητα 500 (έως 575) dm3VDA στα μοντέλα Mild Hybrid και Mild Hybrid Advanced. Με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος, η χωρητικότητα μπορεί να φτάσει έως και τα 1.525 dm3 VDA.

Όσον αφορά στον εξοπλισμός κρίνεται υπεράνω κριτικής καθώς διαθέτει τα πάντα

160 ίπποι

Η μεσαία έκδοση του Renault Austral της δοκιμής χρησιμοποιεί τον Mild Hybrid 4κύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe, που γνωρίζουμε από άλλα μοντέλα της γαλλικής φίρμας. Αποτελεί προϊόν εξέλιξης με τη Daimler και υποστηρίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα-μίζα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12V. Ουσιαστικά το ήπιο υβριδικό σύστημα βελτιώνει τη λειτουργία του Start/Stop και εξοικονομεί καύσιμο στο ρολάρισμα. Η απόδοση φτάνει τους 160 ίππους και τα 270 Nm ροπής από τις 1.800 σ.α.λ., ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω του εξελιγμένου CVT κιβωτίου ταχυτήτων Χ-Tronic το οποίο δίνει την αίσθηση ενός αυτόματου κιβωτίου με αλλαγές ταχυτήτων. Άλλωστε μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 7 σχέσεις. Επίσης με την επιλογή Sport μέσω του στρογγυλού διακόπτη Multi Mode στο τιμόνι (Eco, Comfort, Sport και Perso) πραγματοποιούνται και αυτόματα οι εναλλαγές, λες και είναι ένα άμεσο διπλού συμπλέκτη. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε στα 6,8 λίτρα./100 χλμ. το οποίο αποτελεί και ένα πολύ λογικό νούμερο για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Γαλλική άνεση

Το Austral ως γνήσιο μοντέλο της Renault διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, σίγουρο πάτημα στο δρόμο και πολύ προοδευτικές μεταβάσεις στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Τα φρένα είναι δυνατά αλλά η αίσθηση του πεντάλ χρειάζεται μια συνήθεια από τον οδηγό.

Τα πολύωρα ταξίδια γίνονται ξεκούραστα, ενώ ο οδηγός μπορεί να κάνει γρήγορες προσπεράσεις προσπεράσεις όποτε το επιθυμεί αυξάνοντας βέβαια την κατανάλωση καυσίμου.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Austral πραγματικά εντυπωσιάζει με τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ η αλλαγές των σχέσεων μέσω των paddles δίνουν ένα πιο σπορ τόνο στην οδήγηση.

Μέσα στην πόλη το γαλλικό μοντέλο καταφέρνει να κρύψει τον όγκο του και αποτελεί ένα πολύ ευκολοοδήγητο αυτοκίνητο με έμφαση στην άνεση με την ανάρτηση να φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και την ηχομόνωση να απορροφούν τους έντονους εξωτερικούς ήχους.

Παράλληλα οι κάμερες που έχουν τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο κάνουν τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Εσωτερικό

Κινητήρας

ΚΑΤΑ

Θέση επιλογέα ταχυτήτων