Δοκιμάζουμε το Peugeot 308 1.5 BlueHDi με 130 ίππους

Λιγότερα κυβικά, καλύτερος κινητήρας, αυξημένη ιπποδύναμη και απίστευτα χαμηλή κατανάλωση είναι μερικά από τα βασικά συστατικά του κορυφαίου Peugeot 308 1.5 diesel που πραγματικά παρά το γεγονός πως βρίσκεται στο απόγειο της καριέρας του αποτελεί μια μοναδική επιλογή για όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο με ποιότητα και εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης!

Άλλωστε μόνο τυχαίο δεν αποτελεί το γεγονός ότι τo Peugeot 308 έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη περισσότερων από 1,5 εκατ. καταναλωτών ανά τον κόσμο, έχει κερδίσει τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς και πέρυσι ανανεώθηκε αποκτώντας το γνωστό i-Cockpit.

Το γαλλικό μοντέλο όπως προαναφέραμε διακρίνεται για το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης ενώ επιπλέον οι κάτοχοί του (ανάλογα με την έκδοση) εξαιρούνται από την καταβολή των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας λόγω χαμηλών ρύπων. Για να αποκτήσει κανείς το Peugeot 308 πρέπει να καταβάλει 18.200 ευρώ για την βενζινοκίνητη έκδοση και 20.900 ευρώ για την πετρελαιοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας η οποία να τονίσουμε ότι διατηρεί πολύ υψηλή αξία μεταπώλησης ως μεταχειρισμένο κάτι που θα εκτιμήσει δεόντος ο κάτοχός του…

Κομψό και δυναμικό

Αισθητικά τη σχεδίαση του Peugeot 308 την έχουμε γνωρίσει και το μόνο που έχουμε να τονίσουμε είναι πως η συνολική εικόνα του αμαξώματος των 4,2 μέτρων συνδυάζει έντεχνα την κομψή αισθητική που έχουμε δει στα τελευταία μοντέλα της γαλλικής φίρμας, ενσωματώνοντας ωστόσο αρκετά στοιχεία δυναμισμού, ειδικά στο μπροστά μέρος με την επιβλητική και εκλεπτυσμένη μάσκα.

Η μάσκα έχει τροποποιηθεί και έχει αποκτήσει μεταλλικές λεπτομέρειες στις οριζόντιες λεπίδες ενώ επίσης φιλοξενεί και το λογότυπο της γαλλικής εταιρείας. Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει πιο σπορ προσανατολισμένη σχεδίαση, ενώ μικρές διαφορές στο κόψιμό τους έχουν και τα φωτιστικά σώματα. Από το πλάι και το πίσω μέρος το αυτοκίνητο παραμένει ίδιο με τον προκάτοχό του διατηρώντας μια σύγχρονη και φρέσκια εμφάνιση…

Ψηφιακή εποχή…

To Peugeot 308 περνά και αυτό στην ψηφιακή εποχή και πλέον διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών η οποία εμπεριέχει όλες τις βελτιώσεις που είδαμε να υιοθετούνται πρόσφατα από τα 208/2008. Από εκεί και πέρα, το γαλλικό μοντέλο μπορεί να εφοδιαστεί πλέον με μια πλήρη παλέτα συστημάτων συνδεσιμότητας και διασύνδεσης (Apple CarPlay, Android Auto), που περιλαμβάνει καλούδια όπως τα Adaptive Cruise Control, Visiopark  με Park Assist και κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών, Automatic Emergency Braking, Collision Risk Warning, Active Lane Departure Warning, Driver Attention Alert, Speed Sign recognition, Active Blind Spot Monitoring και Automatic Smart Beam Assist.

Σχεδιαστικά το 308  ξεχωρίζει από τη minimal αισθητική της κεντρικής κονσόλας που δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής και φυσικά από το i-cockpit πιλοτήριο και το μικρό σε διάμετρο τιμόνι. Η ποιότητα των υλικών με το εξαιρετικό φινίρισμα και την αψεγάδιαστη συναρμογή δίνουν ένα premium ύφος στο γαλλικό μοντέλο. Τέλος, αναφορικά με τους χώρους, στο πίσω κάθισμα οι διαστάσεις πλησιάζουν τους μέσους όρους της κατηγορίας, ωστόσο ο χώρος των αποσκευών με τα 420 λίτρα είναι στο άνω άκρο αυτής.

130 ίπποι

Ο νέος πετρελαιοκινητήρας των 1.499 κ. εκ. της Peugeot μας άφησε με εξαιρετικές εντυπώσεις. Συνολικά καταφέρνει να είναι πολύ καλύτερος από το προηγούμενο μηχανικό σύνολο του 1,6 λίτρου που αντικατέστησε, παρόλο που και εκείνος ήταν από τα πιο ολοκληρωμένα μοτέρ.

Μάλιστα αξιοσημείωτη είναι η μείωση του θορύβου που παράγει ο νέος πετρελαιοκινητήρας παρά το γεγονός πως η ιπποδύναμη έχει αυξηθεί κατά 10 ίππους.

Ένα νέο στοιχείο επίσης είναι η διαφορετική ρύθμιση του 6τάχυτου κιβωτίου, το οποίο έχει κοντές σχέσεις και εξαιρετική αίσθηση στο κούμπωμα, χαρίζοντας στο 308 κορυφαίες για την κατηγορία επιδόσεις και πολύ βελτιωμένες σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς η παραπάνω αλλαγή έχει βελτιώσει και την απόκριση του κινητήρα ο οποίος «αρπάζει» από χαμηλές στροφές, είναι ελαστικός, αλλά και διαθέτει εύρωστη λειτουργία στις μεσαίες στροφές.

Από την άλλη μεριά αξιοσημείωτη είναι η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση που στο εθνικό οδικό δίκτυο περιορίστηκε σε μόλις 4,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. και σε 5,3 λίτρα μέσα στην πόλη προσδίδοντας μια τεράστια αυτονομία στο 308. Μάλιστα εύκολα ο οδηγός μπορεί να δει την αυτονομία να ξεπερνά τα 950 χλμ.!

Άνετο και ασφαλές

Το Peugeot 308 ήταν ανέκαθεν από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα στο δρόμο, συνδυάζοντας υποδειγματικά την άνεση με τα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Η προσεγμένη ηχομόνωση κρατά την καμπίνα αρκετά απομονωμένη, με την ίδια καλή εικόνα να διατηρείται και στον αυτοκινητόδρομο. Η ανάρτηση λειτουργεί εξαιρετικά σε κάθε είδος ασφάλτου, αποσβένοντας τις ανωμαλίες που πετυχαίνεις μέσα σε στροφή πριν να επηρεάσουν την τροχιά του 308.  Τα επίπεδα πρόσφυσης σε γρήγορους ρυθμούς οδήγησης είναι εντυπωσιακά ενώ σε κερδίζει το μικρό τιμόνι που αποδείχθηκε… μεγάλο σε πληροφόρηση.

Από την άλλη στον αυτοκινητόδρομο η κύλιση είναι ήσυχη και το πάτημα πολύ σταθερό, αναδεικνύοντας τον ασφαλή χαρακτήρα του.

Μέσα στην πόλη το Peugeot 308 αποδείχθηκε ευκολοοδήγητο, άνετο και άκρως οικονομικό ωστόσο η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας κάνει αισθητή την απουσία της αλλά οι αισθητήρες παρκαρίσματος καλύπτουν το κενό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης

Εξοπλισμός

Άνεση

Ποιότητα κύλισης

ΚΑΤΑ

Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας