Δοκιμάζουμε το Peugeot 308 1.2T EAT8 με 130 ίππους!

Με 7 εκατομμύρια πωλήσεις έως σήμερα, με τον τίτλο «Car Of The Year» στο ενεργητικό του και έχοντας φθάσει πλέον στο ίδιο επίπεδο με τους μεγάλους ανταγωνιστές, οι Γάλλοι δεν έκρυψαν ποτέ τους μεγαλεπήβολους στόχους τους.

Η τρίτη γενιά του Peugeot 308 ρίχνει το γάντι στον ανταγωνισμό και βλέπει κατάματα τα μοντέλα άλλων κατασκευαστών προκαλώντας τους ταραχή!

Άλλωστε το νέο Peugeot 308 διακρίνεται για την ξεχωριστή του σχεδίαση, την πολυτελή αύρα του αλλά και την υψηλή τεχνολογία και συνδεσιμότητα που ενσωματώνει στο εσωτερικό του.

Η τιμή του ξεκινάει από τα 28.200 ευρώ για την έκδοση με τον turbo κινητήρα 1.2 PureTech των 110 ίππων, ενώ η δυνατότερη των 130 ίππων με αυτό αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο (όπως και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας) κοστίζει από 34.700 ευρώ. Όσον αφορά τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε μόλις 82,56 ευρώ καθώς είναι ιδιαίτερα χαμηλές και οι εκπομπές CO2 οι οποίες κυμαίνονται σε 129 γρ./Co2.

Εντυπωσιακή σχεδίαση

Η τρίτη κατά σειρά γενιά του Peugeot 308 είναι εκείνη που κομίζει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γαλλικής φίρμας, στο επίκεντρο της οποίας τοποθετείται ο ανανεωμένος θυρεός της.

Το νέο Peugeot 308 διαθέτει τις σωστές αναλογίες για την Ελλάδα, κορυφαία σχεδιαστική προσέγγιση αλλά και έναν διακριτικό αλλά και ταυτόχρονα hi-tech δυναμισμό.

Το χαμηλό και μακρύ εμπρός καπό, η μεγάλη κλίση της εμπρός κολώνας, ο τρόπος που η οροφή χαμηλώνει στο πίσω μέρος, σε συνδυασμό με τις μεγάλες αψίδες των τροχών που γεμίζουν από τις όμορφες ζάντες 17 ιντσών, παραπέμπουν σαφώς σε ένα σπορ hatchback.

Στο πίσω τμήμα του Peugeot 308 συναντάμε τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα. Όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της γαλλικής μάρκας ενσωματώνουν το μοτίβο των τριών νυχιών στο εσωτερικό τους κι ενώνονται μέσω μιας μαύρης φάσας. Ο αθλητικός χαρακτήρας του νέου 308 ολοκληρώνεται όμορφα από τη διακριτική αεροτομή στην οροφή, αλλά και από τον πίσω προφυλακτήρα.

Ευχάριστο και hitech εσωτερικό

Η μοναδικότητα που αποκομίζει κανείς από την εξωτερική σχεδίαση του Peugeot 308 ενισχύεται και από την καλαισθησία που συναντά κανείς στην καμπίνα επιβατών του γαλλικού μοντέλου. Από την πρώτη επαφή γίνεται αντιληπτό πως η Peugeot έθεσε ως προτεραιότητα τη συνύπαρξη υψηλής τεχνολογίας, ποιότητας και άνεσης. Το «κόκπιτ» ενσωματώνει αρχιτεκτονική δυο επιπέδων με έντονες γωνίες, όπου πάνω συναντάμε τους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού, αλλά και τη φάσα που καλύπτει το ταμπλό έως και τις πόρτες. Ακριβώς από κάτω υπάρχει η ευανάγνωστη και με γραφικά υψηλής ευκρίνειας, 10ίντση οθόνη του infotainment.

Εντυπωσιακά είναι όμως και τα πλήκτρα αφής που λειτουργούν ως συντομεύσεις του συστήματος και απογειώνουν την τεχνολογική εμπειρία του χρήστη. Υπάρχουν βέβαια και φυσικοί διακόπτες για άμεση πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες του infotainment.

Ιδιαίτερα έξυπνη και κομψή είναι η ενσωμάτωση του μίνιμαλ επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου στην κεντρική κονσόλα, ενώ σε ένα υπερυψωμένο ράφι μπορεί να ακουμπήσει ο οδηγός το κινητό του τηλέφωνο, σε σημείο όπου υπάρχει και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης.

Ακριβώς κάτω από τον επιλογέα του κιβωτίου βρίσκεται το μπουτόν επιλογής του προφίλ οδήγησης (Sport, Norman και Εco) που αλλάζει τη συμπεριφορά του κινητήρα και του οχήματος γενικότερα.

Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 5,5 cm σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο προς όφελος των εσωτερικών χώρων. Το πορτ μπαγκάζ από την άλλη, με χωρητικότητα 412 λίτρα είναι κορυφαίo.

130 ίπποι!

H γκάμα του νέου Peugeot 308 έχει αφετηρία τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου, γνωστός από την παρουσία του κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες της προηγούμενης γενιάς του αυτοκινήτου όσο και στις υπόλοιπες προτάσεις της γαλλικής φίρμας.

Στην έκδοση των 130 ίππων με τη συνδρομή του αυτόματου κιβωτίου και την πυκνή κλιμάκωση των οκτώ σχέσεων, o Puretech 130 κερδίζει από την πρώτη στιγμή εντυπώσεις όντας ιδιαίτερα ελαστικός χαμηλά και εξαιρετικά πρόθυμος να ακολουθήσει έναν πολύ διαφορετικό ρυθμό κάθε φορά που εξαντλείς τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ.

Στον τομέα της κατανάλωσης το γαλλικό μοντέλο τα πήγε εξαιρετικά με την μέση τιμή να κυμαίνεται σε περίπου 6,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. ενώ φορολογικά ο χαμηλός κυβισμός μειώνει στο ελάχιστο το τεκμήριο διαβίωσης, τα ασφάλιστρα αυξάνοντας αντίστοιχα την μεταπωλητική αξία του μοντέλου.

Ευχάριστη έκπληξη

Το Peugeot 308 παρά την ύπαρξη τρικύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα κινείται με απίστευτη άνεση καταφέρνοντας με ένα μοναδικό τρόπο να «κρύβει» την έλλειψη του τέταρτου κύλινδρου και το γνωστό ήχο που παράγουν άλλα αντίστοιχα μηχανικά σύνολα.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το γαλλικό μοντέλο παραμένει απίστευτα ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν το ψηφιακό ταχύμετρο έχει ξεπεράσει τα 170 χλμ./ώρα και πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Επίσης αν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ τότε θα αντιληφθεί πως το Peugeot 308 1.2T EAT8 είναι και ένα μοντέλο με χαμηλό κόστος χρήσης!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Peugeot 308 απέδειξε ότι είναι «λιοντάρι» διαθέτοντας πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ το τιμόνι και το κιβώτιο με χειροκίνητη λειτουργία μέσω paddles αποτελούν πραγματικούς συμμάχους για τον οδηγό. Ωστόσο στα μεγάλα ανηφορικά κομμάτια ο κινητήρας φαντάζει οριακός για το αμάξωμα του αυτοκινήτου…

Μέσα στην πόλη το γαλλικό μοντέλο απέδειξε ότι διαθέτει όλα τα προτερήματα της γαλλικής σχολής με την ανάρτηση να φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ παράλληλα το αυτόματο κιβώτιο διακρίθηκε για την ομαλή λειτουργία του και την άνεση που προσδίδει στον οδηγό. Επίσης η κάμερα οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο όδηγο

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Κόστος χρήσης

Εξοπλισμός

Μεταπωλητική αξία

Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων

ΚΑΤΑ

Ελαστικά χαμηλού προφίλ