Δοκιμάζουμε το Opel Mokka 1,2 PureTech με 136 ίππους!

Το Opel Mokka όταν πρωτοπαρουσιάστηκε αφορούσε σε ένα μοντέλο με πιο premium χαρακτήρα αλλά και ποιότητα κύλισης, οικονομικούς κινητήρες και βέβαια μια σχεδίαση που μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών.

Τώρα το διάσημο μοντέλο εξοπλίστηκε με μια νέα εκδοχή του 1.200άρη PureTech κινητήρα των 136 ίππων από 130 ίππους εξαιτίας κάποιων τεχνικών διαφοροποιήσεων με αποτέλεσμα οι εκπομπές ρύπων αλλά και η κατανάλωση καυσίμου να μειωθούν ενώ από την άλλη μεριά να αυξηθούν οι επιδόσεις και η ιπποδύναμη!

Ο νέος αυτός κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο και είναι διαθέσιμος από 28.300 ευρώ και 2.000 ευρώ φθηνότερο από το αυτόματο Mokka με τους 130 ίππους.

Παράλληλα η απόκτηση ενός Mokka μέσω του προγράμματος «Απόσυρση» της Opel γίνεται ακόμη πιο δελεαστική καθώς η τιμή μπορεί να μειωθεί έως και 3.000 ευρώ!

Μοναδική σχεδίαση

Αρχικά η εξωτερική σχεδίαση του νέου Opel Mokka είναι πραγματικά εντυπωσιακή με τα φωτιστικά σώματα, τις ζάντες αλλά και τις έντονες χρωματικές αποχρώσεις να μαγνητίζουν τα βλέμματα. Το έντονο μαύρο χρώμα στο καπό και τον ουρανό δίνουν έναν διαφορετικό τόνο στο αυτοκίνητο που σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο.

Κύριο χαρακτηριστικό της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Opel είναι το Vizor που περιλαμβάνει την κλειστή εμπρός μάσκα με τον καινούριο λογότυπο (μαύρου χρώματος), τα λεπτά εμπρός LED φώτα και τις έντονες ακμές που σχηματίζουν την «πυξίδα» της Opel. Κάτω από την μάσκα συναντάμε τις εισαγωγές αέρα με τις ενεργές γρίλιες, που παραπέμπουν στο εμβληματικό Manta. Στο δυναμισμό του νέου Mokka προσδίδουν επίσης οι μεγάλοι τροχοί, έξτρα 18” όπως του αυτοκινήτου δοκιμής, ενώ στο πίσω μέρος, τα λεπτά LED φώτα έχουν όμοιο σχήμα με τα εμπρός και τονίζουν ακόμα πιο πολύ την οριζόντια γραμμή στο κέντρο της πίσω πόρτας. Την εικόνα συμπληρώνουν η μεγάλη πίσω αεροτομή, η νέα γραμματοσειρά του λογότυπου και η διπλή απόληξη της εξάτμισης της βενζινοκίνητης έκδοσης με τους 136 ίππους.

Hitech εσωτερικό

Στο εσωτερικό του νέου Opel Mokka, η αίσθηση αναβάθμισης αλλά και «παντρέματος» της σχεδιαστικής ιδεολογίας μεταξύ  Opel και Peugeot είναι άμεσα αντιληπτή. Εδώ, πρωταγωνιστής είναι το Pure Panel που περιλαμβάνει, στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση της δοκιμής μας, δύο οθόνες με διαγώνιο 10 και 12 ιντσών.

Κάτι που βελτιώνει σημαντικά την εργονομία είναι πως υπάρχουν κάποιοι βασικοί διακόπτες για το σύστημα πολυμέσων όπως και χαμηλότερα για το σύστημα κλιματισμού.

Χωροταξικά, το Opel Mokka κερδίζει την ψήφο εμπιστοσύνης, επαρκής χώρους για τους επιβάτες, ενώ πολλαπλές είναι και οι δυνατότητες επιλογής που έχει ο οδηγός  στο χώρο φόρτωσης που σε κανονικές συνθήκες επιτρέπει την αποθήκευση και μεταφορά αποσκευών με όγκο 350 λίτρων ενώ αναδιπλωθούν τα καθίσματα η τιμή ξεπερνά οριακά τα 1.100 λίτρα.

Η ποιότητα κατασκευής είναι αυτή που έχουμε συνηθίσει από την Opel, αφού έχει γίνει χρήση πολύ καλών υλικών, αλλά και σκληρών πλαστικών.

136 ίπποι

Κάτω από καπό του Opel Mokka της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,2 λίτρου και απόδοσης 136 ίππων που συνεργάζονταν με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο.

Ο κινητήρας αποδείχθηκε όντως πιο ζωηρός από τον αντίστοιχο με τους 130 ίππους ωστόσο παρά την αύξηση της ιπποδύναμης η κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί και μάλιστα κατά την διάρκεια της δοκιμής μας το Opel Mokka χρειάστηκε περίπου 6,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Όσον αφορά στη λειτουργία του, είναι ζωηρός από χαμηλά, προσφέρει ζωντάνια στο πάτημα του γκαζιού σε μεγάλο φάσμα στροφών, κάτι που φάνηκε και από τις ρεπρίζ ωστόσο στις υψηλές στροφές δείχνει κάποιες αδυναμίες.

Επίσης εξαιρετική δουλειά έχει γίνει με τον θόρυβο καθώς ο τρικύλινδρος κινητήρας δεν ακούγεται και είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος ενώ ανεπαίσθητος είναι και ο κραδασμός.

Το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, έχει σωστή κλιμάκωση και αίσθηση γεγονός που κάνει τις καθημερινές εναλλαγές σχέσεων παιχνιδάκι.

Κορυφαία ποιότητα κύλισης

Το νέο Opel Mokka έχει αποκτήσει μια διαφορετική ποιότητα κύλισης από τον προκάτοχό του και αυτό διακρίνεται ξεκάθαρα από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα που θα βρεθεί κανείς πίσω από το τιμόνι του. Παράλληλα εμφανής είναι και η αναβαθμισμένη στιβαρότητα του μοντέλου που οφείλεται στο νέο πλαίσιο ενώ εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στο σύστημα διεύθυνσης που είναι άμεσο και με κορυφαία αίσθηση.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Opel Mokka μπορεί να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς με ταχύτητες άνω των 160 χλμ./ώρα με απόλυτη άνεση και ασφάλεια ενώ αν ο οδηγός κινηθεί στα όρια του ΚΟΚ τότε θα πετύχει πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Opel Mokka απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες για ένα τέτοιου τύπου όχημα ωστόσο ο οδηγός στα ανηφορικά κομμάτια θα πρέπει να καταφεύγει στον επιλογέα.

Μέσα στην πόλη το Mokka αποδείχθηκε ότι είναι ένα ευκολοοδήγητο μοντέλο με την ανάρτηση να φιλτράρει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας θα κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Ποιότητα

Τιμή

ΚΑΤΑ

Κύκλος στροφής