Δοκιμάζουμε το Opel Mokka 1.5D με 110 ίππους!

Το Opel Mokka άλλαξε ριζικά, απέκτησε πιο premium χαρακτήρα αλλά και ποιότητα κύλισης, οικονομικούς κινητήρες και βέβαια μια σχεδίαση που μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών.

Παράλληλα η νέα εποχή του διανύει η Opel στον όμιλο Stellantis δείχνει ξεκάθαρα ότι η μάρκα έχει αλλάξει πορεία πλεύσης και τα μελλοντικά της μοντέλα θα είναι πολύ πιο εντυπωσιακά από ότι ήταν στο παρελθόν.

Το δίχρωμο Opel Mokka της δοκιμής μας κυριολεκτικά μαγνήτιζε τα βλέμματα των περαστικών ενώ ο κινητήρας diesel 1,5 turbo με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων κυριολεκτικά φαίνεται ότι είναι κομμένο και ραμμένο για τα φορολογικά δεδομένα της Ελλάδας.

Ο κάτοχός του θα εκτιμήσει δεόντως την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και το κόστος χρήσης ωστόσο για να το αποκτήσει θα πρέπει να πληρώσει 26.600 ευρώ για την βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση με τους 110 ίππους και αποκλειστικά με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Ωστόσο οι χαμηλές εκπομπές CO2 προσδίδουν μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας…

Μοναδική σχεδίαση

Αρχικά η εξωτερική σχεδίαση του νέου Opel Mokka είναι πραγματικά εντυπωσιακή με τα φωτιστικά σώματα, τις ζάντες αλλά και τις έντονες χρωματικές αποχρώσεις να μαγνητίζουν τα βλέμματα. Το έντονο λευκό χρώμα σε όλο το αμάξωμα με τη μαύρη οροφή δίνουν έναν διαφορετικό τόνο στο αυτοκίνητο που σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο.

Κύριο χαρακτηριστικό της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Opel είναι το Vizor που περιλαμβάνει την κλειστή εμπρός μάσκα με τον καινούριο λογότυπο (μαύρου χρώματος στις εκδόσεις GS Line), τα λεπτά εμπρός LED φώτα και τις έντονες ακμές που σχηματίζουν την «πυξίδα» της Opel. Κάτω από την μάσκα συναντάμε τις εισαγωγές αέρα με τις ενεργές γρίλιες, που παραπέμπουν στο εμβληματικό Manta. Στο δυναμισμό του νέου Mokka προσδίδουν επίσης οι μεγάλοι τροχοί, έξτρα 18” όπως του αυτοκινήτου δοκιμής, ενώ στο πίσω μέρος, τα λεπτά LED φώτα έχουν όμοιο σχήμα με τα εμπρός και τονίζουν ακόμα πιο πολύ την οριζόντια γραμμή στο κέντρο της πίσω πόρτας.

Hitech εσωτερικό

Στο εσωτερικό του νέου Opel Mokka, η αίσθηση αναβάθμισης αλλά και «παντρέματος» της σχεδιαστικής ιδεολογίας μεταξύ  Opel και Peugeot είναι άμεσα αντιληπτή. Εδώ, πρωταγωνιστής είναι το Pure Panel που περιλαμβάνει, στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση της δοκιμής μας, δύο οθόνες με διαγώνιο 10 και 12 ιντσών.

Κάτι που βελτιώνει σημαντικά την εργονομία είναι πως υπάρχουν κάποιοι βασικοί διακόπτες για το σύστημα πολυμέσων όπως και χαμηλότερα για το σύστημα κλιματισμού.

Χωροταξικά, το Opel Mokka κερδίζει την ψήφο εμπιστοσύνης, επαρκής χώρους για τους επιβάτες, ενώ πολλαπλές είναι και οι δυνατότητες επιλογής που έχει ο οδηγός στο χώρο φόρτωσης που σε κανονικές συνθήκες επιτρέπει την αποθήκευση και μεταφορά αποσκευών με όγκο 350 λίτρων ενώ αναδιπλωθούν τα καθίσματα η τιμή ξεπερνά οριακά τα 1.100 λίτρα.

Η ποιότητα κατασκευής είναι αυτή που έχουμε συνηθίσει από την Opel, αφού έχει γίνει χρήση πολύ καλών υλικών, αλλά και σκληρών πλαστικών.

110 ίπποι

Κάτω από καπό του Opel Mokka της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 110 ίππων που συνεργάζονταν με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο.

Οι επιδόσεις που χαρίζει στο βάρους 1.295 κιλών πετρελαιοκίνητο Mokka είναι καλές για το είδος και σύμφωνα με την εταιρεία τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται από στάση σε 10,8 δλ. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός κατά την επιτάχυνση είναι γεμάτη, με τη χροιά του πετρελαιοκινητήρα να κυμαίνεται σε αποδεκτά επίπεδα και το καλύτερο πεδίο δράσης του να είναι οι χαμηλομεσαίες σ.α.λ.. Οι εκδόσεις GS Line και Ultimate διαθέτουν επιπλέον Sport πρόγραμμα λειτουργίας που επεμβαίνει ελαφρώς στην αμεσότητα του γκαζιού και το βάρος του τιμονιού.

Η μέση κατανάλωση του Opel Mokka με τους 110 ίππους κυμάνθηκε μεταξύ 6 και 6,5 λίτρων για κάθε 100 χλμ. εντός της πόλης ενώ στο εθνικό οδικό δίκτυο μπορεί να μειωθεί ακόμη και σε 4,5 λίτρα.

Κορυφαία ποιότητα κύλισης

Το νέο Opel Mokka έχει αποκτήσει μια διαφορετική ποιότητα κύλισης από τον προκάτοχό του και αυτό διακρίνεται ξεκάθαρα από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα που θα βρεθεί κανείς πίσω από το τιμόνι του. Παράλληλα εμφανής είναι και η αναβαθμισμένη στιβαρότητα του μοντέλου που οφείλεται στο νέο πλαίσιο ενώ εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στο σύστημα διεύθυνσης που είναι άμεσο και με κορυφαία αίσθηση.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Opel Mokka μπορεί να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς με ταχύτητες άνω των 170 χλμ./ώρα με απόλυτη άνεση και ασφάλεια ενώ αν ο οδηγός κινηθεί στα όρια του ΚΟΚ τότε θα πετύχει πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Opel Mokka απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες για ένα τέτοιου τύπου όχημα.

Το ESP που δεν απενεργοποιείται έχει ομαλή επέμβαση και δεν το νοιώθεις να φρενάρει έντονα το αυτοκίνητο, ενώ το τιμόνι είναι άμεσο και ελαφρύ, χωρίς να ξεχωρίζει για την πληροφορία που μεταφέρει στον οδηγό.

Μέσα στην πόλη ο οδηγός θα εκτιμήσει την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας θα κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Ποιότητα

ΚΑΤΑ

Άνεση πίσω καθίσματος