Δοκιμάζουμε το Opel Mokka 1.2T ΑΤ8 με 130 ίππους

Το Opel Mokka άλλαξε ριζικά, απέκτησε πιο premium χαρακτήρα αλλά και ποιότητα κύλισης, οικονομικούς κινητήρες και βέβαια μια σχεδίαση που μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών.

Παράλληλα η νέα εποχή του διανύει η Opel στον όμιλο Stellantis δείχνει ξεκάθαρα ότι η μάρκα έχει αλλάξει πορεία πλεύσης και τα μελλοντικά της μοντέλα θα είναι πολύ πιο εντυπωσιακά από ότι ήταν στο παρελθόν.

Το Opel Mokka της δοκιμής μας με το ολόμαυρο χρώμα και τις κόκκινες πινελιές κυριολεκτικά μαγνήτιζε τα βλέμματα των περαστικών ενώ ο κινητήρας βενζίνης 1,2 turbo με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων κυριολεκτικά φαίνεται ότι είναι κομμένο και ραμμένο για τα φορολογικά δεδομένα της Ελλάδας.

Ο κάτοχός του θα εκτιμήσει δεόντως την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και το κόστος χρήσης ωστόσο για να το αποκτήσει θα πρέπει να πληρώσει 18.000 ευρώ για την βασική έκδοση με τους 100 ίππους και αποκλειστικά με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Το μοντέλο της δοκιμής μας με τους 130 ίππους «εκκινεί» από τις 20.500 ευρώ και το αυτόματο από τις 23.000 ευρώ ενώ η κορυφαία έκδοση GS Line κυμαίνεται  στις 24.000 ευρώ…

Μοναδική σχεδίαση

Αρχικά η εξωτερική σχεδίαση του νέου Opel Mokka είναι πραγματικά εντυπωσιακή με τα φωτιστικά σώματα, τις ζάντες αλλά και τις έντονες χρωματικές αποχρώσεις να μαγνητίζουν τα βλέμματα. Το έντονο μαύρο χρώμα σε όλο το αμάξωμα με τις κόκκινες πινιλιές πάνω από τις πόρτες του αυτοκινήτου δίνουν έναν διαφορετικό τόνο στο αυτοκίνητο που σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο.

Κύριο χαρακτηριστικό της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Opel είναι το Vizor που περιλαμβάνει την κλειστή εμπρός μάσκα με τον καινούριο λογότυπο (μαύρου χρώματος στις εκδόσεις GS Line), τα λεπτά εμπρός LED φώτα και τις έντονες ακμές που σχηματίζουν την «πυξίδα» της Opel. Κάτω από την μάσκα συναντάμε τις εισαγωγές αέρα με τις ενεργές γρίλιες, που παραπέμπουν στο εμβληματικό Manta. Στο δυναμισμό του νέου Mokka προσδίδουν επίσης οι μεγάλοι τροχοί, έξτρα 18” όπως του αυτοκινήτου δοκιμής, ενώ στο πίσω μέρος, τα λεπτά LED φώτα έχουν όμοιο σχήμα με τα εμπρός και τονίζουν ακόμα πιο πολύ την οριζόντια γραμμή στο κέντρο της πίσω πόρτας. Την εικόνα συμπληρώνουν η μεγάλη πίσω αεροτομή, η νέα γραμματοσειρά του λογότυπου και η διπλή απόληξη της εξάτμισης της βενζινοκίνητης έκδοσης με τους 130 ίππους.

Hitech εσωτερικό

Στο εσωτερικό του νέου Opel Mokka, η αίσθηση αναβάθμισης αλλά και «παντρέματος» της σχεδιαστικής ιδεολογίας μεταξύ  Opel και Peugeot είναι άμεσα αντιληπτή. Εδώ, πρωταγωνιστής είναι το Pure Panel που περιλαμβάνει, στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση της δοκιμής μας, δύο οθόνες με διαγώνιο 10 και 12 ιντσών.

Κάτι που βελτιώνει σημαντικά την εργονομία είναι πως υπάρχουν κάποιοι βασικοί διακόπτες για το σύστημα πολυμέσων όπως και χαμηλότερα για το σύστημα κλιματισμού.

Στην κονσόλα δαπέδου συναντάμε τον μικροσκοπικό επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, με την επιλογή για χειροκίνητη λειτουργία και το P να διαθέτουν ξεχωριστό κουμπί

Χωροταξικά, το Opel Mokka κερδίζει την ψήφο εμπιστοσύνης, επαρκής χώρους για τους επιβάτες, ενώ πολλαπλές είναι και οι δυνατότητες επιλογής που έχει ο οδηγός  στο χώρο φόρτωσης που σε κανονικές συνθήκες επιτρέπει την αποθήκευση και μεταφορά αποσκευών με όγκο 350 λίτρων ενώ αναδιπλωθούν τα καθίσματα η τιμή ξεπερνά οριακά τα 1.100 λίτρα.

Η ποιότητα κατασκευής είναι αυτή που έχουμε συνηθίσει από την Opel, αφού έχει γίνει χρήση πολύ καλών υλικών, αλλά και σκληρών πλαστικών.

130 ίπποι

Κάτω από καπό του Opel Mokka της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,2 λίτρου και απόδοσης 130 ίππων που συνεργάζονταν με αυτόματο 8άρι κιβώτιο ή ο οδηγός άλλαζε σχέσεις μέσω των paddles που βρίσκονταν πίσω από το τιμόνι.

Επίσης ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προφίλ κίνησης (Eco, Normal, Sport για παραμετροποίηση απόκρισης κινητήρα/ κιβωτίου/ τιμονιού) ανάλογα με τις διαθέσεις του ή την… τσέπη του. Η μέση κατανάλωση του Opel Mokka με τους 130 ίππους και το αυτόματο 8άρι κιβώτιο κυμάνθηκε μεταξύ 8-9 λίτρα για κάθε 100 χλμ. εντός της πόλης ενώ στο εθνικό οδικό δίκτυο μπορεί να μειωθεί ακόμη και σε 6 λίτρα.

Κορυφαία ποιότητα κύλισης

Το νέο Opel Mokka έχει αποκτήσει μια διαφορετική ποιότητα κύλισης από τον προκάτοχό του και αυτό διακρίνεται ξεκάθαρα από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα που θα βρεθεί κανείς πίσω από το τιμόνι του. Παράλληλα εμφανής είναι και η αναβαθμισμένη στιβαρότητα του μοντέλου που οφείλεται στο νέο πλαίσιο ενώ εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στο σύστημα διεύθυνσης που είναι άμεσο και με κορυφαία αίσθηση.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Opel Mokka μπορεί να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς με ταχύτητες άνω των 160 χλμ./ώρα με απόλυτη άνεση και ασφάλεια ενώ αν ο οδηγός κινηθεί στα όρια του ΚΟΚ τότε θα πετύχει πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Opel Mokka απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες για ένα τέτοιου τύπου όχημα

Το ESP που δεν απενεργοποιείται έχει ομαλή επέμβαση και δεν το νοιώθεις να φρενάρει έντονα το αυτοκίνητο, ενώ το τιμόνι είναι άμεσο και ελαφρύ, χωρίς να ξεχωρίζει για την πληροφορία που μεταφέρει στον οδηγό.

Μέσα στην πόλη ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντος το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων το οποίο λειτουργεί άψογα και χωρίς καθυστερήσεις ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας θα κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Ποιότητα

Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων

ΚΑΤΑ

Τιμή