Δοκιμάζουμε το Opel Grandland 1,2T e-DCT6 με 145 ίππους!

Η Opel αποτελούσε παραδοσιακά ένα πολύ ισχυρό brand του ομίλου Stellantis ωστόσο σήμερα διανύει μία νέα «χρυσή» εποχή με ανταγωνιστικά μοντέλα που πρωταγωνιστούν στις κατηγορίες τους.

Μάλιστα το δεύτερης γενιάς, Opel Grandland έχει αλλάξει ριζικά σε σχέση με τον προκάτοχό του, με πιο εμφανή αλλαγή αυτή του μεγέθους, και πιο σημαντική την τεχνολογική εξέλιξή του.

Πιο συγκεκριμένα και ακολουθώντας την πορεία των υπόλοιπων μοντέλων του Ομίλου, η Opel κατήργησε το diesel αλλά και την αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση τις οποίες και αντικατέστησε με το 48V hybrid σύνολο βενζίνης των 145 ίππων, ένα σύνολο με δυνατότητα αμιγούς αλλά περιορισμένης ηλεκτροκίνησης.

Για να αποκτήσει κανείς το νέο Opel Grandland με τους 145 ίππους θα πρέπει να δαπανήσει 35.200 ευρώ ωστόσο ο πλούσιος εξοπλισμός, οι χώροι αλλά και η ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με την πολυετή εργοστασιακή εγγύηση το κάνουν μία από τις πιο δελεαστικές προτάσεις στην κατηγορία όπου και ανήκει.

Επιβλητική σχεδίαση

Το νέο Grandland έχει μια επιβλητική υπόσταση στο δρόμο, χάρη στις μεγάλες του διαστάσεις, παραπέμποντας σε μεγάλα SUV.

Να τονίσουμε ότι το Grandland είναι το πρώτο Opel που βασίζεται στην πολυδιαμορφώσιμη πλατφόρμα STLA Medium, και το τρίτο κατά σειρά μοντέλο του Ομίλου.

Στο εμπρός μέρος του νέου γερμανικού SUV συναντάμε το 3D Vizor με τον φωτεινό λογότυπο της μάρκας που αγκαλιάζεται από τους κορυφαίους προβολείς Intelli-Lux HD.

Κάτω από την μάσκα συναντάμε τις εισαγωγές αέρα με τις ενεργές γρίλιες, ενώ το ανάγλυφο καπό διατρέχεται από μια έντονη ακμή στο μέσο. Κοιτώντας κανείς το Grandland από το πλάι θα δει τις έντονες ακμές αλλά και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά που τονίζουν περισσότερο το σπορ χαρακτήρα του μοντέλου αλλά και τις off-road διαθέσεις του.

Στο πίσω μέρος τα λεπτά φώτα τύπου LED ενώνονται μεταξύ του από μία φωτεινή «γραμμή» που στο κέντρο της δεσπόζει ολογράφως ένα φωτεινό Opel, τονίζοντας με αυτό τον τρόπο την καταγωγή και την ιστορία της μάρκας.

Προσεγμένη ποιότητα και υψηλή τεχνολογία

Το εσωτερικό του νέου Grandland ακολουθεί οριζόντιας αρχιτεκτονικής σχεδίαση, με γραμμές που διατρέχουν όλο το ταμπλό μέχρι τις πόρτες, ενισχύοντας την αίσθηση πλάτους. Οι δύο οθόνες, η κεντρική για το infotainment και ακόμα περισσότερο ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, που έχουν μακρόστενο σχήμα κλέβουν την παράσταση και εντυπωσιάζουν με τα γραφικά τους.

Όσον αφορά στην ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, το πάνω μέρος του ταμπλό έχει μαλακή υφή, ενώ όλα τα επιμέρους μέρη που έχουν ενσωματωθεί αποτελούνται από ποιοτικές ύλες.

Ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος από αυτό που φαντάζεται κανείς με αρχική χωρητικότητα 550 λίτρα ενώ αν τα αναδιπλωθούν τα καθίσματα τότε ο διαθέσιμος χώρος εκτοξεύεται σε 1.641 λίτρα!

145 ίπποι

Κάτω από καπό του Opel Grandland της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί το υβριδικό σύνολο 48V το οποίο έχουμε συναντήσει σε αρκετά μοντέλα του ομίλου Stellantis. Η συνολική απόδοσή του αγγίζει τους 145 ίππους οι οποίοι προέρχονται από τον γνωστό 1.200άρη τρικύλινδρο PureTech τούρμπο βενζινοκινητήρα, ο οποίος συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 21 ίππων και 51 Nm ροπής, που έχει τοποθετηθεί μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.

Ο ηλεκτροκινητήρας έχει τη δυνατότητα να κινήσει ακόμα και εντελώς μόνος του, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, βέβαια, το αυτοκίνητο κάτι το οποίο αντιλαμβάνεται ο οδηγός από την αθόρυβη κίνηση.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου η οποία κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε περίπου 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ.!

Το αυτοκίνητο διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας, Eco, Normal και Sport, τα οποία και αλλάζουν τον χαρακτήρα της οδήγησης ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού.

Μοναδική ποιότητα κύλισης

Τα οδηγικά χαρακτηριστικά του γερμανικού SUV δεν έχουν αλλάξει ιδιαίτερα σε σχέση με τον προκάτοχό του στοχεύοντας στην άνεση των επιβατών. Αυτό επιτυγχάνεται εν μέρει χάρη στο έξυπνο σύστημα ανάρτησης FSD (Frequency Selective Damping), που προσαρμόζεται αυτόματα στις συνθήκες του δρόμου και το στιλ οδήγησης, προσαρμόζοντάς την απόσβεση ανάλογα των συνθηκών.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Grandland σε κερδίζει με την υψηλή ποιότητα κύλισης, το χαμηλό επίπεδο θορύβου μέχρι τα 130 χλμ./ώρα αλλά και την χαμηλή κατανάλωση και την κορυφαία ποιότητα κύλισης.

Μέσα στην πόλη και με ήπια οδήγηση το Opel Grandland είναι ικανό να κινηθεί ηλεκτρικά σε πολύ μεγάλο ποσοστό.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο η ανάρτηση προσδίδει πολύ καλό έλεγχο και οι κλίσεις είναι υπαρκτές αλλά ελεγχόμενες, και διατηρεί την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός ακόμα και υπό πίεση.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Ιπποδύναμη

Ποιότητα κύλισης

ΚΑΤΑ

Αίσθηση τιμονιού