Δοκιμάζουμε το Opel Corsa GSi

To λογότυπο GSi για την Opel αποτελεί ορόσημο εδώ και πολλές δεκαετίες καθώς κοσμούσε στα αμαξώματα πολλών μοντέλων.

Σήμερα το το συγκεκριμένο λογότυπο τοποθετήθηκε και στο απελθών Opel Corsa προσδίδοντας του δύναμη, κορυφαία οδική συμπεριφορά και γενικότερα έντονα σπορ χαρακτηριστικά.

Ωστόσο το Corsa GSi σε καμία περίπτωση δεν είναι OPC αλλά σαφέστατα αποτελεί την γρήγορη έκδοση του Corsa η οποία διαθέτει υπερπλήρη εξοπλισμό αλλά ξεκάθαρα ένα νεανικό προσανατολισμό ή για όσους αισθάνονται νέοι.

Η τιμή απόκτησης του Opel Corsa GSi κυμαίνεται σε περίπου 17.000 ευρώ ωστόσο διατίθενται με πολυετή εργοστασιακή εγγύηση.

Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 264,55 ευρώ.

Τα σπορ μοντέλα GSi που ανέβασαν τα επίπεδα αδρεναλίνης στα ύψη ήταν το Manta GSi και το Kadett GSi (115 hp από 1.8 L) το 1984. Μόλις τέσσερα χρόνια αργότερα, ο δίλιτρος, 16-βάλβιδος κινητήρας DOHC του Kadett 2.0 GSi 16V απέδιδε 150 hp. Το πρώτο Astra χρησιμοποίησε επίσης τον ίδιο κινητήρα.

Η οικογένεια Corsa GSi εμφανίστηκε το 1988 από το Corsa A 100 hp (τώρα, περιζήτητο classic). Ακολούθησαν το Corsa B GSi 16V με 109 hp και ισχυρή ροπή στις χαμηλές στροφές, το Corsa C GSi με 125 hp και τελική ταχύτητα 202 km/h, και από το 2007 το Corsa D GSi, για πρώτη φορά με υπερσυμπίεση και 150 ίππους από 1.600 κυβ. εκ. Τον Αύγουστο του 2012, η Opel και το Corsa σταμάτησαν προσωρινά την παραγωγή μοντέλων GSi – μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2017. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA), το Opel Insignia GSi γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του και το σήμα GSi την επιστροφή του. Και τώρα, ένα χρόνο αργότερα, επιστρέφει και το Corsa GSi.

 

Σπορ αίσθηση στον υπερθετικό βαθμό

Οι υψηλές επιδόσεις του νέου Corsa GSi συνδυάζονται με μία αθλητική εξωτερική εμφάνιση όπου κυριαρχούν οι μεγάλοι αεραγωγοί, το ανάγλυφο καπό, η εντυπωσιακή πίσω αεροτομή και τα διαμορφωμένα με ακρίβεια μαρσπιέ.

Από μπροστά, η τολμηρή φυσιογνωμία του Opel GSi προσελκύει την προσοχή με τη μεγάλη κυψελοειδή μάσκα και το κεντρικό Opel Blitz που υποστηρίζεται από δύο φτερά, και τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών σε αγωνιστική εμφάνιση carbon.

Τα μεγάλα σχεδιαστικά στοιχεία με τα χρωμιωμένα πλαίσια συνδέονται οπτικά με μία οριζόντια γραμμή μέσω μαύρων εγκάρσιων τμημάτων, τα οποία διατρέχουν το εμπρός τμήμα, μαζί με τη μαύρη εγκάρσια μπάρα στην έδραση του καπό και ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα, που είναι εμφανής και στο πίσω τμήμα.

Η εντυπωσιακή αεροτομή στην άκρη της οροφής δημιουργεί πρόσθετη αεροδυναμική πίεση και η σπορ, χρωμιωμένη απόληξη εξαγωγής πλαισιώνεται από την εντυπωσιακή πίσω ποδιά στο χρώμα του αμαξώματος.

Γνήσια σπορ αίσθηση αποπνέει και το εσωτερικό του Corsa GSi, όπου ξεχωρίζουν το σπορ τιμόνι, ο δερμάτινος επιλογέας σχέσεων, τα αλουμινένια σπορ πεντάλ και το προαιρετικό, σπορ κάθισμα Recaro.

Τις σπορ διαθέσεις του μοντέλου συμπληρώνει και το ταχύμετρο στο οποίο η ένδειξη της τελικής ταχύτητας προσδιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα.

 

150 ίπποι!

Το Opel Corsa GSi της δοκιμής μας κινούσε ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,4 λίτρου ο οποίος αποδίδει 150 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 220 Nm στις 3.000 σ.α.λ.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου που διακρίνεται για την κλιμάκωσή του αλλά όχι και τόσο για την αίσθησή του.

Στον επίπεδο των επιδόσεων το Corsa GSi για να αγγίξει τα πρώτα 100  χλμ. από στάση χρειάζεται 8,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα κυμαίνεται σε 207 χλμ./ώρα.

Κατά τη ρύθμιση του κινητήρα, που αποδίδει ειδική ισχύ πάνω από 100 hp/litre, οι μηχανικοί βελτιστοποίησαν την απόκριση με σκοπό την υψηλή οδηγική απόλαυση σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές.

GSi επιδόσεις

Το σπορ πλαίσιο, γνωστό από την έκδοση OPC και τα φρένα με κόκκινες δαγκάνες εξασφαλίζουν εξαιρετική συμπεριφορά και μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος και συνδυάζονται με τις  προαιρετικές ζάντες αλουμινίου 18-ιντσών με τα υψηλής πρόσφυσης ελαστικά 215/40 R18.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το COrsa GSi κινείται απίστευτα οικονομικά όταν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ ενώ όταν πιέσει προς το πάτωμα το πεντάλ του γκαζιού οι επιδόσεις είναι ανάλογες των αυτοκινήτων GSi που έχουμε γνωρίζει στην Opel όπως επίσης όμως και η κατανάλωση καυσίμου.

Παρόλα αυτά το Corsa GSi παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου έχει ξεπεράσει τα 200 χλμ.ώρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές θα λέγαμε ότι το Corsa GSi μεγαλουργεί και αποτελεί ένα παιχνίδι στα χέρια κάποιου έμπειρου οδηγού.

Οι σκληρές αναρτήσεις, το πλαίσιο αλλά και τα ελαστικά προσδίδουν στο μικρό μοντέλο της Opel πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Σε περίπτωση που ο οδηγός το παρακάνει τόσο τα ηλεκτρονικά συστήματα όσο και το άμεσο τιμόνι αλλά και τα άκρως αποτελεσματικά φρένα φροντίζουν να το επαναφέρουν στην τάξη.

Μέσα στην πόλη το Corsa GSi αποδείχθηκε ευκολοοδήγητο καθώς η ευελιξία είναι συνώνυμο του μοντέλου της Opel.

Επίσης η μοναδική σχεδίαση αλλά και το έντονο κίτρινο χρώμα που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών.

Τέλος η διαδικασία παρκαρίσματος αποτελεί παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό καθώς υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας!

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Δύναμη

Συμπεριφορά

Εργοστασιακή εγγύηση

ΚΑΤΑ

Αλλάζει μοντέλο