Δοκιμάζουμε το Opel Corsa-e με 136 ίππους!

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας και με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» η απόκτηση των ηλεκτρικών μοντέλων γίνεται ακόμη πιο δελεαστική αλλά ωστόσο παραμένει σε υψηλά για τον μέσο Έλληνα επίπεδα.

Παράλληλα η συμβίωσή μας με το Opel Corsa-e απέδειξε ότι από πλευράς υποδομών η χώρα μας βρίσκεται ακόμη στα πρώτα της βήματα και κάποιοι δεν χάνουν την ευκαιρία να… πλουτίσουν χρεώνοντας έως και 0,50 ευρώ την κάθε Kwh που θα καταναλώσει κάποιος ιδιοκτήτης ηλεκτρικού οχήματος σε έναν ιδιωτικό σταθμό φόρτισης τη στιγμή που το πραγματικό κόστος μιας πλήρους φόρτισης στο σπίτι κοστίζει μόλις 2,5 ευρώ ενώ σε κάποιο ιδιωτικό σταθμό φόρτισης το κόστος ανεβαίνει στα 25 ευρώ!

Ωστόσο αυτό το φαινόμενο είχε καταγραφεί και σε άλλα κράτη-μέλη όταν ξεκίνησε η ηλεκτροκίνηση αλλά μόλις τοποθετήθηκε μεγάλος αριθμός σταθμών φόρτισης ο ανταγωνισμός έριξε στο ναδίρ τις τιμές φόρτισης και βέβαια η διαδικασία φόρτισης επιτυγχάνεται απλά με τη χρήση μιας χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας και χωρίς να χρειάζεται να περάσεις από «ανάκριση» για να φορτίσεις το αυτοκίνητό σου.

Το νέο Opel Corsa-e αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας το οποίο πραγματικά δεν διαφέρει σχεδιαστικά σχεδόν σε τίποτα με τα υπόλοιπα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα μοντέλα και μόνο τα λογότυπα προδίδουν τον χαρακτήρα του οχήματος και όταν φορτίζει σε κάποιο σταθμό φόρτισης.

Η τιμή απόκτησής του κυμαίνεται στα 32.230 ευρώ ενώ αν υπολογίσει κανείς την επιδότηση από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά τότε εκείνη μειώνεται στα 27.032 ευρώ χωρίς να έχει υπολογιστεί και το bonus απόσυρσης που αυξάνει το ποσό της επιδότησης κατά 1.000 ευρώ με αποτέλεσμα να μειώνεται ακόμη περισσότερο η τιμή απόκτησης του Opel Corsa-e στα 26.032 ευρώ.

Το λογότυπο κάνει τη διαφορά

Το ηλεκτρικό Corsa έχει να επιδείξει ελάχιστες διαφορές όπως προαναφέραμε από τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Εξωτερικά οι αλλαγές εστιάζονται στις ειδικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου, στον λογότυπο «e» και φυσικά στην απουσία εξάτμισης στο πίσω μέρος.

Το αμάξωμα δύο όγκων χαρίζει πιο δυναμικές αναλογίες στο αποκλειστικά 5θυρο Corsa ενώ τα φτερά με μεγαλύτερο όγκο και η κλίση στην οροφή προσδίδουν επιπλέον δυναμισμό.

Στο εμπρόσθιο μέρος η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα παραπέμπουν σε μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας ενώ επιπλέον προσδίδουν και ένα κύρος που δύσκολα συναντά κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα ενώ το πίσω μέρος είναι ολόιδιο με εκείνο των υπολοίπων εκδόσεων αλλά χωρίς να υπάρχει εξάτμιση.

Hitech εσωτερικό

Στην καμπίνα από την άλλη συναντάμε το ίδιο ταμπλό και χειριστήρια, ενώ οι όποιες διαφορές εντοπίζονται στις απαραίτητες ενημερωτικές ενδείξεις για τη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος στην οθόνη του infotainment και του ψηφιακού πίνακα οργάνων.

Ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε πως το νέο Opel Corsa είχε αλλάξει ριζικά σε σχέση με τον προκάτοχό του και στην καμπίνα επιβατών καθώς πλέον υπήρχε ήδη υψηλή δόση τεχνολογίας αλλά και πολύ μεγαλύτερη άνεση για τους επιβάτες.

Ειδικότερα στο εσωτερικό του Corsa θα καθίσουν άνετα 4 ενήλικες επιβάτες και μάλιστα οι πίσω επιβάτες θα έχουν αρκετό διαθέσιμο χώρο και για πόδια τους ενώ το κεφάλι τους θα απέχει αρκετά από την οροφή του αυτοκινήτου.

Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός ενώ στο κέντρο του ταμπλό η οθόνη πολυμέσων μέσω της οποία ο οδηγός ή ο συνοδηγός χειρίζονται το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, το GPS και άλλες ρυθμίσεις του οχήματος, κερδίζει τις εντυπώσεις.

Ο χώρος αποσκευών όμως έχει μειωθεί ελέω μπαταριών και ανέρχεται πλέον σε 267 λίτρα αλλά ωστόσο χωράει τις αποσκευές 4 ατόμων. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί συνολικά στην καμπίνα είναι καλής ποιότητας, ενώ το πάνω μέρος του ταμπλό έχει επενδυθεί με μαλακό υλικό που δίνει ένα τόνο πολυτέλεια και προσεγμένης κατασκευής. Επιπλέον υπάρχουν ευρύχωρες θήκες για τα καθημερινά μικροπράγματα και μεταξύ των καθισμάτων του οδηγού και του συνοδηγού έχει τοποθετηθεί υποβραχιόνιο.

Επίσης η διαδικασία μετατροπής του Corsa σε ηλεκτρικό δεν περιορίζεται στην αντικατάσταση του θερμικού μοτέρ με έναν ηλεκτροκινητήρα και ειδικότερα η κατανομή των μπαταριών ιόντων λιθίου, με συνολική χωρητικότητα 50 kWh, έχουν τοποθετηθεί στο πάτωμα του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα κάτω από τα εμπρόσθια και πίσω καθίσματα, ώστε να μην επηρεάζεται η καμπίνα των επιβατών.

Τα επιπλέον κιλά των μπαταριών ανέβασαν το βάρος του αυτοκινήτου στα 1.530 κιλά οπότε οι μηχανικοί της Opel πραγματοποίησαν και άλλες επεμβάσεις ώστε να διατηρηθεί η καλή οδική συμπεριφορά του μοντέλου. Έτσι το Corsa-e έχει ενισχυμένο εμπρός υποπλαίσιο, διαφορετικό ημιάκαμπτο άξονα πίσω και φυσικά διαφορετικές ρυθμίσεις σε αμορτισέρ και ελατήρια.

136 ίπποι

Το Opel Corsa-e κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 136 ίππους και ροπή 260 Nm το οποίο αντλεί την ενέργειά του από μια συστοιχία μπαταριών 50Kwh. Η κίνηση μεταφέρεται μέσω ενός κιβωτίου μιας σχέσης στον εμπρόσθιο άξονα και ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco και Sport) τα οποία αλλάζουν την ροπή που περνά στους εμπρόσθιους τροχούς.

Όσον αφορά στις επιδόσεις το Opel Corsa-e από στάση αγγίζει τα πρώτα 100 χλμ. σε μόλις 8,1 δευτερόλεπτα αλλά αν ο οδηγός το προσπαθήσει τότε θα πρέπει να ξεχάσει την αυτονομία των 300 χιλιομέτρων καθώς όσο πιο νευρικός είναι ο οδηγός και πιέζει απότομα το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα τόσο θα μειώνεται και η αυτονομία…

Από την άλλη μεριά αν ο οδηγός είναι συγκρατημένος με το γκάζι τότε η αυτονομία του Opel Corsa-e μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 330 χιλιόμετρα!

Όσον αφορά στην φόρτιση του ηλεκτρικού μοντέλου της Opel αν ο ιδιοκτήτης έχει προμηθευτεί κάποιον ταχυφορτιστή απόδοσης 22 Kw τότε ο χρόνος πλήρους φόρτισης περιορίζεται σε μόλις 2,5 ώρες ενώ αν ο φορτιστής είναι 11Kw τότε χρειάζεται 5 ώρες. Πάντως σε έναν ταχυφορτιστή 50Kw ο ιδιοκτήτης του Opel Corsa-e θα χρειαστεί μόλις 40 λεπτά για να φορτίσει τις μπαταρίες του έως και στο 80%.

Διαφορετικό στο δρόμο

Η οδική συμπεριφορά του νέου Opel Corsa-e δεν θυμίζει σε τίποτα τα κλασσικά βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αντίστοιχα μοντέλα.

Η αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα και η ακαριαία μετάδοση της κίνησης είναι μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά που πραγματικά δεν συναντά κανείς σε οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι μηδαμινοί ακόμα και κοντά στην περιορισμένη τελική ταχύτητα των 150 χλμ./ώρα, ενώ ελάχιστος είναι και ο θόρυβος που περνά στην καμπίνα από την κύλιση των ελαστικών. Το μόνο που ακούγεται κάπως είναι οι κακοτεχνίες της ασφάλτου οι οποίοι εξαιτίας του αυξημένου βάρους του αυτοκινήτου είναι πιο έντονες…

Ωστόσο η ανάρτηση κάνει πολύ καλή δουλειά και τις φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό. Από την άλλη μεριά τα περιθώρια πρόσφυσης του Opel Corsa-e είναι πολύ αυξημένα ενώ η άμεση υπακοή στις εντολές του οδηγού τόσο μέσω του πεντάλ του γκαζιού όσο και μέσω του συστήματος διεύθυνσης κάνουν διαφορετικό το ηλεκτρικό μοντέλο από τις υπόλοιπες εκδόσεις.

Βέβαια μιλάμε για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που δεν το αγοράζει κανείς για τις επιδόσεις του ή τα κορυφαία επίπεδα πρόσφυσης αλλά για το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και για μηδενικές εκπομπές ρύπων γεγονός που σημαίνει και Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και προστασία του περιβάλλοντος.

Εκεί λοιπόν το Opel Corsa-e αποδείχθηκε μοναδικό! Ο οδηγός μπορεί να διανύσει πάνω από 300 χλμ. μέσα στην πόλη ξεκούραστα, αθόρυβα και άκρως οικονομικά ενώ αν διανύει έως και 50 χλμ. ημερησίως τότε και η φόρτιση του αυτοκινήτου θα γίνεται μόνο μία φορά κατά την διάρκεια μιας εβδομάδας με κόστος 2,5 ευρώ! Δηλαδή το μηνιαίο κόστος χρήσης ενός Opel Corsa-e κυμαίνεται έως 10 ευρώ τη στιγμή που οι αντίστοιχες εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα χρειαστεί τουλάχιστον 80 ευρώ για καύσιμα!

Τα φρένα απέδειξαν ότι επαρκούν για να ακινητοποιήσουν άμεσα το αυτοκίνητο και δεν παρουσίασαν κανένα σημάδι κόπωσης ενώ το τιμόνι είναι άμεσο και ελαφρύ.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Εξοπλισμός

Κόστος Χρήσης

Αυτονομία

Επιδότηση

ΚΑΤΑ

Κόστος απόκτησης