Δοκιμάζουμε το Nissan X-Trail 1,3 DCT με 160 ίππους

Το Nissan X-Trail αποτελεί ένα ιδιαίτερο μοντέλο για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία το οποίο διαθέτει τεράστιους χώρους, άνεση και φυσικά πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Τώρα με την προσθήκη του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρου αλλά με απόδοση 160 ίππων φαίνεται ότι το Nissan X-Trail αποτελεί και αντίδοτο έναντι στις… ορέξεις του υπουργείου Οικονομικών καθώς ξεφεύγει από όλα τα φορολογικά χαράτσια που υπάρχουν στη χώρα μας και ο κάτοχός του θα μπορεί να κοιμάται κυριολεκτικά ήσυχος έναντι των όποιων μελλοντικών αλλαγών αποφασίσει το οικονομικό επιτελείο.

Ο λόγος εστιάζεται στον εξαιρετικά χαμηλό κυβισμό του νέου Nissan X-Trail ο οποίος προσδίδει πολύ χαμηλό τεκμήριο διαβίωσης, ασφάλιστρα αλλά και υψηλή μεταπωλητική αξία!  

Με την τιμή απόκτησης να κυμαίνεται στα 29.030 ευρώ και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας να κυμαίνονται σε 157,25 ευρώ με το νέο τρόπο υπολογισμού (WLTP) ενώ με το παλαιό σύστημα (NEDC) ανέρχονταν σε 268,25 ευρώ!

Επιβλητικό

Η εξωτερική σχεδίαση του Nissan X-Trail χαρακτηρίζεται επιβλητική εξαιτίας του μεγάλου αμαξώματος ενώ σίγουρα διαθέτει και αρκετά στοιχεία που μπορεί να βρει κανείς στο Qashqai.

Στο εμπρόσθιο μέρος κυριαρχεί η μεγάλη μάσκα με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα που περιλαμβάνουν και τα LED φώτα ημέρας ενώ ο μυώδης προφυλακτήρας δένει αρμονικά με τα παραπάνω στοιχεία. Οι σχεδιαστές της Nissan θέλοντας να κάνουν πιο δυναμική την εξωτερική εμφάνιση του X-Trail έχουν κάνει πιο έντονα τα νεύρα που υπάρχουν στο καπό αλλά και στα πλαϊνά μέρη του αμαξώματος.

Στο πίσω μέρος κυριαρχεί η μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών αλλά και τα φωτιστικά σώματα κάθετης σχεδίασης.

Εν αρχή ην η άνεση

Ο θάλαμος των επιβατών του X-Trail μοιράζεται αρκετά στοιχεία με το Qashqai και διαφέρει μόνο στο σχεδιασμό του ταμπλό ωστόσο διαθέτει σύγχρονη εικόνα αλλά και όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το «ανεβάζουν» στην πολυτελή κατηγορία.

Άλλωστε οι μοναδικές επενδύσεις στις πόρτες και στο υποβραχιόνιο αλλά και η χρήση αφρωδών υλικών και τα διακοσμητικά χρωμίου προσδίδουν μια αίσθηση πολυτέλειας που συναντά κανείς στα μεγάλα αλλά και πολύ ακριβότερα SUV άλλων ανταγωνιστικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η αναβαθμισμένη έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος NissanConnect με την πληθώρα των λειτουργιών.

Οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές είναι πραγματικά μοναδικές ενώ τα συρόμενα με ρυθμιζόμενη πλάτη πίσω καθίσματα και οι αμέτρητες θήκες για μικροαντικείμενα ορίζουν νέα δεδομένα στην κατηγορία.

Τέλος, ο χώρος αποσκευών ορίζεται στα 565 λίτρα, ενώ στάνταρ είναι η ηλεκτρική πόρτα! Επίσης ο βασικός εξοπλισμός κρίνεται υπερπλήρης και σίγουρα καλύπτει τις ανάγκες ενός απαιτητικού καταναλωτή χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψει μια περιουσία.

160 ίπποι

Όταν ακούει κανείς για πρώτη φορά πως το Nissan X-Trail διατίθεται με κινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρου σίγουρα προβληματίζεται στο άκουσμα της συγκεκριμένης πληροφορίας καθώς είναι εύλογο να του δημιουργηθεί η απορία πως είναι δυνατόν ένας τόσο μικρός σε χωρητικότητα κινητήρας να κινεί με άνεση ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο.

Η απάντηση ωστόσο δίδεται από τα πρώτα κιόλας μέτρα κίνησης με το Nissan X-Trail καθώς ο οδηγός θα πειστεί ότι όχι μόνο ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας κινεί με άνεση το αυτοκίνητο αλλά προσδίδει και επιδόσεις χωρίς να έχει αντίκτυπο στην οικονομία καυσίμου.

Από την άλλη μεριά η τοποθέτηση κινητήρα με χαμηλό κυβισμό αποτελεί ασπίδα προστασίας για τον ιδιοκτήτη του Nissan X-Trail έναντι των τωρινών ή μελλοντικών φορολογικών απαιτήσεων του υπουργείου Οικονομικών.

Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας του 1,3 λίτρου αποδίδει 160 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. με τη ροπή των 270 Nm να προσφέρεται από τις 1.800-3.250 σ.α.λ.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις που διακρίνεται για την λειτουργία του και την κλιμάκωσή του και βέβαια διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία.

Όσον αφορά στις επιδόσεις, το X-Trail χρειάζεται 9,7 δευτερόλεπτα για να αγγίξει τα πρώτα 100 χλμ. από στάση ενώ η τελική του ταχύτητα προσδιορίζεται στα 198 χλμ./ώρα.

Η κατανάλωση, τέλος, κυμαίνεται σε καλά επίπεδα τηρουμένων των αναλογιών με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται σε μόλις 7,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Έμφαση στην άνεση

Οι σχεδιαστές της Nissan όταν δημιουργούσαν το X-Trail είχαν θέσει πολύ υψηλά τον πήχη στον τομέα της άνεσης και αυτό είναι ξεκάθαρο από τα πρώτα χιλιόμετρα που διανύει κανείς με το κορυφαίο ιαπωνικό μοντέλο.

Η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτησή του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει μαλακή ρύθμιση και μεγάλες διαδρομές με αποτέλεσμα οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος να φιλτράρονται αποτελεσματικά ενώ σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος τα υψηλά πεζοδρόμια δεν αποτελούν εμπόδιο για το X-Trail.

Μοναδική παραφωνία αποτελεί η έλλειψη τετρακίνησης που θα το βοηθούσε να κινηθεί άνετα όταν ο δρόμος τελειώνει καθώς διαθέτει όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά που υπάρχουν σε πολυτελή τετρακίνητα μοντέλα.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Nissan X-Trail εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισή του και παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν κινείται με υψηλές ταχύτητες και πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Επίσης αν ο οδηγός κινηθεί στα όρια του ΚΟΚ, δηλαδή πέριξ των 130 χλμ./ώρα τότε το ιαπωνικό μοντέλο θα κινηθεί και οικονομικά με την μέση κατανάλωση να μειώνεται σε μόλις 6,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Nissan X-Trail θα εμφανίσει κάποιες κλίσεις υπό πίεση οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό και αν ξεπεραστούν τα όρια τότε επεμβαίνει το ESP. Πάντως το ιαπωνικό μοντέλο προειδοποιεί και επιτρέπει στον οδηγό να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες διορθώσεις πριν λειτουργήσει το ESP.

Μέσα στην πόλη το X-Trail διατηρεί την ηρεμία στην καμπίνα επιβατών φιλτράροντας στον μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ η ύπαρξη των περιμετρικών καμερών κάνουν κυριολεκτικά παιχνιδάκι την διαδικασία παρκαρίσματος.

Επίσης το αυτόματο κιβώτιο εντός της πόλης αποτελεί σύμμαχο για τον οδηγό…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Άνεση

Κινητήρας

Ιπποδύναμη

Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

Έλλειψη τετρακίνησης

ΓΡΑΨΤΕ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΟ

Please enter your comment!
Please enter your name here