Δοκιμάζουμε το Nissan Qashqai DiG-T Hybrid με 140 ίππους

Το Qashqai αποτελεί το best-seller μοντέλο για την Nissan και σίγουρα όχι και άδικα καθώς όλα αυτά τα χρόνια έχει καταφέρει να κερδίσει τους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων αλλά και τους ιδιώτες καταναλωτές δημιουργώντας προβληματισμό σε ανταγωνιστικά μοντέλα άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Τώρα λοιπόν έφθασε η ώρα της «σκληρής» αναμέτρησης με τον χρόνο για το Nissan Qashqai καθώς είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε σε πραγματικές αλλά και αντίξοες συνθήκες χρήσης κατά την διάρκεια του καλοκαιριού όπου μας «συντρόφευσε» για πάνω από ένα μήνα!

Το ιαπωνικό μοντέλο απέδειξε ότι επάξια έχει κατακτήσει τον τίτλο του best-seller μοντέλου στη Nissan αλλά και επιπλέον γιατί το επιλέγουν τόσο οι χρήστες εταιρικών οχημάτων όσο και οι ιδιώτες καταναλωτές. Οι βασικοί λόγοι της επιτυχίας του ιαπωνικού μοντέλου εστιάζονται στην όμορφη σχεδίασή του, στον πλήρη εξοπλισμό του, στην άνεση της καμπίνας επιβατών αλλά πάνω από όλα στο εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης! Ναι, το κόστος χρήσης θεωρούμε ότι αποτελεί το βασικό «ατού» της τρίτης γενιάς του δημοφιλούς μοντέλου με την μέση κατανάλωση να έχει πέσει κάτω από τα 5,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα!

Μάλιστα κατά την διάρκεια της μακράς δοκιμής μας διανύσαμε πάνω από 2.000 χιλιόμετρα και το Nissan Qashqai χρειάστηκε περίπου 116 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης κάτι το οποίο μεταφράζεται σε μόλις 232 ευρώ ή 11,6 ευρώ για κάθε 100 χλμ. ή 116 ευρώ για κάθε 1.000 χλμ.

Στα παραπάνω θα πρέπει να τονίσουμε ότι η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης το λίτρο κατά την διάρκειας της δοκιμής μας ανέρχονταν σε 2 ευρώ!

Οι τιμές διάθεσης του Nissan Qashqai με το ήπιο υβριδικό σύστημα και των βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρου και απόδοσης 140 ίππων ξεκινούν από τα 27.490 ευρώ ενώ η τιμή του αυτοκίνητου της δοκιμής μας που διέθετε πολύ πλούσιο εξοπλισμό και μεγάλη γυάλινη οροφή κυμαίνονταν σε 34.290 ευρώ.

Τέλος θα ήταν μεγάλο λάθος να μην επισημάνουμε και τα φορολογικά «ατού» που προσδίδει το Nissan Qashqai καθώς ο μικρός σε χωρητικότητα κινητήρας «μεταφράζεται» σε πολύ χαμηλό τεκμήριο διαβίωσης ενώ οι χαμηλές εκπομπές CO2 προστατεύουν τους ιδιοκτήτες τους από πιθανές φορολογικές αλλαγές

Δυναμική εμφάνιση

Το Nissan Qashqai διέθετε από την πρώτη γενιά των μοντέλων του διέθετε μια ξεχωριστή σχεδίαση η οποία με το πέρασμα των ετών εκσυγχρονίστηκε και σίγουρα είναι πιο νεανική και σπορ.

Στην τρίτη γενιά η σχεδιαστική ομάδα του νέου Qashqai κατάφερε να δημιουργήσει ένα νέο αυτοκίνητο που είναι ελκυστικό διατηρώντας όμως τους δεσμούς του με το παρελθόν ενώ επίσης απέκτησε και μια πιο δυναμική εμφάνιση. Οι δεσμοί με το παρελθόν συνεχίζονται με τη V-Motion μάσκα στο εμπρός μέρος, ωστόσο αυτή τη φορά πλαισιώνονται από τα αιχμηρά λεπτά LED φωτιστικά σώματα και έναν νέο προφυλαχτήρα, τα οποία συνολικά δίνουν ένα επιθετικό look.

Ο δυναμισμός τονίζεται ακόμη περισσότερο στο πλαϊνό μέρος με την έντονη νεύρωση στο κάτω μέρος των θυρών, ενώ πίσω συναντούμε μια πιο επίπεδη σχεδιαστική λογική με προεξάρχον στοιχείο τα νέα φωτιστικά λεπτότερα σώματα, το όνομα του μοντέλου που πλέον κοσμεί ολογράφως την πόρτα του χώρου αποσκευών αλλά και στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα.

Άνετο και hitech

H καμπίνα του νέου Qashqai δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο μοντέλο καθώς οι σχεδιαστές της Nissan προτάσσουν μια νέα μοντέρνα σχεδιαστική φιλοσοφία με υψηλή δόση τεχνολογίας αλλά και μια αναβαθμισμένη αισθητική.

Στην έκδοση της δοκιμής υπήρχε όλο το ψηφιακό πακέτο, με τον πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών η οποία έχει πλούσιες δυνατότητες διασύνδεσης και εξ αποστάσεως ελέγχου του αυτοκινήτου μέσω του NissanConnect, όντας επίσης συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay ενώ προσφέρει την δυνατότητα σύνδεσης έως και επτά συσκευών μέσω του εσωτερικού Wi-Fi.

Ο εξοπλισμός διαθέτει τα πάντα ενώ ιδιαίτερης μνείας χρίζει και η λειτουργία του κλιματισμού το οποίο αποδείχθηκε ικανό να μειώνει πολύ την εσωτερική θερμοκρασία της καμπίνας ακόμη και όταν έξω επικρατούσαν συνθήκες «Σαχάρας»! Επίσης θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε και γυάλινη οροφή η οποία προσδίδει ένα μοναδικό θέαμα το βράδυ αλλά δυστυχώς δεν ανοίγει

Αυτό που πραγματικά θα απολαύσουν οι επιβάτες του Nissan Qashqai είναι οι άνετοι χώροι που έχουν στην διάθεσή τους. Μάλιστα ακόμη και μετά από ένα πολύωρο ταξίδι οι επιβάτες του Qashqai θα εξέλθουν από την καμπίνα χαλαροί και χωρίς να είναι «πιασμένοι» ή εκνευρισμένοι από την έλλειψη χώρου

Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών, η χωρητικότητά του κυμαίνεται από 479 λίτρα τιμή που ικανοποιεί τις ανάγκες της μέσης οικογένειας ενώ το πλάτος και το μήκος του ενισχύουν την πρακτικότητά του.

140 ίπποι

Ο υπετροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,3 λίτρου της Nissan είναι γνωστός αλλά στην έκδοση της δοκιμής μας συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα και αποδίδει 140 ίππους με μέγιστη ροπή 240 Nm από τις 1.650 έως τις 4.000 σ.α.λ. με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην χρειάζεται να καταφεύγει συχνά στον επιλογέα του 6ταχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Ο κινητήρας διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του και ο οδηγός έχει στην διάθεσή του 3 προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal και Sport) που προσαρμόζουν ανάλογα τόσο την αίσθηση του γκαζιού και γενικότερα του κινητήρα.

Στην λειτουργία Eco μειώνεται αισθητά η απόκριση όμως αντίστοιχα μειώνεται και η κατανάλωση του καυσίμου η οποία μπορεί να πέσει ακόμη και κάτω από τα 5,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. με τη βοήθεια και της ήπια υβριδικής τεχνολογίας.

Στο πρόγραμμα Sport η απόκριση είναι πολύ άμεση με αποτέλεσμα την ενίσχυση των επιδόσεων αλλά και αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου σε πάνω από 7,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Στιβαρό και άνετο

Το νέο Nissan Qashqai αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη και οδηγικά καθώς εμφανίζεται ιδιαίτερα στιβαρό και άνετο καταρρίπτοντας το κατεστημένο που είχαν δημιουργήσει τα μοντέλα άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ωστόσο το σημείο αναφοράς κατά την κίνηση του Nissan Qashqai αποτελεί η κορυφαία ποιότητα κύλισης που διαθέτει το ιαπωνικό μοντέλο θυμίζοντας άλλα πολύ πιο premium μοντέλα πολύ πιο ακριβά από το Qashqai.

Κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το Qashqai παραμένει απόλυτα σταθερό και ασφαλές ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες άνω των 160 χλμ./ώρα ακόμη και αν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Παράλληλα ο θόρυβος του αέρα που προκαλείται από την κίνηση έχει σχεδόν εξαλειφθεί σε σχέση με τα προγενέστερα μοντέλα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι έντονες ενώ αν ο οδηγός έχει επιλέξει το πρόγραμμα Sport η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης είναι άμεση όπως επίσης και του κινητήρα.

Μέσα στην πόλη το Qashqai κινείται με απόλυτη άνεση και αποδείχθηκε ευκολοοδήγητο ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

Εκτός δρόμου το Qashqai κινείται με απόλυτη άνεση καθώς τα 180 χλστ. απόστασης εξασφαλίζουν την ασφάλεια κίνησης του πατώματος ακόμα και σε πιο κακοτράχαλα σημεία χωρίς δυσκολίες. Πάντως μην ξεθαρρεύεστε καθώς η έλλειψη τετρακίνησης θα διαπιστωθεί όταν είναι αργά…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Άνεση

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Έλλειψη τετρακίνησης