Δοκιμάζουμε το Nissan Micra 1,0T με 100 ίππους

Αντίδοτο στην κρίση θα μπορούσε να χαρακτηριστούν οι νέοι υπερτροφοδοτούμενοι βενζινοκινητήρες 1 λίτρου που έχουν τοποθετηθεί στο νέο Nissan Micra οι οποίοι προσδίδουν υψηλότερες επιδόσεις αλλά και χαμηλότερο κόστος χρήσης σε όσους επιλέξουν να το αποκτήσουν.

Τα νέα τρικύλινδρα μηχανικά σύνολα αποδίδουν με 100 ή 117 ίππους συνδυάζονται με 5τάχυτα ή 6τάχυτα χειροκίνητα μηχανικά κιβώτια αλλά και με ένα αυτόματο κιβώτιο Xtronic.

Ωστόσο η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει κανείς από το νέο κινητήρα των 1.000 κ.εκ. απόδοσης 100 ίππων που είχαμε στην διάθεσή μας είναι πως το αυτοκίνητο απέκτησε περισσότερο «νεύρο», η οθόνη 7 ιντσών που έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του ταμπλό διαθέτει νέες υπηρεσίες συνδεσιμότητας με συσκευές Android αλλά και Apple ενώ τα πίσω παράθυρα μπορούν να είναι και ηλεκτρικά όχι όμως στη φθηνή έκδοση!

Επίσης το Micra με το νέο χιλιάρη κινητήρα με τιμή 14.290 ευρώ αποδείχθηκε πως δίνει μια νέα διάσταση στο κόστος χρήσης καθώς από τη μία μεριά η κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα ενώ από την άλλη τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε μόλις 100,7 ευρώ γεγονός που μειώνει σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα το ετήσιο κόστος χρήσης.

Στα παραπάνω θα πρέπει να συμπληρώσουμε και τη μοναδική σχεδίαση που διαθέτει το νέο Micra που καλύπτει όλες τις ηλικίες…

Μοναδική σχεδίαση

Η εξωτερική σχεδίαση του νέου Nissan Micra αποτελεί ένα από τα πολύ δυνατά σημεία του μοντέλου καθώς οι επιθετικές γραμμές σε συνδυσμό με το μοντέρνο ύφος δημιουργούν ένα μοναδικό σύνολο που δεν συναντάς πουθενά. Το νέο Micra διαθέτει τη δική του μοναδική σχεδίαση η οποία μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών ενώ δημιουργεί αίσθημα ικανοποίησης στον ιδιοκτήτη του.

Το ασύγκριτα πιο δυναμικό στιλ το οποίο απορρέει από το σύνολο και όχι μόνο από το πώς ταιριάζουν μεταξύ τους η μάσκα τα φώτα και ο εμπρός προφυλακτήρας.

Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα έχουν το δικό τους κυρίαρχο ρόλο ενώ από το πλάι οι ζάντες που διαθέτουν σε κάποια μέρη τους χρώμα ίδιο με εκείνο του αμαξώματος δημιουργούν ένα μοναδικό σύνολο από όποια μεριά και αν το κοιτάξει κανείς.

Hitech εσωτερικό

Πέραν των νέων κινητήρων το νέο Micra διαθέτει και έναν ολοκαίνουριο σύστημα πληροφοριών με βελτιωμένη λειτουργικότητα ενώ Τα Apple CarPlay και Android Auto συμπεριλαμβάνονται ως στάνταρ από την έκδοση εξοπλισμού Acenta.

Οι χρήστες ενθαρρύνονται να κατεβάσουν μια ολοκαίνουργια εφαρμογή, που ονομάζεται Πλοήγηση από Πόρτα σε Πόρτα (Door to Door Navigation), στο smartphone τους. Με αυτό τον τρόπο έχουν στη διάθεσή τους βελτιωμένες λειτουργίες, όπως ο προγραμματισμός μιας διαδρομής, προτού βγουν από το σπίτι ή το γραφείο τους, στο τηλέφωνό τους. Μόλις αυτό ολοκληρωθεί, μπορούν να στείλουν τον προορισμό απευθείας στο αυτοκίνητο για να ξεκινήσει η καθοδήγηση κατά τη διαδρομή, τη στιγμή που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Το νέο NissanConnect διαθέτει επίσης το TomTom Premium Traffic, το οποίο παρέχει εξαιρετικά ακριβή δεδομένα κίνησης σε πραγματικό χρόνο για τη βελτιστοποίηση του χρόνου ταξιδιού.

Η πρόσβαση στο νέο NissanConnect γίνεται μέσω μιας οθόνης αφής επτά ιντσών, ενσωματωμένης κεντρικά στο ταμπλό. Είναι το ίδιο μέγεθος όπως και πριν, αν και τώρα έχει λιγότερα σκληρά πλήκτρα και μια νέα δυνατότητα λειτουργιών πολλαπλής αφής.

Πάντως η εφαρμογή Find My Car θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στους ιδιοκτήτες του Micra που ξεχνούν που έχουν παρκάρει…

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με ασυνήθιστα πολλές επιλογές ρυθμίσεων για σούπερ μίνι και ο κάθε οδηγός θα βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει.

Όσον αφορά στους διαθέσιμους χώρους το νέο Micra φιλοξενεί άνετα 4 ενήλικες επιβάτες ενώ ο χώρος αποσκευών είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας όπου ανήκει το αυτοκίνητο.

Σε επίπεδο εξοπλισμού το νέο Nissan Micra διαθέτει τα πάντα ακόμη και από την βασική έκδοση.

O βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ενεργούς πέδησης, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, κλιματισμό, περιοριστή ταχύτητας, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι.

Ζωηρό και οικονομικό

Το Nissan Micra με το νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου με χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων και απόδοσης 100 ίππων αποδείχθηκε πως μπορεί να κινήσει άνετα το αμάξωμα του αυτοκινήτου με ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομία.

Το μηχανικό σύνολο πληρεί την οδηγία ρύπων Euro6d-Temp και αντικαθιστά το βενζινοκίνητο των 900 κ.εκ. και απόδοσης 90 ίππων.

Σε σχέση με τον προκάτοχό του ο νέος κινητήρας έχει επιπλέον 10 ίππους, μεγαλύτερη ροπή κατά 20 Nm σε όλο το εύρος στροφών, χαμηλότερες εκπομπές CO2 έως 15 γρ./χλμ. και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου έως 0,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Όλα τα παραπάνω «μεταφράζονται» σε χαμηλότερο κόστος χρήσης γεγονός που θα εκτιμήσουν δεόντος οι κάτοχοι του Nissan Micra με το νέο κινητήρα.

Κατά την σύντομη επαφή που είχαμε με το Nissan Micra των 100 ίππων από την Αθήνα μέχρι τα Ίσθμια αρχικά αντιληφθήκαμε την επιπλέον «ζωντάνια» που απέκτησε το δημοφιλές μοντέλο χωρίς ωστόσο να έχει αντίκτυπο στην κατανάλωση.

Ειδικότερα κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το νέο Micra κινούμενο στα όρια του Κ.Ο.Κ. είχε μέση κατανάλωση μόλις 5,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα! Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς πως το τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο δεν παρήγαγε τον θόρυβο που περιμέναμε να ακούσουμε σε αντίθεση με το ρελαντί μέσα στην πόλη όπου ο θόρυβος πρόδιδε τους 3 κυλίνδρους.

Επίσης ο κινητήρας λόγω της αυξημένης ιπποδύναμης αλλά και ροπής απέδειξε πως είχε αρκετά αποθέματα ώστε να ανταποκριθεί στα άμεσα καλέσματα του οδηγού που περιελάμβαναν πίεση του πεντάλ γκαζιού προς το πάτωμα.

Όσον αφορά στην ασφάλεια το νέο Micra στο εθνικό οδικό δίκτυο απέδειξε ότι είναι ευθύβολο και απόλυτα ασφαλές ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνά τα 160 χλμ./ώρα και πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.

Μέσα στην πόλη το ιαπωνικό μοντέλο με τους 100 ίππους ήταν ιδιαίτερα ευέλικτο και οικονομικό ωστόσο η έλλειψη της κάμερας οπισθοπορείας έκανε έντονη την απουσία της ελέω του φορολογικού συστήματος της χώρας μας…

Τα φρένα επίσης αποδείχθηκε άμεσα και δεν παρουσίασαν κανένα σημάδι κόπωσης ενώ το τιμόνι παραμένει άμεσο και απόλυτα σαφές.

Η ανάρτηση του Micra φιλτράρει αποτελεσματικά τις όποιες κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενισχύοντας την άνεση στην καμπίνα επιβατών.

Πάντως σύμφωνα με την εταιρεία η καλύτερη οικονομία καυσίμου αλλά και οι χαμηλότερες εκπομπές ρύπων περιλαμβάνουν κάποιες βελτιώσεις όπως: Διαχωρισμό ψύξης, ηλεκτρονικούς ενεργοποιητές βαλβίδων ανακούφισης turbo, επίστρωση Plasma αντί χιτωνίων στους κυλίνδρους, κυλινδροκεφαλή με ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής και πλαστικό κάλυμμα, ελαστικός βοηθητικός ιμάντας, σφυρήλατος στροφαλοφόρος άξονας από χάλυβα.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Τεχνολογία

Κόστος χρήσης

ΚΑΤΑ

Έλλειψη πίσω ηλεκτρικών παραθύρων