Δοκιμάζουμε το Nissan Juke με 117 ίππους

Η δεύτερη γενιά του δημοφιλούς Nissan Juke σίγουρα θα εντυπωσιάσει τους λάτρεις του συγκεκριμένου SUV καθώς η τολμηρή αισθητική του έγινε ακόμη πιο ισχυρή, ο βενζινοκινητήρας τους είναι πιο οικονομικός και γενικότερα το ετήσιο κόστος χρήσης του κυμαίνεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.

Το νέο μοντέλο σίγουρα έχει δεχθεί επιρροές από το Qashqai αλλά καταφέρνει με έναν μοναδικό τρόπο να διατηρεί τον δικό του χαρακτήρα που γνωρίσαμε σχεδόν πριν από 10 χρόνια από την παρουσίαση της 1ης γενιά του Nissan Juke.

Μετά από 1,5 εκ. πωλήσεις παγκοσμίως λοιπόν, το Nissan Juke γύρισε σελίδα στην ιστορία του και η δεύτερη γενιά παρουσιάζεται μεγαλύτερη, πιο ικανή και βελτιωμένη σε όλους τους τομείς ενώ πλέον η τεχνολογία δημιουργεί νέες προϋποθέσεις εξατομίκευσης.

Πάντως με τιμή εκκίνησης τις 17.900 ευρώ το νέο Nissan Juke σίγουρα αποτελεί μια άκρως δελεαστική πρόταση που δύσκολα συναντά κανείς σε ανταγωνιστικά μοντέλα ενώ θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία.

Μοναδική σχεδίαση

Το νέο Nissan Juke όπως και ο προκάτοχός του διαθέτει μοναδική σχεδίαση που μόνο σε αυτό το μοντέλο συναντά κανείς με αποτέλεσμα να το κάνει ξεχωριστό από τα υπόλοιπα ανταγωνιστικά μοντέλα.

Στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζουν οι στρογγυλοί και πάλι προβολείς και ο έντονος προφυλακτήρας ενώ ιδιαίτερα έντονες είναι ακμές στις καμπύλες αλλά και η κουπέ αισθητική στο πίσω μέρος. Παράλληλα στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζουν το μυώδες καπό και τα όμορφα και ξεχωριστά στενά πλέον LED φωτιστικά σώματα.

Στο πίσω μέρος η εικόνα είναι πιο συμβατική αλλά και πιο κομψή σε σχέση με το παρελθόν, με τα φωτιστικά σώματα να παραπέμπουν στα αντίστοιχα των Micra και Qashqai αισθητικά, με το σύνολο να είναι έτσι ξεχωριστό και έντονα δυναμικό.

Hitech εσωτερικό

Στο εσωτερικό η εικόνα του νέου Nissan Juke έχει αλλάξει ριζικά καθώς έχει αποκτήσει ένα περισσότερο σύγχρονο και hitech διάκοσμο ενώ παράλληλα έχει βελτιωθεί η ποιότητα κατασκευής και διαθέτει πολύ πιο πλούσιο εξοπλισμό.

Ξεκάθαρη βελτίωση υφίσταται σε επίπεδο συναρμολόγησης και φινιρίσματος αλλά και στη θέση οδήγησης, αφού πλέον το Juke επιτρέπει και την τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού.

Βασικό στοιχείο της καμπίνας επιβατών αποτελεί η μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών που περιλαμβάνει το σύστημα infotainment το οποία είναι εύκολη στη χρήση, με ευχάριστη απόκριση και όμορφα γραφικά. Επίσης στο νέο Juke διατηρείται και η πλαστική κονσόλα διαφορετικού χρώματος ανάμεσα στα καθίσματα που και πάλι μοιάζει με… ρεζερβουάρ μοτοσυκλέτας αλλά διαθέτει μια μοναδική κομψότητα.

Ιδιαίτερης μνείας χρίζει και το νέο τιμόνι με flat κάτω μέρος, οι νέοι διακόπτες και επενδύσεις θυρών που συμπληρώνουν την πολύ καλή εικόνα του Juke.

Επίσης το νέο Juke είναι πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, με τον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών να έχει αυξηθεί κατά 5,8 εκατοστά, για τα κεφάλια αντίστοιχα κατά 1,1 εκατοστά, όπως και ο χώρος αποσκευών των  422 λίτρων, που πλέον  προσφέρει 20% περισσότερο αποθηκευτικό χώρο.

Σε επίπεδο εξοπλισμού το νέο Nissan Juke διαθέτει τα πάντα από την βασική του έκδοση μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η  Έξυπνη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης με Αναγνώριση Πεζών και Ποδηλάτων, η Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας, η  Έξυπνη Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας, το Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας και την Παρέμβαση Τυφλού Σημείου, ως μια μοναδική “πρεμιέρα”  για την συγκεκριμένη κατηγορία. Η Παρέμβαση Τυφλού Σημείου, προειδοποιεί τον οδηγό όταν ένα αυτοκίνητο μπαίνει στο τυφλό σημείο του (κατά την αλλαγή λωρίδας) και επαναφέρει το νέο JUKE πίσω στη λωρίδα του.

Παράλληλα, η προηγμένη τεχνολογία ProPILOT της Nissan, η οποία προσφέρει ηλεκτρονική υποβοήθηση στο τιμόνι, την επιτάχυνση και την πέδηση, θα είναι διαθέσιμη στο Juke για πρώτη φορά. Σχεδιασμένο για χρήση σε αυτοκινητόδρομους και σε μία λωρίδα κυκλοφορίας, το ProPILOT επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα, ούτως ώστε ο οδηγός να διατηρεί την σωστή απόσταση και ταχύτητα και με το αυτοκίνητο εντός της λωρίδας κυκλοφορίας.

117 ίπποι

Το νέο Nissan Juke εφοδιάζεται αρχικά με τον τρικύλινδρο υπερσύγχρονο DIG-T κινητήρα του 1,0 λίτρου ο οποίος αποδίδει 117 ίππους και 180 Nm ροπής (200 σε κατάσταση overboost), διαθέσιμα από τις 1.750 έως τις 4.000 σ.α.λ. Το ιδιαίτερα ανεπτυγμένο τεχνολογικό προφίλ αυτού του κινητήρα χαρίζει μεταξύ άλλων και ιδιαίτερα πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, ενώ προσδίδει και καλές επιδόσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, αντικαθιστώντας επάξια των 1,2 λτ. κινητήρα του προηγούμενου μοντέλου.

Ο κινητήρας εξαιτίας των τριών κυλίνδρων αποδείχθηκε ιδιαίτερα ζωηρός χωρίς να παράγει υπερβολικό θόρυβο ακόμη και όταν τον πιέσει ο οδηγός. Η κίνηση μεταφέρεται φυσικά στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου το οποίο διαθέτει σωστή κλιμάκωση και αίσθηση.

Η μέση κατανάλωση του νέου Juke κυμαίνεται σε περίπου 5,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ ακόμη και κάτω από υπερβολική πίεση η κατανάλωση δεν θα υπερβεί τα 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Το “D-Mode” επιτρέπει στον οδηγό  να αλλάζει άνετα τις τρεις λειτουργίες -Standard, Eco και Sport– προκειμένου να  ρυθμίζει την απόκριση του αυτοκινήτου ανάλογα με το δρόμο ή τη διάθεσή του.

Οικονομικό και άνετο

To νέο Nissan Juke κατά την διάρκεια της δοκιμής μας απέδειξε ότι πραγματικά έχει αναβαθμιστεί σε πάρα πολλά επίπεδα και σίγουρα θα αποτελέσει έναν μεγάλο ανταγωνιστή στην συγκεκριμένη κατηγορία όπου ανήκει.

Ο κινητήρας παρά τον μικρό του κυβισμό κινεί χωρίς δυσκολία το αμάξωμα του Juke και μάλιστα όταν ο οδηγός έχει επιλέξει το ECO πρόγραμμα λειτουργίας του κινητήρα τότε το κόστος χρήσης μειώνεται στο ελάχιστο.

Αν πάλι θέλει να κινηθεί σε πιο έντονους ρυθμούς τότε ο οδηγός επιλέγει την Sport λειτουργία του κινητήρα και το Juke μετατρέπεται έχοντας πιο άγριες διαθέσεις με αντίκτυπο όμως στην κατανάλωση…

Ωστόσο οι μηχανικοί της Nissan έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στην τομέα της άνεσης κάτι το οποίο γίνεται αντιληπτό από τα πρώτα κιόλας μέτρα κίνησης με το Juke ενώ παράλληλα η τεχνολογία βρίσκεται παντού.

Επίσης για πρώτη φορά στο Juke είναι διαθέσιμη η προηγμένη τεχνολογία ProPILOT της Nissan, η οποία προσφέρει ηλεκτρονική υποβοήθηση στο τιμόνι, την επιτάχυνση και την πέδηση. Σχεδιασμένο για χρήση σε αυτοκινητόδρομους και σε μία λωρίδα κυκλοφορίας, το ProPILOT επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα, ούτως ώστε ο οδηγός να διατηρεί την σωστή απόσταση και ταχύτητα και με το αυτοκίνητο εντός της λωρίδας κυκλοφορίας…

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το αποδείχθηκε άνετο και οικονομικό όταν κινείται στα όρια του ΚΟΚ ενώ παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνά τα 170 χλμ./ώρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Juke απέδειξε ότι διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ωστόσο σε ανηφορικά κομμάτια ο οδηγός θα καταφεύγει συχνά στο κιβώτιο για να αλλάζει σχέσεις. Ωστόσο το νέο Juke διαθέτει περισσότερο δυναμική συμπεριφορά χρησιμοποιώντας παράλληλα για το σκοπό αυτό και τα συστήματα Active Ride Control και Active Trace Control (για μείωση της υποστροφής και για πιο άμεσο χειρισμό).

Μέσα στην πόλη το Juke αποδείχθηκε ευέλικτο και ευκολοοδήγητο με την ανάρτηση παρά την σφικτή ρύθμιση να απορροφά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος βοηθά στις «αναρριχήσεις» πεζοδρομίων…

Παράλληλα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για ένα άπειρο οδηγό…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Τεχνολογία

ΚΑΤΑ

Ορατότητα πίσω