Δοκιμάζουμε το νέο VW Polo με 95 ίππους!

To Polo έχει μακρόχρονη ιστορία στον όμιλο VW και σίγουρα αποτελεί ένα από τα best sellers μοντέλα του γερμανικού εργοστασίου. Το νέο VW Polo δεν έχει καμία σχέση με τον προκάτοχό του και δεν είναι και λίγοι που το αποκαλούν ως μικρό Golf. Ωστόσο η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική καθώς το νέο Polo γυρίζει σελίδα στην ιστορία του και αποτελεί ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο που θα αναζητήσει τη δική του θέση στον πίνακα των πωλήσεων.

Άλλωστε οι περίπου 18 εκατ. μονάδες που έχουν πουληθεί και φέρουν το λογότυπο του Polo σίγουρα αποτελούν μια βαριά κληρονομιά για το νέο μοντέλο το οποίο πέραν της νέας σχεδίασης διαθέτει πολύ υψηλή δόση τεχνολογίας και καταφέρνει να διατηρήσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα το κόστος χρήσης για τον ιδιοκτήτη του.

Από την άλλη μεριά βέβαια το κόστος απόκτησης κυμαίνεται σε 19.250 ευρώ αλλά θα πρέπει να συνυπολογίσετε ότι οι τιμές όλων των ανταγωνιστικών μοντέλων κυμαίνονται σε αυτά τα επίπεδα αλλά το Polo διατηρεί υψηλή αξία μεταπώλησης και βέβαια τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας είναι μηδενικά…

Νεανική σχεδίαση                                                                                                   

Το νέο VW Polo σε κερδίζει από την πρώτη κιόλας ματιά με τη νεανική του σχεδίαση και τις σχεδιαστικές καινοτομίες. Οι προφυλακτήρες έχουν νέα εμφάνιση, όπως και τα φωτιστικά σώματα τόσο εμπρός όσο και πίσω, τα οποία τώρα είναι στάνταρντ τεχνολογίας LED. Η επιλογή των διαθέσιμων για πρώτη φορά προβολέων IQ.Light LED matrix δημιουργεί ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα, καθώς αυτοί συνδυάζονται με τα φώτα ημέρας LED για να σχηματίσουν μια μοναδική φωτιστική υπογραφή που περιλαμβάνει μια φωτεινή λωρίδα LED κατά μήκος του εμπρός μέρους της «μάσκας», κάτι που έχουμε δει στα Golf και Arteon.

Οι διαστάσεις είναι ελαφρώς μεγαλύτερες (Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.074/1.751/1.451 mm) και με αρωγό τους κοντούς προβόλους, το νέο Polo διαθέτει μια σπορτίφ και δυναμική εμφάνιση.

Hitech εσωτερικό

Ανοίγοντας την πόρτα της καμπίνας επιβατών όσοι γνώριζαν το παλαιότερο Polo θα αντιληφθούν αμέσως την διαφορά καθώς η τεχνολογία να αποτελεί πρωταγωνιστή στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Το βλέμμα πέφτει αμέσως στο Digital Cockpit διαμέτρου 8 ιντσών, το οποίο για πρώτη φορά περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου.

Από την άλλη μεριά βέβαια το ταμπλό διατήρησε τον σχεδιασμό του και η κεντρική οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων παρέμεινε στο κέντρο του ταμπλό. Ωστόσο στις υπηρεσίες του οδηγού μπορεί να τεθεί όμως και μια μεγαλύτερη των 9,2” η οποία είναι συμβατή με το σύγχρονο σύστημα infotainment MIB3, ενσωματώνοντας μεταξύ άλλων τις online υπηρεσίες We Connect και We Connect Plus. Προαιρετικά διατίθεται και σύστημα διζωνικού κλιματισμού (Climatronic) που για πρώτη φορά ελέγχεται πλήρως μέσω αφής.

Κατά τα άλλα, το ανανεωμένο Polo συνεχίζει να δίνει έμφαση στην άνεση και τέσσερις ενήλικες θα ταξιδέψουν με άνεση ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 351 λίτρα που θεωρείτε από τους κορυφαίους στην κατηγορία.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή αλλά κάποια σκληρά πλαστικά δεν θα έπρεπε να υπάρχουν…

Το νέο Polo διαθέτει επίσης και ιδιαίτερα και πλούσιο εξοπλισμό. Μόλις από την βασική έκδοση “Polo” υπάρχουν LED φώτα (εμπρός/πίσω), digital πίνακας οργάνων, κεντρικός αερόσακος, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, Start/Stop και Front Assist με αυτόνομο φρενάρισμα.

Στην αμέσως πιο ακριβή έκδοση υπάρχουν μεταξύ άλλων οι προβολείς IQ.LIGHT LED matrix, αλλά και την τεχνολογία Travel Assist που εξασφαλίζει αυτόνομη οδήγηση “Επιπέδου 2”, για ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα.

95 ίπποι

Κάτω από καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1 λίτρου και απόδοσης 95 ίππων με 175 Nm ροπής.

Στην πράξη ο βενζινοκινητήρας διατηρεί χαμηλά τον παραγόμενο ήχο από το τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο αλλά αμέσως αντιλαμβάνεται κάποιος ότι δεν πρόκειται για 4κύλινδρο κινητήρα

Ωστόσο η σπιρτάδα και ζωηρότητα του κινητήρα σε κερδίζουν όπως επίσης και η κατανάλωση καυσίμου η οποία κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα κοντά τα 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Η κίνηση μεταφέρεται φυσικά στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 5τάχυτου κιβωτίου που διακρίνεται για την αίσθηση αλλά διαθέτει έχει αραιές σχέσεις και θα μπορούσε να έχει αντικατασταθεί από ένα αντίστοιχο κιβώτιο με 6 σχέσεις.

Γερμανική ποιότητα

Οδηγώντας το νέο Polo, άμεσα διακρίνεις την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ενώ το άψογο σε κούμπωμα κιβώτιο μαζί με την άνετη, αλλά χωρίς μεγάλες διαδρομές ανάρτηση, δίνουν μια αίσθηση ασφάλειας, ακόμη και αν το παρακάνεις κάποιες φορές.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το VW Polo με τους 95 ίππους δεν δείχνει αδύναμο αλλά μπορεί να κινήσει την ψηφιακή βελόνα του ταχύμετρου έως και πάνω από τα 200 χλμ./ώρα παραμένοντας ευθύβολο και σταθερό!

Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι περιορισμένοι, με το σαφές τιμόνι να παίζει σημαντικό ρόλο στην κατευθυντικότητά του ακόμη και με έντονους πλευρικούς ανέμους.

Σε επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το νέο Polo αποδείχθηκε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και οι αντιδράσεις του είναι προοδευτικές ωστόσο η έλλειψη δύναμη στις υψηλές στροφές κάνει αισθητή την παρουσία της

Μέσα στην πόλη το μικρό μοντέλο της VW απέδειξε ότι είναι ευέλικτο και άκρως οικονομικό ενώ η ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Επίσης οι νέοι και άπειροι οδηγοί θα παρκάρουν με ιδιαίτερη ευκολία το VW Polo καθώς υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας που κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης

Εξοπλισμός

Επιδόσεις

ΚΑΤΑ

Έλλειψη 6ης σχέσης