Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid με 116 ίππους!

Η Toyota μάλλον έκανε πάλι το θαύμα της και κυριολεκτικά άφησε έκπληκτους όλους σχεδόν τους ανταγωνιστές της καθώς με το νέο Yaris Cross εισέρχεται σε μία κατηγορία που κυριαρχούν άλλες μάρκες αλλά όπως φαίνεται τα δεδομένα αναμένεται να αλλάξουν πολύ σύντομα!

Άλλωστε μόνο τυχαίο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί το γεγονός ότι η Toyota εδώ και πολλά χρόνια βρίσκεται στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα αποδεικνύοντας ότι για κάποιο λόγο οι Έλληνες καταναλωτές την προτιμούν περισσότερο από άλλες μάρκες. Παράλληλα ο συνδυασμός των λέξεων «Yaris» και «cross» προεξοφλεί μια νέα εμπορική επιτυχία.

H βασική τιμή στην Ελλάδα τις 17.470 ευρώ, για το μοντέλο με τον 1.500άρη των 125 ίππων, καταλαβαίνουμε πως το ανωτέρω νούμερο μπορεί να είναι και συγκρατημένο. Το Hybrid ξεκινά από τις 20.320 ευρώ, ενώ η έκδοση της δοκιμής μας κόστιζε 24.170 ευρώ.

Μοναδική σχεδίαση

Οι σχεδιαστές της Toyota κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα μοναδικό αυτοκίνητο το οποίο όμως θα λέγαμε ότι φέρει στοιχεία τόσο από το C-HR όσο και από το πολύ μεγαλύτερο Rav4. Βέβαια όλα τα παραπάνω έχουν συντελέσει σε ένα πολύ δυναμικό και σπορ Yaris που μόνο σχέση με το διάσημο μικρό δεν έχει

Άλλωστε η εμπρόσθια όψη του αυτοκινήτου σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει Yaris αλλά περισσότερο η πλάστιγγα γέρνει προς το Rav4 με τα φανάρια να είναι ψηλά τοποθετημένα και να προσδίδει έναν πιο τετράγωνο χαρακτήρα SUV.

Το πίσω μέρος του Yaris Cross επίσης παραπέμπει σε Rav4 ενώ από το πλάι οι επιρροές από το C-HR είναι εμφανείς…

Επίσης οι φουσκωμένοι θόλοι και τα προστατευτικά στο πλάι δηλώνουν ξεκάθαρα SUV καταβολές.

Καμπίνα που θυμίζει Yaris

Η σχεδίαση του εσωτερικού θυμίζει το Toyota Yaris με τον πίνακα οργάνων να ωστόσο διαφοροποιεί την εικόνα. Η κεντρική ψηφιακή οθόνη των 7″ απεικονίζει το ταχύμετρο και δύο μικρότερα αναλογικά όργανα εκατέρωθεν, τα οποία υπάρχουν για το υβριδικό σύστημα αριστερά και για τις ενδείξεις θερμοκρασίας και καυσίμου από δεξιά.

Επίσης στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί το νέο σύστημα πολυμέσων Smart Connect το οποίο διατίθεται προαιρετικά ή στις ακριβότερες εκδόσεις όπως η Style που οδηγούμε. Προσφέρει ασύρματη σύνδεση με τα Apple CarPlay και Android Auto, βελτιωμένη απόκριση στις εντολές, μεγαλύτερη οθόνη αφής 9″, νέα λογική στο μενού που θυμίζει περισσότερο smartphone παρά οθόνη αυτοκινήτου, over the air αναβαθμίσεις και την ταχύτερη στην κατηγορία λειτουργία, όπως υποστηρίζει η Toyota.

Όσον αφορά στην ποιότητα έχουν χρησιμοποιηθεί πλαστικά αλλά σε αρκετά σημεία είμαι ποιοτικά αναβαθμίζοντας την συνολική εικόνα.

Σημαντικά κερδισμένο από την αύξηση του μήκους είναι το πορτ μπαγκάζ, που απολαμβάνει τα επιπλέον 180 χλστ. του πίσω προβόλου και βλέπει τη χωρητικότητά του να εκτινάσσεται στα 397 λίτρα.

116 ίπποι

Το Yaris Cross Hybrid της δοκιμής μας κινούσε ο τρικύλινδρος θερμικός των 1.5 λίτρου απόδοσης 92 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με ένα υβριδικό σύστημα κίνησης 4ης γενιάς που περιλαμβάνει ένα compact ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων και συνδυαστικά το αποτέλεσμα αποδίδει συνολικά 116 ίππους.

Ο ηλεκτροκινητήρας των 580V διαθέτει εξελιγμένο σύστημα ψύξης – λίπανσης και ξεχωριστό δυναμό, ενώ η κόμπακτ μπαταρία ιόντων λιθίου μπορεί να αποθηκεύει τη διπλάσια ενέργεια κατά το φρενάρισμα (ανάκτηση) και κατά συνέπεια να προσφέρει 50% περισσότερη ενέργεια επιταχύνοντας. Το αυτοκίνητο με ηλεκτρική ενέργεια μπορεί κινηθεί έως τα 130 km/h, ενώ κύριο μέλημα του συστήματος είναι κυρίως να απενεργοποιεί τον θερμικό κινητήρα, όσο το δυνατόν περισσότερο χρονικά, με όφελος στην κατανάλωση και στις εκπομπές CO2 (102 gr/km).

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός κιβωτίου CVT μίας σχέσης.

Όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου έχοντας επιλεγμένο το πρόγραμμα ECO και εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τη δυνατότητα για ηλεκτροκίνηση, τότε η μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει κοντά στα 4 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Άνετο και οικονομικό

Το Toyota Yaris Cross προσφέρει όλα όσα περιμένεις και ζητάς από ένα μοντέρνο Β-SUV με επιπλέον στοιχεία την άνεση, την ασφάλεια και βέβαια την οικονομία.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Yaris Cross Hybrid αποδείχθηκε ότι είναι απόλυτα ασφαλές και οικονομικό ενώ όταν το πιέζει ο οδηγός στο όριο ο κινητήρας αλλά και το κιβώτιο προκαλούν θόρυβο που όμως κυμαίνεται στα όρια του εφικτού. Παράλληλα αν είναι συνετός ο οδηγός του θα αντιληφθεί ότι με ένα ρεζερβουάρ 36 λίτρων μπορεί να διανύσει περίπου 700 χλμ.!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το ιαπωνικό μοντέλο αποδείχθηκε ευέλικτο με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι υπαρκτές αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό.

Μέσα στην πόλη το Yaris Cross Hybrid αποδείχθηκε ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον με την ηρεμία και την οικονομία της ηλεκτροκίνησης να κάνουν έντονη την παρουσία τους ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι.

Εκτός δρόμου η έλλειψη τετρακίνησης δεν αφήνει πολλά περιθώρια στον οδηγό ωστόσο η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (170 mm) επιτρέπει την άνετη κίνηση σε χωματόδρομους όπως επίσης και την «αναρρίχηση» σε πεζοδρόμια

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Υβριδικό σύστημα

Αυτονομία

Κόστος χρήσης

Αξιοπιστία

ΚΑΤΑ

Έλλειψη τετρακίνησης