Δοκιμάζουμε το νέο Renault Clio 1.0 TCe LPG με 100 ίππους!

Το Renault Clio αποτελεί έναν από τους πρωταγωνιστές στην κατηγορία των super mini μοντέλων και πλέον έχει επιστρέψει με αξιώσεις και πάλι στην αγορά αναζητώντας τη δική του θέση και ειδικά στην έκδοση διπλού καυσίμου κάνει τα πράγματα πολύ δύσκολα για τους ανταγωνιστές του.

Άλλωστε μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι το Renault Clio έχει βραβευθεί δύο φορές στην ιστορία ως «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» και οι πέντε του γενιές του από το 1990 έχουν πουλήσει περισσότερα από 16 εκατ. αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο.

Το Renault Clio TCe 100 LPG διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, με την βασική Evolution να κοστίζει 21.440 ευρώ και την πλούσια Techno της δοκιμής 23.650 ευρώ. Στην τιμή αυτή δεν περιλαμβάνεται το όφελος που προσφέρει η γαλλική εταιρεία για το λανσάρισμα του ανανεωμένου μοντέλου, το οποίο ανάλογα με την έκδοση μπορεί να φτάσει έως και τα 3.000 ευρώ.

Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς ότι όλες οι εκδόσεις του ανανεωμένου Renault Clio καλύπτονται με εγγύηση για πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ. για τα μηχανικά τους, ενώ δεν επιβαρύνουν τον ιδιοκτήτη τους με ετήσια τέλη κυκλοφορίας και μπορούν να εισέρχονται καθημερινά στον Δακτύλιο.

Πιο όμορφο και δυναμικό

Όταν κάποια αυτοκινητοβιομηχανία αποφασίζει να αλλάξει το best seller μοντέλο της οι σχεδιαστές είναι σίγουρα προβληματισμένοι καθώς πρέπει να κατασκευάσουν ένα καλύτερο μοντέλο που θα δελεάσει ακόμη περισσότερους καταναλωτές.

Στο νέο Clio υιοθετήθηκε η σχεδιαστική γλώσσα της Renault με δυνατό σημείο φυσικά το μπροστινό μέρος που βγάζει ένα πολύ μοντέρνο και δυναμικό ύφος. Με βασικά χαρακτηριστικά τη μεγαλύτερη μάσκα με καρό μοτίβα, τα οποία σκουραίνουν χρωματικά όσο πιο κοντά στο σήμα, το λογότυπο με νέα γραμμική σχεδίαση αλλά και τα νέα φώτα ημέρας LED, και τους νέους πιο λεπτούς προβολείς full-LED, συνθέτουν την εμπρόσθια όψη του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος από την άλλη οι αλλαγές είναι πολύ διακριτικές και εστιάζονται στον προφυλακτήρα και το διαφορετικό του φινίρισμα, αλλά και στα νέα φωτιστικά σώματα.

Στο πλάι, οι διαφορές εντοπίζονται στην απουσία της αναγραφής Clio στο χρωμιωμένο τμήμα που διατρέχει τα χαμηλά σημεία της πόρτας, με τις κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών να παραμένουν.

Νέο ψηφιακό προφίλ

Σημαντικές αλλαγές υπάρχουν και στην καμπίνα επιβατών του ανανεωμένου Renault Clio, που πλέον φέρει νέες ταπετσαρίες στα καθίσματα, στα πάνελ των θυρών και στο ταμπλό. Ωστόσο η μεγάλη αλλαγή έρχεται από το νέο ψηφιακό του προφίλ που περιλαμβάνει νέο έγχρωμο πίνακα οργάνων με εντυπωσιακά γραφικά, και διαγώνιο που κυμαίνεται μέχρι τις 10 ίντσες. Το σύστημα πολυμέσων παραμένει ως έχει και είναι ένα από τα καλύτερα της κατηγορίας, ενώ διατίθεται με έγχρωμη οθόνη διαγωνίου από 7 έως 9,3 ίντσες.

Οι χώροι δεν έχουν αλλάξει, πράγμα που σημαίνει ότι θα βολευτούν με άνεση τέσσερις ενήλικοι. Ο χώρος αποσκευών παραμένει το κορυφαίο στην κατηγορία, και ας έχει την «κουλούρα» του LPG στη θέση της ρεζέρβας, με τα 391 λίτρα του να χωράει αρκετές αποσκευές.

100 ίπποι

Κάτω από καπό του Renault Clio της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας ο οποίος κινείται με βενζίνη ή υγραέριο.

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ο ίδιος το καύσιμο με το οποίο θα κινηθεί, μέσω διακόπτη, ενώ φυσικά αν το ένα καύσιμο τελειώσει αυτόματα συνεχίζεις με το άλλο.

Με επιλεγμένο το LPG η απόδοση είναι 100 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ. με 170 Nm ροπής στις 3.750 σ.α.λ., ενώ με τη χρήση βενζίνης η απόδοση πέφτει στους 91 ίππους με 160 Nm ροπής. Στην πράξη το Clio LPG είναι «ζωντανό» από χαμηλά, χάρη και στο 6άρι κιβώτιο με τον ακριβή και εύχρηστο επιλογέα, που έχει πυκνά διατεταγμένες τις 5 πρώτες σχέσεις.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής (έκδοση Techno) έχει και επιλέξιμα προγράμματα οδήγησης, Eco, My Sense και Sport, που επεμβαίνουν στην απόκριση του γκαζιού, το βάρος τιμονιού, την εικόνα του πίνακα οργάνων και την απόδοση του κλιματισμού.

Όσον αφορά στην κατανάλωση το Clio με τα δύο ρεζερβουάρ προσδίδει μια αυτονομία άνω των 1.050 χιλιομέτρων (650 βενζίνη – 400 υγραέριο) με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται σε λιγότερο από 4,5 λίτρα για 100 χλμ.

Γαλλική άνεση

Ο προσανατολισμός του νέου Renault Clio σίγουρα δεν είναι οι επιδόσεις αλλά η οικονομία και η μεγάλη αυτονομία η οποία συνδυάζεται με την ασφάλεια και την ηρεμία.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Renault Clio προσδίδει ένα μοναδικό αίσθημα άνεσης και αποτελεσματικότητας ενώ δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 160 χλμ./ώρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός θα χρειαστεί να καταφεύγει συχνά στο κιβώτιο ταχυτήτων, κυρίως σε ανηφορικά κομμάτια και αν ο οδηγός το πιέσει στα όρια το αμάξωμα θα παρουσιάσει μια ελαφρά υποστροφή η οποία ωστόσο είναι απόλυτα ελεγχόμενη.

Μέσα στην πόλη το Renault Clio δείχνει ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον και η ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος με αποτέλεσμα οι επιβάτες να μην ενοχλούνται από κραδασμούς ή θορύβους.

Επίσης τα δύο ρεζερβουάρ καυσίμων υπόσχονται πολύ αραιές επισκέψεις στα πρατήρια υγρών καυσίμων με ότι και αν σημαίνει αυτό για τον οικογενειακό προϋπολογισμό των ιδιοκτητών τους.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Αυτονομία

Εγγύηση

ΚΑΤΑ

Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές