Δοκιμάζουμε το νέο Mitsubishi L200 2.2D

Τα διπλοκάμπινα όπως και συνηθίζουμε να ονομάζουμε τα ανοικτά φορτηγά τύπου pickup γνωρίζουν πολύ μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα καθώς αποτελούν μια ξεχωριστή κατηγορία οχημάτων που πραγματικά καλύπτουν τις ανάγκες των επαγγελματιών αλλά και της οικογένειάς τους.

Σε άλλες χώρες οι καταναλωτές έχουν την επιλογή να αποκτήσουν κάποιο διπλοκάμπινο ως αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης ωστόσο η φορολογική πολιτική που ακολουθείται στην Ελλάδα κάνει ασύμφορη την χρήση των συγκεκριμένων οχημάτων ως ΙΧ.

Οπότε αν έχετε κάποιο χωραφάκι και μπορείτε να δηλώσετε ένα χαμηλό εισόδημα από την παραγωγή του (λάδι, πορτοκάλια, μανταρίνια, κ.ά.) τότε ανήκετε στους τυχερούς που μπορούν να αποκτήσουν κάποιο διπλοκάμπινο και αν πρόκειται για το νέο Mitsubishi L200 τότε σίγουρα θα δικαιωθείτε από την επιλογή σας!

Με επιτυχημένη εμπορική πορεία σε 150 χώρες, το L200 κατατάσσεται 2ο στο χάρτη παγκόσμιων πωλήσεων της MMC, μεταξύ Outlander και ASX, και διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο για την εταιρία.

Το κορυφαίο διπλοκάμπινο της Mitsubishi συνδυάζοντας αξιοπιστία, αναβαθμισμένες ικανότητες on- & off-road (χάρη στο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης Super Select 4WD II, υποστηριζόμενο από νέα συστήματα “Off Road Mode” και “Hill Descent Control”) και στοιχεία άνεσης και εξοπλισμού επιβατικού αυτοκινήτου, η Νέα Γενιά L200 γίνεται ο απόλυτος εκφραστής της τετρακίνησης (4WD) της Mitsubishi Motors – σε εμφάνιση & περιεχόμενο – βαδίζοντας στα χνάρια του θρυλικού Pajero.

Το νέο L200 προσφέρεται σε δύο τύπους αμαξωμάτων (Club Cab και Double Cab), μόνο με τετρακίνηση, σε τιμές που ξεκινούν από 26.500 ευρώ, ενώ συνοδεύεται με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Θηρίο!

Το νέο Mitsubishi L200 με την μοναδική του σχεδίαση προκαλεί από μακριά καθώς αποτελεί ότι πιο σύγχρονο έχει κατασκευάσει κάποια αυτοκινητοβιομηχανία.

Τετραγωνισμένo μπροστά και με φαρδύτερους ώμους, το νέο L200 αποτελεί μια εντυπωσιακή παρουσία ενώ διατηρεί την καμπύλη διαίρεση μεταξύ καμπίνας και καρότσας και τις έντονες οριζόντιες χαρακτηριστικές γραμμές, με τις τελευταίες να υπογραμμίζουν την ανάγλυφη στιβαρότητα και αντοχή ολόκληρου του αμαξώματος.

Ωστόσο, το σημείο εκκίνησης αυτής της νέας δυναμικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας, ο αποφασιστικός παράγοντας βρίσκεται στο εμπρός τμήμα όπου το νέο L200 υιοθετεί την τελευταία εξέλιξη της οπτικής ταυτότητας “Dynamic Shield” της MMC.

Δεν πρόκειται για μία απλή σχεδίαση μάσκας καθώς καθορίζει όλη την τρισδιάστατη αισθητική του εμπρός τμήματος, από τη μάσκα μέχρι το καπό και τα φτερά για μία συνολική συνοχή σε εμφάνιση και αίσθηση.

Και ενώ εντάσσει το L200 στην ομάδα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας “Dynamic Shield” με οχήματα της MMC όπως τα ASX, Eclipse Cross και Outlander, αυτή η έντονη μεταβολή έμελλε να του χαρίσει ισχυρότερη εμφάνιση, βελτιώνοντας παράλληλα τη λειτουργικότητά του.

Επίσης για τη διαχείριση των κακοτράχαλων συνθηκών στις οποίες πρέπει να λειτουργούν τα pick-up trucks, έχει γίνει εκτενής χρήση πάνελ υψηλής αντοχής στην καμπίνα και την καρότσα του L200 επί πολλά χρόνια, για μείωση του βάρους και αύξηση της ακαμψίας.

Για τη νέα γενιά L200, η συνολική αντοχή και ακαμψία έχουν αυξηθεί με την αποτελεσματική χρήση ενισχύσεων για αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας στο διαμέρισμα του κινητήρα, στο πλαίσιο, την καμπίνα και τους συνδέσμους της καρότσας.

Όπως και πριν, η στρατηγική τοποθέτηση ηχομονωτικών, ηχοαπορροφητικών και αντικραδασμικών υλικών, μαζί με την υψηλότερη ακαμψία του πλαισίου, της καμπίνας και της καρότσας, καταστέλλει τους θορύβους και αυξάνει την άνεση της καμπίνας.

Σύμφωνα με τη Mitsubishi το πλαίσιο είναι ενισχυμένο, ενώ το μήκος δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά. Στην έκδοση Double Cab αγγίζει τα 5.305 mm, εκ των οποίων το ένα τρίτο αντιστοιχεί στην καρότσα που έχει μέγιστο μήκος 1,52 m, μέγιστο πλάτος 1,82 m και ύψος 475 mm. Το ακριβές ωφέλιμο φορτίο δεν ανακοινώνεται, ωστόσο το ρυμουλκούμενο με φρένα μπορεί να ζυγίζει έως και 3,1 τόνους. Το βάρος του ίδιου του L200 κυμαίνεται μεταξύ 1.935 και 2.035 kg ανάλογα με την έκδοση και έχει μειωθεί ελάχιστα.

Πολυτελές

Το εσωτερικό του νέου Mitsubishi L200 σε καμία περίπτωση δεν παραπέμπει σε καμπίνα pickup αλλά ενός πολυτελούς SUV που δεν έχει πραγματικά να ζηλέψει τίποτα από τα οχήματα ιδιωτικής χρήσης.

Παράλληλα η σχεδίαση εσωτερικού έχει εξελιχθεί με έμφαση στη στιβαρότητα και τη λειτουργικότητα. Βασισμένη στα προσόντα του προηγούμενου μοντέλου, η 6η γενιά του L200 βελτιώθηκε σε αρκετούς βασικούς τομείς. Το τολμηρό πλαίσιο του κεντρικού πάνελ και των αεραγωγών, και το μεταλλικό, τετράγωνο ένθετο του επιλογέα καθιστούν το δυναμικό cockpit ακόμα πιο μοντέρνο και στιβαρό. Στις μαλακές προστατευτικές επενδύσεις και τις ραφές της κονσόλας του πατώματος, στα υποβραχιόνια και το χειρόφρενο, μπορείς να νιώσεις την άνεση και την προσοχή στη λεπτομέρεια της Mitsubishi.

Βελτιωμένη αποθηκευτική ικανότητα για μικρότερα αντικείμενα όπως εμπρός & πίσω υποδοχές για κινητά τηλέφωνα (καθώς και νέες θύρες USB εμπρός & πίσω)

Πιο προηγμένη σχεδίαση για τα νέα, πιο ευδιάκριτα όργανα, με πιο περίτεχνα γραφικά, κεντρική οθόνη LCD!

Όσον αφορά στον εξοπλισμό πραγματικά το νέο L200 διαθέτει τα πάντα!

Απίστευτη δύναμη

Το νέο L200 κινεί ένας νέος πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 2,2 λίτρων ο οποίος αποδίδει 150 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 40 Nm στις 4.000 σ.α.λ.

Σε σχέση με τον 2,4 προκάτοχό του ο νέος κινητήρας είναι πιο ελαφρύς και οικονομικός ενώ παράλληλα έχουν μειωθεί οι εκπομπές ρύπων και οι μηχανικοί θόρυβοι.

Η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα ή σε όλους τους τροχούς κατ’ επιλογή μέσω ενός αυτόματου 6τάχυτου κιβωτίου το οποίο διαθέτει και κοντές σχέσεις μετάδοσης.

Το σύστημα τετρακίνησης Super Select 4WD-II έχει αναβαθμισμένο software με αποτέλεσμα το L200 εκτός από πισωκίνητο μπορεί να είναι τετρακίνητο (με κατανομή ροπής 40% εμπρός, 60% πίσω).

Επίσης το κεντρικό διαφορικό μπορεί να κλειδώσει, ενώ όσα αυτοκίνητα πουληθούν στην Ελλάδα θα έχουν στάνταρ και ηλεκτρομαγνητικό κλείδωμα στο πίσω διαφορικό.

Η αλλαγή από 2WD σε 4WD μπορεί να γίνει χωρίς να σταματήσει το αυτοκίνητο, με κάτω από 100 km/h (με εξαίρεση τη θέση 4WD Low / Lock), ανεξάρτητα από την επιφάνεια του δρόμου.

Με την 6η γενιά, το L200 φέρνει δύο νέα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας που θα βελτιώσουν τις off-road δυνατότητές του και το νέο Off Road Mode λειτουργεί με ένα μπουτόν δίπλα στον επιλογέα της τετρακίνησης και διατίθεται με M/T και A/T (4WD μοντέλα). Εξάλλου, το νέο Off-road Mode προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής των προγραμμάτων οδήγησης GRAVEL, MUD/SNOW, SAND και ROCK (μόνο σε 4LLc) ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.

Η επιλογή Gravel συνδυάζει βέλτιστη επιτάχυνση και σταθερότητα σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους, όπου χαλίκια ή χώμα μπορεί να προκαλέσουν ολίσθηση του τροχού.

Η επιλογή Mud/Snow ρυθμίζει την ολίσθηση του τροχού για να μην κολλήσει και για να διατηρείται η κατευθυντική ευστάθεια κατά την εκκίνηση. Όταν το όχημα κινείται σταθερά το σύστημα επιτρέπει λίγη ολίσθηση και μειώνει το βαθμό ελκτικής πρόσφυσης για να περιορίζεται η όποια αίσθηση κολλήματος. Εάν το σύστημα ανιχνεύσει ότι το όχημα κολλάει στη λάσπη ή το χιόνι αυξάνει την κινητήρια ισχύ.

Η επιλογή Sand μειώνει την ολίσθηση του τροχού για να μην κολλήσει και, βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση. Όταν το όχημα κινείται σταθερά, το σύστημα επιτρέπει μερική ολίσθηση και μειώνει την επέμβαση των συστημάτων Active Stability Control και Traction Control για να μην δημιουργείται η αίσθηση κολλήματος. Σε μοντέλα A/T, το κιβώτιο προσαρμόζεται στο SAND mode και διατηρεί την υψηλή ροπή μετάδοσης επιλέγοντας την κατάλληλη σχέση.

Στην επιλογή Rock όταν το σύστημα ανιχνεύσει ότι οι διαγώνια αντίθετοι τροχοί δεν έχουν επαρκή επαφή με το έδαφος, ή για να βελτιώσει την ελκτική πρόσφυση και τη σταθερότητα σε μία ανηφόρα, τότε περιορίζει την όποια απώλεια μετάδοσης μειώνοντας την ολίσθηση των τροχών, λειτουργώντας ως μπλοκέ διαφορικό. Σε μοντέλα A/T, το κιβώτιο προσαρμόζεται στο ROCK mode και διατηρεί την υψηλή ροπή μετάδοσης επιλέγοντας την κατάλληλη σχέση.

Παντός εδάφους

To Mitsubishi L200 αποτελεί ένα «εργαλείο» δουλειάς το οποίο όμως δεν υστερεί σε τίποτα έναντι των συμβατικών και μεγάων SUV. Μάλιστα αν το αποκτήσει κανείς και τοποθετήσει το κάλυμμα στο χώρο φόρτωσης τότε κυριολεκτικά το έχει μετατρέψει σε ένα πολυτελές SUV με το κόστος χρήσης ενός επαγγελματικού!

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το L200 κινείται με απίστευτη άνεση και ασφάλεια ενώ η μακριά 6η σχέση μειώνει και τον θόρυβο του κινητήρα αλλά και την κατανάλωση η οποία ούτως ή άλλως κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο το διπλοκάμπινο της Mitsubishi απέδειξε ότι διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ όταν ο οδηγός το παρακάνει η υπερστροφή κάνει την εμφάνισή της ωστόσο τα ηλεκτρονικά συστήματα επαναφέρουν το αυτοκίνητο στην… τάξη.

Μέσα στην πόλη το L200 δεν μπορεί να κρύψει το μέγεθός του ωστόσο η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας αποτελεί πραγματικό σύμμαχο στη διαδικασία παρκαρίσματος. Εννοείται ακόμη και τα πιο ψηλά πεζοδρόμια δεν αποτελούν εμπόδιο για το κορυφαίο ιαπωνικό μοντέλο.

Εκτός δρόμου το L200 ξεδιπλώνει τις αρετές του και επιβεβαιώνει το γεγονός πως οι Ιάπωνες το έχουν εξοπλίσει και ένα κορυφαίο σύστημα τετρακίνησης που πραγματικά θα σας μεταφέρει με απόλυτη ασφάλεια όχι μόνο όταν τελειώνει η άσφαλτος αλλά και σε πολύ πιο «άγρια» εδάφη!

Τα νέα αμορτισέρ, η αντοχή, η ακαμψία και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης και τον ροπάτο πετρελαιοκινητήρα δημιουργούν το τέλειο σύνολο που θα σας μεταφέρει παντού με άνεση και ασφάλεια.

Παράλληλα τα προγράμματα επιλογής κίνησης αποτελούν γι τον οδηγό τον κατάλληλο «συνοδηγό» στις off-road εξορμήσεις.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κινητήρας

Τετρακίνηση

Αξιοπιστία

 

ΚΑΤΑ

Εύρεση θέσης στάθμευσης