Δοκιμάζουμε το νέο Honda HR-V 1.5 i-VTEC με 130 ίππους

Η Honda αποφάσισε να ανανεώσει το διάσημο μοντέλο HR-V το οποίο επιστρέφει στην αγορά πιο δυναμικό, περισσότερο οικονομικό και βέβαια διαθέτοντας την κορυφαία αξιοπιστία που προσφέρουν τα ιαπωνικά μοντέλα.

Επίσης το ανανεωμένο Honda HR-V διατίθεται και με επιλογή αυτόματου κιβωτίου CVT, που διέθετε και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το οποίο αποδείχθηκε πραγματικός σύμμαχος του οδηγού στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της Αθήνας ενώ παράλληλα διευκολύνει πολύ τον οδηγό στο ταξίδι.

Παράλληλα η τοποθέτηση του ατμοσφαιρικού κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου i-VTEC με απόδοση 130 ίππων δίνει περισσότερο δυναμισμό στα οδηγικά χαρακτηριστικά του μοντέλου χωρίς ωστόσο να αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου αλλά αντίθετα να την μειώνει στο ελάχιστο.

Το κόστος απόκτησης του ανανεωμένου Honda HR-V ανέρχεται σε λίγο πάνω από 22.000 ευρώ αλλά η πολυετής εγγύηση, το χαμηλό κόστος χρήσης και η αξιοπιστία που προσδίδει το ιαπωνικό μοντέλο απαλύνουν το κόστος χρήσης. Επίσης τα χαμηλά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας που κυμαίνονται σε  156 ευρώ αλλά και η υψηλή μεταπωλητική αξία συγκαταλέγονται στα πολύ θετικά σημεία του νέου μοντέλου.

Ανανέωση ουσίας

Η δεύτερη γενιά HR-V ανανεώθηκε και απέκτησε µια ελαφρώς νέα εικόνα, κυρίως εξωτερικά, χάρη στη νέα µάσκα και τις αλλαγές στα φανάρια στα οποία παρατηρούμε νέα διάφανα κρύσταλλα και εντονότερα φώτα ημέρας. Παράλληλα η νέα μάσκα με τα νέα φωτιστικά σώματα προσδίδουν μια περισσότερο σφηνοειδή σχεδίαση στο εμπρός μέρος του HR-V. Στο πίσω μέρος οι Ιάπωνες σχεδιαστές έχουν τοποθετήσει ένα ένθετο χρωμίου στην πόρτα του χώρου αποσκευών ενώ είναι πιο σκούρα τα LED φωτιστικά σώματα. Αν κοιτάξει κανείς από το πλάι το νέο HR-V θα αντιληφθεί ότι η σχεδίαση του μοντέλου παραπέμπει σε κουπέ μοντέλο λόγω της κεκλιμένης γραμμής της οροφής και των κρυφών χειρολαβών για τις πίσω θύρες, φέρνοντας λίγο και στην άλλη επίκαιρη κατηγορία, τα κουπέ SUV.

Hitech εσωτερικό

Στην καμπίνα επιβατών του ανανεωμένου HR-V δεν έχουν γίνει μεγάλες αλλαγές, πέρα από τα ανασχεδιασμένα και πιο άνετα καθίσματα, αλλά και κάποιες νέες επενδύσεις στις πόρτες. Η γνώριμη οδηγοκεντρική προσέγγιση παραμένει, με όλα τα χειριστήρια να βρίσκονται εντός οπτικού πεδίου και χεριού του οδηγού.

Στο κέντρο τα ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Honda Connect. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως και η ορατότητα μπροστά. Πίσω και διαγώνια, οι φαρδιές κολόνες σε συνδυασμό με την κλίση της οροφής δημιουργούν μια δυσκολία.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι εντυπωσιακά μεγάλοι για τέτοιας κατηγορίας αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα τα καθίσματά του αναδιπλώνονται, σηκώνονται, σύρονται κτλ., δημιουργώντας αίσθηση πολυχρηστικού μοντέλου. Τέλος, όσον αφορά στο πορτ-μπαγκάζ αυτό έχει χωρητικότητα 453 λίτρα, νούμερο κορυφαίο για τα δεδομένα των εξωτερικών διαστάσεων του μοντέλου.

Όσον αφορά στον εξοπλισμό διαθέτει τα πάντα ακόμη και στη βασική φθηνή έκδοση του ιαπωνικού μοντέλου.

130 ίπποι

Κάτω από τα καπό του Honda HR-V της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 130 ίππους στις 6.600 σ.α.λ. και 155 Nm στις 4.600 σ.α.λ. Στην πράξη το μηχανικό σύνολο κινεί με απίστευτη άνεση το βαρύ αμάξωμα του Honda HR-V και συνεργάζεται αρμονικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT το οποίο επίσης διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του.

Επίσης το κιβώτιο αυτό, ακούει άμεσα στις εντολές του οδηγού και αν εκείνος αποφασίσει να πιέσει απότομα το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα οι σχέσεις κατεβαίνουν πολύ γρήγορα αλλά αυξάνει και ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας για να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του οδηγού.

Από την άλλη μεριά βέβαια κάτω υπό κανονικές συνθήκες ο κινητήρας είναι αθόρυβος καθώς πρόκειται για ένα τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο και όχι τρικύλινδρο

Ο οδηγός επίσης μπορεί να επιλέξει και την θέση Sport στον κινητήρα όπου οι στροφές ανεβαίνουν πιο άμεσα όπως επίσης και οι 7 σχέσεις στο κιβώτιο CVT ενώ πίσω από την κολώνα του τιμονιού έχουν τοποθετηθεί και paddles που ουσιαστικά μετατρέπουν το αυτοκίνητο σε… χειροκίνητο.

Οι επιδόσεις του νέου Honda HR-V είναι αρκετά ικανοποιητικές καθώς από στάση τα πρώτα 100 χιλιόμετρα έρχονται σε 10,2 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 190 χλμ./ώρα. Όλα τα παραπάνω βέβαια επιτυγχάνονται με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται σε περίπου 6,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Ασφάλεια και άνεση

Το νέο Honda HR-V αποτελεί ένα μοντέλο για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία που ακολουθεί τις επιταγές της εποχής και απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα SUV με συμπαγείς διαστάσεις που έχει την ιαπωνική αξιοπιστία και βέβαια δεν έχει υψηλό κόστος χρήσης.

Παράλληλα το ιαπωνικό crossover αποδείχθηκε ότι κινείται με απόλυτη άνεση, οικονομία και ασφάλεια στο εθνικό οδικό δίκτυο αν ο οδηγός δεν ξεπερνά τα 130 χλμ./ώρα ενώ όταν αποφασίσει να κινηθεί γρηγορότερα αυξάνονται η κατανάλωση αλλά και ο θόρυβος του κινητήρα. Πάντως με μέση ωριαία ταχύτητα πέριξ των 140 χλμ./ώρα οι επιβάτες του Honda HR-V θα πραγματοποιήσουν ένα ήσυχο και οικονομικό ταξίδι.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός του HR-V μπορεί να κινηθεί με άνεση με το αυτόματο κιβώτιο CVT ενώ αν επιθυμεί να ανεβάσει ρυθμούς τότε πιέζει τον διακόπτη της Sport ρύθμισης και μέσω της χειροκίνητης λειτουργίας του κιβωτίου θα αποκομίσει μια σπορ διάθεση από το ιαπωνικό μοντέλο.

Η κλίση στις στροφές είναι φυσιολογική και η ελαφριά υποστροφή που θα προκύψει ξεπερνώντας το όριο της πρόσφυσης διορθώνεται εύκολα.

Μέσα στην πόλη το Honda HR-V θα εντυπωσιάσει τόσο τον οδηγό όσο και τους επιβάτες με την πολύ ήσυχη λειτουργία της ανάρτησης και η αποτελεσµατικότητά της, όταν περνά πάνω από κακοτεχνίες στους ελληνικούς δρόµους.

Η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Αξιοπιστία

Κόστος χρήσης

Κιβώτιο CVT

ΚΑΤΑ

Ορατότητα πίσω