Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C3 1,2T με 110 ίππους

Το best-seller της Citroen που δεν είναι άλλο από το C3 ανανεώθηκε και επιστρέφει πιο δελεαστικό από ποτέ στην ελληνική αγορά. Η μοναδική του σχεδίαση και τα χαρακτηριστικά του σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του σε πολλά σημεία αποτελούν μερικά από τα χαρακτηριστικά που δεν συναντά κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.

Παράλληλα η χαμηλή τιμή εκκίνησης για την βασική έκδοση των 82 ίππων που κυμαίνεται σε 13.500 ευρώ κάνουν ακόμη πιο δελεαστική την απόκτηση του γαλλικού μοντέλου από τους καταναλωτές που θέλουν να κινούνται με ένα διαφορετικό από όλα τα άλλα αυτοκίνητο χωρίς να κάνουν εκπτώσεις στο εξοπλισμό και στα χαρακτηριστικά ασφαλείας.

Εμείς δοκιμάσαμε την πλούσια έκδοση που κινούνταν από τον υπερτροφοδοτού,ενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρου και απόδοσης 110 ίππων ο οποίος συνδυάζονταν με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων που πραγματικά αποτελεί σύμμαχο για τον οδηγό μέσα στις μεγαλουπόλεις.

Η τιμή του αυτοκινήτου της δοκιμής μας κυμαίνεται σε λίγο πάνω από 17.000 ευρώ αλλά σίγουρα το νέο Citroen C3 έχει εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά από τα αυτοκίνητα πόλης ενώ το χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και η άνεση που προσδίδει το αυτόματο κιβώτιο αυξάνουν στο μέγιστο την μεταπωλητική αξία του μετά το πέρασμα αρκετών ετών.

Επίσης ιδιαίτερης μνείας χρίζει η ηχομόνωση που όπως αποδείχθηκε έχει βελτιωθεί στο μέγιστο βαθμό και σίγουρα θα εκτιμήσουν δεόντος οι επιβάτες του νέου γαλλικού μοντέλου.

Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 117,6 ευρώ εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών CO2 και βέβαια το νέο C3 κινείται ελεύθερα στον Δακτύλιο.

Μοναδική εμφάνιση

Το Citroen C3 πραγματικά έχει καταφέρει να χαράξει σχεδιαστικά το δικό του δρόμο και να συναρπάζει τους νέους ή όσους αισθάνονται νέοι με τα μοναδικά χαρακτηριστικά του.

Το νέο μοντέλο συνεχίζει την εξαιρετική του πορεία στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία, με την τόνωση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνιση, την προσωπικότητα που ενισχύεται από τους χρωματικούς συνδυασμούς του αμαξώματος, αλλά και την άνεση που κάνει τα μοντέλα της Citroβen να ξεχωρίζουν.

Το έντονο σχεδιαστικό ύφος διατηρείται και τονίζεται περαιτέρω στο νέο Citroen C3 και μάλιστα η νέα σχεδιαστική προσέγγιση του εμπρόσθιου μέρους από το πρωτότυπο CXPERIENCE, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2016 δίνει μια άλλη έννοια της τολμηρότητας που διακρίνει το γαλλικό μοντέλο.

Η νέα σχεδιαστική υπογραφή αλλάζει την αίσθηση του ύψους του καπό και πλεόν κυρίαρχο στοιχείο είναι το χρώμιο που εκτείνεται στα LED φώτα ημέρας, τονίζοντας και το πλάτος του αυτοκινήτου, αλλά και τους νέους προβολείς με τεχνολογία LED, το φωτιστικό αποτύπωμα του νέου C3 είναι πραγματικά δυναμικό και ξεχωριστό. Επιπλέον, η χρωματιστή λωρίδα που περιβάλλει τα φώτα ομίχλης, είναι ένα ακόμα στοιχείο που τονίζει τη φρεσκάδα της σχεδίασης.

Νέα σχέδια στις πίσω κολώνες (με σχήμα που παραπέμπει στις κάψουλες αέρα των Airbump) υπογραμμίζοντας το δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου.

Στα πίσω φωτιστικά σώματα, η 3D αισθητική αποτελεί την πεμπτουσία της φωτεινής υπογραφής του νέου Citroen C3. Στο κέντρο της πόρτας του χώρου των αποσκευών, το μαύρο γυαλιστερό έμβλημα της μάρκας με το χρωμιομένο περίγραμμα, τονίζει τη μοντέρνα προσέγγιση του ανασχεδιασμένου πίσω μέρους.

Το στυλ και η διάθεση του νέου Citroen C3 εξελίσσονται και του δίνουν περισσότερη ώθηση και δυναμική. Το νέο C3 είναι ακόμα πιο στιβαρό, ενώ παραμένει ιδιαίτερα αρμονικό σε ότι έχει να κάνει με τη σιλουέτα του. Η όψη του είναι πιο δυναμική από ποτέ και προκαλεί τον ανταγωνισμό.

Ακόμη πιο όμορφο εσωτερικό

Η καμπίνα επιβατών του νέου Citroen C3 όπως και στον προκάτοχό του διακρίνεται για την «ζωντάνια» της μέσω των χρωματικών πινελιών που υπάρχουν στο ταμπλό και στις πόρτες αλλά και την άνεση που προσδίδουν τα αναπαυτικά καθίσματα.

Μάλιστα στο νέο μοντέλο οι σχεδιαστές δεν έκαναν κανένα συμβιβασμό στην άνεση, εφαρμόζοντας στο έπακρο το πρόγραμμα Citroen Advanced Comfort με αποτέλεσμα η καμπίνα να μπορεί να φιλοξενήσει πραγματικά άνετα 5 άτομα.

Τόσο μπροστά, όσο και πίσω, οι έξυπνοι αποθηκευτικοί χώροι συνοδεύουν ιδανικά την ευρυχωρία που αισθάνονται όλοι οι επιβάτες. Αντίστοιχα, εξαιρετικός είναι και ο χώρος για τις αποσκευές.

Το ευέλικτο, συμπαγές και προσαρμόσιμο στις ανάγκες Citroen C3 επωφελείται από το compact μήκος των 3,99m και επιβεβαιώνει την ανωτερότητά του σε ότι έχει να κάνει με την άνεση των επιβατών του, χάρη στην εξαιρετική ανάρτησή του. Μαζί με την πολύ καλή ηχομόνωση, είναι τα δύο στοιχεία που φροντίζουν ιδιαιτέρως για το “ευ ζην” οδηγού και επιβατών σε όλες τις διαδρομές. Το νέο C3 έχει εξαιρετική ηχομόνωση, καθώς φιλτράρει τους εξωτερικούς ήχους και κραδασμούς, προσφέροντας ιδανικές συνθήκες για τους επιβάτες του.

Πέραν της άνεσης το νέο Citroen C3 είναι εφοδιασμένο με αρκετή τεχνολογία που όμως σε καμία περίπτωση δεν μπερδεύει τον χρήστη αλλά αντίθετα είναι πολύ εύκολο στη χρήση και ενδείκνυται να καθημερινή χρήση.

Η μεγάλη οθόνη 7 ιντσών που έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του ταμπλό είναι όπως προαναφέραμε πολύ εύκολη στη χρήση και ο οδηγός δεν χρειάζεται να αποσπά την προσοχή του από το δρόμο εξαιτίας κάποιου δύσκολου σε χειρισμό συστήματος ώστε να ρυθμίσει τον κλιματισμό, ή το GPS, ή το ραδιόφωνο.

Η οθόνη αφής του ConnectNav ελέγχεται και με φωνητικές εντολές, στις λειτουργίες της πλοήγησης, του τηλεφώνου και του ραδιοφώνου. Επίσης η τεχνολογία MirrorScreen είναι συμβατή με τα AppleCarPlay™ και AndroidAuto επιτρέποντας τη σύνδεση με smartphone και την απεικόνιση της οθόνης του, στην κεντρική οθόνη του αυτοκινήτου.

Βέβαια θα ήταν παράλειψή μας αν δεν αναφέραμε τα 12 συστήματα υποβοήθησης που έχει στην διάθεσή του ο οδηγός και φροντίζουν τόσο για την ασφάλειά του όσο και για την ασφάλεια των υπόλοιπων επιβατών.

Συνοπτικά το νέο C3 διαθέτει Front Parking Assist, Hands Free Entry and Start, Active Brake Assist, Coffee Break Alert, Drive Attention Alert, Auto High Beam, Κάμερα Οπισθοπορείας, Hill Start Assist, Lane Departure Warning, Blind Sport Monitoring System, Speed Limit Recognition and Recommendation, Cruise Control και Speedlimiter.

110 ίπποι

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου το οποίο αποδίδει 110 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 205 Nm στις 1.750 σ.α.λ.

Η κίνηση μεταφέρεται φυσικά στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου 6τάχυτου κιβωτίου το οποίο διακρίνεται για την κλιμάκωση αλλά και την αίσθησή του. Παράλληλα το κιβώτιο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία αλλά μόνο μέσω του επιλογέα καθώς δεν υπάρχουν paddles πίσω από το τιμόνι.

Μάλιστα στη κονσόλα κοντά στον επιλογέα του κιβωτίου υπάρχει και ένας διακόπτης με την ένδειξη Sport που αλλάζει την χαρτογράφηση του εγκεφάλου και του κιβωτίου και προσδίδει σπορ επιδόσεις στο γαλλικό μοντέλο.

Ωστόσο ακόμη και με απενεργοποιημένη στην ένδειξη Sport ο κινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα «ζωηρός» εξαιτίας βέβαια των τριών κυλίνδρων αλλά και της ύπαρξης τούρμπο ωστόσο η έλλειψη του θορύβου που συνήθως παράγουν οι κινητήρες με 3 κυλίνδρους είναι πραγματικά εντυπωσιακή.

Ο οδηγός κατά την κίνηση του αυτοκινήτου δεν πρόκειται να αντιληφθεί ότι κάτω από το καπό βρίσκεται ένας τρικύλινδρος κινητήρας αλλά ούτε και όταν βρίσκεται ακινητοποιημένο στα φανάρια και λειτουργεί ο κλιματισμός καθώς σε διαφορετική περίπτωση ο κινητήρας απενεργοποιείται από το σύστημα Start-Stop.

Επίσης ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει για την κατανάλωση καυσίμου η οποία κυμαίνεται σε περίπου 4,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ όταν κινηθεί κανείς στο εθνικό οδικό δίκτυο στα όρια του ΚΟΚ μειώνεται περαιτέρω και πέφτει κάτω από τα 4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα!

Γαλλική άνεση

Αυτό που χαρακτηρίζει την εικόνα του C3 είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η κορυφαία άνεση που προσφέρει, η οποία θα λέγαμε ότι είναι κορυφαία για την κατηγορία. Κάτι που ανταποκρίνεται στη εξαιρετική παράδοση των γαλλικών αυτοκινήτων γενικότερα και ιδιαίτερα της Citroen στον τομέα της άνεσης. Αυτό είναι προφανές ότι κάνει το αυτοκίνητο ακόμα πιο ευχάριστο και ξεκούραστο, ιδιαίτερα εντός αστικού περιβάλλοντος, χωρίς βέβαια να παρουσιάζει προβλήματα στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Ειδικότερα κατά την πορεία μας σε αυτοκινητόδρομο το C3 αποδείχθηκε ότι μπορεί να κινηθεί με απόλυτη άνεση, ασφάλεια και οικονομία με ταχύτητες κοντά στα όρια του Κ.Ο.Κ. ενώ όταν ο οδηγός επιθυμεί και πιέσει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα ο δείκτης του ταχύμετρου είναι ικανός να ξεπεράσει ακόμη και τα 190 χλμ./ώρα!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός θα αναγκαστεί να καταφύγει στο κιβώτιο ταχυτήτων για να κινηθεί κάπως πιο γρήγορα ενώ η μαλακή ανάρτηση οφείλεται στις όποιες κλίσεις του αμαξώματος οι οποίες όμως σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο. Άλλωστε ο χαρακτήρας του C3 δεν είναι τέτοιος και οι τεχνικοί έχουν προσανατολιστεί με γνώμονα την άνεση!

Εντός αστικού περιβάλλοντος το Citroen C3 δείχνει ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον καθώς απέδειξε ότι είναι ευκολοοδήγητο, άνετο, ευέλικτο και οικονομικό!

Άλλωστε τι άλλο θα μπορούσε να ζητήσει κανείς από ένα μοντέλο της κατηγορίας του; Την άνεση που μάλλον μόνο στο γαλλικό μοντέλο θα βρει με την ανάρτηση να εξαφανίζει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος να το βοηθούν για «αναρριχήσεις» στα πεζοδρόμια χωρίς όμως να φοβάται ο οδηγός μην σκίσει τα ελαστικά…

Επιπλέον η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας αποτελεί πραγματικό σύμμαχο για τους  έμπειρους ή άπειρους οδηγούς κατά τη διαδικασία παρκαρίσματος!

Με λίγα λόγια το νέο Citroen C3 αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευέλικτο έχοντας τις ιδανικές διαστάσεις για χρήση σε αστικό περιβάλλον ενώ αποδείχθηκε και ιδιαίτερα ικανό και στους αυτοκινητοδρόμους που αν ο οδηγός το επιδιώξει θα καθυστερήσει πολύ να επισκεφθεί κάποιο βενζινάδικο για ανεφοδιασμό…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Αυτόματο κιβώτιο

ΚΑΤΑ

Έλλειψη paddles