Δοκιμάζουμε το Mazda3 Skyactiv-X με 180 ίππους

Δυναμικά έχει επιστρέψει η Mazda στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου με ιδιαίτερα μοντέλα που σίγουρα δεν συναντά κανείς σε άλλες ανταγωνιστικές αυτοκινητοβιομηχανίες και με τεχνολογίες που προσδίδουν ασφάλεια, δύναμη αλλά και χαμηλό κόστος χρήσης.

Το Mazda 3 περιλαμβάνεται στην φαρέτρα των μοντέλων της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας το οποίο με τον επαναστατικό βενζινοκινητήρα Skyactiv-X καταναλώνει τόσο χαμηλές ποσότητες καυσίμου όσο ένα πετρελαιοκίνητο ενώ το σύστημα mild hybrid με το οποίο συνδυάζεται το μηχανικό σύνολο σίγουρα διατηρεί το κόστος χρήσης πολύ χαμηλά.

Παράλληλα το νέο Mazda 3 Skyactiv-X με τους 180 ίππους προσδίδει δύναμη και διαθέτει κορυφαία σπορ χαρακτηριστικά με υπερπλήρη εξοπλισμό που σίγουρα θα εντυπωσιάσει ακόμη και τον πλέον απαιτητικό καταναλωτή.

Η τιμή διάθεσης του mild Hybrid Mazda 3 με τους 180 ίππους κυμαίνεται στα 27.640 ευρώ και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας είναι μηδενικά. Ωστόσο το αυτοκίνητο επιβαρύνεται με Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης καθώς ο κινητήρας ξεπερνά τα 1.929 κ.εκ. και οι ιδιοκτήτες τους θα επιβαρύνονται με 440 ευρώ για τα πρώτα 5 χρόνια και 308 ευρώ για τα επόμενα 5 έτη…

Να τονίσουμε ότι το Mazda 3 κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Ιαπωνία και καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 3 ετών ή 100.000 χλμ., ό,τι συμβεί πρώτο.

Επιβλητικό

Η σχεδίαση του νέου Mazda 3 προσδίδει μια επιβλητικότητα και μια σοβαρότητα χωρίς σε καμία περίπτωση να γίνεται υπερβολική ενώ οι σπορ πινελιές σε διάφορα μέρη του αμαξώματος δίνουν και εκείνο που αναζητούν κάποιοι περισσότερο «ανήσυχοι» οδηγοί.

Στο εμπρόσθιο μέρος η εντελώς διαφορετική σχεδιαστικά φιλοσοφία του αυτοκινήτου με το μακρύτερο καπό, την εμφατική μάσκα και τους λεπτούς προβολείς δημιουργούν ένα σύνολο που σίγουρα δεν συναντά κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας.

Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα αλλά και οι δύο απολήξεις των εξατμίσεων που έχουν τοποθετηθεί στις άκρες του προφυλακτήρα σε προδιαθέτουν για υψηλές επιδόσεις ωστόσο το κρύσταλλο της πέμπτης πόρτας είναι μικρό και περιορίζει την ορατότητα του οδηγού από τον μεσαίο καθρέπτη.

Αν κοιτάξει κανείς το νέο Mazda 3 από το πλάι αποκομίσει την αίσθηση ενός σπορ hatcback μοντέλου που διαθέτει κορυφαία αεροδυναμική και δείχνει ότι είναι προσανατολισμένο στις επιδόσεις…

Τεχνολογική πανδαισία

Το Mazda 3 εκτός από μοναδική εξωτερική σχεδίαση έχει και ένα άκρως εντυπωσιακό εσωτερικό στο οποίο διακρίναμε μια τεχνολογία πανδαισία η οποία συνδυάζεται και με κλασσικά συστήματα που συναντά κανείς σε λιγότερο σύγχρονα αυτοκίνητα.

Για παράδειγμα ο πίνακας οργάνων συνδυάζει τις αναλογικές με τις ψηφιακές ενδείξεις με έναν μοναδικό τρόπο.

Το κεντρικό όργανο είναι το ταχύμετρο όπου στη μέση του έχει τοποθετηθεί μια μικρότερη οθόνη που απεικονίζει διάφορες πληροφορίες ενώ στα άκρα έχουν τοποθετηθεί ο δείκτης της μέσης κατανάλωσης καυσίμου αλλά και της αυτονομίας.

Πέραν όμως της τεχνολογίας που σίγουρα υπάρχει διάχυτη σε όλη την καμπίνα επιβατών το Mazda 3 με μήκος 4,40 μ., πλάτος 1,795 μ., ύψος 1,435 μ., αλλά και μεταξόνιο 2,725 μ., το υπόσχεται ευρυχωρία. Ο οδηγός και συνοδηγός έχουν άπλετους διαθέσιμους χώρους ωστόσο οι πίσω επιβάτες θα πρέπει να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις και ιδίως αν είναι πολύ ψηλοί…

Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται στα 358 λίτρα γεγονός που το κατατάσσει στο μέσο όρο της κατηγορίας όπου ανήκει αλλά το σχήμα του είναι εκείνο που το καθιστά πλήρως εκμεταλλεύσιμο.

Παράλληλα η Mazda φαίνεται ότι δεν έκανε καμία απολύτως έκπτωση στην ποιότητα των υλικών που έχει χρησιμοποιήσει με αποτέλεσμα τέτοια ποιότητα κατασκευής να συναντά κανείς μόνο σε πολύ ακριβότερα μοντέλα.

Ο οδηγός επίσης θα βρει άμεσα τη σωστή θέση οδήγησης καθώς το κάθισμα διαθέτει πολλαπλές ρυθμίσεις και το τιμόνι μετακινείται τηλεσκοπικά.

Ο εξοπλισμός είναι πολύ πλούσιος αφού περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 8 αερόσακους, ESP με σύστημα G-Vectoring Control Plus (GVC+), κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ειδοποίησης έκτακτης ανάγκης (E-call), αισθητήρα βροχής και φωτός, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (SCBS) με αναγνώριση πεζών, σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας (BSM) και διασταυρούμενης κυκλοφορίας πίσω, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA), προσαρμοζόμενο Cruise Control (MRCC), αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας (TSR), αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων (HBC), σύστημα ελέγχου προσοχής οδηγού (DAA), πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες ελαφρού κράματος, ηχοσύστημα, Bluetooth, θύρες USB, ηλεκτρικά παράθυρα, καθρέφτες και κλειδαριές, εμπρός προβολείς τεχνολογίας LED με φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, Head-up Display, έγχρωμη οθόνη 8”, αντικλεπτικό σύστημα – συναγερμό.

180 ίπποι

Ο 2λιτρος Skyactiv-X είναι κινητήρας βενζίνης ο οποίος αν και διαθέτει μπουζί, αυτό χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της καύσης μέσω συμπίεσης η οποία παραπέμπει σε πετρελαιοκινητήρα εξαιτίας της υψηλής τιμής της. Ο Skyactiv-X αποδίδει 180 ίππους με 224 Νm ροπής στις 3.000 σ.α.λ. και συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης.

Για τη μετάδοση που περνάει στους εμπρός τροχούς φροντίζει ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Στην πράξη το σύνολο κινητήρα – κιβώτιο προσδίδουν ξεκούραστες μετακινήσεις ενώ ιδιαίτερης μνείας χρίζουν τα χαμηλά επίπεδα θορύβου που παράγονται από τον κινητήρα όπως επίσης και η απόδοσή του.

Η απενεργοποίηση των δύο κυλίνδρων γίνεται σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και οι εναλλαγές μεταξύ δύο και τεσσάρων γίνονται ανεπαίσθητα. Το ήπιο 24V υβριδικό σύστημα φροντίζει μέσω ανακύκλωσης της ενέργειας να μειώσει την κατανάλωση, η οποία κατά τη δοκιμή μας κυμάνθηκε κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. και συμβάλει στην απόδοση, κάνοντας επίσης άμεση επανεκκίνηση του κινητήρα από το Stop & Start. Τιμή που σίγουρα δεν συναντάς εύκολο σε δίλιτρο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.

Γρήγορο και οικονομικό

Το Mazda 3 απέδειξε ότι μπορεί να ακολουθήσει κάθε εντολή του οδηγού καθώς κινείται και γρήγορα και οικονομικά αλλά πάνω απ’ όλα με απόλυτη σταθερότητα και ασφάλεια.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το ιαπωνικό μοντέλο κινούμενο στα όρια του Κ.Ο.Κ. καταφέρνει να μειώσει την μέση κατανάλωση πέριξ των 5,2 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα διανύοντας με αυτό τον τρόπο πολλά χιλιόμετρα με ελάχιστο κόστος.

Αν τώρα ο οδηγός επιθυμεί να κινηθεί πιο γρήγορα το Mazda 3 κινείται με απόλυτη ασφάλεια και σταθερότητα ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου έχει ξεπεράσει τα 190 χλμ./ώρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Mazda 3 απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και αν ο οδηγός εκμεταλλευτεί τη ροπή του κινητήρα θα κινηθεί πάρα πολύ γρήγορα και οικονομικά.

Μέσα στην πόλη το Mazda 3 απέδειξε ότι είναι ευέλικτο και άνετο καθώς από τη μία μεριά το τιμόνι αλλά και ο κινητήρας είναι σύμμαχοι του οδηγού ενώ η αναρτήσεις αλλά και η ηχομόνωση κάνουν τρομερή δουλειά.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κινητήρας

Κόστος Χρήσης

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης