Δοκιμάζουμε το Mazda CX-60 eSkyactiv PHEV με 327 ίππους!

Η Mazda περιλαμβάνει στην ευρωπαϊκή γκάμα της ένα επιβλητικό SUV, το οποίο τυγχάνει να αποτελεί την πρώτη plug-in υβριδική έκδοση στην ιστορία της και μία από τις πλέον εντυπωσιακές στην ευρύτερη κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου.

Το νέο υπερπολυτελές SUV CX-60 eSkyactiv PHEV με «όπλα» την ποιότητα κατασκευής, την αξιοπιστία, την τεχνολογία, τον υπερπλήρη εξοπλισμό, το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και την άνεση αναμένεται να συγκινήσει τους λάτρεις των ιαπωνικών μοντέλων και να δελεάσει πολλούς πιστούς άλλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς την ισχύ του κινητήρα που αγγίζει τους 327 ίππους, την ύπαρξη τετρακίνησης, την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας τα οποία θα κάνουν πιο εύκολη την εξόφληση των 58.086 ευρώ.

Επιβλητικό και πολυτελές

Το Mazda CX-60 eSkyactiv PHEV έχει βρει την απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στο εκλεπτυσμένο προφίλ ενός premium SUV και τη δυναμική που αποπνέει η ιαπωνική σχόλη, χωρίς να υστερεί σε πολυτέλεια ενώ παράλληλα να προσδίδει ένα άκρως επιβλητικό στιλ.

Στο εμπρόσθιο μέρος η κεντρική εισαγωγή αέρα με το έμβλημα της ιαπωνικής φίρμας στο μέσον της δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών, προκαλώντας παρ’ όλα αυτά έκπληξη σε εκείνους που ενδεχομένως να μην περίμεναν μια τέτοια κίνηση από τους Ιάπωνες.

Το μακρύ καπό και οι σχεδόν ανύπαρκτοι πρόβολοι που τοποθετούν τους μπροστινούς τροχούς στα άκρα του αμαξώματος πληροφορούν τους γνώστες ότι αυτό το Mazda έχει διαμήκη διάταξη των μηχανικών του μερών και ότι έχει άριστη κατανομή του βάρους των 2,200 κιλών μεταξύ των δύο αξόνων του.

Από το πλάι το αυτοκίνητο παρατηρεί κανείς καλύτερα το μακρύ καπό, την τραβηγμένη προς τα πίσω καμπίνα και η προβολή της πίσω πόρτας έξω από τον προφυλακτήρα.

Το πίσω μέρος καθορίζεται από τα όμορφα φωτιστικά σώματα και το μόνο που χαλάει την άψογη εικόνα είναι οι 4 εικονικές πλαστικές  απολήξεις των εξατμίσεων κάτω από τους προφυλακτήρες…

Άνεση και πολυτέλεια

Στο εσωτερικό του Mazda CX-60 eSkyactiv PHEV θα βρείτε το γνωστό μινιμαλιστικό και εργονομικό σχεδιασμό της εταιρείας ωστόσο ο συνδυασμός των ποιοτικών υλικών με την έλλειψη υπερβολής κάνουν τους επιβάτες να νοιώθουν ότι βρίσκονται σε ένα πολύ οικείο και άνετο χώρο.

Η ποιότητα των πλαστικών ικανοποιεί την όραση και την αφή, ενώ η επιλογή του λευκού υφάσματος με τις ανοικτές ραφές στο μέσο του ταμπλό πραγματικά κερδίζουν τα βλέμματα των επιβατών.

To έμβλημα της ιαπωνικής φίρμας βρίσκεται τοποθετημένο σε περίοπτη θέση, αποτελώντας το σημείο αναφοράς στο ψηφιοποιημένο πιλοτήριο του αυτοκινήτου ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών ξεπηδά πίσω από το τιμόνι, την ίδια στιγμή που η οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ενσωματώνεται με αριστοτεχνικό τρόπο στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και του ταμπλό.

Οι 5 επιβάτες θα καθίσουν αναπαυτικά στα καθίσματα του Mazda CX-60 eSkyactiv PHEV και θα κατέβουν από το αυτοκίνητο χωρίς να έχουν πιαστεί ακόμη και μετά από ένα πολύωρο ταξίδι.

327 ίπποι

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας έχουν τοποθετηθεί ένας ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας  χωρητικότητας 2,5 λίτρων και ένας ηλεκτροκινητήρας οι οποίοι συνδυαστικά αποδίδουν 327 ίππους και 500 Nm ροπής!

Το υβριδικό σύνολο του CX-60 επιτρέπει σε ένα βαρύ SUV σχεδόν 2 τόνων να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα ενώ το νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων παρέχει την δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων από δύο paddles πίσω από το τιμόνι, αλλά πραγματικά σπάνια θα χρειαστεί να τα χρησιμοποιήσετε.

Η ροπή αφήνει το κιβώτιο ταχυτήτων και φτάνει στους τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης, που στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς με ποσόστωσης 90% πίσω  και 10% μπροστά και όταν χρειαστεί, με ανεπαίσθητο τρόπο στέλνει την ροπή και στους μπροστινούς τροχούς εξασφαλίζοντας την τετρακίνηση.

Οι εκπομπές CO2 με τις μπαταρίες πλήρως φορτισμένες βρίσκεται στα 33 g/km και η κατανάλωση στα μόλις 1,9 λίτρο για κάθε 100 χλμ.!

Η αυτονομία του Mazda CX-60 eSkyactiv PHEV αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια είναι περίπου 60 χιλιόμετρα με ήπια οδήγηση.

Παντός εδάφους

Στον αυτοκινητόδρομο το Mazda CX-60 eSkyactiv PHEV είναι υποδειγματικά σταθερό ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου έχει ξεπεράσει τα 190 χλμ./ώρα. Βέβαια αν ο οδηγός κινηθεί στα όρια του ΚΟΚ και εκμεταλλευτεί την φόρτιση της μπαταρίας τότε το ταξίδι θα είναι άκρως οικονομικό.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Mazda CX-60 eSkyactiv PHEV διαχειρίζεται με τον καλύτερο τρόπο τα σπορ χαρακτηριστικά του αλλά και το βάρος του προσδίδοντας πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Στο πρόγραμμα Sport οι στροφές και ενδιαφέρον ήχος του κινητήρα ανεβαίνουν πολύ κοντά στο κόκκινο των 7.000 σ.α.λ. πριν αλλάξει σχέση το κιβώτιο.

Μέσα στην πόλη το ιαπωνικό μοντέλο κρύβει τον όγκο του και αποτελεί ένα πραγματικά ευκολοοδήγητο αυτοκίνητο που αν κινείται με τις μπαταρίες φορτισμένες δεν καταναλώνει καθόλου καύσιμα και βέβαια οι επιβάτες του απολαμβάνουν την ησυχία. Η ανάρτηση και η ηχομόνωση δεν αφήνουν να εισέλθουν στην καμπίνα επιβατών ανεπιθύμητοι ήχοι ενώ οι κάμερες που έχουν τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο κάνουν την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι.

Εκτός δρόμο το Mazda CX-60 eSkyactiv PHEV θα σας μεταφέρει σχεδόν παντού με επιλεγμένο το πρόγραμμα Off Road ωστόσο τα ελαστικά δρόμου δεν επιτρέπουν την κίνηση σε σκληροτράχηλα μονοπάτια.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης

Αξιοπιστία

Άνεση

Εξοπλισμός

Ιπποδύναμη

Τετρακίνηση

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης