Δοκιμάζουμε το Mazda CX-30 e-Skyactiv-X με 186 ίππους!

Ανανεωμένο και βελτιωμένο είναι διαθέσιμο το Mazda CX-30 που αυτή τη φορά το δοκιμάζουμε στην έκδοση με τον επαναστατικό 2λιτρο Skyactiv-X και το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων το οποίο αναμένεται να εντυπωσιάσει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς καταναλωτές με την κομψότητα, το premium ύφος του, την τεχνολογία του αλλά και την αξιοπιστία του.

Ο τιμοκατάλογος του Mazda CX-30 στην Ελλάδα ξεκινάει από τα 28.377 ευρώ, για την έκδοση με τους 122 ίππους, ενώ αυτή με τους 186 ίππους έχει ως τιμή εκκίνησης τα 31.871 ευρώ. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με τον πλούσιο εξοπλισμό, κοστίζει 35.545 ευρώ ωστόσο το χάπι χρυσώνεται από την κορυφαία αξιοπιστία, την υψηλή αξία μεταπώλησης που προσδίδουν τα ιαπωνικά μοντέλα αλλά και την 6ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Όμως εξαιτίας του δίλιτρου βενζινοκινητήρα το Mazda CX-30 επιβαρύνεται με τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης 410 ευρώ για τα πρώτα 5 χρόνια και 287 ευρώ για τα επόμενα 5 έτη. Μετά την δεκαετία καταργείται το συγκεκριμένο χαράτσι. Πάντως τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας του Mazda CX-30 ανέρχονται σε μόλις 78 ευρώ.

Δυναμική σχεδίαση

Το CX-30 είναι το οικογενειακό crossover της Mazda με κομψό και δυναμικό σχεδιασμό αλλά και πολυτελές ύφος. Εμφανισιακά η σχεδιαστική γλώσσα Kodo της Mazda συνδυάζει την κομψότητα και τον δυναμισμό, σε ένα γοητευτικό αποτέλεσμα που σε κερδίζει αναμφίβολα και συνολικά και με τις επιμέρους λεπτομέρειες, όπως η χαρακτηριστική μάσκα, η κουπέ αισθητική και τα πίσω φανάρια.

Με 4.395 mm μήκος, 1.795 mm πλάτος, 1.540 mm ύψος και 2.655 mm μεταξόνιο, το Mazda CX-30 ξεχωρίζει και σίγουρα δεν μοιάζει με κανένα άλλο ανταγωνιστικό μοντέλο της κατηγορίας.

Hitech εσωτερικό

Το εσωτερικό, πραγματικά θα εντυπωσιάσει τους επιβάτες καθώς αποτελεί μια συνέχεια της εξωτερικής μοναδικής σχεδίασης και επιπλέον διαθέτει μια ποιότητα και εξαιρετική πρακτικότητα.

Βέβαια δεν λείπει η σύγχρονη τεχνολογία με οθόνες και διακόπτες, ενώ το μενού είναι πλήρως εξελληνισμένο.

Όλη η επιφάνεια του ταμπλό είναι καλυμμένη με ποιοτικά μαλακά πλαστικά, ενώ το επάνω μέρος καλύπτεται από μια αφράτη δερματίνη που είναι ραμμένη στις γωνίες της με άσπρη κλωστή.

Η κεντρική οθόνη εκτός από την ταχύτητα παρέχει όλες τις πληροφορίες που αφορούν την οικονομία στα καύσιμα, το όριο ταχύτητας, την θερμοκρασία, αλλά δεν παραέχει τις πληροφορίες του Navigator και του συστήματος πολυμέσων.

Το σύστημα πολυμέσων βρίσκεται ημιαιωρούμενο στην κορυφή του μέσου του ταμπλό και έχει μια οθόνη 10,5 που έχει έναν οδηγοκεντρικό προσανατολισμό και χαρακτηρίζεται από την υψηλή ευκρίνεια και τα όμορφα γραφικά της.

186 ίπποι

Κάτω από το καπό του Mazda CX-30 e-Skyactiv X 2.0 υπάρχει ο πρόσφατα  βελτιωμένος σε απόδοση Skyactiv-X των 2,0 λίτρων που με την βοήθεια του συστήματος SPCCI αποδίδει 186 ίππους/6.000 σ.α.λ. και 240 Nm/4.000 rpm με έναν γνήσιο ατμοσφαιρικό τρόπο.

Η τεχνολογία e-Skyactiv X του κινητήρα εκκινεί μέσω σπινθήρα, όπως σε όλα τα σύνολα βενζίνης και συνεχίζεται μετά μέσω συμπίεσης, όπως στα diesel, σε μια τεχνολογία που ονομάζεται SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition). Παράλληλα υπάρχει και ένα στάνταρ ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης που υποβοηθά το μοτέρ και αναλαμβάνει τη λειτουργία του start/stop.

Στην πράξη ο οδηγός λαμβάνει μια εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία, χωρίς κραδασμούς και με εντυπωσιακά γραμμικό άπλωμα της ροπής. Μάλιστα στο φρεσκαρισμένο μοντέλο διαπιστώσαμε και ηχητική βελτίωση στον κινητήρα ενώ επίσης εντυπωσιακή είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε μόλις 5,6 λίτρα για κάθε 100 χλμ.! Τιμή εξαιρετική για δίλιτρο βενζινοκίνητο μοντέλο.

Ιαπωνική υπεροχή

Οδηγώντας το νέο Mazda CX-30 διαπιστώνεις τη βελτίωση ισχύος και ροπής σε όλο το φάσμα του στροφομέτρου, η οποία μάλιστα γίνεται πιο αντιληπτή ειδικά στην επιτάχυνση από χαμηλές στροφές.

Στο ταξίδι θα εκτιμήσεις την ποιοτική κύλιση και το στιβαρό πάτημα αντάξια πολυτελών μοντέλων και την ανάρτηση που δεν ακούγεται και απορροφά τους κραδασμούς πολύ αποτελεσματικά παρά το γεγονός ότι έχει σφιχτό σετάρισμα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Mazda CX-30 αποδείχθηκε ότι έχει ουδέτερη συμπεριφορά χωρίς έντονες κλίσεις και ακόμη και αν το πιέσει ο οδηγός τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά. Επίσης το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων δίνει έναν πιο σπορ τόνο στο ιαπωνικό μοντέλο.

Μέσα στην πόλη η ευελιξία του καθορίζεται από τον μικρό κύκλο στροφής για τα δεδομένα των διαστάσεων του και κυρίως από την καλή ηχομόνωση που περιορίζει όλους αυτούς τους ενοχλητικούς θορύβους στο δρόμο. Παράλληλα η  ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Ποιότητα

Τεχνολογία

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης