Δοκιμάζουμε το Mazda 3 1.8D SkyActiv

Μετά από αρκετά χρόνια απουσίας από την ελληνική αγορά αυτοκινήτου η Mazda επέστρεψε δυναμικά έχοντας στην «φαρέτρα» της πολλά νέα μοντέλα που διακρίνονται για την μοναδική τους σχεδίαση, τους κινητήρες τους αλλά και την κορυφαία ιαπωνική αξιοπιστία!

Το πρώτο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε επί ελληνικού εδάφους αφορά στο Mazda 3 με τον πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,8 λίτρου ο οποίος αποδίδει 116 ίππους και όπως αποδείχθηκε ταιριάζει «γάντι» για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς καθώς έχει ελάχιστο κόστος χρήσης, δεν έχει φόρο πολυτελούς διαβίωσης, ο εξοπλισμός του είναι υπερπλήρης και βέβαια έχει πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία!

Στα παραπάνω προσθέστε το κόστος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας που ανέρχονται σε μόλις 96,3 ευρώ αλλά και την μέση κατανάλωση που κυμαίνεται σε περίπου 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και τότε θα «χρυσωθεί» το χάπι του κόστους που ανέρχεται σε 27.661 ευρώ για την βασική έκδοση.

Να τονίσουμε ότι το Mazda 3 κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Ιαπωνία και καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 3 ετών ή 100.000 χλμ., ό,τι συμβεί πρώτο.

Επιβλητικό

Η σχεδίαση του νέου Mazda 3 προσδίδει μια επιβλητικότητα και μια σοβαρότητα χωρίς σε καμία περίπτωση να γίνεται υπερβολική ενώ οι σπορ πινελιές σε διάφορα μέρη του αμαξώματος δίνουν και εκείνο που αναζητούν κάποιοι περισσότερο «ανήσυχοι» οδηγοί.

Στο εμπρόσθιο μέρος η εντελώς διαφορετική σχεδιαστικά φιλοσοφία του αυτοκινήτου με το μακρύτερο καπό, την εμφατική μάσκα και τους λεπτούς προβολείς δημιουργούν ένα σύνολο που σίγουρα δεν συναντά κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας.

Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα αλλά και οι δύο απολήξεις των εξατμίσεων που έχουν τοποθετηθεί στις άκρες του προφυλακτήρα σε προδιαθέτουν για υψηλές επιδόσεις ωστόσο το κρύσταλλο της πέμπτης πόρτας είναι μικρό και περιορίζει την ορατότητα του οδηγού από τον μεσαίο καθρέπτη.

Αν κοιτάξει κανείς το νέο Mazda 3 από το πλάι αποκομίσει την αίσθηση ενός σπορ hatcback μοντέλου που διαθέτει κορυφαία αεροδυναμική και δείχνει ότι είναι προσανατολισμένο στις επιδόσεις…

Τεχνολογική πανδαισία

Το Mazda 3 εκτός από μοναδική εξωτερική σχεδίαση έχει και ένα άκρως εντυπωσιακό εσωτερικό στο οποίο διακρίναμε μια τεχνολογία πανδαισία η οποία συνδυάζεται και με κλασσικά συστήματα που συναντά κανείς σε λιγότερο σύγχρονα αυτοκίνητα.

Για παράδειγμα ο πίνακας οργάνων συνδυάζει τις αναλογικές με τις ψηφιακές ενδείξεις με έναν μοναδικό τρόπο.

Το κεντρικό όργανο είναι το ταχύμετρο όπου στη μέση του έχει τοποθετηθεί μια μικρότερη οθόνη που απεικονίζει διάφορες πληροφορίες ενώ στα άκρα έχουν τοποθετηθεί ο δείκτης της μέσης κατανάλωσης καυσίμου αλλά και της αυτονομίας.

Πέραν όμως της τεχνολογίας που σίγουρα υπάρχει διάχυτη σε όλη την καμπίνα επιβατών το Mazda 3 με μήκος 4,40 μ., πλάτος 1,795 μ., ύψος 1,435 μ., αλλά και μεταξόνιο 2,725 μ., το υπόσχεται ευρυχωρία.

Ο οδηγός και συνοδηγός έχουν άπλετους διαθέσιμους χώρους ωστόσο οι πίσω επιβάτες θα πρέπει να κάνουν κάποιες παραχωρήσει και ιδίως αν είναι πολύ ψηλοί…

Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται στα 358 λίτρα γεγονός που το κατατάσσει στο μέσο όρο της κατηγορίας όπου ανήκει αλλά το σχήμα του είναι εκείνο που το καθιστά πλήρως εκμεταλλεύσιμο.

Παράλληλα η Mazda φαίνεται ότι δεν έκανε καμία απολύτως έκπτωση στην ποιότητα των υλικών που έχει χρησιμοποιήσει με αποτέλεσμα τέτοια ποιότητα κατασκευής να συναντά κανείς μόνο σε πολύ ακριβότερα μοντέλα.

Ο οδηγός επίσης θα βρει άμεσα τη σωστή θέση οδήγησης καθώς το κάθισμα διαθέτει πολλαπλές ρυθμίσεις και το τιμόνι μετακινείται τηλεσκοπικά.

Ο εξοπλισμός είναι πολύ πλούσιος αφού περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 8 αερόσακους, ESP με σύστημα G-Vectoring Control Plus (GVC+), κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ειδοποίησης έκτακτης ανάγκης (E-call), αισθητήρα βροχής και φωτός, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (SCBS) με αναγνώριση πεζών, σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας (BSM) και διασταυρούμενης κυκλοφορίας πίσω, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA), προσαρμοζόμενο Cruise Control (MRCC), αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας (TSR), αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων (HBC), σύστημα ελέγχου προσοχής οδηγού (DAA), πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες ελαφρού κράματος, ηχοσύστημα, Bluetooth, θύρες USB, ηλεκτρικά παράθυρα, καθρέφτες και κλειδαριές, εμπρός προβολείς τεχνολογίας LED με φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, Head-up Display, έγχρωμη οθόνη 8”, αντικλεπτικό σύστημα – συναγερμό.

116 ίπποι

Το άκουσμα της ιπποδύναμης των 116 ίππων του πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,8 λίτρου ίσως ακούγεται πολύ χαμηλή αλλά αντίθετα αποδείχθηκε μια ευχάριστη έκπληξη καθώς απέδειξε όχι μόνο ότι κινεί πολύ γρήγορα το Mazda 3 αλλά και εξαιρετικά οικονομικά.

Στα παραπάνω θα πρέπει να επισημάνουμε επίσης πως ο ήχος που παράγει ο πετρελαιοκινητήρας δεν ακούγεται καθόλου μέσα στην καμπίνα επιβατών ακόμη και όταν είναι σταθμευμένο με ενεργό τον κινητήρα!

Αυτό αποδεικνύει πως οι μηχανικοί έχουν κάνει τρομερή δουλειά στο θέμα των κραδασμών που παράγουν οι πετρελαιοκινητήρες ενώ παράλληλα η μόνωση που έχει χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλή.

Παράλληλα ο κινητήρας εκπλήσσει τον οδηγό ευχάριστα από την απόδοση που έχει ακόμη και από τις χαμηλές στροφές παρά το γεγονός που δεν αποτελεί ένα μηχανικό σύνολο πολλών ίππων.

Ο turbo diesel 1.800άρης SkyActiv-D που αποδίδει 116 ίππους και 270 Nm ροπής απέδειξε ότι ταιριάζει γάντι για τα ελληνικά δεδομένα καθώς η χωρητικότητά του είναι κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.929 κ.εκ. ώστε οι ιδιοκτήτες του να γλιτώνουν το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης και κινεί και γρήγορα και οικονομικά το αμάξωμα του Mazda 3.

Όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε περίπου 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα με μικτή χρήση ενώ αν ήμασταν πιο συνετοί μειώνονταν περαιτέρω στα 4,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Τέλος με το πόδι να πιέζει το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,9 λίτρα και κάθε 100 χλμ.!

Η κίνηση μεταφέρεται μέσω ενός κορυφαίου σε αίσθηση και κλιμάκωση 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου στον εμπρόσθιο άξονα.

Γρήγορο και οικονομικό

Το Mazda 3 απέδειξε ότι μπορεί να ακολουθήσει κάθε εντολή του οδηγού καθώς κινείται και γρήγορα και οικονομικά αλλά πάνω απ’ όλα με απόλυτη σταθερότητα και ασφάλεια.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το ιαπωνικό μοντέλο κινούμενο στα όρια του Κ.Ο.Κ. καταφέρνει να μειώσει την μέση κατανάλωση πέριξ των 4,2 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα διανύοντας με αυτό τον τρόπο πολλά χιλιόμετρα με ελάχιστο κόστος.

Αν τώρα ο οδηγός επιθυμεί να κινηθεί πιο γρήγορα το Mazda 3 κινείται με απόλυτη ασφάλεια και σταθερότητα ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου έχει ξεπεράσει τα 190 χλμ./ώρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Mazda 3 απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και αν ο οδηγός εκμεταλλευτεί τη ροπή του κινητήρα θα κινηθεί πάρα πολύ γρήγορα και οικονομικά.

Μέσα στην πόλη το Mazda 3 απέδειξε ότι είναι ευέλικτο και άνετο καθώς από τη μία μεριά το τιμόνι αλλά και ο κινητήρας είναι σύμμαχοι του οδηγού ενώ η αναρτήσεις αλλά και η ηχομόνωση κάνουν τρομερή δουλειά.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κινητήρας

Κόστος Χρήσης

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Ορατότητα πίσω