Δοκιμάζουμε το Mazda 2 Skyactiv-G mild Hybrid με 90 ίππους!

Το ανανεωμένο Mazda 2 φρεσκάρεται αισθητικά και μπαίνει με την σειρά του στη λίστα των mild hybrid μοντέλων παραθέτοντας ως ατού την ποιοτική του κατασκευή, την οδική συμπεριφορά και την εξαιρετική οικονομία καυσίμου.

Άλλωστε τη μόδα των mild hybrid μοντέλων έχουν υιοθετήσει όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να μπορούν να διατηρούν χαμηλά τις εκπομπές CO2 και να αποφεύγουν τυχόν πρόστιμα από την ΕΕ.

Το ανανεωμένο Mazda 2 είναι διαθέσιμο σε μια μόνο έκδοση ισχύος, αυτή των 90 ίππων και σε τρία εξοπλιστικά επίπεδα. Στη βάση της γκάμας βρίσκεται η έκδοση Challenge, το κόστος της οποίας ξεκινά από τα 14.509 ευρώ, αμέσως μετά ακολουθεί η έκδοση Takumi με κόστος από 16.235 ευρώ, ενώ η τρίτη και κορυφαία έκδοση Takumi Plus αρχίζει τις πωλήσεις της στην ελληνική αγορά από τις 16.997 ευρώ.

Αξίζει να αναφέρουμε πως το Mazda 2 διαθέτει πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, όπως π.χ. μη ηλεκτρικά πίσω παράθυρα, ενώ παράλληλα διαθέτει πιο premium στοιχεία εξοπλισμού, όπως δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ. Από την άλλη βέβαια θα θέλαμε το σύστημα αυτόνομου φρένου να μην είναι διαθέσιμο μόνο στην κορυφαία έκδοση.

Σπορ διαθέσεις

Το νέο Mazda 2 παρουσιάστηκε με σημαντικές παρεμβάσεις στο εξωτερικό και εσωτερικό με αποτέλεσμα να δείχνει ακόμη πιο σπορ και νεανικό. Μάλιστα οι αλλαγές στο εμπρόσθιο μέρος εστιάζονται στη μάσκα και στον προφυλακτήρα στον οποίο ενσωματώνονται δύο λεπτά φώτα LED ενώ νέα είναι και τα φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν σε μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας. Από το πλάι διακρίνει κανείς τους νέους μεγαλύτερους τροχούς διαμέτρου 16 ιντσών οι οποίοι τονίζουν περαιτέρω τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα τα οποία μοιράζονται μεταξύ της κολώνας και της πέμπτης πόρτας ενώ ευδιάκριτα είναι το λογότυπο του αυτοκινήτου αλλά και ο τύπος του κινητήρα ενώ επίσης μικρές διαφοροποιήσεις θα συναντήσουμε και στον πίσω προφυλακτήρα.

Άνεση και τεχνολογία

Στο εσωτερικό του Mazda 2 είναι εύκολο να διακρίνει κανείς πως οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά ενώ παράλληλα έχουν χρησιμοποιηθεί καλύτερα υλικά.

Αρχικά έχουμε νέα και πιο βολικά καθίσματα τα οποία «αγκαλιάζει» το σώμα του επιβάτη ενώ τα πλαστικά μέρη του ταμπλό συνδυάζονται με δερμάτινες επιφάνειες με αποτέλεσμα να έχουν καλυφθεί με έναν έξυπνο και καλαίσθητο τρόπο.

Παράλληλα εξαιρετική δουλειά έχει γίνει με την ηχομόνωση καθώς οι επιβάτες δεν ακούνε σχεδόν το παραμικρό από τον εξωτερικό περιβάλλοντα χώρο. Επίσης η νέα ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Ο οδηγός παράλληλα βρίσκεται μπροστά σε ένα μεγάλο στρογγυλό ψηφιακό όργανο με πολλές ενδείξεις ενώ πάνω από το πάνω μέρος του ταμπλό υπάρχει και το σύστημα Head Up display που μεταφέρει πληροφορίες στον οδηγό ώστε να μην χρειάζεται να αποσπά την προσοχή του από τον δρόμο.

Στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί μια μεγάλη οθόνη που περιλαμβάνει τις λειτουργίες του ηχοσυστήματος, του GPS, των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου αλλά όταν ο οδηγός επιλέγει την όπισθεν τότε μετατρέπεται σε οθόνη της κάμερας οπισθοπορείας η οποία θα πρέπει να επισημάνουμε ότι διαθέτει και περιμετρικές κάμερες!

Το σύστημα πολυμέσων, παρέχει πλέον και τις λειτουργίες Apple CarPlay και Android Auto.

Επίσης η Mazda έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στο πακέτο εξοπλισμού ασφαλείας που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων προβολείς LED ή/και Adaptive LED Headlights (ALH), Advanced Smart City Brake Support (Advanced SCBS) με ανίχνευση πεζών, Lane Keep Assist (LAS) και Traffic Sign Recognition (TSR) μαζί με κάμερες 360° και εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος.

Στο πεδίο των χώρων 4 επιβάτες δεν θα δυσκολευτούν καθόλου, ωστόσο το μικρό φάρδος του πίσω καθίσματος δεν αφήνει περιθώρια για παραπάνω άτομο, ενώ και τα 255 λίτρα του χώρου αποσκευών κυμαίνονται στα πλαίσια της συγκεκριμένης κατηγορίας.

90 ίπποι

Το Mazda 2 στην ελληνική αγορά θα διατεθεί με τον τετρακύλινδρο 16βάλβιδο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα Skyactiv-G με χωρητικότητα 1,5 λίτρου το οποίο «βοηθιέται» από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα με αποτέλεσμα η απόδοσή του να ανέρχεται σε 90 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή στα 148 Nm στις 4.000 σ.α.λ.

Σύμφωνα με το εργοστάσιο η μέση κατανάλωση κυμαίνεται σε 5,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή η οποία ήταν πολύ κοντά με εκείνη της σύντομης επαφής που είχαμε με το αυτοκίνητο. Η κίνηση μεταφέρεται φυσικά στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου το οποίο διαθέτει κορυφαία αίσθηση και κλιμάκωση.

Όσον αφορά στις επιδόσεις το Mazda 2 αγγίζει τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση σε 9,8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα ανέρχεται σε 183 χλμ./ώρα.

Σε ό,τι αφορά στη λειτουργία του υβριδικού συνόλου, χρησιμοποιεί μια γεννήτρια και μια μπαταρία με χωρητικότητα 0,012 kWh και ανακτά ενέργεια από τα φρένα και υποβοηθά τον κινητήρα στις επιταχύνσεις και επιτρέπει τη γρήγορη επανεκκίνηση του στα συνεχή σταμάτα ξεκίνα στην κίνηση της πόλης. Επίσης συνεισφέρει στη μείωση των ρύπων και βελτιώνει την κατανάλωση καυσίμου. Επίσης αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται όταν χρησιμοποιείται το σύστημα πέδησης και στη συνέχεια, τη χρησιμοποιεί για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών μερών του αυτοκινήτου.

Άνετο, ασφαλές και οικονομικό

Στην επαφή που είχαμε με το νέο Mazda 2 αποδείχθηκε ότι διαθέτει όλα τα προσόντα που συναντά κανείς σε αυτοκίνητα από μεγαλύτερη κατηγορία καθώς προσδίδει μεγαλύτερη άνεση στους εμπρόσθιους επιβάτες, ασφάλεια και οικονομία από τον προκάτοχό του.

Το μικρό ιαπωνικό μοντέλο στις κλειστές στροφές της παραλιακής απέδειξε ότι διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ο οδηγός σε καμία περίπτωση δεν αισθάνεται ότι έχει χάσει τον έλεγχο του οχήματος ακόμη και όταν οδηγεί στο όριο.

Από την άλλη μεριά αν κινηθεί στα όρια του ΚΟΚ τότε ο οδηγός θα αντιληφθεί πως η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα τιμή που είναι πολύ κοντά στις εργοστασιακές μετρήσεις.

Ο κινητήρας απέδειξε ότι κινεί με άνεση και οικονομία το αμάξωμα του Mazda 2 ενώ όταν ο οδηγός πιέζει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα εκείνο υπακούει χωρίς να ανεβαίνει ραγδαία η κατανάλωση καυσίμου.

Εντός της πόλης το Mazda 2 απέδειξε ότι είναι ευέλικτο και άνετο ενώ η περιμετρικές κάμερες αποτελούν τον απόλυτο σύμμαχο ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό κατά τη διαδικασία παρκαρίσματος.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Ποιότητα κατασκευής

Αξιοπιστία

Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

Χώροι πίσω επιβατών