Δοκιμάζουμε το Leapmotor T03 με 95 ίππους!

Η Leapmotor αναπτύσσεται ταχύτατα σε ολόκληρη την Ευρώπη μέσω της κοινοπραξίας της με τον πολυεθνικό κολοσσό Stellantis αποκτώντας έτσι άμεσα ένα τεράστιο δίκτυο διανομής και αναλλακτικών σε όλη την Γηραιά Ήπειρο σε αντίθεση με άλλους ανταγωνιστές κατασκευαστές από την Κίνα.

Στην Ελλάδα ο εισαγωγέας της Leapmotor είναι η Italian Motion η οποία διευρύνει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο μαρκών που περιλαμβάνει τις μάρκες Alfa Romeo, Abarth, Fiat, Fiat Professional και Jeep.

Μάλιστα η τιμή που έχει ανακοινώσει η ελληνική αντιπροσωπία η οποία προσδιορίζεται στα 13.950 ευρώ συμπεριλαμβανομένης της επιδότησης από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 αλλά και την πρόσθετη προωθητική ενέργεια της εταιρείας το Leapmotor T03 αποτελεί ένα από τα πιο φθηνά ηλεκτρικά μοντέλα της ελληνικής αγοράς.

Βέβαια αν κάποιος έχει να αποσύρει και κάποιο παλαιό αυτοκίνητο τότε η τιμή του Leapmotor T03 μειώνεται περαιτέρω κατά 2.000 ευρώ στις 11.800 ευρώ ενώ αν ο υποψήφιος αγοραστής είναι κάτω των 29 ετών ή ΑμεΑ τότε η τιμή μειώνεται επιπλέον κατά 1.000 ευρώ δηλαδή πέφτει στις 10.800 ευρώ!

Αν πάλι ο υποψήφιος αγοράστής είναι πολύτεκνος τότε η τιμή των 13.950 ευρώ (με όχημα απόσυρσης) μπορεί να μειωθεί κατά 1.000 ευρώ ανά εξαρτώμενο τέκνο από το τρίτο και πάνω και έως 4.000 ευρώ με αποτέλεσμα η τελική τιμή να μπορεί να πέσει στις 9.950 ευρώ!

Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς τα 290 χιλιόμετρα της αυτονομίας του αυτοκινήτου αλλά και την πολυετή εργοστασιακή εγγύηση που περιλαμβάνει 5 έτη για τα μηχανικά μέρη και 8 έτη για την μπαταρία υψηλής τάσης σε συνδυασμό με το μεγάλο δίκτυο επισκευαστών σε όλη την Ελλάδα.

Απλό και όμορφο

Η εξωτερική εμφάνιση του Leapmotor T03 είναι αρκετά απλή, σύγχρονη αλλά και όμορφη. Στο εμπρόσθιο μέρος Υπάρχουν στρογγυλεμένα χαρακτηριστικά για να του δώσουν μια φιλική εμφάνιση ενώ η Leapmotor ισχυρίζεται ότι στην ψεύτικη μάσκα έχει δώσει ένα σχήμα που μοιάζει με χαμόγελο. Μάλιστα στο κέντρο της μάσκας έχει τοποθετηθεί το καπάκι με το λογότυπο της εταιρείας που κρύβει την υποδοχή φόρτισης των μπαταριών. Από το πλάι οι μικροί τροχοί δίνουν ένα διαφορετικό σχεδιαστικό τόνο στο αυτοκίνητο.

Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα δύο οβάλ σχεδίασης φωτιστικά σώματα ενώ το κόκκινο λογότυπο Τ03 δεσπόζει στο κάτω μέρος της πίσω πόρτας του χώρου αποσκευών.

Οι αναλογίες του αμαξώματος είναι αντίστοιχες των αυτοκινήτων πόλης προσδίδοντας ευελιξία και άνεση κατά την κίνηση μέσα στα στενά των πόλεων ή κατά τη διαδικασία παρκαρίσματος.

Άλλωστε η έλλειψη θερμικού κινητήρα επιτρέπει τη συρρίκνωση των εξωτερικών διαστάσεων αλλά όχι και του διαθέσιμου χώρου στην καμπίνα επιβατών.

Υπερπλήρης εξοπλισμός

Η καμπίνα επιβατών του Leapmotor Τ03 αποτελεί ένα χώρο γεμάτο εκπλήξεις για τους επιβάτες καθώς ακόμη και οι πλέον απαιτητικοί θα εντυπωσιαστούν από την άνεση που προσδίδει ενώ άκρως εντυπωσιακός είναι και ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου.

Βέβαια κανείς δεν θα αμφισβητήσει την ύπαρξη πλαστικών στην καμπίνα αλλά αυτά δείχνουν να έχουν καλή προσαρμογή ενώ τα συνηθισμένα σημεία επαφής όπως το τιμόνι, οι χρωμιωμένες χειρολαβές των θυρών, κ.ά. καλύπτονται από υλικά υψηλότερης ποιότητας.

Ο οδηγός έχει μπροστά του μια οθόνη 8 ιντσών που εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων ενώ στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί μια οθόνη αφής 10,1 ιντσών που αποτελεί το βασικό «χειριστήριο» για πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου όπως το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης μέχρι τον ψηφιακό κλιματισμό και την ρύθμιση δέσμης φώτων.

Η διάταξη του μενού είναι απλή και εύκολη στην πλοήγηση ενώ η οθόνη του προγράμματος οδήγησης δεν μπορεί να διαμορφωθεί, αλλά εμφανίζει καθαρά όλες τις βασικές πληροφορίες.

Οι μπροστινοί επιβάτες έχουν άφθονο χώρο, ενώ στο πίσω μέρος ο χώρος είναι πιο περιορισμένος ειδικά αν ο οδηγός και συνοδηγός έχουν μετακινήσει προς το πίσω μέρος τα καθίσματα. Ως γνήσιο τετραθέσιο, δεν υπάρχει αναδιπλούμενο κεντρικό υποβραχιόνιο για τους πίσω επιβάτες (ούτε υπάρχει κεντρικό υποβραχιόνιο μπροστά).

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ανέρχεται στα 210 λίτρα και μπορούν να μεταφέρουν με άνεση τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ ή ακόμη και τις αποσκευές των επιβατών για μια εκδρομή.

Η Leapmotor αναφέρει η δομή αμαξώματος-κλουβιού παρέχει εξαιρετική προστασία στους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης.

Όσον αφορά στον εξοπλισμός το Leapmotor T03 διαθέτει σχεδόν τα πάντα καθώς περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τρεις κάμερες και πέντε αισθητήρες ραντάρ, τα οποία βοηθούν στην υλοποίηση των 10 λειτουργιών υποβοήθησης του οδηγού του T03, τα οποία και συναντάμε με άλλα ακριβότερα μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Αυτά περιλαμβάνουν προειδοποίηση λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προσαρμοζόμενο cruise control, προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, αυτόματη υποβοήθηση ταχύτητας με αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ανίχνευση κούρασης οδηγού, ανίχνευση τυφλού σημείου και αυτόματο φρένο έκτακτης ανάγκης.

Ωστόσο καταγράψαμε και δύο ελλείψεις οι οποίες αφορούν σε μια δεύτερη ποτηροθήκη εμπρός αλλά και στην έλλειψη εταζέρας στο πίσω μέρος…

 95 ίπποι

Ο κινητήρας μόνιμου μαγνήτη των 95 ίππων και 158 Nm ροπής αποδείχθηκε επαρκής και ικανός να κινήσει με άνεση το αμάξωμα του Leapmotor T03 ενώ η τελική του ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα βεβαιώνει ότι ο οδηγός του δεν θα «πιαστεί» ποτέ από την Τροχαία για υπερβολική ταχύτητα σε κάποιον αυτοκινητόδρομο!

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Standard και Sport) όπου στα δύο πρώτα είναι έντονη η ανάκτηση ενέργειας ενώ επίσης υπάρχουν και 3 επιλογές ρύθμισης στο τιμόνι (Comfort, Standard, Sport).

Η συστοιχία μπαταριών ισχύος 37,3 Kwh είναι της διάσημης CATL και βασίζονται σε υγρόψυξη, ενώ φορτίζουν τόσο με AC στα 6,6 Kw όσο και σε AC στα 45 kW. Η πλήρης φόρτιση σε wall-box φορτιστή θα επιτευχθεί σε περίπου 3,5 ώρες ενώ σε ταχυφορτιστή η φόρτιση από το 30% στο 80% επιτυγχλανεται σε μόλις 36 λεπτά.

Η αυτονομία μέσα στην πόλη αυξάνεται πολύ και μπορεί να αγγίξει έως και τα 400 χλμ. ωστόσο σε μικτή χρήση τα 290 χλμ. αυτονομίας θεωρούνται δεδομένα.

Όσον αφορά στην κατανάλωση το Leapmotor T03 με ήπια οδήγηση και επιλεγμένο το οδηγικό προφίλ ECO σε κεντρικούς οδικούς άξονες στην Αττική κατάφερε να κινηθεί καταναλώνοντας μόλις 6,8 Kwh για κάθε 100 χλμ. ενώ με επιλεγμένο το οδηγικό προφίλ Sport η κατανάλωση ενέργειας ανέβηκε στα 10 Kwh για κάθε 100 χλμ. Η χρήση του κλιματισμού επιβαρύνει σε ποσοστό 10% την κατανάλωση ενέργειας.

Άνετο και με εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης

Αυτό μπορεί να φαίνεται σαν ένα κομπλιμέντο, αλλά το πιο σημαντικό πράγμα που μπορείτε να πείτε για τον τρόπο οδήγησης του Leapmotor T03 είναι προσδίδει την αίσθηση ότι είναι ένα κανονικό αυτοκίνητο.

Την ίδια στιγμή ο κάτοχός του θα βιώσει στην κυριολεξία την έννοια του χαμηλού κόστους χρήσης αν φορτίζει το Leapmotor Τ03 στο σπίτι του με οικιακό ρεύμα καθώς μια πλήρης φόρτιση θα του κοστίζει περίπου 2,5 ευρώ με την μπαταρία του να είναι σχεδόν ξεφόρτιστη!

Δηλαδή με 2,5 ευρώ ο ιδιοκτήτης του θα διανύσει περίπου 290 χλμ. γεγονός που «μεταφράζεται» ότι θα δαπανά περίπου 1,1 ευρώ για κάθε 100 χλμ.!

Αυτοκίνητο που μεταφέρει 4 επιβάτες και να έχει κόστος χρήσης 1,1 ευρώ για κάθε 100 χλμ. και σε αυτή την τιμή δύσκολα συναντά κανείς σε άλλες ανταγωνιστικές μάρκες.

Στο δρόμο όταν ξεκινά να κινείται το Leapmotor T03 και έως και τα 30 χλμ./ώρα παράγεται και ένας ήχος ο οποίος προειδοποιεί τους πεζούς ή τους οδηγούς των γύρων οχημάτων.

Αν ο οδηγός πιέσει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα οι εμπρόσθιοι τροχοί θα σπινιάρουν ωστόσο άμεση είναι η επέμβαση του Traction Control System.

Μάσα στην πόλη το Leapmotor 03 δείχνει να είναι ασφαλές, σταθερό και έτοιμο να επιβεβαιώσει την μεγάλη αυτονομία που αναφέρει η εταιρεία κατασκευής.

Στον αυτοκινητόδρομο, η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα μειώνεται αλλά σε καμία περίπτωση δεν κάνει τις προσπεράσεις ανησυχητικές καθώς υπάρχει αρκετή ισχύς για να κρατήσει το Leapmotor να κινείται στα όρια που θέτει ο ΚΟΚ που δεν είναι άλλο από τα 130 χλμ./ώρα.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι παρά την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο στα όρια του ΚΟΚ δεν παράγεται πολύ θόρυβος από το δρόμο καθώς τα στενά ελαστικά έχουν μικρή επαφή με την άσφαλτο.

Τώρα αν κάποιος επιθυμεί να κινηθεί πιο γρήγορα με το Leapmotor T03 τότε μπορεί να επιλέξει το Sport προφίλ οδήγησης το οποίο κινεί με βεβαιότητα πολύ πιο σβέλτα το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Ο εξαιρετικά στενός κύκλος στροφής 9,7 μέτρων είναι εντυπωσιακός, αν και το τιμόνι είναι απίστευτα ελαφρύ, ανεξάρτητα από το αν είναι σε λειτουργία Sport, Comfort ή Standard. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να στρίψετε τον τροχό λίγο περισσότερο από όσο θα περιμένατε αρχικά.

Επίσης ο οδηγός έχει εξαιρετική ορατότητα τριγύρω ενώ αν συνυπολογίσει κανείς και την ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας τότε η διαδικασία παρκαρίσματος αποτελεί εύκολη υπόθεση ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Ιπποδύναμη

Εξοπλισμός

Αυτονομία

Τιμή

ΚΑΤΑ

Ήχος για πεζούς