Δοκιμάζουμε το Jeep Renegade 1.3Τ PHEV 4xe με 240 ίππους!

Ποιος είπε ότι η σύγχρονη τεχνολογία των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων δεν μπορεί να συνυπάρξει σε off-road μοντέλα; Την απάντηση δίνει η Jeep με ένα πραγματικά κορυφαίο μοντέλο που φέρει το λογότυπο PHEV 4xe Trailhawk το οποίο πραγματικά εντυπωσιάζει και το πλέον απαιτητικό χρήστη είτε πρόκειται για ιδιώτη καταναλωτή είτε για εταιρικό χρήστη καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο κυριολεκτικά θα τους μεταφέρει ακόμη και όταν ο δρόμος τελειώνει χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα, με ιδιαίτερη άνεση, με χαμηλό κόστος κίνησης και βέβαια χωρίς φορολογικές επιβαρύνσεις!

Το Renegade με την ονομασία 4xe είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις (Limited, S και Trailhawk) με τιμές που ξεκινούν από τα 41.000 ευρώ, με την FCA να τα πριμοδοτεί με το Eco Bonus πρόγραμμα το οποίο ορίζει έκπτωση έως 1.400 ευρώ, δωρεάν μεταλλικό χρώμα, δωρεάν σύστημα οικιακής φόρτισης μέσω wallbox, 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (8 για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος) και 4 χρόνια δωρεάν παροχή οδικής βοήθειας. Σε κάθε περίπτωση, οι λιανικές τιμές προ φόρων του Renegade 4xe σε όλες τις εκδόσεις του είναι κάτω από τις 40.000 ευρώ και οι εκπομπές ρύπων C02 κάτω από τα 50 γρ./χλμ., με αποτέλεσμα να επωφελούνται και από μηδενικό φόρο για εταιρική χρήση.

Εμείς δοκιμάσαμε την κορυφαία έκδοση Trailhawk η οποία κοστίζει από 44.700 ευρώ και περιλαμβάνει το Eco Bonus των 900 ευρώ που δίνει η FCA Greece.

Μοναδική εμφάνιση

To Jeep Renegade είναι ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα και ξεχωρίζει για τον τετραγωνισμένο αισθητικό χαρακτήρα του ενώ κύρια χαρακτηριστικά της εμφάνισής του αποτελούν η κλασική εμπρός μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες και τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα που διαθέτει, διαμορφώνοντας ένα μοτίβο που συναντάμε και σε διάφορα μέρη στο εσωτερικό του. Η έκδοση Trailhawk εκφράζει ένα πιο off road αισθητικό προφίλ το οποίο συνοδεύεται και από αντίστοιχες ικανότητες και στην πράξη. Φέρει έτσι το ειδικό λογότυπο της Jeep αλλά και προστατευτικές ποδιές, γάντζο στο πίσω μέρος και άλλα στοιχεία. Επίσης η Plug-In Hybrid έκδοσή του, ενσωματώνει τα λογότυπα 4xe της έκδοσης, αλλά και το μπλε χρώμα που συνοδεύει τα λογότυπα «Jeep» και «Renegade» για να εκφράσει τον πιο φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα του, παρά τη γενικότερα σκληροτράχηλη εικόνα του.

Παράλληλα η έκδοση Trailhawk απέχει 210 χλστ. από το έδαφος, ενώ είναι εφοδιασμένο με συγκεκριμένες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, όπως και με M+S ελαστικά διάστασης 235/55 R17.

High-tech εσωτερικό

Στο εσωτερικό του, το Jeep Renegade 4xe δεν διαφέρει σημαντικά από τις συμβατικές του εκδόσεις διατηρώντας την ξεχωριστή και πληθωρική εικόνα του, με τα τετράγωνα μοτίβα και τις όμορφες λεπτομέρειες που του προσθέτει η έκδοση Trailhawk. Ο διάκοσμος είναι σύγχρονος και ξεχωρίζει σε αυτή την έκδοση από την μεγάλη οθόνη στον πίνακα οργάνων που παρέχουν πληροφορίες για το υβριδικό του σύστημα, όπως και το δεξί όργανο για την κατάσταση της φόρτισης ενώ αριστερά έχει τοποθετηθεί στο στροφόμετρο.

Στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί η οθόνη αφής του συστήματος infotainment UConnect που προσφέρει διευρυμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και πιο αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με το υβριδικό σύστημα κίνησης, την μπαταρία κλπ. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή με μαλακά υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και προσεγμένο επίπεδο φινιρίσματος και συναρμολόγησης.

Η προσθήκη των μπαταριών κάτω από το πίσω κάθισμα να μειώνει κατά 21 λίτρα το χώρο αποσκευών, φτάνοντας τώρα τα 330 λίτρα τα οποία όμως επαρκούν. Τέλος ο εξοπλισμός διαθέτει τα πάντα.

240 ίπποι

Η μόδα των plug-in μοντέλων αποτελεί μονόδρομο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς με αυτό τον τρόπο μειώνουν δραστικά τις μέσες εκπομπές CO2 που εκπέμπουν ξεφεύγοντας από τα βαριά πρόστιμα που ορίζει η νομοθεσία της ΕΕ.

Το Jeep Renegade της δοκιμής μας κινούνταν από τον κορυφαίο υπερτρφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρου με απόδοση 180 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια και μεταφέρει την ισχύ του στο δρόμο μέσω ενός 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, απόδοσης 60 ίππων ο  οποίος βρίσκεται στον πίσω άξονα και διαθέτει ενσωματωμένο διαφορικό «e-axle», μεταφέροντας την κίνηση και σε αυτούς τους τροχούς. Παράλληλα ρυθμίζει αντίστοιχα και τη λειτουργία του συστήματος 4κίνησης ανάλογα με την επιλογή του οδηγού από τους διακόπτες του SELEC-TERRAIN και τα προγράμματα παραμετροποίησης.

Η συνολική ισχύς του Jeep Renegade 4xe ανέρχεται στους 240 ίππους ενώ η μπαταρία του συστήματος που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα έχει χωρητικότητα 11,4 kWh προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως 50 χλμ. Για τη φόρτισή της χρειάζεται λιγότερο από 2 ώρες μέσω του wallbox που προσφέρει δωρεάν η Jeep.

Στην πράξη και έχοντας ενέργεια στη μπαταρία, το Renegade 4xe λειτουργεί ως ηλεκτρικό και επιταχύνει αθόρυβα μέχρι και τα 130 χλμ./ώρα. Όταν ο οδηγός επιταχύνει πιο έντονα, τότε αναλαμβάνει έργο και ο θερμικός κινητήρας.

Η ηλεκτρική αυτονομία του Jeep Renegade 4xe μειώνει κατά πολύ την κατανάλωση καυσίμου μέσα στην πόλη με αποτέλεσμα εκείνη να κυμανθεί σε περίπου 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Επίσης ο οδηγός εκτός της λειτουργίας Hybrid μπορεί να επιλέξει ακόμη δύο προγράμματα κίνησης που αφορούν στο Electric το οποίο προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση αλλά και το E-Save το οποίο υποστηρίζει δύο δευτερεύουσες λειτουργίες που ονομάζονται Passive E-SAVE (διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και με τη βοήθεια του θερμικού κινητήρα) και Active E-SAVE (φορτίζει τη μπαταρία στο 80% μέσω του θερμικού κινητήρα και του συνδεδεμένου σε αυτόν ηλεκτροκινητήρα γεννήτρια).

Για κάθε χρήση και έδαφος!

Το Jeep Renegade PHEV 4xe Traihawk πραγματικά αποτελεί ένα μοντέλο που θα καλύψει ακόμη και τους πλέον απαιτητικούς οδηγούς καθώς μπορεί να κινηθεί με μοναδική άνεση είτε βρίσκεται στην πόλη είτε σε λασπωμένα μονοπάτια βουνού!

Άλλωστε για αυτό τον λόγο ο οδηγός έχει να επιλέξει μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης του συστήματος SELEC-TERRAIN που προσαρμόζει το οδηγικό προφίλ ανάλογα με τις οδικές συνθήκες. Έτσι έχει προστεθεί και η επιλογή «Rock» στην έκδοση Trailhawk και μαζί με τις υπόλοιπες (Auto, Snow, Sand και Mud) η οποία αναλαμβάνει να ρυθμίσει την πρόσφυση ανάλογα με το έδαφος. Ο οδηγός έχει επιπλέον και 3 επιλογές για το σύστημα 4κίνησης, που είναι το κλείδωμα της τετρακίνησης σε ποσοστό 50-50, ο υποπολλαπλασιασμός των σχέσεων (κοντές σχέσεις) και το σύστημα ελέγχου σε κατάβαση. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τη μαλακή ανάρτηση, την απόσταση των 201 χλστ. από το έδαφος και τις γωνίες off road του Renegade, σε συνδυασμό και με τα Mud+Snow ελαστικά της έκδοσης, το καθιστούν ένα από τα πιο ικανά και στην εξηλεκτρισμένη του έκδοση, μοντέλα της κατηγορίας.

Μάλιστα το Jeep Renegade 4xe Traihawk απέδειξε και στην πράξη ότι τα λασπωμένα μονοπάτια στο βουνό της Πεντέλης δεν αποτελούν εμπόδιο αλλά «παιχνίδι» στα χέρια ενός οδηγού όχι με μεγάλη εμπειρία καθώς το αυτοκίνητο από μόνο του με τόσα συστήματα που διαθέτει δεν πρόκειται να κολλήσει πουθενά!

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το μοντέλο της Jeep δεν μπορεί να κρύψει τα επιπλέον κιλά του και αν οδηγός κινηθεί στα όρια του ΚΟΚ τότε θα κάνει ένα οικονομικό ταξίδι. Σε διαφορετική περίπτωση η κατανάλωση ανεβαίνει ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού…

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Jeep απέδειξε ότι διαθέτει πολλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ όταν ο οδηγός το παρακάνει η ύπαρξη της τετρακίνησης το διατηρεί εντός του δρόμου.

Μέσα στην πόλη το Jeep Renegade 4xe Traihawk απέδειξε ότι είναι ευέλικτο και άνετο ενώ η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα μειώνει στο ελάχιστο την κατανάλωση καυσίμου. Η ύπαρξη δε της κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Τετρακίνηση

Εξοπλισμός

Κοντές σχέσεις

Λειτουργία ηλεκτροκινητήρα

Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας

 

ΚΑΤΑ

Τιμή