Δοκιμάζουμε το Jeep Renegade 1.3T με 180 ίππους!

Η Jeep είναι γνωστή για τα «σκληροτράχηλα» μοντέλα της που κινούνται με άνεση όταν ο δρόμος τελειώνει. Με το Renegade η εταιρεία κατάφερε να εισέλθει σε μια άλλη κατηγορία οχημάτων που στόχο έχει να προσελκύσει τους καταναλωτές οι οποίοι θέλουν να κινούνται με ένα SUV στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο και λιγότερο εκτός δρόμου χωρίς να χρειάζεται να δαπανήσουν μια περιουσία για να το αποκτήσουν ή να ξοδεύουν πολλά χρήματα για την χρήση του.

Το νέο Jeep Renegade έχοντας ήδη περάσει το ορόσημο του 1 εκατομμυρίου μονάδων παραγωγής, το Jeep Renegade αποτελεί το δημοφιλέστερο μοντέλο της μάρκας παρουσιάζοντας συνεχώς αύξηση των πωλήσεων του. Το model Year 2020 απέδειξε ότι ανέβασε σε ένα νέο επίπεδο τις δυνατότητες συνδεσιμότητας και ασφάλειας που προσφέρει ένα μοντέλο της κατηγορίας.

Το Jeep Renegade της δοκιμής μας κινούνταν από τον κορυφαίο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρου ο οποίος αποδίδει 180 ίππους, διαθέτει αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων και βέβαια έχει κίνηση και στους 4 τροχούς.

Η νέα σειρά είναι άμεσα διαθέσιμη στο δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων Jeep με τιμές που ξεκινούν από τις 18.900 ευρώ και 4ετή εργοστασιακή εγγύηση ή 160.000 χλμ. ωστόσο η κορυφαία έκδοση Limited που είχαμε στα χέρια μας απέδιδε 180 ίππους, διέθετε τετρακίνηση και κόστιζε 27.900 ευρώ. Τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 296 ευρώ.

Γνώριμη σχεδίαση

Οι σχεδιαστές της Jeep διατήρησαν την χαρακτηριστική σχεδίαση του Renegade σχεδόν απαράλλαχτη καθώς όπως αποδείχθηκε είναι διαχρονική και μοναδική. Ωστόσο διακρίναμε κάποιες μικροεπεμβάσεις στην χαρακτηριστική μάσκα-γρίλια η οποία είναι ανανεωμένη όπως επίσης και ο ανασχεδιασμένος εμπρόσθιος προφυλακτήρας με νέες θέσεις για τους προβολείς ομίχλης.

Στο πίσω μέρος διακρίνονται οι αλλαγές στα φωτιστικά σώματα με την προσθήκη LED.

Hitech εσωτερικό

Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές κατάφεραν να τοποθετήσουν σε διάφορα μέρη της καμπίνας επιβατών χαρακτηριστικά της Jeep όπως είναι τα ηχεία που έχουν τοποθετηθεί στις εμπρόσθιες πόρτες έχουν το σχήμα που θυμίζει την χαρακτηριστική γρύλια!

Τα όργανα ταχύμετρο και στροφόμετρο εξακολουθούν να είναι εντυπωσιακά και να έχουν τα γραφικά της Jeep.

Επίσης έχουν τοποθετηθεί νέοι διακόπτες για τη ρύθμιση του ηχοσυστήματος  αρκετές νέες θήκες εξαιτίας της νέας διάταξης που έχει η κονσόλα ενώ ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η μαλακή επένδυση που υπάρχει τόσο στο επάνω μέρος του ταμπλό όσο και σε άλλα μέρη της καμπίνας επιβατών.

Επίσης παραμένει η χαρακτηριστική λαβή μπροστά από τον συνοδηγό από την οποία μπορεί να κρατηθεί όταν ο δρόμος τελειώνει.

Πάντως το άκρως εντυπωσιακό στοιχείο στη καμπίνα του νέου Jeep Renegade είναι το ενσωματωμένο Uconncet Box, το οποίο προσφέρει μια σειρά υπηρεσιών. Σε συνδυασμό με το προηγμένο σύστημα πολυμέσων Uconnect με την οθόνη αφής των 7 ή 8,4 ιντσών, το Uconnect Box δίνει τη δυνατότητα αυτόματων (π.χ. σε περίπτωση ατυχήματος) ή χειροκίνητων  κλήσεων SOS, καθώς και άμεση επικοινωνία με την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών Jeep. Επιπλέον το Uconnect Box δίνει τη δυνατότητα κλειδώματος και ξεκλειδώματος του αυτοκινήτου από απόσταση μέσω του κινητού τηλεφώνου του χρήστη, εντοπισμού του αυτοκινήτου μέσω σχετικής εφαρμογής και προγραμματισμού ορίων (ταχύτητας, γεωγραφικού σημείου, κτλ.) ώστε να ειδοποιηθεί ο ιδιοκτήτης εφόσον παραβιαστούν. Παράλληλα, το σύστημα παρέχει πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου (στάθμη καυσίμου, κατάσταση συντήρησης, κτλ.), ενώ στο μέλλον διαθέσιμες για το Uconnect Box θα υπάρχουν ακόμα περισσότερες υπηρεσίες μέσω του εξουσιοδοτημένου δικτύου της FCA.

180 ίπποι

Κάτω από το καπό του Jeep Renegade της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,3 λίτρου ο οποίος αποδίδει 180 ίππους και 270 Nm ροπής. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο το οποίο διακρίνεται για τις γρήγορες αλλαγές του στην χειροκίνητη λειτουργία ωστόσο θα λέγαμε πως η πρώτη σχέση είναι σχετικά κοντή αλλά αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε τετρακίνηση.

Η κίνηση υπό κανονικές συνθήκες μεταδίδεται στους εμπρόσθιους τροχούς, καθώς το σύστημα μετάδοσης Active Drive αποσυνδέει τον πίσω άξονα για λόγους οικονομίας βενζίνης. Η εμπλοκή της τετρακίνησης γίνεται αυτόματα όταν υπάρξει ανάγκη, ενώ το σύστημα Selec-Terrain προσφέρει την επιλογή ανάμεσα σε τέσσερα ειδικά προγράμματα, Auto, Snow, Sand, Mud, ανάλογα με το έδαφος. Για τα πιο δύσκολα, υπάρχει και η δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού.

Για κάθε γούστο και έδαφος

Το Jeep Renegade καταφέρνει με έναν μοναδικό τρόπο να καλύψει τις ανάγκες τόσο εκείνων που το θέλουν για να κινούνται στο… Κολωνάκι όσο και εκείνων που έχουν πραγματικά ανάγκη την ύπαρξη της τετρακίνησης.

Ο κορυφαίος 1.300άρης MultiAir κινητήρας του ομίλου ξεχωρίζει για το δυνατό του τράβηγμα από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. προσδίδοντας μάλιστα ικανοποιητικές επιδόσεις καθώς από στάση τα πρώτα 100 χλμ. έρχονται σε μόλις 9,4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα.

Ωστόσο η ύπαρξη τετρακίνησης αλλά και του βάρους ανεβάζουν την κατανάλωση καυσίμου η οποία με οικονομική οδήγηση εντός της πόλης κινείται στα επίπεδα των 9 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα. Στο εθνικό οδικό δίκτυο η κατανάλωση μειώνεται πάρα πολύ αν ο οδηγός είναι συνετός!

Στον αυτοκινητόδρομο το Jeep Renegade απέδειξε ότι είναι ένα κορυφαίο crossover απόλυτα ασφαλές το οποίο μεταφέρει με άνεση του επιβάτες στον προορισμό τους.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το αμάξωμα του Renegade θα λάβει κάποιες κλίσεις εξαιτίας της απόστασης που έχει από το έδαφος αλλά και της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να εξελιχθεί σε κάτι επικίνδυνο καθώς διαθέτει όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας ενώ όταν το σύστημα αντιληφθεί ότι χάνουν την πρόσφυση οι τροχοί τότε μετατρέπεται σε τετρακίνητο!

Εκτός δρόμου το Renegade με την τετρακίνηση και το αυξημένο αμάξωμα από το έδαφος μπορεί να μεταφέρει τους επιβάτες του άνετα στην παραλία ή στους χωματόδρομους ενώ δεν θα δυσκολευτεί να περάσει μέσα από μονοπάτια ή λασπώδεις περιοχές χωρίς να προβληματίσει τον οδηγό του!

Με λίγα λόγια κινείται σε όλα τα εδάφη…

Μέσα στην πόλη επίσης ο οδηγός του θα εκτιμήσει την μαλακή ανάρτηση η οποία φιλτράρει στον μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος βοηθά στις αναρριχήσεις εντός αστικού περιβάλλοντος…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Ιπποδύναμη

Τετρακίνηση

Εγγύηση

ΚΑΤΑ

Κατανάλωση