Δοκιμάζουμε το Jeep Compass 1.6 Multijet με 130 ίππους!

To Jeep Compass αποτέλεσε την πρώτη απόπειρα της αυτοκινητοβιομηχανίας να εισέλθει στα SUV με κάπως περιορισμένες off-road δυνατότητες. Τώρα η Jeep αποδεικνύεται ότι το εξέλιξε περαιτέρω καθώς το νέο Jeep Compass είναι αναβαθμισμένο σε πάρα πολλά σημεία, διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και βέβαια στην έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα προσδίδει εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης!

Αν επίσης επιλέξει κανείς και την έκδοση 80th Anniversary τότε κυριολεκτικά το αυτοκίνητο έχει υπερπλήρη εξοπλισμό η οποία σηματοδοτεί τη νέα εποχή στην 80χρονη πορεία της ιστορικής μάρκας των off-road αυτοκινήτων.

To ανανεωμένο premium SUV της Jeep διατίθεται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές στη χώρα μας, που ξεκινούν από τις 22.900 ευρώ για τον 1.300άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα των 130 ίππων. Ο 1.600άρης diesel των επίσης 130 ίππων ξεκινά από τις 27.700 ευρώ και την έκδοση Longitude, ενώ για την 80th Anniversary της δοκιμής απαιτούνται 32.800 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης, διαθέτοντας από 19άρες ζάντες αλουμινίου μέχρι δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, συνοδεία πλήρους πακέτου ηλεκτρονικών συστημάτων.

Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε μόλις 86,4 ευρώ για το νέο Jeep Compass 1.6 Multijet με τους 130 ίππους

Εξευρωπαϊκό στιλ

Οι σχεδιαστές της Jeep απέφυγαν τους πειραματισμούς με την εξωτερική εμφάνιση, ιδίως από τη στιγμή που το Compass αντιπροσωπεύει το 40% των πωλήσεών της και προχώρησαν σε κάποιες ουσιαστικές αλλαγές.

Ειδικότερα ο εξωτερικός σχεδιασμός του Jeep Compass αποτελεί μια νέα προσέγγιση με περισσότερο ευρωπαϊκό στυλ χωρίς ωστόσο το μοντέλο να χάσει τον αυθεντικό χαρακτήρα Jeep.

Η χαρακτηριστική μάσκα με τις 7 γρίλιες ανασχεδιάστηκε ελαφρώς, ενώ στην έκδοση Anniversary είναι βαμμένη σε μαύρο χρώμα (όπως τα σήματα, οι ζάντες και η οροφή). Οι «άγριοι» προφυλακτήρες  συνδυάζονται ιδανικά με το τραπεζοειδές σχήμα των φτερών, αλλά και με τα φωτιστικά σώματα που φέρουν αναβαθμισμένα γραφικά στα LED. Συνολικά διαθέτει ένα δυναμικό και πολύ ελκυστικό παρουσιαστικό, που τονίζει τον πολυτελή χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Hitech εσωτερικό

Στην καμπίνα επιβατών οι σχεδιαστές της Jeep πραγματικά έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και όλα φαίνονται τόσο διαφορετικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Μάλιστα έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στις κομψές γραμμές, στην πρακτικότητα και φυσικά στην υψηλή τεχνολογία.

Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών και οθόνη πολυμέσων διάταξης tablet με οθόνη 10,1 ίντσες και κάμερα 360 μοιρών.

Επίσης για πρώτη φορά σε μοντέλο της Jeep στην Ευρώπη τοποθετείται το πλέον προηγμένο σύστημα πολυμέσων Uconnect 5 (συμβατό με δίκτυα 5G) αλλά και το σύστημα Highway Assist το οποίο προσφέρει δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Η ποιότητα των υλικών και ο διάκοσμος, είναι κυριολεκτικά αναβαθμισμένα όπως επίσης και νέοι αποθηκευτικοί χώροι και η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα από 438 έως 1.387 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα ενώ για πρώτη φορά είναι διαθέσιμο το αυτόματο άνοιγμα στην πίσω πόρτα του πορτ-παγκάζ.

130 ίπποι

Κάτω από το καπό του Jeep Compass της δοκιμής υπήρχε ο βελτιωμένος κινητήρας diesel χωρητικότητας 1,6 λίτρου ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και 320 Nm ροπής από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. ενώ η Jeep αναφέρει 10% λιγότερη κατανάλωση και 11 γρ./χλμ. λιγότερες εκπομπές CO2, σε συνδυασμό με πιο πολιτισμένη λειτουργία.

Στην πράξη ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας είναι όντως πρόθυμος από τις χαμηλές στροφές αλλά ψηλά δυσκολεύεται λόγω του μικρού κυβισμού του. Ωστόσο το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο βοηθά τον κινητήρα με αποτέλεσμα η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου να αγγίζει τα 194 χλμ./ώρα ενώ τα πρώτα 100 χλμ. από στάση να έρχονται σε μόλις 10,6 δευτερόλεπτα. Επιδόσεις καθόλου άσχημες για ένα αυτοκίνητο με κινητήρα diesel 1,6 λίτρου με βάρος πάνω από 1.600 κιλά!

Ο κινητήρας diesel επίσης δεν παράγει σημαντικό θόρυβο και οι όποιοι κροταλισμοί προκαλούνται μπλοκάρονται από την κορυφαία ηχομόνωση. Στον τομέα της κατανάλωση το Jeep Compass 1.6 Multjet καταφέρνει να εντυπωσιάσει με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται σε μόλις 5,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Εντός και εκτός δρόμου

Το νέο Jeep Compass αποδείχθηκε ότι μπορεί να κινηθεί με απόλυτη άνεση και οικονομία εντός ασφάλτου ή σε χωματόδρομους που δεν χρειάζεται η ύπαρξη τετρακίνησης.

Ο οδηγός του θα εντυπωσιαστεί πραγματικά με την οικονομία καυσίμου κατά την πορεία του στο εθνικό οδικό δίκτυο κινούμενος στα όρια του Κ.Ο.Κ. ενώ όταν επιθυμεί μπορεί να κινηθεί και με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 170 χλμ./ώρα με απόλυτη ασφάλεια και άνεση.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Compass απέδειξε ότι έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ το χειροκίνητο κιβώτιο κάνει τον οδηγό να συμμετέχει ενεργά στην πιο σπορ οδήγηση αν το επιθυμεί.

Εκτός δρόμου το Compass αποδείχθηκε ότι διαθέτει τα γονίδια της Jeep. Με απόσταση σχεδόν 20 εκατοστών (198 χλστ.) από το έδαφος και σωστά καλυμμένα μέρη από το πάτωμα, το Compass κινείται με άνεση σε δύσβατα εδάφη και με αξιοσημείωτη ευελιξία, ωστόσο η έλλειψη τετρακίνησης δεν αφήνει περιθώρια για λάθη.

Έτσι το δικίνητο Jeep Compass 1.6 Multijet μπορεί να κινηθεί με άνεση σε κάποιον επαρχιακό δρόμο ή χωματόδρομο αλλά χρειάζεται προσοχή καθώς η έλλειψη τετρακίνησης θα κάνει αισθητή την απουσία της όταν το αυτοκίνητο έχει… κολλήσει.

Μέσα στην πόλη το μικρό Jeep καταφέρνει να κρύψει το μέγεθός του και αποδείχθηκε ότι είναι ευέλικτο και άνετο ενώ η ανάρτηση φιλτράρει όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος χωρίς να αφήνει ενοχλητικούς θορύβους να εισέλθουν στην καμπίνα επιβατών.

Βέβαια η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας 360 μοιρών κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό…

ΥΠΕΡ

Κόστος χρήσης

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Πετρελαιοκινητήρας

Εργοστασιακή εγγύηση

ΚΑΤΑ

Έλλειψη τετρακίνησης