Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Honda e με 154 ίππους!

Η Honda κατασκεύασε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο το οποίο αποδείχθηκε ότι έχει χαράξει τη δική του ξεχωριστή πορεία μεταξύ άλλων ανταγωνιστικών μοντέλων και βέβαια μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε βρίσκεται παρκαρισμένο.

Μάλιστα μέσα στην πόλη όπου τα δίκυκλα κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα σχεδόν όλοι οι αναβάτες σταματούσαν δίπλα στο Honda e για να δουν τις οθόνες που καλύπτουν ολόκληρο το ταμπλό του αυτοκινήτου!

Το Honda e διατίθεται σε δύο εκδόσεις, τη βασική η οποία αποδίδει 136 ίππους και την ισχυρότερη Advance με 154 ίππους, που αφορά στο μοντέλο που δοκιμάσαμε. Η τιμή εκκίνησης για το ηλεκτρικό μίνι είναι τα 35.740 ευρώ, η οποία μειώνεται στα 29.935 μετά την κρατική επιδότηση. Αντίστοιχα οι τιμές της ισχυρότερης έκδοσης ορίζονται στα 38.740 ευρώ (χωρίς επιδότηση) και περίπου 34.000 ευρώ με την κρατική επιδότηση.

Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε πως οι χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων απαλλάσσονται πλήρως από όποια φορολογικά βάρη προκύπτουν οπότε το κόστος χρήσης του Honda e περιορίζεται μόνο στην φόρτισή του η οποία σε οικιακό ή επαγγελματικό ρεύμα είναι κυριολεκτικά τόσο χαμηλή που δεν είναι άξια λόγου…

Μοναδική σχεδίαση

Το Honda e αποτελεί ένα μοναδικό μοντέλο για την Honda αλλά και για την αυτοκίνηση γενικά καθώς οι σχεδιαστές της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατάφεραν να συνδυάσουν με ένα μοναδικό τρόπο το ρετρό με το μοντέρνο προσθέτοντας και κάποιες μοναδικές φουτουριστικές πινελιές όπως η έλλειψη εξωτερικών καθρεπτών οι οποίοι έχουν αντικατασταθεί από κάμερες!

Επίσης οι καθαρές επιφάνειες του αμαξώματος και οι ηλεκτρικά πτυσσόμενες εξωτερικές χειρολαβές αποτελούν τα βασικά στοιχεία, που κάνουν εντύπωση στους περαστικούς, ενώ στο καπό υπάρχει το ηλεκτρικά ανοιγόμενο καπάκι κάτω από την οποία φιλοξενείται η θύρα φόρτισης.

Στο εμπρόσθιο μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα τύπου LED αλλά και οι μαύρες επιφάνειες ενώ στο πίσω μέρος έχουν τοποθετηθεί φώτα ίδιου σχήματος με τα εμπρόσθια.

Η απόλυτη έννοια του hitech!

Αν θεωρείτε ότι η εξωτερική εμφάνιση του Honda e είναι μοναδική μόλις εισέλθετε στην καμπίνα επιβατών τότε κυριολεκτικά θα διαπιστώσετε ότι βρίσκεστε σε ένα περιβάλλον που εύκολα μπορεί να χαρακτηριστεί ως η απόλυτη έννοια του hitech!

Άλλωστε ο οδηγός και οι επιβάτες νομίζουν ότι βρίσκονται σε κάποιο όχημα του μέλλοντος καθώς ολόκληρο το ταμπλό καλύπτεται από 5 οθόνες!

Επίσης οι σχεδιαστές της Honda κατάφεραν και στη καμπίνα επιβατών να συνδυάσουν με ένα μοναδικό τρόπο τον φουτουρισμό με τον hitech εξοπλισμό δίδοντας επίσης και μια vintage αισθητική. Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα ενώ οι επενδύσεις ξύλου και οι κατακόρυφα τοποθετημένοι διακόπτες δίνουν τη δική τους νότα στην καμπίνα επιβατών.

Ωστόσο κυρίαρχο ρόλο στο εσωτερικό του Honda e έχουν οι δύο ενωμένες οθόνες LCD 12,3 ιντσών η κάθε μία στις οποίες το περιεχόμενο μπορεί να εναλλάσσεται.

Δίπλα στις κεντρικές οθόνες προς την πλευρά του οδηγού βρίσκεται ο TFT ψηφιακός πίνακας οργάνων 8,8 ιντσών ενώ στις δύο άκρες του ταμπλό θα συναντήσουμε από μία οθόνη 6 ιντσών που προβάλει την εικόνα από τις πλαϊνές κάμερες-καθρέπτες.

Ο χειρισμός των οθονών χρειάζεται μια εξοικείωση αλλά η χρήση τους είναι απλή μόλις κάποιος ασχοληθεί μαζί τους για κάποιες ώρες

Η συνδεσιμότητα μέσα των κλασικών εφαρμογών μπορεί να γίνει με φωνητικές εντολές μέσω του Honda Personal Assistant, λέγοντας «OK Honda».  Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να παραμείνουν συνδεδεμένοι στο όχημά τους εξ αποστάσεως μέσω της εφαρμογής My Honda +. Η εφαρμογή μεταξύ άλλων σας επιτρέπει να προγραμματίζετε τους χρόνους φόρτισης, να κλείνετε τα παράθυρα του αυτοκινήτου ή να προθερμαίνετε το εσωτερικό. Μπορείτε ακόμη να χρησιμοποιείτε το smartphone σας ως ψηφιακό κλειδί για να κλειδώνετε, να ξεκλειδώνετε, ακόμα και να εκκινείτε το αυτοκίνητο.

Ανάμεσα από τα δύο εμπρός καθίσματα έχει τοποθετηθεί μια μικρή πλατφόρμα, η οποία περιλαμβάνει όλα τα μπουτόν “κίνησης”. Εκτός από τις βασικές επιλογές ενός “αυτόματου κιβωτίου” και το ηλεκτρικό χειρόφρενο, προσφέρεται και το one-single pedal. Το τελευταίο βοηθάει τον χρήστη να κάνει αφενός μεγάλη ανάκτηση ενέργειας, αφετέρου να μην χρειάζεται να λειτουργεί καθόλου το πεντάλ του φρένου. Παράλληλα, υπάρχουν δύο προφίλ οδήγησης, Normal και Sport, με τη δεύτερη περίπτωση να έχουμε ένα περισσότερο παιχνιδιάρη τρόπο οδήγησης με το πίσω μέρος να έχει τάσεις φυγής…

154 ίπποι

Η πηγή τροφοδότησης του Honda e είναι ένας ηλεκτροκινητήρας 154 ίππων και 315 Nm ροπής με την δύναμη να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, μέσω μιας μικρών διαστάσεων μπαταρία ιόντων λιθίου 35,5 kWh. Πλήρως φορτισμένο, το Honda e μπορεί να ταξιδέψει έως και 210 χλμ., ωστόσο σε μια μικρή απόδραση που επιχειρήσαμε εντός της Αττικής προς την παραλιακή, η συνολική αυτονομία μειώθηκε στα 184 χλμ.

Για τη φόρτιση σε οικιακή πρίζα (2,3 kW), η πλήρης φόρτιση αγγίζει τις 18,8 ώρες, ενώ σε δημόσιους σταθμούς ανεφοδιασμού (6,6 kW), η μπαταρία φτάνει το 100% σε 4,1 ώρες. Τέλος, σε δημόσιο ταχυφορτιστή (50 kW) χρειάζεται μόλις 30 λεπτά για να φτάσει από το 0% στο 80%.

Ξεχάστε το κόστος χρήσης

Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πέραν των μηδενικών εκπομπών CO2 οι ιδιοκτήτες τους θα ωφεληθούν και από μια σειρά άλλων πραγμάτων που πραγματικά δεν υπάρχουν σε κανένα άλλο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αρχικά η στάθμευση σε χώρους ελέγχόμενης στάθμευσης στις πόλεις είναι δωρεάν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Επίσης το κόστος χρήσης είναι κυριολεκτικά πολύ χαμηλό με την πλήρη φόρτιση σε ένα οικιακό δίκτυο να κυμαίνεται σε κάτω από 2 ευρώ! Οπότε οι κάτοχοι του Honda e για το μόνο που θα πρέπει να αγχώνονται θα είναι για την αλλαγή των μάκτρων των υαλοκαθαριστήρων, την αλλαγή των ελαστικών, των αμορτισέρ και των φρένων. Όλα τα υπόλοιπα μπορούν να γίνουν και… online!

Στο δρόμο το Honda e αποδείχθηκε ότι αποτελεί ένα μοναδικό αυτοκίνητο που σίγουρα ο οδηγός θέλει κάποιο χρόνο ώστε να εξοικειωθεί μαζί του αλλά βέβαια θα εντυπωσιαστεί από την ακαριαία επιτάχυνση που προσδίδει το ιαπωνικό μοντέλο.

Ωστόσο οι επιδόσεις ή τα περιθώρια πρόσφυσης σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πραγματικά δεν έχουν καμία σημασία καθώς η αυτονομία είναι το μοναδικό πράγμα που θα απασχολεί τον οδηγό και τους επιβάτες του.

Πάντως η μικρή μπαταρία δεν αφήνει περιθώρια για μεγάλες διαδρομές, καθώς η συνολική αυτονομία περιορίζεται γύρω στα 180 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Honda e αποτελεί ένα αυτοκίνητο πόλης και εντός αυτής η αυτονομία αυξάνεται αρκετά (205 χλμ.), καθώς και οι ανάγκες για ενέργεια είναι χαμηλότερες και η μπαταρία συμπληρώνει μικρά φορτία μέσω της ανάκτησης, το ποσοστό της οποίας μπορείτε να ρυθμίσετε με paddle πίσω από το τιμόνι.

Το Honda e είναι ιδανικό για μέσα στην πόλη και ικανό να σου ανεβάσει την αδρεναλίνη στα ύψη αν το επιθυμεί ο οδηγός του με μοναδικό «αγκάθι» την μείωση της αυτονομίας βέβαια που ισχύει σε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος Χρήσης

Μηδενικός εταιρικός φόρος

Εξοπλισμός

Τεχνολογία

Επιδότηση

ΚΑΤΑ

Αυτονομία