Δοκιμάζουμε το Hyundai Santa Fe 4WD PHEV με 265 ίππους!

Μια νέα αρχή κάνει η ναυαρχίδα της Hyundai που δεν είναι άλλη από το γνωστό σε όλους Santa Fe, που μέχρι πρότινος είχε την φήμη ενός από τα πλέον αξιόπιστα και προσιτά SUV της ελληνικής αγοράς.

Ωστόσο σήμερα το κορεάτικο μοντέλο άλλαξε ριζικά, απέκτησε έναν premium χαρακτήρα, διαθέτει κορυφαία τεχνολογία και συστήματα και βέβαια αυξήθηκε και η τιμή του η οποία στην plug-in υβριδική έκδοση ανέρχεται σε 61.590 ευρώ με 7 θέσεις.

Να υπενθυμίσουμε πως το μεγάλο SUV των Κορεατών είχε αξιοσημείωτη εμπορική πορεία στη χώρα μας για πάνω από μια δεκαετία και δυο γενιές, πριν εξελιχθεί το Tucson σε απόλυτο best seller. Τώρα επιστρέφει δριμύτερο από ποτέ ρίχνοντας το γάντι σε άλλα ανταγωνιστικά πολυτελή SUV με επιπλέον ατού την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση με απεριόριστα χιλιόμετρα και βέβαια την 8ετή εγγύηση για την μπαταρία ενώ επίσης συνοδεύεται από τα φορολογικά ατού που προσδίδει ο plug-in hybrid χαρακτήρας τους αν πρόκειται για εταιρικό όχημα.

Επιβλητική σχεδίαση

Μια νέα αρχή κάνει το Hyundai Santa Fe, καθώς όπως φαίνεται  δεν έχει την παραμικρή σχέση με το προ δεκαετίας πρόγονό του, και πολύ περισσότερο από την πρώτη γενιά. Η ναυαρχίδα της Hyundai στην Ευρώπη διαθέτει μεγάλες διαστάσεις και επιβλητική σχεδίαση.

Στο εμπρόσθιο τμήμα πρωταγωνιστεί η μάσκα τύπου «Diamond» και τα LED ημέρας σε σχήμα «Τ» τα οποία χαρίζουν στο νέο Santa Fe μια μοναδική ταυτότητα.

Με μήκος 4,78 μέτρων, πλάτος 1,9 μέτρων και μεταξόνιο 2,765 μέτρων, το Santa Fe είναι ένα μεγάλο SUV, το οποίο όμως καταφέρνει να κρύβει τον όγκο του όντας ιδιαίτερα ευέλικτο. Οι μεγάλες διαστάσεις δημιουργούν την δυνατότητα για τρεις σειρές καθισμάτων, με την τελευταία να είναι επαρκέστατη ακόμα και για ενήλικες επιβάτες έως και 1,8 μέτρων ύψους.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα φώτα και οι διπλές «φωτεινές» οριζόντιες μπάρες. Η πρώτη «ενώνει» τα φώτα, ενώ υπάρχει και μία χαμηλά τοποθετημένη στον προφυλακτήρα. Για την plug-in υβριδική φύση του μοντέλου μας ενημερώνει το σχετικό λογότυπο πίσω δεξιά, αλλά και το αντίστοιχο πορτάκι για τη θύρα φόρτισης.

Άνεση και πολυτέλεια

Η εικόνα στην καμπίνα του νέου Santa Fe είναι εξαιρετική, τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού όσο και ποιότητας.

Το ταμπλό διαθέτει μοντέρνο design και ψηφιακό πίνακα οργάνων, οι υφές των υλικών και το φινίρισμα έχουν προσεχθεί ιδιαίτερα, ενώ χαρακτηριστική είναι τόσο η αιωρούμενη οθόνη των 10,25 ιντσών στο μέσον του ταμπλό, όσο και η φαρδιά κονσόλα, στην οποία βρίσκονται εγκατεστημένα αρκετοί διακόπτες, χειριστήρια και μοχλοί – ανάμεσα τους και ο περιστροφικός για τον επιλογή προγράμματος λειτουργίας (Eco, Comfort, Sport και Smart).

Mάλιστα αυτός είναι διπλής λειτουργίας, αφού πατώντας το κουμπί στο κέντρο του αλλάζει προγράμματα στο Terrain Mode που διαχειρίζεται την τετρακίνηση στη λάσπη, στην άμμο, στο χιόνι κτλ.. Δίπλα και προς τη μεριά του τιμονιού υπάρχουν τα κουμπιά για τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου (D, N, R και P). Παντού υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ ξεχωρίζει ο χώρος κάτω από την κεντρική κονσόλα. Την πρακτικότητα της καμπίνας τονίζει φυσικά το συρόμενο πίσω κάθισμα, η πλάτη του οποίου είναι ρυθμιζόμενη.

265 ίπποι!

Κάτω από το καπό του νέου Hyundai Santa Fe βρίσκεται ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα που αποτελείται τον νέο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρου και έναν ηλεκτροκινητήρα 66,9 kW που αντλεί ενέργεια από μπαταρία πολυμερούς ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13,8 kWh. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι μέγιστη ισχύς 265 ίππων και ροπή 350 Nm, με την κίνηση να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, μέσω του προσφάτως εξελιγμένου αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων.

Στην πράξη το σύνολο λειτουργεί ήσυχα και πολιτισμένα ενώ η εκκίνηση γίνεται ηλεκτρικά και αθόρυβα, και μέχρι να αδειάσει η μπαταρία. Αν κάποιος πιέσει το γκάζι προς το πάτωμα η άφθονη ροπή και τα 265 άλογα εξασφαλίζουν δυναμικές επιδόσεις και γρήγορα προσπεράσματα (ειδικά με το Sport). Η ηλεκτρική αυτονομία προσδιορίζεται γύρω 45 χλμ. ενώ η άμεση παύση του κινητήρα μόλις ο οδηγός αφήσει το γκάζι, μειώνουν την κατανάλωση η οποία κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε 5,9 λίτρα για κάθε 100 χλμ.!

Άνετα ταξίδια!

Ο προσανατολισμός του Santa Fe είναι ξεκάθαρα ταξιδιάρικος όπου το αυτοκίνητο και ξεδιπλώνει όλα τα ταλέντα του.

Οι επιβάτες θα απολαύσουν κυριολεκτικά ένα πολύωρο ταξίδι ενώ ο ιδιοκτήτης του θα χαρεί από το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης.

Οι 265 ίπποι δίνουν το “παρών” όταν τους ζητηθεί (σε μια γρήγορη προσπέραση), και κινούν με απίστευτη άνεση και ασφάλεια το μεγάλο SUV.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Santa Fe απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και η τετρακίνηση κάνει εξαιρετική δουλειά και ενισχύει την ασφάλεια που αισθάνονται οι επιβάτες.

Μέσα στην πόλη το Santa Fe κρύβει το μέγεθός του ενώ η ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Η κάμερα οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ενώ η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα όσο διαρκεί η μπαταρία μειώνει στο ελάχιστο το κόστος χρήσης.

Εκτός δρόμου το κορεάτικο SUV με τα 176 χλστ. από το έδαφος, την τετρακίνηση με τα προγράμματα επιλογής και τις αξιόλογες γωνίες αναρρίχησης εξασφαλίζουν απρόσκοπτη κίνηση σε αχαρτογράφητους δρόμους με έντονα νεροφαγώματα και βαθιές λακκούβες, με λάσπη ή χιόνι. Βέβαια χρειάζεται προσοχή καθώς τα στάνταρ ελαστικά είναι ασφάλτινα…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Ιπποδύναμη

Τετρακίνηση

Εξοπλισμός

Εργοστασιακή εγγύηση

ΚΑΤΑ

Μεταπωλητική αξία