Δοκιμάζουμε το Hyundai i20 1.0T

Το πλήρως ανανεωμένο i20 παρουσίασε πρόσφατα η Hyundai στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου το οποίο παρά τον έντονο ανταγωνισμό καταφέρνει να κερδίζει τις εντυπώσεις καθώς αποτελεί μία μοναδική πρόταση με άκρως δελεαστική τιμή και εξοπλισμό βέβαια.

Παράλληλα θα πρέπει να αναφέρουμε και την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση που συνοδεύει το αυτοκίνητο η οποία υπόσχεται πολλά χρόνια ξεγνοιασιάς στους ιδιοκτήτες του Hyundai i20.

Ειδικότερα το Πρόγραμμα 5ετούς Εγγύησης Απεριορίστων Χιλιομέτρων, περιλαμβάνει κορυφαία προνόμια όπως 5 Χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, 5 Χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, 5 Χρόνια δωρεάν ετήσιος τεχνικός έλεγχος.

Το ανανεωμένο i20 με τον τρικύλινδρο υπερτρφοδοτούμενο κινητήρα των 100 ίππων διατίθεται στην τιμή των 14.290 ευρώ.

Προχωρώντας σε μία πολύ σημαντική αναβάθμιση και πιο κοντά στη νέα γενιά, η Hyundai Motor έχει ως στόχο την συνέχιση της εξαιρετικής εμπορικής πορείας του μοντέλου στην κατηγορία. Πέρα από την δυναμικότερη εμφάνιση, το νέο i20 διαθέτει πληθώρα νέων στοιχείων όπως το σύνολο ασφαλείας Hyundai SmartSense.

Μοντέρνα εμφάνιση

Το αναβαθμισμένο μοτίβο του i20 τονίζεται από την φρέσκια και μοντέρνα εμφάνιση. Οι κομψές γραμμές του αμαξώματος υπογραμμίζουν την εκλεπτυσμένη σχεδίαση, όταν το εσωτερικό προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης, κορυφαίους χώρους και μεγάλη πρακτικότητα.

Για να αποκτήσει το νέο i20 τη δυναμική εμφάνισή του το εμπρός μέρος  διαθέτει επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και την μάσκα Cascading Grille, ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της οικογενειακής ταυτότητας της Hyundai και το πίσω τμήμα  έχει επίσης νέους προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα, δημιουργώντας ένα πιο δυναμικό παρουσιαστικό. Η πόρτα του πορτμπαγκάζ πλέον φιλοξενεί την πινακίδια κυκλοφορίας, ενώ υπάρχουν νέας σχεδίασης τροχοί 15 ή 16 ιντσών.

Hitech εσωτερικό

Η αναβάθμιση του εσωτερικού αφορά κυρίως την προσαρμογή τους στις νέες τάσεις της εποχής με πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων ενώ όσον αφορά στους διαθέσιμους χώρους το i20 πραγματικά εντυπωσιάζει και καλύπτει ακόμη και τους πλέον απαιτητικούς καταναλωτές.

Επίσης σε εξαιρετικά επίπεδα κυμαίνονται η ποιότητα κατασκευής αλλά και η ηχομόνωση.

Η εργονομία είναι επίσης σωστή, οι χώροι για μικροπράγματα είναι πολύ καλοί και η θέση οδήγησης πολύ ικανοποιητική, με μόνο παρατήρηση ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή.

Σε επίπεδο εξοπλισμού το i20 διαθέτει τα πάντα με στάνταρ ESP με hill holder, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, συναγερμό, αυτόματα φώτα, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου ηχοσύστημα με θύρα USB, Bluetooth με audio streaming και αναγνώριση φωνής, έγχρωμη οθόνη αφής, συμβατότητα με CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα USB ταχείας φόρτισης, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Μοναδική έλλειψη που θα σημειώσουμε είναι αυτή της ρεζέρβας, ενώ στα «υπέρ» του αυτοκινήτου θα σημειώσουμε την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Μία ευρεία γκάμα από χρώματα εσωτερικού δίνει έμφαση στο νεανικό στιλ του νέου i20. Το νέο εσωτερικό Blue χαρακτηρίζεται από τις μπλε διακοσμήσεις που διατρέχουν το ταμπλό και γύρω από τις λαβές, στις μπροστινές πόρτες.

Επίσης πολύ μεγάλο σε χωρητικότητα είναι το πορτμπαγκάζ των 326 λίτρων (VDA) το οποίο δίνει λύσεις σε κάθε μετακίνηση.

100 ίπποι!

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτύμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου ο οποίος αποδίδει 100 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.

Η μέγιστη ισχύς αποδίδεται τις 4500 στροφές και αποδείχθηκε ότι μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες μιας οικογένειας εξασφαλίζοντας ασφαλή προσπεράσματα και οικονομία αν ο οδηγός είναι συνετός.

Ωστόσο όταν ο οδηγός πιέσει το αυτοκίνητο ο τρικύλινδρος κινητήρας παράγει παραπάνω θόρυβο και βέβαια αυξάνει ανάλογα και η κατανάλωση καυσίμου η οποία μέσα στην πόλη μπορεί να συγκρατηθεί στα επίπεδα των 7 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Εκτός πόλης η κατανάλωση μειώνεται κατά τουλάχιστον ένα λίτρο και κυμαίνεται σε περίπου 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Το κιβώτιο, είναι εύχρηστο στην καθημερινή χρήση, ωστόσο η αίσθηση δεν χαρακτηρίζεται κορυφαία.

Ασφαλές και σταθερό

To ανανεωμένο i20 διατηρεί τα κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά του προηγούμενου μοντέλου και μάλιστα διαπιστώσαμε ότι έχει βελτιωθεί σε αρκετά σημεία προσδίδοντας μια καλύτερη ποιότητα κύλισης.

Η άνεση επίσης κυμαίνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα ενώ ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνά τα όρια του Κ.Ο.Κ. στο εθνικό οδικό δίκτυο το i20 παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και αν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.

Αν από την άλλη μεριά ο οδηγός είναι συνετός τότε η μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει και κάτω από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Τώρα αν κινείται με ταχύτητες πέριξ των 130 χλμ./ώρα και θέλει να πραγματοποιήσει μια προσπέραση θα αντιληφθεί πως η δύναμη που έχει ο κινητήρας είναι οριακή…

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το i20 απέδειξε ότι έχει καλό κράτημα και η υποστροφή όταν κινείται στο όριο έρχεται προοδευτικά και δεν υπάρχουν έντονες αντιδράσεις με αποτέλεσμα ο έλεγχος του αμαξώματος να είναι άμεσος και σχετικά εύκολος.

Το τιμόνι είναι απολύτως αποδεκτό συνολικά σε αίσθηση και ακρίβεια.

Μέσα στην πόλη το i20 δείχνει να βρίσκεται στο «φυσικό» του περιβάλλον καθώς αποδείχθηκε ότι είναι ευέλικτο και γρήγορο ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

Επίσης η ανάρτηση φιλτράρει ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ η ηχομόνωση επίσης μπλοκάρει τους δυνατούς ήχους που παράγονται στις πόλεις.

 

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

5ετής εγγύηση

Αξιοπιστία

 

ΚΑΤΑ

Έλλειψη 6ης σχέσης