Δοκιμάζουμε το Hyundai Bayon 1,2 με 84 ίππους!

Το νέο compact crossover της Hyundai με την ονομασία Bayon το οποίο ανήκει στην κατηγορία B-SUV έρχεται να ταράξει τα νερά της αγοράς καθώς διαθέτει μια ξεχωριστή προσωπικότητα, μοναδική σχεδίαση και άκρως δελεαστική τιμή.

Το Hyundai Bayon ξεκίνησε το λανσάρισμά του και στην ελληνική αγορά, σε πολλές εκδόσεις και με τιμή εκκίνησης τις 15.790 ευρώ, συνοδευόμενο με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Το 1.0 T-GDi 100 PS κοστίζει από 17.190 ευρώ, ενώ διατίθενται και με 120 ίππους, συν υβριδικό σύστημα 48V Hybrid και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT.

Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε το νέο Bayon με τον τετρακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρου και απόδοσης 84 ίππων το οποίο μας εντυπωσίασε με την απόδοσή του και την χαμηλή κατανάλωση και βέβαια έλειπε ο χαρακτηριστικό ήχος του τρικύλινδρου κινητήρα που έχουν κατακλύσει όλη την αγορά καθώς χρησιμοποιούνται από όλες σχεδόν τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Επίσης στο Hyundai Bayon με τον κινητήρα 1,2 λίτρου τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε μόλις 80 ευρώ.

Μοναδική σχεδίαση

Το Bayon είναι η τελευταία σχεδιαστική έκφραση της Hyundai, που ξεχωρίζει για τις εντυπωσιακές αναλογίες και ισχυρά αισθητικά χαρακτηριστικά του. Επιπλέον, διαθέτει τη σχεδιαστική φιλοσοφία Sensuous Sportiness της Hyundai, που ορίζεται από την αρμονία μεταξύ αναλογιών, αρχιτεκτονικής, στυλ και τεχνολογίας συνδυάζοντας συναισθηματικές αξίες με καινοτόμες λύσεις.

Επίσης παρά το γεγονός ότι το Bayon βασίζεται στο νέο Hyundai i20, είναι κάτι που εξωτερικά δεν του φαίνεται καθόλου, μιας και το νέο κόμπακτ SUV διαφοροποιείται πλήρως σχεδιαστικά. Στο εμπρός μέρος, η φαρδιά μάσκα ανοίγει προς τα κάτω αποτελώντας μια σταθερή δήλωση. Στο προφίλ, οι τονισμένοι ώμοι παρέχουν μια εμφάνιση που παραπέμπει σε σφήνα. Στο πίσω μέρος, τα φώτα σε σχήμα βέλους υπογραμμίζουν τη δυναμική που έχουν οι κολώνες, που χάρη στην απομακρυσμένη θέση τους δημιουργούν την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Συνολικά, οι ακμές, τα τριγωνικά σχήματα και οι οριζόντιες γραμμές τόσο στο αμάξωμα όσο και στα φώτα τονίζουν το πλάτος και δίνουν στο Bayon μια δυναμική και σύγχρονη εμφάνιση.

Την περιπετειώδη υπόστασή του τονίζουν τα μαύρα πλαστικά τμήματα, οι ασημί ποδιές, οι ράγες οροφής, αλλά και αυξημένη απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 165 χιλιοστά.

Hitech εσωτερικό

Όταν έχεις καταφέρει να κατασκευάσεις ένα άκρως επιτυχημένο εσωτερικό το μόνο σίγουρο είναι το διατηρείς και στα νέα μοντέλα. Αυτή τη συνταγή ακολούθησε και η Hyundai στην περίπτωση του Bayon καθώς η καμπίνα επιβατών είναι ίδια με εκείνη του i20.

Στο ταμπλό με τις ευθείες γραμμές στους αεραγωγούς και τις απαλές καμπύλες στο άνω τμήμα, κυριαρχούν οι δύο ψηφιακές οθόνες των 10,25 ιντσών του πίνακα οργάνων (στάνταρ από τη δεύτερη έκδοση) και των 8 ιντσών του συστήματος infotainment.

Επίσης, η υψηλή θέση του καθίσματος προσφέρει εξαιρετική περιμετρική ορατότητα και ταυτόχρονα διευκολύνει την επιβίβαση και αποβίβαση από το όχημα. Παρά τα 4,1 μ. μήκους του, το Bayon παρέχει χώρους αντίστοιχους με ενός μικρομεσαίου χάτσμπακ. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας θα φιλοξενηθούν δίχως καμία παραχώρηση 2 ενήλικα άτομα και το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 411 λίτρων. Πολύ βολικό είναι και το σύστημα με τις ράγες που μπορεί να τοποθετηθεί κάθετα η εταζέρα εφόσον αφαιρεθεί, όπως είχαμε δει και στο νέο i20. Όσον αφορά στον εξοπλισμό το νέο Bayon διαθέτει τα πάντα!

84 ίπποι

Η βασική έκδοση του νέου Bayon κινείται από τον αξιόπιστο ατμοσφαιρικό, 4κύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρου ο οποίος αποδίδει 84 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με ροπή 118 Nm στις 4.200 σ.α.λ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων που μεταφέρουν την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ο συνδυασμός είναι μάλλον εντυπωσιακός καθώς οι πρώτες τέσσερις σχέσεις προσδίδουν ζωντάνια και ευελιξία στο αυτοκίνητο ενώ η 5η σχέση χαρακτηρίζεται εύκολα ως over-drive.

Όσον αφορά στις επιδόσεις η Hyundai ανακοινώνει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 165 χλμ./ώρα, με μικτή κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 124 γρ./χλμ.  Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε σε 6,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ ανέβαινε όταν πιέζαμε το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα.

Ευχάριστη έκπληξη

Η οδήγηση του Hyundai Bayon είναι ευχάριστη και πολύ άνετη αποτελώντας μια έκπληξη για τον οδηγό που περίμενε ένα πιο αργό και χωρίς σπιρτάδα αυτοκίνητο.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Bayon δείχνει ξεκάθαρα ότι ο προσανατολισμός του είναι η άνεση και η οικονομία και όχι οι επιδόσεις οπότε αν ο οδηγός του κινηθεί στα όρια του ΚΟΚ θα απολαύσει το χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και την ασφάλεια και την ησυχία.

Αν πάλι θέλει να κινηθεί γρηγορότερα τότε τα 160 χλμ./ώρα έρχονται γρήγορα αλλά από κει και πέρα τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με αργό ρυθμό.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός θα χρειαστεί να καταφύγει συχνά στο λεβιέ του κιβωτίου ταχυτήτων για να ανεβοκατεβάζει σχέσεις ενώ εντυπωσιακά είναι τα περιθώρια πρόσφυσης του αυτοκινήτου όπως επίσης και τα ηλεκτρονικά συστήματα που το επαναφέρουν στην τάξη όταν ο οδηγός κινείται στο όριο.

Μέσα στην πόλη το Bayon απέδειξε ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον με την ανάρτηση να κάνει εξαιρετική δουλειά και να φιλτράρει με μοναδικό τρόπο τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ επίσης η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας σε συνδυασμό με την υψηλή θέση οδήγησης αλλά και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες κάνουν τόσο τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι όσο και την καθημερινή οδήγηση.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης και κτήσης

Πολυετής εγγύηση

Αξιοπιστία

Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

Κιβώτιο 5 σχέσεων